Ahad, 25 November 2018

Belajar terus belajar. 8720.


Ingatlah, Murka Orang Tua Sama dengan Murka-Nya

Rifki M Firdaus pada Islampos - 40 minit yang lalu
Hendaklah kamu berbuat baik pada ibu bapakmu dengan sebaik-baiknya The post Ingatlah, Murka Orang Tua Sama dengan Murka-Nya appeared first on Islampos.

Palestina: Israel Picu Perang Agama

Sodikin pada Islampos - 40 minit yang lalu
Langkah itu dilakukan atas instruksi dari rezim Israel untuk "menyerbu Masjid Aqsa setiap hari." The post Palestina: Israel Picu Perang Agama appeared first on Islampos.

Kisah tragis terbaru Ronaldinho yang mengejutkan semua pihak

Kriss Merah pada Kriss Merah.com - 46 minit yang lalu
LONDON 24 Nov. - Kisah hidup tragis kini melanda Ronaldinho apabila portal sukan Football-Italia melaporkan legenda Brazil itu menghadapi krisis kewangan yang sangat kritikal. Ronaldinho, 38, dilaporkan nyaris bangkrap setelah terjerat dengan hutang dan kini hanya memiliki wang simpanan sebanyak 5 euro (RM23.81) dalam akaun peribadinya. Dalam laporan Football-Italia turut menyebut, Ronaldinho telah mencetuskan hubungan tidak baik dengan pemerintah di negaranya. Tiada laporan kukuh berhubung bagaimana dia dibelenggu hutang, namun wujud sumber mengatakan ia berkait rapat dengan h... lagi »

'Pemimpin Pas lemah, benarkan diri diperguna Umno'

kerengga pada KERENGGA - 58 minit yang lalu
KUCHING - Pengarah Komunikasi Amanah, Khalid Abdul Samad menyifatkan barisan kepimpinan Pas kini semakin lemah sehingga membenarkan diri mereka dipergunakan oleh Umno, khususnya dalam soal Konvensyen Antarabangsa Mengenai Penghapusan Segala Bentuk Diskriminasi (ICERD). Katanya rancangan Umno untuk mengadakan demonstrasi mengenai ICERD dan disokong oleh Pas itu hanyalah helah Umno untuk

MARI BELAJAR BAHASA NEGERI SEMBILAN: PELAJARAN 18.

al-lavendari pada KomenSen - 59 minit yang lalu
*PEMERHATIAN 18. MengEropahkan nama-nama tempat.* Kadang-kadang saya perhatikan ada juga orang yang perasan nama tempat dia, macam nama-nama tempat di Eropah. Contoh: Lonek - Barcalonek Londah - London Parit - Paris Jerang - Jerman Serting Ilir - Saint Helier Terentang - Toronto Pilah - Piladhelphia Seri Menanti - Cincinati Palong - Poland. * Jerang adalah sebuah kampung tidak jauh dari Simpang Durian, Jelebu. Entri sebelumnya di sini.

Malaysia negara Islam: Wilayah wajib dipertahankan

adminweb pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - Sejam yang lalu
KUALA LUMPUR, 16 Rabiulawal 1440H, Sabtu – Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) bersama Majlis Ulama Isma dan Persatuan Indahnya Islam buat julung kalinya menganjurkan Konvensyen Pertahankan Wilayah Islam (PERTIWI) 2018. Konvensyen ini bertemakan “Mendepani Cabaran Dakwah Islam Era Malaysia Baharu” diadakan di Dewan Tun Dr Ismail, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC), hari ini Bertitik tolak daripada … The post Malaysia negara Islam: Wilayah wajib dipertahankan appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Usah jadikan Kabinet PH kandang ternak menteri melampau

tyrazalhe pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - Sejam yang lalu
Oleh Athirah Huda Zalhe KUALA LUMPUR, 16 Rabiulawal 1440H, Sabtu – Ikatan Muslimin Malaysia, sebuah pertubuhan Islam dan Melayu sederhana menggesa Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad supaya mempertimbangkan semula kenyataannya yang meminta rakyat memberi peluang kedua kepada Menteri di Jabatan Perdana Menteri, P Waytha Moorthy. Amir Isma, Ustaz Abdullah Zaik Abd Rahman berkata, Dr … The post Usah jadikan Kabinet PH kandang ternak menteri melampau appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

‘Silap tafsir Rahmatan lil alamin boleh jadi Rahmatan lil kafirin’

tyrazalhe pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - Sejam yang lalu
Oleh Athirah Huda Zalhe KUALA LUMPUR, 16 Rabiulawal 1440H, Sabtu – Tidak mustahil Rahmatan lil alamin boleh menjadi Rahmatan lil kafirin, sekiranya maksud berkenaan silap difahami dan ditafsirkan tanpa hukum Islam, kata Mufti Terengganu, Datuk Dr Zulkifly Muda. Beliau menegaskan, Rahmatan lil alamin bukanlah sesuatu yang bersifat idea atau nilai, sebaliknya ia serangkai dengan hukum … The post ‘Silap tafsir Rahmatan lil alamin boleh jadi Rahmatan lil kafirin’ appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Liberalisme ancam akidah umat Islam: Ulama Muda Indonesia

siti hafidah pada Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - Sejam yang lalu
Oleh Siti Hafidah Abd Ghaffar KUALA LUMPUR, 16 Rabiulawal 1440H, Sabtu – Konsep amar makruf dan nahi mungkar bukan sahaja tidak relevan bagi golongan liberal, malah dianggap bertentangan dengan perjuangan liberalisme, kata ulama tersohor Indonesia, Ustaz Bachtiar Nasir. Beliau berkata, dalam dunia Islam, ‘virus’ liberalisme berjaya menerap masuk dalam kalangan cendekiawan, yang konon dianggap sebagai … The post Liberalisme ancam akidah umat Islam: Ulama Muda Indonesia appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Kompilasi Skandal Yang Pernah Terjadi di Perusahaan Mitsubishi

KASKUS - Forum Threads - 2 jam yang lalu
[img]https://s.kaskus.id/images/2018/11/24/9587642_20181124074828.jpg[/img] [spoiler=Skandal Pertama di Tahun 1997 Hingga 2004 (Menutupi Cacat Produksi)]Disebut sebagai "salah satu skandal perusahaan terbesar dalam sejarah Jepang", Mitsubishi dua kali dipaksa mengakui secara sistematis menutupi masalah cacat di kendaraannya. Empat cacat pertama kali dipublikasikan pada tahun 2000, tetapi pada tahun 2004 akhirnya mengaku ada 26 lagi cacat yang di tutupi sejak tahun 1977. Didalamnya termasuk kegagalan rem, kebocoran bahan bakar dan cengkeraman rusak. Efeknya pada perusahaan adalah ben... lagi »


Tiada ulasan: