Khamis, 17 Januari 2019

Israel tidak wujud, Al Quds Ibu Negara kami Palestin. 9047.


Itulah suara kanak-kanak Palestin yang menyatakan yahudi penjajah dengan dokongan Amerika Syarikat dan Negara-negara Barat. Allahu Akbar. 
10000000_174571543482463_3367050572455739392_n.mp4
Bocah-Bocah Palestina Ditanya Ibukota Israel, Jawabannya Menakjubkan
Mutiara Al Quran - Bocah-Bocah Palestina Ditanya Ibukota Israel, Jawabannya Menakjubkan | Facebook
https://www.facebook.com/MutiaraalQuran/videos/599891177047525/
Bocah-Bocah Palestina Ditanya Ibukota Israel, Jawabannya Menakjubkan

Rasulullah ﷺ dan tangis kesedihan Umar bin Khattab
Suatu hari, Rasulullah ﷺ sedang berbaring di atas tikar kasar. Tikar itu tidak dapat menampung seluruh anggota tubuh Rasulullah ﷺ , hingga ada yang berada di atas tanah. Rasulullah ﷺ juga hanya berbantal pelepah kurma yang keras.

Umar bin Khattab kemudian meminta izin untuk bertemu. Rasulullah ﷺ pun mengizinkannya, dan Umar menemui Rasulullah ﷺ di rumahnya.

Saat masuk ke dalam rumah Rasulullah ﷺ , Umar melihat sendiri keadaan “Sang Pemimpin Agung’ itu, yang sangat sederhana. Akibatnya, Umar menitikkan air mata karena merasa iba dengan kondisi Rasulullah ﷺ .

“Mengapa engkau menangis, ya Umar?” tanya Rasulullah ﷺ .

“Bagaimana saya tidak menangis, tikar ini telah menimbulkan bekas di tubuhmu, ya Rasulullah ﷺ . Padahal engkau adalah kekasihNya,” kata Umar.

“Saya melihat kekayaanmu hanya ini. Sedangkan Kisra dan kaisar duduk di atas singgasana bertatakan emas,” lanjut Umar.

Kisra adalah nama dari penguasa Persia. Sedangkan kaisar yang dimaksud adalah Heraclius, raja Romawi. Keduanya merupakan pemimpin yang sangat berpengaruh di dunia kala itu.

Namun demikian, Rasulullah ﷺ tidak mau mengeluh. “Mereka telah menyegerakan kesenangannya sekarang juga, yang tidak lama lagi akan berakhir,” sabda Rasulullah ﷺ .

Rasulullah ﷺ kemudian melanjutkan perkataannya, “Kita adalah kaum yang menangguhkan kesenangan kita untuk hari akhir. Perumpamaan hubunganku dengan dunia seperti orang bepergian pada musim panas. Dia berlindung sejenak di bawah pohon, kemudian pergi meninggalkannya.”

Rasulullah ﷺ dan tangis kesedihan Umar bin Khattab – Check Porsi Haji App.
Foto
Mutiara Al Quran - Tanda Kiamat dan Pesan Sunan Kalijaga Pada Umat Akhir Zaman | Facebook
10000000_2234058546870947_7196166491257962496_n.mp4
https://www.facebook.com/MutiaraalQuran/videos/598161847220458/
Tanda Kiamat dan Pesan Sunan Kalijaga Pada Umat Akhir Zaman

Hina Agong , kakitangan TNB digantung kerja
 
KUALA LUMPUR - Tenaga Nasional Berhad (TNB) menggantung kerja serta-merta kakitangannya yang mengeluarkan kenyataan menghina bekas Yang di-Pertuan Agong, Sultan Muhammad V, baru-baru ini.

Dalam kenyataan dikeluarkan syarikat berkenaan, TNB memaklumkan tindakan tersebut diambil selepas siasatan dalaman dilakukan syarikat berkenaan.

“Siasatan dalaman telahpun berjalan dan pekerja terlibat telah digantung tugas dengan serta merta.

“Kami ingin menegaskan, kenyataan tersebut adalah pendapat individu itu sendiri dan bercanggah dengan prinsip-prinsip TNB,” memetik kenyataan itu.

Menurut kenyataan itu lagi, TNB meluahkan kekesalan berhubung status berkenaan dan memandang serius isu tersebut.

“Sebagai syarikat yang mengutamakan nilai-nilai murni dan integriti tinggi, kami tidak berkompromi terhadap mana-mana kakitangan kami yang membuat kenyataan sebegini,”  katanya.

-sinar harian
Hina Agong , kakitangan TNB digantung kerja - Malaysian Update | Berita Semasa Terkini Malaysia & Luar Negara

WEDNESDAY, 16 JANUARY 2019
MALU APA BO55KU
Gambar ini adalah program anjuran kelab kleptokrasi di Shah Alam bernama "Malu apa bossku". Dalam program ini sdra Najib beberapa kali sentuh isu caitrooper kendalian regime kleptokrasi yg terkait sebelum PRU14 dan situasinya selepas mereka kalah.

Apa sorotan yg Najib cakap... antaranya mengakui bahawa pahlawan2 cyber yang dibayar oleh pentadbirannya dahulu hanya "menghabiskan beras".

Program seperti Twitter Bot, Facebook Like Bot, blog saraf, akaun twitter & fb fake hanya untuk mengecai mengganggu penulisan kalian, caitropper JASA memasang sonar maya mengesan sapa penjawat awam yg menyokong PR ketika itu kemudian PH semata nak pindahkan cikgu2 semenanjung ke pendalaman Sabah Sarawak adalah mereka yg berbayar menggunakan wang rakyat.

Banyak yg dah tidak aktif selepas ketuanan kleptokrasi itu kalah di PRU14. Dan ada segelintir yg masih bertahan. Setiap anak muda yg berdaftar menjadi ahli umno baru akan dapat laptop & samsung A8 termasuklah data internet bulanan & harian.

Maka dari sinilah perkataan "Red Bean Army" di bina & ditujukan kononnya PH sebagai pembangkang ketika itu ada cybertroper berbayar. DAP menjadi sasaran utama menggunakan sentimen agama & perkauman bagi mempalitkan RBA ini di bawah kendalian DAP kunun utk berkuasa mengalahkan bangsa Melayu, kunun hapuskan raja2 & agama Islam dalam Malaysia.

Untuk mendapatkan peruntukan besar dari kantung negara, perkataan RBA ini di cipta oleh pihak caitrooper kleptokrasi sendiri mewajarkan sumbangan besar turun. Secara tidak langsung, ahli bahagian & jawatankuasa dapat laba apatah lagi untuk rekrut keahlian anak muda baru menyertai mana2 parti komponen kleptokrasi mereka.

Seterusnya bagi menyedapkan serta kewajaran peruntukan kewangan yg besar turun terutama kepada individu bernama Faisal sebagai ketua mereka, dalam program anjuran wanita umno baru pula yg berpakaian serba merah, mereka mendakwa untuk melawan RBA ini maka umno baru perlu wujudkan entiti di pihak mereka di panggil sebagai "Pasukan Semut Api".

GM dan rangkaian kami menyusup masuk di sebalik tabir seketika. Agak terperanjat bila masa pula RBA itu wujud sedangkan ramai di kalangan penulis karya kalangan PH pun tidak tahu.

Inilah sebabnya perkataan RBA itu wujud dan dikitar sehingga ke hari ini. Semuanya utk laba sumber kewangan, ada yg berbayar RM1.50 - RM3 untuk setiap posting ketika itu. Malah ada yg dapat RM3000 - RM6000 elaun setiap bulan caitrooper mereka. Apabila umno baru & bn kalah, program saraf caitrooper mereka pun turut tercarap sekali. ;)

Tambahan kekuatan kepada program caitrooper tersebut, mereka ada pusat printing media & pereka grafik. Setiap apa isu yg keluar, pusat printing mereka akan cetak bunting, banner, risalah sebaran. Pereka grafik pula berfungsi sbg penerusan program saraf mereka & memfitnah menggunakan gambar2 pimpinan PH ketika itu. Setiap hari feeds naik yg ada gambar pimpinan PH, GM akan kumpulkan & analisa apakah pereka grafik itu orang yg sama atau tidak. Setiap pereka ada seni grafiknya, di sini dapat mengenali empunya tangan pereka grafik tersebut. Haaa...ha!!! ;)

Bila dah tercarap, segalanya hilang. Maka, inilah sebabnya semalam dalam program di Shah Alam Najib mengatakan...

"Saya tak ada cybertrooper lagi, saya cakap terus terang cybertrooper dulu buat habiskan beras je, minta maaflah kalau ada cybertrooper dalam ni" -Najib.

Yang berkarya:
Gino Marvela aka Gin Marvel.
Pakat-Pakat Kalih: Malu Apa BO55KU

Sebelum Ini Viral Gambar Najib Razak Naik Y15ZR BO55KU Kali Ini Video Penuh Disebalik Gambar
Posted on 

SHAH ALAM: Kepemimpinan UMNO di setiap peringkat perlu bersikap besar hati dan berfikiran terbuka dengan menerima orang muda yang mempunyai kepandaian serta berkebolehan. Video Najib Razak Bossku Ada Di Bawah Artikel

Bekas Presidennya, Datuk Seri Najib Razak, berkata sikap sedemikian perlu bagi memastikan UMNO tidak menjadi parti yang kolot dan tidak maju.

Buka peluang kepada anak muda berkebolehan – Najib

Katanya, baru-baru ini, beliau berkesempatan bertemu dengan dua anak muda yang sudah dua kali menghantar borang permohonan untuk menjadi ahli UMNO, namun borang mereka ‘hilang’. “

Yang duduk sebelah kanan saya pelajar MSU dalam bidang perubatan dan abangnya juga seorang doktor. Apa yang mendukacitakan dia kata dua kali nak jadi ahli UMNO tetapi dia gagal.

“Sebab apa? Hantar borang, borang hilang. Saya kata bukan hilang… borang itu dibakul sampahkan. Jadi kalau kita ni tak besar hati, kalau kita tak buka pintu UMNO kepada orang muda yang ada kepandaian UMNO akan menjadi parti yang kolot dan tidak boleh maju.

“Sebab itu tuan-tuan, kita mesti ubah pemikiran kita. Pemikiran lama kita tolak ke tepi ganti dengan satu pemikiran baharu yang lebih terbuka yang kita nak orang muda yang berkelebihan tampil ke hadapan menjadi ahli UMNO, pemimpin UMNO di semua peringkat supaya UMNO menjadi pilihan utama dalam pilihan raya yang akan datang,” katanya.

Beliau berkata demikian pada program Santai Bersama Datuk Seri Najib, PM Ke-6, di Bangunan UMNO Shah Alam, di sini, petang tadi.

Najib berkata, beliau tidak akan menyatakan UMNO Bahagian mana yang melakukan sedemikian tetapi itu adalah perangai hodoh sesetengah pemimpin UMNO yang tidak memikirkan kepentingan parti atau mahu dicabar oleh anak muda.

“Kita tak nak orang muda yang ada kebolehan lawan kita, tak boleh la macam tu. Sampai bila kita ni tak ada daya kepemimpinan yang mencerminkan kepemimpinan dinamik dalam kalangan orang Melayu yang boleh menjadi kesinambungan kepada perjuangan kita,” katanya.

Sementara itu, Najib yang juga Ahli Parlimen Pekan berkata, masyarakat Melayu bukanlah bangsa yang pemalas seperti dikatakan sesetengah pihak sebaliknya mereka perlu diberikan peluang untuk berjaya.

Katanya, untuk berjaya, masyarakat Melayu terutama yang berasal dari luar bandar perlu diberikan sedikit kelebihan supaya mereka mampu bersaing dengan masyarakat yang duduk di kawasan bandar, yang mempunyai pelbagai kemudahan.

“Kalau anak yang lahir di Kenny Hill (Bukit Kenny di Kuala Lumpur) dan anak yang lahir di Hulu Jerantut, siapa yang mendapat peluang? Tentu lah orang yang duduk di bandar. Orang Melayu kebanyakannya duduk di mana? Kebanyakan duduk di luar bandar, jadi kena beri peluang.

“Kena beri sedikit kelebihan supaya mereka boleh bersaing pada landasan yang sama. Ketika saya menjadi Perdana Menteri, ada CEO (Ketua Pegawai Eksekutif) yang sanggup tidur di pejabat kerana urusan tak selesai.

“Inilah yang saya katakan, orang Melayu kalau diberi peluang, dididik dan diasuh dengan baik, dia akan setanding dengan orang lain lah, tak ada masalah,” katanya.

Sumber Artikel: BHARIAN ONLINE
Disebalik Malu Apa BossKu .
Tular sejak semalam gambar Najib Razak dijadikan karikatur dan ianya tersebar. Gambar tersebut menjadi tular. Kali ini Najib Razak merealisasikan gambar tersebut.
Kalau Najib Razak seceria macam ini dan sedekat rakyat begini, admin rasa mesti dia menang PRU lepas.


“Malu Apa Bossku! Steady lah!” – Slogan Najib Razak cetus tawa netizen


“Malu Apa Bossku! Steady lah!” – Slogan Najib Razak cetus tawa netizen. Sejak tidak lagi memegang jawatan dalam dunia politik, bekas Perdana Menteri Malaysia ke-6 Dato Seri Najib Abdul Razak dilihat semakin bergiat aktif di media sosial.
Mempunyai 3.6 juta pengikut di Facebook, baru-baru ini Najib Razak telah melancarkan kempen slogan terbarunya iaitu “Malu apa bossku…” yang telah mengundang tawa daripada netizen.
Lantaran itu, netizen mula tertanya-tanya identiti admin page Najib Razak yang disifatkan kelakar dengan posting troll terhadap kerajaan terkini.

Saya punya post, ada yang panas?

“Malu apa bossku! Steady lah!”


Turut tular baru-baru ini, adalah sebuah video seorang lelaki yang mengungkapkan slogan tersebut bersama Dato’ Seri Najib Razak.
Ungkapan, “Bos kita!” dan disambut Najib Razak dengan, “Malu apa bosku…” telah tular di media sosial, sehingga mencetuskan ikutan netizen.

Jibby, lagak dah macam orang muda!

Memuat naik foto menunggang motosikal Yamaha Y150 dengan nombor plat kenderaan BOOSKU, aksi dan lagak Najib Razak telah menjadi trending di media sosial.

Page troll lain tak boleh cari makan ni! Win habis Najib…

Rata-rata di ruangan komen, netizen menyifatkan lawak dan kenyataan troll admin page Najib Razak kepada pentadbir kerajaan, mencetuskan tawa mereka.
Sindiran dan perlian kepada kerajaan terkini, seakan tepat mengenai ‘batang hidung’ menteri.
Sumber: Facebook Najib Razak
“Malu Apa Bossku! Steady lah!” – Slogan Najib Razak cetus tawa netizen -



Jurufoto wanita ini dedah sikap sebenar Shukor dan keluarganya yang mungkin ramai tak tahu


Jurufoto wanita ini dedah sikap sebenar Shukor dan keluarganya yang mungkin ramai tak tahu. Menerusi perkongsian daripada Maizurah Ariff, antara jurufoto yang pernah merakam momen indah Syukor bersama kerbaunya, Maizurah memuat naik perkongsiannya di akaun Facebooknya mengenai Syukor dan keluarganya sepanjang pemerhatiannya.
Maizurah ketika dihubungi Kampus Uols memberitahu bahawa dia adalah junior kepada jurufoto Nazri Sulaiman, jurugambar yang menjadikan Syukor dan haiwan peliharaan ayahnya sebagai subjek yang dirakam hingga terpilih sebagai penerima ‘Street/People Photographer of The Year 2018′ oleh Asian Geographic-Image of Asia 2018’. Minat dalam bidang fotografi sejak lima tahun lalu menyebabkan dia menyertai trip #fotoohsem yang rata-rata terdiri daripada jurufoto wanita.

Ikuti perkongsian Maizurah Ariff.

Apa yang dapat saya rumuskan mengenai adik Syukor …
1. Budak dan anak yang sungguh istimewa dianugerahkan jiwa yang amat menyayangi haiwan ( not our ordinary pets ok! ) … tak kira la kerbau ke, kambing jantan ke, ayam jantan ke, semua dia buat kawan dan bukan lawan.
2. Murah dengan senyuman.. paling seronok kalau shoot dia tengah berangan or a candid shot. Cara dia interact with them .. memang unik.
3. Keluarga Syukor ni … Amat pemurah, very warm , very hospitable walaupun baru pertama kali jumpa.. habis buah dokong kat pokok Pak Khamis jamu kat kami.. buah tu pun manis macam keluarga Pak Khamis ni. Sporting jgn cakap la kan.
4. Adik Syukor ni bijak orangnya .. led a very simple life. Langsung tak heran dengan gadget ! It was more fulfilling for him to spend time with his family and his mini zoo.
5. Terima kasih pada rakan2 yang memberi peluang Dan ruang mengenali adik istimewa ini Dan keluarganya…boleh la repeat lagi eh Zanariah El Dedeque Muhd Isa-isa Eon ..
6. Tujuan upload gambar ni pun.. bukan nak glamour .. tapi nak share pasal adik Syukor Khamis – Kampong Boy yang sangat ‘rare’ .. indeed he is ‘Mowgli Malaysia’ . Tahniah juga pada Nazri yang Berjaya menjulang nama adik ni and gambor masta memang power !
7. Sekian , jom solat hehe
*Syukor Khamis, 14, merupakan remaja dan pelajar SMK Padang Midin yang kini menjadi tumpuan ramai ekoran gambarnya bersama haiwan ternakan tular selepas memenangi anugerah antarabangsa diibaratkan sebagai satu dalam sejuta dan anugerah ALLAH SWT kepada keluarganya.
Patutlah ramai yang memuji Syukor dan keluarganya. Memang luhur dan budiman. Paling menarik tentang Syukor, dia bijak dan simple orangnya dan langsung tak hairan dengan gajet. Syabas Syukor! Semoga selalu dalam lindungan-Nya.
Menceritakan kembali saat dia mengambil gambar Syukor dan kerbau-kerbau peliharaan ayahnya September 2018 lalu ketika berkunjung ke Terengganu, Maizurah akui terpaksa memberanikan diri, walau agak takut juga. Ye lah, kan. Haiwan tersebut tetap haiwan yang bila-bila masa sahaja boleh menanduk kita sekiranya ada perkara yang tak kena padanya. Jadi, keselamatan tetap harus diutamakan. Ikuti perkongsian Maizurah. Lucu juga melihat aksi-aksinya ketika cuba-cuba untuk mengusap haiwan itu. Tapi reaksi wajah dan senyuman Syukor paling win pada gambar pertama di bawah!

Berani dalam takut.

Ni alkisah semasa photo outing bersama Syukor Khamis – Kampong Boy serta kawan Dan bapa beliau
Walaupun nak tangkap gambar kerbau2 yang banyak tuh .. keselamatan kita kena jaga juga .. jgn asyik nak shoot.. semua kita nak redah , pandang kiri kanan , orang lain nak shoot gak (jgn bocorkan komposisi fellow photographers), hati Dan mood kerbau kena tengok gak.. sekali kalau dia fed up and sondol .. nasib la kau labu. They are only familiar with their caretakers , so jgn nak tunjuk berani sgt. Guna peluang yang ada sebaik mungkin.

Usap juga walau takut.

Gambar gambar ni di shoot oleh Muhd Isa-isa Eon and jeles kelihatan… hakak kecut perut gak bila dah dekat dengan byk2 kobau tuh. Tapi ini peluang. Bila Pak Khamis tanya, sapa nak usap kobau2 ni.. dia teman kan. Apa lagi , terus angkat tangan … camera semua cabut pass kat kawan2 ( sebabnya if anything happens , senang nak cabut haha )
Habis tee shirt Pak Khamis tu hakak tarik hahaha sebab takut. Kaki dah tenggelam Lumpur tapi hati tu nak gak usap. Muka cuak takleh nak control.
Tetap tarik baju, malang tak berbau.
Sumber: Kampung Uols
Jurufoto wanita ini dedah sikap sebenar Shukor dan keluarganya yang mungkin ramai tak tahu -

Wednesday, January 16, 2019
TULAR SLOGAN TERKINI NAJIB: MALU APA BOSSKU!
MUNGKIN agak biasa dan nampak lucu namun ‘Malu Apa Bossku’ yang ditulis poster terpampang gambar Datuk Seri Najib Tun Razak menaiki sebuah motosikal mulai tular sejak semalam.

Barang kali ia jadi slogan terbaharu bekas perdana menteri itu malah dalam hantaran terbaharu menerusi akaun sosial Facebook beliau, selain poster, Najib turut berkongsi gambar dirinya sedang menunggung motosikal.

Apa yang menariknya, model Yamaha Y150 itu turut papar nombor pendaftaran agak unik hasil gabungan aksara nombor dan angka 8O55KU seolah-olah jika dipandang sekali imbas ia jadi macam BOSSKU.

“Saya punya post (hantaran), ada pula yang panas. Kenapa? Steady lah (tenanglah),” tulis Najib secara sinis. Hantaran dalam tempoh sembilan jam itu bahkan dapat 46,000 reaksi, 6,600 komen dan 5,300 perkongsian.

Perkataan ‘bossku’ pada ketika ini secara kebetulan menjadi bahasa slanga paling popular dalam kalangan generasi muda tempatan di negara ini terutama mereka yang gemar menunggang motosikal.

“Tok kalau ada kesempatan hantaq mai (hantar datang) bengkel saya, saya setting exhaust (tala ekzos) dia bunyi chinggg ching chingg ching hannnnnnnnnnnnnnnnnnn chingggggg…,” saran Hafiz Sonof Halim.

“Sejak dua menjak ni Dato Seri pandai berjenaka. Tersenyum hari-hari saya tengok Dato Seri happy (gembira). Semoga dipanjangkan umur dan dmurahkan rezeki amin,” kata AhfiKk Tfs.

“Aduyai 10 kali lalu wall sepuluh kali aku gelak post bossku. Lawak serius lawakkkkkk!! Good job sir waiting for your comeback,” komen Zalikha Ramli.

“Sentiasa di hadapan. Steady BO55ku. Bagi asap kat macai biar sel sel otak mereka berhubung balik,” kata Mohd. Hisyam Sah Nuddin.

“Dah boleh buat himpunan santai #MaluApaBossku bersama DSN. Pasti ramai berminat join,” saran Shafiq Majid.

Pada 11 Januari lalu dalam satu hantaran, Najib juga bertanya kepada pelayar menerusi akaun Facebook itu antara motosikal jenis Ysuku dan NVX, mana satu menjadi pilihan mereka.

“Antara Ysuku dan NVX mana pilihan kalian? Ride santai,” tulis Najib.

Sebelum itu dalam satu hantaran Najib yang berkongsi gambar membonceng motosikal turut bertanya dalam nada sindiran: “Kaunter claim (tuntut) duit minyak Pakatan Harapan kat mana?”

Beliau jelas merujuk gelagat seorang wanita berbaju Pakatan Harapan hulur wang kepada beberapa Orang Asli konon sebagai duit untuk pengangkutan motosikal mereka.

https://kachipemas.blogspot.com/2019/01/tular-slogan-terkini-najib-malu-apa.html

Saturday, January 12, 2019
Hebat!! Viral!! ! Saya seronok dapat buat ayah bangga dan ubah persepsi orang terhadap pekerjaan ayah' - Syukor

Seketika dulu namanya tidak dikenali oleh orang luar, tetapi semenjak gambarnya tular bersama beberapa ekor kerbau, dirinya menjadi perhatian ramai. Keunikan gambar  yang diambil oleh jurugambar, Mohd Nazri dan Dollah Deen itu melayakkan mereka memenangi anugerah ‘Street/People Photographer of The Year Asian Geographic - Image of Asia 2018’ dan ‘Remarkable Award di Siena International Photography Award 2018, Italy.’

Berdasarkan gambar tersebut, terserlah keakraban Mohd Syukor dan haiwan-haiwan tersebut dan membuatkan ramai yang terpegun dengan remaja ini sehingga ada yang mengatakan dia mengamalkan ilmu penunduk. 

"Ada orang kata saya ada ilmu penunduk sedangkan tidak. Mungkin sebab saya dah biasa dengan mereka sejak kecil jadi mereka kenal tuan dan mendengar kata. 

"Tetapi sebenarnya saya bukan saja akrab dengan kerbau, tetapi juga lembu, kambing dan angsa peliharaan bapa. Cuma untuk sesi fotografi, jurugambar cenderung memilih kerbau kerana jumlahnya yang banyak sehingga lebih 100 ekor," katanya kepada Harian Metro. 





Syukor menjadi perhatian jurugambar seluruh dunia termasuk Amerika Syarikat dan India sejak 2016. Mohd Syukur berkata, selepas tular dan dikenali ramai dia menerima ucapan tahniah daripada guru dan rakan sekolahnya yang turut datang ke kandang untuk merakamkan gambar bersamanya dan kerbau berkenaan.

"Saya tidak bangga apabila menjadi tular, tetapi gembira sebab dulu ayah sering dihina kerana pekerjaannya sebagai penternak kerbau. Tetapi hari ini, saya seronok kerana dapat buat ayah bangga dan mengubah persepsi orang terhadap pekerjaan ayah.”





Sejak usia empat tahun dia sudah terbiasa mengikut bapanya, Khamis Jusoh, 63, ke kandang kerbau di Kampung Kubang Bujuk, Kuala Terengganu menyebabkan hubungannya dengan haiwan itu sangat rapat dan akrab.

Kebanyakan kerbau, lembu dan kambing yang akrab dengannya diberi nama seperti Awang, Wahab, Saat dan Boy dan haiwan ini boleh bergaul dengan Mohd Syukur seperti manusia, malah ada yang tidur bersamanya ketika kecil.. Kredit Thereporter

Media Orang Kampung: Hebat!! Viral!! ! Saya seronok dapat buat ayah bangga dan ubah persepsi orang terhadap pekerjaan ayah' - Syukor

Najib Razak Kini Dinobatkan “Raja Troll Kebangsaan”. Ketahui Dari Mana Asal Usul, Malu Apa Bossku  FAMILI CERIA
Selepas tidak lagi menjadi Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak semakin mendapat perhatian dan sanjungan warga internet atau netizen sehingga ada yang menobatkan beliau sebagai ‘Raja Troll’.
Program terbaharu beliau Malu apa bossku yang berlangsung semalam, begitu cepat menjadi tular dan menjadi satu ikutan di media sosial.
Malu apa bossku itu tiga perkataan yang ditulis pada sebuah poster dengan gambar bekas Perdana Menteri menunggang sebuah motosikal yang kini menjadi tular di media sosial.
Bossku atau bosku merupakan bahasa slanga yang kini digunakan dalam kalangan anak-anak muda terutama golongan bermotosikal.
Foto grafik Najib menaiki motosikal Yamaha Y15ZR bersama perkataan Malu apa bossku juga telah tersebar dengan meluas di saluran media sosial.
Semakan di Twitter mendapati perkataan slanga bossku didakwa berasal dari Sabah.


























Tiada ulasan: