Ahad, 25 November 2018

Kenyataan golongan lengit dan kleptokrasi serta kumpulan yang beroleh faedah salah guna kuasa dan rasuah. 8717.


Kemenangan Mahathir Hangatkan Politik Indonesia
Sabtu, 12 Mei 2018 - 09:59 WIB 


Kemenangan Mahathir Hangatkan Politik Indonesia
Kemenagan Mahathir Hangatkan Politik Indonesia. (Dok.Koran SINDO).

JAKARTA - Kemenangan oposisi koalisi Pakatan Harapan (PH) yang menumbangkan Koalisi Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum (PRU) atau Pemilu Malaysia 2018 dimaknai berbeda oleh elite partai politik (parpol) di Tanah Air. 

Bagi elite parpol di luar pendukung pemerintah, kemenangan Pakatan Harapan yang dipimpin Mahathir Mohamad menjadi sinyal kemenangan oposisi dalam Pemilu Presiden (Pilpres) 2019. Sebaliknya bagi elite parpol pendukung pemerintah, kemenangan Pakatan Harapan menjadi bukti kemenangan politik akal sehat. 

Ketua DPP Partai Gerindra Moh Nizar Zahro menilai ada kemiripan suasana kebatinan Malaysia dan Indonesia atas kepercayaan masyarakat kepada pemerintahnya. Menurutnya saat ini sebagian masyarakat Indonesia tidak lagi percaya kepada pemerintah, sama seperti yang dialami masyarakat Malaysia sebelum di laksanakannya PRU. 

“Situasi politik di Malaysia mirip dengan yang terjadi di Indonesia. Mayoritas rakyat sudah tidak percaya dengan pemerintahannya. Karena kehilangan kepercayaan rakyat itulah yang menjadikan Najib Razak tumbang di tangan Mahathir. Najib dianggap sudah tidak prorakyat. Kebijakannya banyak yang tidak menguntungkan rakyat,” katanya saat dihubungi KORAN SINDO di Jakarta kemarin. 

Ketua Umum PP Satria Gerindra itu mengatakan Presiden Jokowi saat ini mulai kehilangan kepercayaan rakyat lantaran banyak kebijakannya yang dianggap menyengsarakan rakyat. 

Hal itu tampak dari kian masifnya kritik rakyat Indonesia baik di dunia nyata maupun lewat media sosial (medsos). “Misalnya kebijakan soal pencabutan subsidi BBM, menumpuk utang, impor beras, impor garam, dan kebijakan lain,” ujar anggota Komisi X DPR itu. 

Kondisi demikian, lanjut Nizar, menjadi sinyal positif bagi kemenangan Prabowo Subianto di pilpres nanti. “Oleh karena itu bisa diprediksi Jokowi akan tumbang pada 2019 dan Pak Prabowo akan naik menjadi presiden,” ujarnya. 

Ketua DPP PKS Mardani Ali Sera mengungkapkan, kemenangan Pakatan Harapan tidak terlepas dari bersatunya parpol-parpol oposisi dalam satu konfederasi. 

Mereka bersatu dalam bendera dan isu yang sama sehingga mampu menyuarakan perubahan secara masif. Peluang terbentuknya konfederasi ini juga terbuka dalam dinamika menjelang Pilpres 2019 di Tanah Air. 

“Konfederasi teorinya seperti sapu lidi yang disatukan hingga dapat membawa gelombang besar ketimbang jalan sendiri-sendiri,” papar Mardani dalam siaran pers yang diterima KORAN SINDO di Jakarta kemarin. 

Pria yang mengaku lima tahun terlibat dalam pergerakan sejumlah partai di Malaysia tersebut menyatakan peluang konfederasi bisa diadopsi oleh partai Islam atau partai yang muncul setelah reformasi di Tanah Air. 

“Bagi Gerindra, PKS, PAN, dan PBB, wacana ini sangat layak dilakukan karena ada banyak kesamaan dalam langkah perjuangannya,” ujar dia. Karena itu dia meyakini, sebagai oposisi, kecerdasan menggunakan cara dan sarana baru menjadi sebuah keharusan. 

Tagar #2019GantiPresiden diakui atau tidak membawa keseimbangan pertarungan antara petahana dengan oposisi. Bahkan banyak pengamat mengatakan tagar ini menjadi trend setter dan pendukung Jokowi malah terjebak menjadi follower . 

“Karena itu kemenangan Tun Dr Mahathir mengalahkan petahana dapat menjadi salah satu pelajaran bagi semua relawan Gerakan #2109GantiPresiden. So, letís work as smart and as ikhlas as possible . Insyaallah kita bisa lakukan #2019GantiPresiden,” tandasnya. 

Sementara itu Sekretaris Jenderal (Sekjen) Partai Demokrasi Indonesia Perjuangan (PDIP) Hasto Kristiyanto menilai kemenangan Pakatan Harapan yang dipimpin Mahathir Mohamad menjadi bukti kemenangan politik akal sehat.

Kemenangan Mahathir Hangatkan Politik Indonesia
https://nasional.sindonews.com/read/1305089/12/kemenangan-mahathir-hangatkan-politik-indonesia-1526093948/

Warga Malaysia telah berani menujukan suaranya dengan memilih partai-partai politik yang tidak terlibat dalam korupsi dan upaya menghalalkan segala cara dalam meraih kemenangan. 

“Kepada kelompok-kelompok tertentu yang masih menggunakan berita palsu, ujaran kebencian, fitnah, dan politik menghalalkan segala cara demi kekuasaan, semoga tersadarkan bahwa politik kotor tidak pernah mendapat tempat di hati rakyat,” ujarnya. 

Hasto mengatakan, kemenangan Mahathir disebabkan koalisi petahana BN yang telah berkuasa di Malaysia selama 60 tahun terbukti memainkan politik SARA. Hal ini menurut Hasto bisa menjadi pelajaran dalam penyelenggaraan demokrasi di Indonesia. 

“Ada beberapa komponen dari pihak yang diduga kuat terkait dengan incumbent yang mencoba memainkan politik SARA di Malaysia. Namun kedewasaan pemilih di Malaysia membuktikan bahwa narasi politik pemecah belah atas dasar suku, agama, dan antargolongan itu tidak laku di Malaysia,” kata dia. 

“Hal ini bisa menjadi pelajaran di Tanah Air bahwa mereka yang menggunakan politik adu domba dan mengam pa nye kan ujaran kebencian, yang sering mengarah pada radikalisme, tidak mendapat tempat di bumi Pancasila ini,” imbuh Hasto. 

Diberitakan, koalisi oposisi Pakatan Harapan pimpinan Mahathir Mohamad menang secara mengejutkan dalam pemilu ke-14 yang digelar Rabu (9/5). Mahathir yang kini berusia 92 tahun berhasil mengalahkan koalisi BN yang kini berkuasa dan dipimpin Perdana Menteri Najib Razak. (Kiswondari)

(nfl)
Kemenangan Mahathir Hangatkan Politik Indonesia | Halaman 2
https://nasional.sindonews.com/read/1305089/12/kemenangan-mahathir-hangatkan-politik-indonesia-1526093948/15

K/Siang, Ini 8 Sebab.. Faham? Faham Boss.. 

Ibnu Hasyim pada Ibnu Hasyim - 35 minit yang lalu
*Lim Kit Siang sudah rasa gelisah dan takut* 1. Lim Kit Siang hari ini menyindir PAS dan UMNO kononnya hendak menjadi jaguh Melayu sedangkan kedua parti itu senyap ketika isu 1MDB. 2. Ini adalah strategi “red herring” Lim Kit Siang untuk mengalih perhatian dan mengurangkan sokongan orang Melayu sempena perhimpunan besar-besaran menentang ICERD pada 8 Disember ini. 3. Nada Lim Kit Siang ini adalah serupa dengan kenyataan Anwar Ibrahim yang juga menyindir PAS dan UMNO dengan kenyataan sama. 4. Jelas, Lim Kit Siang dan konco-konconya kini ketakutan akibat orang Melayu yang semakin sedar... lagi »

SENTIMEN KAUM DAN AGAMA YANG MEREKA CUBA BAWA TERNYATA BERJAYA DIPATAHKAN OLEH KERAJAAN PH 

WFAUZDIN NS pada Blogger - 34 minit yang lalu
Terima kasih kpd semua kepimpinan parti2 dalam PH, yang telah sepakat dan sekata untuk menentang ICERD seterusnya telah berjaya membuat keputusan sebulat suara di dalam Kabinet bahawa kerajaan PH menolak ICERD. Tanpa berdemontrasi, tanpa menjerit terlolong, tanpa menjual T-Shirt baju unggu, kita berjaya mempertahankan Perlembagaan Malaysia. Itulah pentingnya dapatkan kuasa, dengan kuasa kita bukan sahaja boleh membongkar salahlaku rompakan rejim terdahulu namun kita mampu mempertahankan Perlembagaan negara. Terbukti dakwaan mereka bahawa kerajaan PH telah dikuasai oleh Cina Dap ... lagi »


SABTU, 24 NOVEMBER 2018 
SENTIMEN KAUM DAN AGAMA YANG MEREKA CUBA BAWA TERNYATA BERJAYA DIPATAHKAN OLEH KERAJAAN PH

Terima kasih kpd semua kepimpinan parti2 dalam PH, yang telah sepakat dan sekata untuk menentang ICERD seterusnya telah berjaya membuat keputusan sebulat suara di dalam Kabinet bahawa kerajaan PH menolak ICERD. Tanpa berdemontrasi, tanpa menjerit terlolong, tanpa menjual T-Shirt baju unggu, kita berjaya mempertahankan Perlembagaan Malaysia. 

Itulah pentingnya dapatkan kuasa, dengan kuasa kita bukan sahaja boleh membongkar salahlaku rompakan rejim terdahulu namun kita mampu mempertahankan Perlembagaan negara. 

Terbukti dakwaan mereka bahawa kerajaan PH telah dikuasai oleh Cina Dap adalah salah samasekali. Apa yg terbukti sebaliknya adalah puak2 mereka akan terus mencari jalan untuk memainkan sentimen kaum dan agama untuk keentingan politik mereka. Tolak Umno - Pas, pertahankan kesejahteraan negara!

yg untung besar jika malaysia huru hara:
si 42 pertuduhan
si 38 pertuduhan
si hippo/anak
jerung2 yg sedang berbaris menunggu
si penerima rm200juta
si penerima 90juta
si agen cia...
yg balaci/dan walaaun berhempas pulas nak selamatkan mereka.

Blogger: SENTIMEN KAUM DAN AGAMA YANG MEREKA CUBA BAWA TERNYATA BERJAYA DIPATAHKAN OLEH KERAJAAN PH
https://wfauzdin.blogspot.com/2018/11/sentimen-kaum-dan-agama-yang-mereka.html

Kenyataan golongan lengit dan kleptokrasi serta kumpulan yang beroleh faedah rasuah. 
Sebahagian dari berpuluh-puluh skandal INSAN TERPILIH. Pejuang Melayu dan Pejuang ISLAM kata mereka. 
Golongan kalah sentiasa memainkan sentimen kaum dan Islam. Mereka kata Malaysia diperintah oleh Komunis Dap. Kalau Dap itu komunis, mengapa Dap tidak diharamkan dan pemimpin-pemimpinnya ditangkap semasa era UBN berkuasa? Jitu itu sekadar tohmahan. Lebib-lebih lagi bila memperkatakan Tun sebagai PM boneka dan PM sebenar Lim Kit Siang. Tun bukan baru semalam berpolitik. Gambar dibawah adalah agenda tersembunyi pihak yang kalah PRU 14 dan pihak atau parti yang bersekongkol dengannya. 

In Syaa Allah. Semuga Allah memberi taufik dan hidayah serta petunjuk kepada kita semua hamba-hambaNya  dan Allah menunjukan hal itu hanyalah tohmahan bagi melindungi pihak yang berniat jahat untuk berkuasa dengan pemimpin-pemimpinnya yang penuh dengan kebobrokan. 

ICERD pun Kerajaan telah patahkan dan menafikan sangkaan UMNO dan PAS dalam menjadikannya sebagai isu politik untuk terus hidup. Mungkin selepas ini isu Syiah? sebagai kempen memperbodohkan Melayu. 

Mereka lupa Singapura, Pulau Batu Putih, KTMB Tg Pagar telah mereka gadaikan kepada Penguasa kafir. Genting Highland sebagai pusat perjudian pun angkara mereka, yang kononnya pejuang Melayu dan Islam. Nauzubillahminzalik. 

Saturday, November 24, 2018
K/Siang, Ini 8 Sebab.. Faham? Faham Boss..
Lim Kit Siang sudah rasa gelisah dan takut

1. Lim Kit Siang hari ini menyindir PAS dan UMNO kononnya hendak menjadi jaguh Melayu sedangkan kedua parti itu senyap ketika isu 1MDB.

2. Ini adalah strategi “red herring” Lim Kit Siang untuk mengalih perhatian dan mengurangkan sokongan orang Melayu sempena perhimpunan besar-besaran menentang ICERD pada 8 Disember ini.

3. Nada Lim Kit Siang ini adalah serupa dengan kenyataan Anwar Ibrahim yang juga menyindir PAS dan UMNO dengan kenyataan sama.

4. Jelas, Lim Kit Siang dan konco-konconya kini ketakutan akibat orang Melayu yang semakin sedar akan rancangan jahat mereka untuk menggugat kedudukan institusi Melayu.

5. Jika tidak, Lim Kit Siang tidak akan menyentuh pun isu PAS-UMNO ini jika ia akan membawa kerugian kepada dua parti Melayu itu. Dengan senang hati Kit Siang akan senyap membiarkan sahaja jika ia membawa keuntungan kepada DAP.

6. Kenyataan Lim Kit Siang itu adalah isyarat bahawa mereka sedang ketakutan akibat himpunan ICERD dan cuba untuk ‘discredit’ atau menjatuhkan reputasi penganjur perhimpunan (PAS-UMNO) agar orang Melayu ‘hilang semangat’ tidak turun pada hari itu nanti.

7. Jadi, atas sebab inilah orang Melayu sebaliknya kena turun beramai-ramai pada himpunan menentang ICERD pada 8 Disember nanti.

8. Jika tidak, nanti Lim Kit Siang dan konco-konconya akan mendapat kemenangan mudah dengan merasakan semudah itu orang Melayu ini lemah dan boleh dipijak-pijak.

#MelayuIslamBangkitKeranaTeracam
Kami memerlukan sokongan ANDA
#melayubangkit #demiabata #tolakICERD #bangkitlahbangsaku
http://www.ibnuhasyim.com/2018/11/ksiang-ini-8-sebab-faham-faham-boss.html
https://www.youtube.com/watch?v=ROW9RsXikgg
Serangan Balik Tercepat Dalam Sepak Bola!!!


Tiada ulasan: