Jumaat, 24 Januari 2020

Kehidupan keluarga ternama di dunia sahaja. 9663


Allah ﷻ dan Rasulullah ﷺ
Allah ﷻ dan Rasulullah ﷺ
Allah ﷻ dan Rasulullah ﷺ

Kehidupan yang indah membunuh astor. Pewaris kepada kekayaan Astor

Keluarga Astor: keturunan para ahli sihir Heidelberg?

Pakar dalam bidang teori konspirasi mengatakan bahawa pada masa ini 13 keluarga kaya yang dikenali sebagai Illuminati menguasai dunia, tujuh daripadanya sangat istimewa. Mereka lebih akrab dengan pembaca domestik dari fantasi ekstrem dari beberapa teori konspirasi seperti David Ike, menggambarkan mereka dalam bentuk makhluk asing yang jahat dari planet Draco yang jauh, mampu mengambil bentuk manusia dan diam-diam memerintah planet kita dari zaman dahulu lagi. Tetapi tanpa penemuan sedemikian, nasib keluarga Illuminati kelihatan penasaran dan kadang-kadang misteri. Jalan hidup keluarga Astor kelihatan sangat luar biasa.

Melompat lautan

Pada pertengahan abad ke-18, seorang tukang daging bernama Johann Astor tinggal di bandar Waldorf, di Duchy of Baden di Jerman barat daya. Conspirologists hampir yakin bahawa nenek moyangnya berpindah ke tempat-tempat itu dari selatan Itali, di mana mereka melahirkan nama Astorga. Itulah bagaimana nama Ashtoret dewi timur kuno, yang lebih dikenali dengan nama kita di bawah nama Hellenized Astarte, kedengaran dalam bahasa Itali. Keluarga Astorg, yang akarnya dapat dikesan kembali ke abad ke-16, dikatakan berasal dari Timur Tengah dan diam-diam mengikuti beberapa kultus kuno. Setelah memutuskan untuk berpindah ke Jerman, mereka tahu bahawa mereka akan pergi ke tempat yang mempunyai reputasi yang sangat buruk. Terdapat kira-kira 120 bandar dan kampung, kebanyakan penduduknya melakukan sihir dan mengambil bahagian dalam Sabat. Perompak biasa tidak ada sama ada. Pada akhir Abad Pertengahan, tempat-tempat itu membangkitkan perhatian terdekat dari Pasitan Kudus, dan dari 1500 hingga 1650. Tidak ada seratus ahli sihir dan ahli sihir yang telah dikhianati oleh api pembersihan auto-da-fe. Yang tidak mungkin memperbaiki keadaan. Keburukan terus berlaku kemudian, dan keluarga Astor telah lama menjadi salah satu puak sihir terkemuka di sekitar Heidelberg.

Walau bagaimanapun, Johann Astor sangat menyukai anak-anaknya. Dua anak lelaki paling berbakat - John Jacob dan Michael - dia menghantar melalui England untuk mencari kebahagiaan ke Amerika. Apabila John Jacob menyeberangi lautan pada tahun 1784, dia berusia 16 tahun. Pada masa yang sama, dia tidak dapat berbahasa Inggeris, dan dikatakan sangat miskin. Yang kedua, saya mesti katakan, sangat tidak mungkin, dan kemungkinan besar dicipta untuk mempromosikan Amerika sebagai negara peluang yang sama. John Jacob, atas sebab yang tidak diiklankan, segera menjadi tuan salah satu pondok Masonik dan dengan kelajuan yang hebat mengambil alih perdagangan bulu di Amerika Syarikat.

Tidak lama kemudian, beliau juga terlibat dalam urus niaga hartanah di sempadan New York dan memperoleh beberapa kapal pelayaran saudagar. Ketua-ketua tiga dari mereka adalah sanak saudara jauhnya. Era Perang Napoleon adalah masa yang amat sukar untuk perdagangan maritim antarabangsa. Banyak pemilik kapal telah bangkrut atau mengalami kesulitan yang paling serius. Tetapi bukan Astor! Pada tahun 1807, kerajaan A.S. mengenakan sekatan ke atas penghantaran luar negara untuk pemilik kapal Amerika. Tetapi pada masa itu, melalui dua kenalan peringkat tinggi di dalam perintah Illuminati, John Jacob mendapat kebenaran khas untuk guntingnya, dan selepas itu dia menonjol dengan luar biasa pada masa yang sama bahawa hampir semua syarikat perkapalan Amerika lain mengalami kerosakan yang teruk. Kadang-kadang hanya satu penerbangan kliping yang dimiliki oleh Astor membawa pendapatan $ 200,000 - benar-benar besar untuk masa itu!

Antara ahli perniagaan, John Jacob mempunyai reputasi untuk menjadi kasar, bisu dan mampu terus terang-terangan penipuan. Suatu hari di majlis makan malam untuk elit New York, seseorang membuat kenyataan kepada anak penjual itu mengenai tangan kotor. Dia, tanpa teragak-agak, menyapu tangannya di kemeja jiran di atas meja dan mula berlanggar. Tidak hairanlah salah seorang ahli perniagaan dari keluarga Dupont-Bronfman dalam memoirnya yang bertulis selama bertahun-tahun menggambarkan Astor sebagai orang yang tidak mempunyai pesona, mahupun kecerdasan, ataupun kasih karunia. Selain itu, ramai yang tahu tentang kebiasaannya tidak membayar hutang dan mematuhi transaksi yang paling meragukan untuk masa yang lama, dan di kalangan pekerja dia mempunyai reputasi sebagai pemilik kejam.

Semua kekurangan ini, bagaimanapun, tidak menghalang hakikat bahawa di antara kenalannya ada selalu beberapa Mason dari kalangan ahli politik, keluarga Brevurg berpengaruh dari London, serta wakil-wakil klan jahat jahat dari Oregon. Ia juga ingin tahu bahawa isterinya, Sarah Todd, berasal dari keluarga yang selalu disyaki berpegang pada Satanisme. Ia juga dikhabarkan bahawa semasa dia tinggal di London, anak tukang daging itu direkrut oleh perisikan British. Bergabung dengan perdagangan candu di China, John Jacob Astor sangat meningkatkan kekayaannya. Dia memperkaya dirinya dalam panik kewangan tahun 1837. Selama bertahun-tahun, Astor juga menjadi seorang bankir. Beliau berkhidmat di Lembaga Pengarah lima bank kebangsaan baru yang dicipta oleh Hamilton untuk kerajaan AS. Menjelang akhir hidupnya, John Jacob menjadi lelaki terkaya Amerika. Mengikut statistik dari tahun 1844, ia memiliki kelima belas dari semua pelaburan yang dibuat di Amerika Syarikat, dan pada umumnya, kekayaannya dianggarkan sebesar 110 bilion dolar pada kadar semasa. Dia meninggal dunia empat tahun kemudian, setelah berjaya menubuhkan pustaka Astorov dan teater tertentu di Manhattan, kerana, meskipun, walaupun hampir sama kriminal, di dalamnya, seperti dalam salah satu pahlawan Arthur Conan Doyle, selalu ada keinginan untuk kecantikan. Teater itu tidak bertahan lama dan telah dirobohkan selepas pergaduhan besar-besaran antara Inggeris dan Ireland, yang berlaku pada tahun kebuluran yang dipanggil kelaparan kentang di dinding dan sekitarnya. Tetapi koleksi buku-buku yang mengagumkan, pendaraban yang mana banyak keturunannya selalu menyentuh hati, telah berubah menjadi Perpustakaan Awam yang sangat New York, yang kini merupakan salah satu daripada lima terbesar di dunia.

Viscounts Astor

Keturunan John Jacob melabur banyak dalam pembinaan kereta api, membina beberapa hotel Astoria, yang menjadi jenama terkenal di dunia, bersama dengan Rockefellers, adalah antara pengasas Chase Manhattan Bank yang terkenal di dunia, yang terlibat dalam kerja amal, dan pada masa yang sama banyak dari mereka tidak meninggalkan hawa nafsu ghaib nenek moyang mereka. Sudah menjadi anak kepada John Jacob, William Backhouse Astor, yang selama bertahun-tahun mengekalkan status lelaki terkaya Amerika yang diwarisi dari bapanya, menjelang akhir hidupnya menunjukkan kecenderungan untuk kerahsiaan, termasuk menjalankan perniagaan melalui frontman dan proksi. Selama bertahun-tahun di Astora, kecenderungan ini hanya diperkuat, yang, secara kebetulan, juga ciri-ciri keluarga Illuminati yang lain.

William Waldorf Astor (1848 - 1919) berpendidikan di Itali dan Jerman, dan kemudian belajar di Sekolah Undang-undang di Columbia University. Dia terlibat dalam amalan undang-undang, tetapi selama bertahun-tahun dia mula menunjukkan cita-cita politik. Selama tiga tahun, beliau berkhidmat sebagai Duta AS ke Itali, di mana dia "dijangkiti" dengan semangat seumur hidup untuk lukisan dan seni. Mengikut keadaan bapanya, pada tahun 1890, William Waldorf berpindah ke UK. Di sana ia menerima gelaran Viscount dan menjadi pemilik istana Khiva purba, yang dibina pada abad ke-13. Viscount Astor yang baru ditanam menghabiskan banyak masa dan wang untuk membina semula istana, mewujudkan sejenis kampung yang popular di tepi tasik berdekatan, dan menubuhkan taman mewah di kawasan itu. Dia juga suka kapal layar dan kereta dan memperoleh stok yang besar. Pada masa yang sama, William Waldorf berkata: "Amerika bukan tempat yang sesuai untuk seorang lelaki." Beliau menulis dua novel rumit, dan juga menerbitkan kisah-kisah sihir yang sangat aneh di Majalah Pall Mallnya. Dia dilengkapi istana dengan sistem perangkap dan pintu rahsia. Pada waktu malam, jambatan itu harus dinaikkan di parit, dan Khiva dipagari dari seluruh dunia, dan viscount itu sendiri tidur, menyembunyikan sepasang revolver di bawah katil bulu. Jika kebiasaan ini dapat dijelaskan oleh hakikat bahawa sesetengah penjahat berulang-ulang mengancam untuk membunuh atau menculik anak-anaknya di Amerika Syarikat, maka siasatan ke kemungkinan kehadiran Anna Boleyn, salah satu daripada lapan pasangan yang dibunuh yang tidak bersalah oleh Raja Henry VIII, adalah benar-benar ketinggian sifat eksentrik.

Anaknya - Viscount Waldorf Astor kedua - lebih pragmatik. Semasa belajar di Eaton dan Oxford, dia pertama kali mendirikan dirinya sebagai atlet yang baik. Dia berkahwin dengan Nancy the Witcher Longhorn, anak perempuan bekas penanam Virginia yang, selepas Perang Saudara Amerika, mengadakan lelongan tembakau dan kontrak kereta api. Sebagai hadiah dari Viscount Astor pertama, pengantin baru menerima apa yang dipanggil rumah desa Klaipeda, lebih seperti istana yang sederhana. Apabila Lloyd George, sahabat Waldorf Astor, menjadi Perdana Menteri Britain, Viscount dengan murah hati bersetuju untuk menjadi setiausaha parlimen peribadinya. Dan dalam tempoh 1935 hingga 1949, keturunan yang jauh dari klan sihir memimpin Institut Hal Ehwal Antarabangsa Diraja. Waldorf Astor telah berulang kali menyatakan simpati pro-Jerman dan untuk sekian lama adalah penyokong dasar pembatalan Hitler, tetapi ia yang menyeru untuk meletakkan jawatan Neville Chamberlain pada tahun 1940 dan menyokong Winston Churchill sebagai calon yang lebih baik.

Nancy The Witcher Longhorn Astor juga meninggalkan tanda penting dalam sejarah British. Beliau menjadi ahli parlimen perempuan pertama yang menyertai Dewan Rakyat pada tahun 1919. Dia kehilangan pemimpin hanya kepada aktivis parti nasionalis Ireland Sinn Fein, Konstantiya Markevich, tetapi dia, dituduh sebagai sejenis pembakaran, dipenjarakan dan bukannya parlimen, dan isteri Waldorf Astor duduk di Dewan Rakyat selama bertahun-tahun. Dia dipilih dari bandar Plymouth. Beliau sentiasa menyokong barisan kabinet pemerintah, adalah pragmatik dan sentiasa menentang ketagihan alkohol, sebab itulah Plymouth tidak disukai oleh pengundi lelaki, tetapi wanita sangat menyukainya. Beliau mengambil bahagian dalam acara amal, termasuk tadika sokongan, tetapi pada masa yang sama dia sering menunjukkan ketangguhan dan kekakuan. Sekali, setelah mengetahui kematian seorang lawan politik, Nancy secara terbuka menyatakan kesenangannya. Apabila aduan muncul, dia tidak memohon maaf, tetapi berkata: "Saya dari Virginia, dan kami menembak untuk membunuh."

Nancy The Witcher Longhorn Astor, seperti suaminya, menunjukkan simpati pro-Jerman dan secara terang-terangan mengatakan bahawa dia menyokong rearmament tentera Nazi. Beliau memiliki banyak saluran anti-komunis, dan korespondensi viscountess dengan duta AS, Joseph Kennedy, berakar dengan pergerakan anti-Semitik. Semua ini tidak menghalangnya daripada berkawan dengan penulis komunis George Bernard Shaw dan ahli parlimen Helen Wilkinson, yang digelar Red Helen, yang mewakili kepentingan Parti Buruh tetapi sebelum ini menjadi ahli Parti Komunis. Harus dikatakan bahawa Shaw adalah ahli gerakan Fabian, di kalangan pengasasnya adalah keluarga Astor. Pada logo pergerakan itu serigala dalam pakaian domba, dan buku-buku seperti The New World Order dan The Modern Utopia muncul dari bawah pen pesertanya. Penulis mengiringi Nancy Astor dalam perjalanannya ke USSR pada tahun tiga puluhan. George Bernard Shaw membuat banyak kenyataan yang mendalam tentang Stalinis Rusia, sementara Nancy secara terbuka meminta "pemimpin rakyat" mengapa dia membunuh begitu banyak orang Rusia. Sebab-sebab untuk perjalanan itu sendiri kelihatan kabur, tetapi, menurut ahli teori konspirasi, itu disebabkan oleh fakta bahawa para pemimpin keluarga Illuminati yang kaya dan para pemimpin Komunis bersetuju dengan kehendak mereka untuk menghancurkan agama Kristian. Ini adalah gejala di sini bahawa Waldorf dan Nancy Astora menjadi anggota Persatuan Sains Kristian (Christian Science) pada tahun 1914, yang, seperti yang sering dipercayai, sebenarnya adalah kelab penyamaran sihir yang menyamar. Walau bagaimanapun, nama-nama karya sastera yang dibuat oleh penganut Kristian Sains bercakap untuk diri mereka sendiri. Sebagai contoh, "Jadilah bijak seperti ular." Nancy The Witcher Longhorn Astor berkawan dengan Winston Churchill, tetapi pernah berkata kepadanya: "Jika anda suami saya, saya akan meracun teh anda." Yang Perdana Menteri Inggeris menjawab: "Madame, jika anda isteri saya, saya akan minum!"

"Titanic" dan pelajar Akhenaten

Adalah ingin tahu bahawa, semasa memanjakan Nazisme di Eropah, Astors jauh dari murah hati kepada Nazi di luar negara. Nasib Huey Long, seorang senator dari Louisiana yang dipanggil "Hitler Amerika di tunas." Di Louisiana, di mana beliau dipilih gabenor pada tahun 1928, Long cuba membina sebuah negara fasis dalam bentuk kecil. Pada tahun 1930, ini, mengikut pencirian Setiausaha Dalam Negeri, Ikes, seorang penyihir dan perdebatan yang tidak berperikemanusiaan menjadi senator, tidak menyembunyikan bahawa dia bermimpi kuasa atas semua 125 juta orang di Amerika Syarikat. Pada tahun 1932, Huey Long menyokong Franklin Delano Roosevelt dalam pemilihan presiden, menganggap dirinya penggantinya. Bersiaplah untuk pilihan raya presiden pada tahun 1936, Hitler dalam usahanya mula berkumpul di perhimpunan yang penuh sesak, dalam setiap cara yang mungkin untuk menyalahkan Roosevelt untuk berlatih dalam demagoguery. Dan kemudian kecerdasan fasis mengubah rasa perkadaran. Roosevelt, yang kadang-kadang bersandar di kapal layar Astorov, yang dipanggil tradisional Nurmahal untuk keluarga, Long dipanggil "Prince Franklin, Knight of Nurmahal", dan Ikesa - "Chicago bug". Penangkapan semacam ini membebankan dia: pada malam September 8-9, Huey Long telah cedera parah oleh senjata api. Dr Carl Weiss menembaknya di Bangunan Pentadbiran Negeri Louisiana. Weiss sendiri di tempat yang penuh dengan pengawal peluru. Kemudian, di Amerika, versi itu diterbitkan bahawa Weiss adalah ejen Comintern, dan kini para sejarawan Amerika lebih suka menyalahkan Presiden Roosevelt yang pernah dikasihi.

Adalah juga ingin tahu bahawa imej Huey Long mengilhami penulis Robert Pen Warren untuk mencipta novel "Seluruh tentera diraja." Apabila karya ini mula-mula diterbitkan di Rusia pada tahun 1968, ia segera menarik perhatian orang ramai membaca. Di dalam kalangan sinematografi, idea itu segera muncul dari penyesuaiannya, kerana topik itu dibenarkan mengira sokongan parti dan kepimpinan ideologi negara. Permohonan penyesuaian filem diserahkan hampir serentak oleh Stanislav Rostotsky pada Mosfilm dan Alexander Gutkovich di Radio dan Televisyen Negeri SSR Belarusia. Persoalan yang memihak kepada versi Belarusia telah diselesaikan terima kasih kepada penyertaan peribadi Setiausaha Pertama Jawatankuasa Pusat Parti Komunis BSSR Pyotr Mironovich Masherov. Peranan Gabenor Willy Stark, prototaip yang Huey Long, telah menjadi peranan kegemaran George Zhzhenov. Pelakon filem cemerlang lain membintangi filem itu: Mikhail Kozakov, Oleg Efremov, Evgeny Evstigneev. Berlatar belakang nasib ini, nasib Masherov kelihatan lebih gelap: dia meninggal dunia dalam kemalangan kereta pada 4 Oktober 1980. Ini berlaku dua minggu sebelum plenum seterusnya Jawatankuasa Pusat CPSU, yang sangat penting di mana bintang Mikhail Gorbachev mula naik.

Secara umum, nasib Amerika Astors kelihatan tidak kurang daripada British. Sebagai contoh, John Jacob Astor IV, yang dilahirkan pada tahun 1864, bukan hanya ahli lembaga pengarah beberapa syarikat terkemuka di Amerika Syarikat, tetapi juga seorang penulis berbakat yang bekerja dalam genre fiksyen sains. Salah satu karya terbaiknya dianggap sebagai novel "Perjalanan ke Dunia Lain", yang menyaksikan cahaya pada tahun 1894. Novel ini memperkenalkan Bumi kepada pembaca pada tahun 2000 - sebuah dunia yang hebat dan indah di mana lautan dibajak oleh "jet air" pada kusyen udara, roda pancing melambung dalam "tarikan apergik" melambung, dan watak-watak utama bergerak di sekitar phaeton elektrik. Amerika Utara dan Selatan bersatu ke Amerika Syarikat Sedunia, tetapi Eurasia dikoyakkan oleh percanggahan. Perang Dingin antara Rusia, Perancis dan Jerman mengambil sifat berlarutan. Sementara itu, watak-watak utama novel di kapal angkasa Calisto berlepas di luar sistem suria, membuat berhenti di Musytari dan Zuhal, di mana mereka menemui jiwa orang-orang yang soleh.

Apabila Perang Sepanyol-Amerika pada tahun 1898 tercetus, John Jacob IV, dengan perbelanjaannya sendiri, bersenjata kapal keluarga keluarga Nurmahal dan menyerahkannya kepada kerajaan Amerika sebagai kapal perang. Juga untuk tentera Amerika, dia membeli bateri meriam gunung. Pada tahun 1912, beliau dan isterinya yang baru dan rakannya telah melakukan pelayaran di Titanic. Perahu-perahu di pelantar "tidak dapat dilepaskan" yang tercemar dengan perlanggaran dengan batang kecil itu bencana kecil. Setelah meletakkan isterinya dan teman wanita dalam kraf penyelamat, John Jacob IV, meskipun disanjungnya, tanpa disangkal menyatakan bahawa dia menganggapnya tugasnya untuk tetap berada di geladak gergasi 46 ribu ton gergasi. Beberapa hari kemudian, jenazah seorang jutawan ditangkap di luar air oleh krew kapal nelayan kecil.

Ava Alice Muriel Astor - satu-satunya anak perempuan John Jacob IV - menjalani kehidupan penuh keghairahan ganas, mengurus untuk menukar empat suami. Yang pertama dalam siri ini adalah bekas pegawai pasukan tentera Tsarist Rusia, Putera Serge Obolensky. Perkahwinan mereka di Royal Chapel of Savoy, akhbar British menyebut salah satu peristiwa utama pada tahun 1924. Setahun kemudian, anak lelaki mereka Ivan dilahirkan. Selepas berkhidmat di Tentera Laut Amerika Syarikat, Ivan Sergeyevich Obolensky-Nelidinsky menjadikan kerjaya cemerlang sebagai penerbit dan penganalisis kewangan. Semasa masih di Yale, dia menyertai masyarakat rahsia St Elmo. Ava Alice Muriel sendiri menyukai sihir Mesir purba sepanjang hidupnya dan menganggap dirinya sebagai penjelmaan semula seorang puteri Mesir dan pelajar Akhenaten. Dia memiliki kebolehan hipnosis terkuat dan dengan mudah dapat menghalang orang yang hampir-hampir. Antara kawan-kawannya ialah penulis bahasa Inggeris terkenal Aldous Huxley, yang menulis novel "This New World Brave" dan telah bereksperimen dengan penggunaan dadah yang ampuh sepanjang hidupnya. Alice adalah antara orang pertama yang masuk ke makam firaun Tutankhamun yang baru ditemui, di mana dia memandang dirinya sejenis kalung mewah. Kutukan firaun itu, yang secara harfiah menghapuskan sedozen ahli arkeologi dan penaja ekspedisi, nampaknya tidak menyentuhnya. Walau bagaimanapun, sepuluh tahun terakhir dalam hidupnya, dia sepenuhnya bersendirian dan meninggal dunia pada usia 54 tahun.

Vincent Astor - anak dari John Jacob IV dari perkahwinan pertamanya dan saudara Alice - terkenal dengan pembinaannya di Bronx dan kegiatannya sebagai ketua korporasi yang menerbitkan majalah Newsweek, yang merupakan sebahagian daripada Big Three dari penerbitan mingguan AS terbesar. Di samping itu, Vincent adalah sebahagian daripada kepimpinan beberapa syarikat komersial, dan dia yang, bersama-sama dengan Rockefellers, menganjurkan Bank Chase Manhattan. Beliau adalah seorang fasilitator di Muzium Sejarah Awam dan Institut Sains Sosial Awam - organisasi yang secara aktif menyertai penyebaran teori evolusi di Amerika Syarikat. Paling tidak adalah kegiatannya dalam perkhidmatan khusus Amerika. Adalah diketahui bahawa Vincent Astor adalah kawan pribadi Presiden AS Franklin Delano Roosevelt dan dalam tiga puluhan sangat menyokong "kursus baru" nya. Ia adalah atas syor presiden bahawa Vincent menyertai Angkatan Laut AS. Untuk beberapa waktu, beliau menyelaraskan aktiviti semua perkhidmatan perisikan Amerika - Agensi Perisikan Angkatan Darat, Agensi Perisikan Maritim dan Biro Penyiasatan Persekutuan - di New York dan sekitarnya. Desas-desus terus-menerus berjalan-jalan di sekitar Washington ketika Roosevelt merencanakan untuk meletakkan Astor sebagai ketua intelijen super "agensi baru."

Isteri ketiga Vincent ialah Brooke Russell Marshall. Ironinya, dia adalah suaminya yang ketiga. Mereka menubuhkan amal "Vincent Astor Fund", yang mempunyai keutamaannya termasuk pencegahan kenakalan remaja, sokongan kewangan untuk Perpustakaan Awam New York, kerjasama dengan organisasi Katolik, dan sangat menarik dalam semangat Marxisme-Leninisme - menentang pemilikan persendirian alat. Vincent Astor meninggal dunia akibat serangan jantung pada tahun 1959, dan balunya hidup dengan panjang umur yang luar biasa. Dia meninggal pada tahun 2007 pada usia 105 tahun. Dia seorang dermawan yang dihormati dan lama memegang gelaran "Ratu New York." Tahun-tahun terakhir hidupnya menderita penyakit Alzheimer. Rupa-rupanya, pembuat filem masih betul, dan orang kaya juga menangis. Tidak lama sebelum kematian Brooke Russell Marshall Astor, anak tunggalnya - Anthony Marshall - memutuskan untuk mengatasi beberapa transaksi dengan harta keluarga. Ia tidak sepenuhnya jelas sama ada dia sebenarnya merancang sesuatu yang tidak baik, tetapi "niat baik" melarikan diri, dan dia kemudiannya dipertanggungjawabkan dengan 14 pertuduhan, termasuk konspirasi jenayah, penipuan, penyelewengan secara besar-besaran, penggelapan keadaan seorang ibu dan pemalsuan keinginannya selepas masanya apabila dia tidak cekap kerana sakit. Di ruang mahkamah, banyak penasaran dan wartawan tidak menahan air mata, melihat terdakwa berusia 85 tahun, tetapi Themis di luar negeri bersikukuh, dan dia menerima tiga tahun penjara.

Kedua-dua AS dan British Astors adalah antara orang-orang besar yang membiayai penciptaan struktur kontroversial seperti Kelab Pilgrim, yang merupakan pertemuan okultisme para putera Amerika Illuminati, dan Institut Hal Ehwal Antarabangsa Diraja British, yang berkait rapat dengan Majlis Hubungan Luar Negeri Amerika. Secara beransur-ansur, bagaimanapun, cawangan Astors di Amerika tidak berubah. Tetapi garis British masih berkembang maju. Sekarang mereka adalah antara dua puluh keluarga terkaya di UK, dan mereka secara langsung memiliki kekayaan kira-kira $ 40 bilion. David Astor (1912-2001) menyunting akhbar Observer dan dikenali sebagai lawan apartheid yang konsisten dan aktivis Amnesty International. Sehingga baru-baru ini, lima wakil keluarga Astor mengambil bahagian dalam mesyuarat Kelab Haji. Antaranya ialah: David Astor, John Jacob Astor VIII dan William Waldorf Astor III. Wakil-wakil keluarga juga turut serta dalam mesyuarat Kelab Bilderberg.

The Viscounts terbiar sedikit dan dibayar untuk kajian genealogi yang paling serius, yang membawa hasil yang sangat tidak dijangka. Ternyata nenek moyang Astor, yang namanya Stur, tiba di Britain bersama dengan Norman William the Conqueror pada tahun 1066. Wilhelm memberikan Stur harta pusaka untuk keberanian yang ditunjukkan pada Pertempuran Hastings, tetapi keturunannya tidak lama lagi berpindah ke benua Eropah. Di bawah nama keluarga yang berbeza - Aster, Asturr, E "Stur, Estoria - mereka meninggalkan ingatan mereka di berbagai tempat di Eropah, tetapi jalan ke kekayaan Astors hari ini bagaimanapun bermula dengan keputusan yang berjaya pencinta daging yang bernama Johann dari Waldorf bandar kecil Jerman.

Victor BUMAGIN
# rainbow # papaer # sorcerers # conspiracy
HOMERAINBOW NEWSPAPER
Penterjemah GusenaLapchataya

Adalah mudah untuk menganggap bahawa kehidupan kita agak mudah, jika kita mempunyai kekayaan tanpa had, tetapi anda tidak boleh membeli kebahagiaan untuk wang. Semua orang yang disenaraikan di bawah ini dilahirkan dengan sudu perak di mulut mereka, tetapi mereka semua mengalami kejutan emosi dan fizikal, ketagihan, dan penghinaan yang menjadikan kehidupan mereka sengsara.

1. Pewaris perniagaan tembakau berjuta-juta dolar Doris Duke disimpan di ruang bawah tanah yang terbiar.

Dalam artikel majalah Rolling Stone, "The Poorst Richest Children," pada bulan Ogos 2013, Sabrina Rubin Erdelli mendedahkan maklumat mengerikan tentang dua remaja yang menjadi ahli waris kepada salah satu nasib keluarga terbesar di Amerika Syarikat. Patterson dan Georgia Inman, lima belas, adalah anak-anak Walker Inmen, anak saudara perempuan pewaris tembakau, Doris Duke. Kembar Inmen bersiap sedia untuk mewarisi kekayaan satu juta dolar ketika mereka berusia 21 tahun, tetapi baru-baru ini kedua remaja menghabiskan tiga bulan di sebuah hospital psikiatri untuk menangani akibat kecederaan kanak-kanak yang menakutkan.

Keluarga Duke pernah mengawal seluruh industri tembakau AS. Mereka mengasaskan Universiti Duke yang berprestij, dan organisasi amal mereka menyumbangkan berjuta-juta dolar setiap tahun. Walau bagaimanapun, ahli waris untuk keadaan ini, Walker Inmen, menjadi penagih dadah apabila anaknya berumur 2 tahun dan meninggal dunia akibat overdosis alkohol denatured ketika mereka berusia 12. Bersama dengan isteri kelimanya, penagih dadah dan Daraly Inmen alkohol, Walker biasanya menutup anak-anak di ruang bawah tanah yang dikeluarkan, memaksa mereka untuk mencuci diri dalam air hangus dan membahayakan nyawa mereka dalam keadaan mabuk.

Walaupun kanak-kanak kadang-kadang dibenarkan kemewahan mewah, sebagai contoh, singa sebagai haiwan peliharaan atau bersantai di pulau-pulau eksotik, pendidikan mereka agak kurang dan kehidupan mereka ditutup, sehingga mereka secara emosi dan intelektual tidak berkembang. Mereka masih percaya kepada Santa Claus, mempunyai kecenderungan bunuh diri dan mengalami anoreksia disebabkan oleh pemakanan yang tidak baik pada zaman kanak-kanak.

Walker Inman sering mendedahkan anak-anak kepada wap kimia ketika ia sedang mempersiapkan obat-obatan tepat di depan mereka. Buli beliau adalah fizikal dan kimia; Sebaik sahaja dia ditangkap selepas dia melanda Georgia dengan keras, dan saksi menyokong pendakwaan, kerana mereka takut untuk hidup gadis itu.

Kembar Inmen kini hidup dengan ibu mereka dan menjalani rawatan intensif untuk menyingkirkan akibat dari masa kanak-kanak yang dahsyat.

2. Christina Crawford: diterima dan tersinggung oleh bintang Hollywood.
Christina Crawford berusia kurang dari setahun ketika dia diadopsi oleh bintang filem dan aktris Joan Crawford yang menawan. Menjadi salah satu daripada empat anak angkat, Kristina membesar dalam kemewahan, tetapi dia mendakwa menjadi mangsa keganasan psikologi dan fizikal dari ibunya selama hampir sepanjang hidupnya. Autobiografi beliau, Ibu Paling Mahal, diterbitkan dua tahun selepas kematian ibunya. Filem kemudian dibuat di mana Faye Dunaway memainkan Joan Crawford dan Diana Scarvid Christina.

Christina mendakwa bahawa ibunya menderita perubahan mood dan alkohol, yang membuatnya mengalahkan dan menjerit pada anak-anak kerana apa-apa perkara kecil. Ketika buku itu keluar, masalah pengkhianatan orang kaya dengan anak-anak mereka datang ke hadapan, dan sekarang Christine mempunyai wajah poster "gadis kecil kaya miskin".

Selepas kematian Joan Crawford, Christina dan saudaranya mengetahui bahawa mereka telah dikecualikan daripada kehendak "sebab-sebab yang diketahui oleh mereka." Mereka kemudian menggugat adik perempuan lain, Katie Lellond, dan suaminya Jerome, mendakwa bahawa mereka telah menggunakan masalah mental ibu penuaan mereka untuk mendapatkan kedudukannya dan meningkatkan kekayaannya. Christina kini hampir tidak mempunyai hubungan dengan kakaknya, tetapi terus menjadi seorang pelakon dan penulis, serta contoh penderaan kanak-kanak.

3. Pewaris harta pusaka Astor yang dikatakan mengabaikan ibunya yang tua dalam membalas dendam untuk masa kecilnya.
Anthony Marshall adalah satu-satunya anak kepada seorang sosialit terkenal dan dermawan Brooke Astor. Keluarga Astor adalah salah satu keluarga terkaya dan paling dihormati keturunan bangsawan di Amerika Syarikat. Malangnya, kisah keluarga mereka tentang pengabaian dan penyalahgunaan terus memukul gelombang letupan di seluruh masyarakat tinggi New York.

Brooke telah berkahwin dua kali sebelum berkahwin dengan Astor. Suami pertamanya, J. Dryden Kuzr, adalah seorang ahli politik New Jersey yang kaya dengan siapa dia melahirkan anak tunggal Anthony. Astor mendakwa bahawa suaminya yang pertama memalukannya dan anaknya selama bertahun-tahun sebelum akhirnya menceraikannya. Dia juga mendakwa bahawa suaminya menundukkannya dan Anthony terhadap penderaan fizikal, penderaan lisan, adalah suami yang tidak setia dan mengalami kecanduan alkohol. Menurut biografi seorang sosialit yang ditulis oleh Francis Kearnan pada 2007, Brooke mengandung 6 bulan ketika Cusr memecahkan rahangnya.

Selepas perceraian itu, Astor berkahwin dengan Charles H. Marshall, yang sangat disayanginya. Anaknya, Anthony, sangat menghormati bapa tirinya sehingga dia juga mengambil nama terakhirnya ketika dia berumur lapan belas tahun, yang membantu menghindari suami bapanya.

Dikelilingi oleh kekayaan, zaman kanak-kanak Anthony penuh dengan ketakutan, pengabaian ibu bapa, dan penghinaan. Selepas ibunya berkahwin dengan Vincent Astor, pewaris negeri Astors, mereka melupakan Anthony. Malah Brooke Astor sendiri mengatakan bahawa walaupun dia seorang dermawan, dia adalah "ibu yang buruk."

Mungkin zaman kanak-kanak kesunyian dan kesunyian Anthony adalah sebab dia disabitkan kesalahan pada tahun 2007 kerana keganasan terhadap seorang lelaki tua dan pengurusan yang tidak cekap dari kekayaan ibunya. Pada tahun 2006, New York Daily News menerbitkan kisah muka depan permusuhan antara Anthony dan anaknya, Philip Marshall. Apabila Philip Marshall melawat neneknya yang berusia 103 tahun, dia mendapati bahawa Brooke hidup dalam keadaan yang teruk, dan dalam keadaan mental dan fizikalnya, dia tidak dapat menolong dirinya sendiri. Philip menggugat bapanya untuk menghentikan keganasan terhadap lelaki tua, dan sebaik sahaja penyiasatan itu bermula, Anthony telah ditemui untuk ditipu.

Marshall telah disabitkan dengan mengambil kesempatan daripada kesihatan ibunya yang sakit dan mencuri berjuta-juta dolar. Brooke akhirnya melantik penjaga baru yang memastikan dia selesa sehingga dia meninggal pada tahun 2007 pada usia seratus lima tahun.

Anthony dijatuhi hukuman pada tahun 2009 dan dipenjarakan pada tahun 2013 pada usia delapan puluh sembilan tahun. Dia telah memulangkan kira-kira dua belas juta dolar yang dicuri dari ibunya yang sakit dalam beberapa tahun.

4. Ibu menundukkan pelakon "Keluarga Moden" untuk menghina dan kelaparan.
Peminat "Keluarga Moden" di ABC terkejut untuk mengetahui bahawa pelakon berusia 14 tahun Ariel Winter, yang memainkan anak tengah Alex Daphne, secara rahsia disalahgunakan dan ditindas oleh ibunya, Crystal Workman.

Pada tahun 2012, Ariel memfailkan saman dengan bantuan kakaknya, Chanel Workman, 34 tahun. Ariel dalam dokumen mahkamah mendakwa bahawa ibunya menundukkannya kepada "fizikal yang berterusan (pukulan, jolt) dan penderaan emosi (penghinaan jahat, penghinaan peribadi, komen mengenai berat badan, kekurangan makanan, dan sebagainya) untuk jangka masa panjang."

Walaupun Pekerja Kristian menafikan semua tuduhan terhadapnya, anak perempuannya yang sulung Chanel telah dikeluarkan dari keluarga oleh Jabatan Kanak-kanak dan Perkhidmatan Bantuan Keluarga dua puluh tahun yang lalu, ketika dia berada pada usia yang sama dengan Ariel sekarang. Chanel tinggal di penjagaan angkat selama beberapa tahun, sehingga dia cukup tua untuk hidup sendiri.

Sekarang Ariel dibenarkan tinggal bersama Chanel, bagaimanapun, kedua-dua ibunya dan petisyen petua yang tinggal berasingan untuk kembali anak perempuan mereka. Siasatan itu mendedahkan bahawa krew filem "Keluarga Moden" mengetahui tentang penghinaan Ariel, tetapi tidak membantu beliau dengan apa-apa cara. Mereka memberi keterangan bahawa Crystal tidak memberikan apa-apa anak perempuannya kecuali putih telur dan sayuran mentah. Dia sering memberitahu Ariel bahawa pakaiannya tidak sesuai dengannya, bahawa dia mempunyai telinga yang terlalu besar dan kata-kata yang tidak menyenangkan dan menyakitkan.

5. Pewaris Johnson & Johnson meninggal sendiri dalam kemiskinan.
Casey Johnson adalah anak perempuan Sale Johnson dan Woody Johnson, pemilik New York Jets dan cucu pengasas Johnson & Johnson. Casey dibesarkan dikelilingi oleh kemewahan dan kekayaan. Dia belajar di sekolah swasta yang terbaik, berkawan dengan Nikki dan Paris Hilton, memandu kereta mahal dan mendapat beg tangan Chanel pertama pada usia sepuluh tahun. Walau bagaimanapun, walaupun semua kekayaan ini, dia adalah seorang anak yang sangat sedih, ibunya mengabaikannya, dan dia mula menggunakan dadah yang kuat ketika masih remaja.

Dengan semua akaun, kehidupan Casey Johnson adalah tragis sebelum dia meninggal sendiri di sebuah kandang kotor pada usia tiga puluh tahun. Dia adalah penagih dadah yang gemar, ketagih kokain dan alkohol, dan dia secara ajaib tidak mati dari dos berlebihan lebih daripada sekali dia boleh ingat. Sebagai biseksual, Casey tidak pernah dapat mencari cinta dengan lelaki atau wanita, dan kegagalannya sering menyebabkannya melakukan tindakan yang mengejutkan di khalayak umum. Sebaik sahaja dia membakar rambut bekas monyetnya di sebuah kelab malam. Satu lagi masa, dia menyelinap ke rumah bekas dan meninggalkan alat vibrator yang digunakan di atas katil.

Dalam beberapa hari kebelakangan ini, Casey telah berada dalam hubungan dengan bintang realiti, Tila Tequila, yang kelihatannya lebih berminat dengan berapa banyak wang yang ada pada Casey daripada apa jenis orangnya. Casey mengadopsi bayi itu, tetapi selepas rakan-rakan melaporkan bahawa dia meninggalkan anak itu tanpa pengawasan ketika beranjak pergi, ibu Casey Sale menjadi penjaga anak. Jualan juga berhenti memberikan wang Casey, memaksanya untuk hidup dalam keadaan menjijikkan di rumah sewa rendah.

Pada 29 Disember, pewaris menerbitkan Tweet terakhir, "Kepada semua impian manis." Empat hari kemudian, gadis yang dihantar untuk memeriksa rumah mendapati mayat Casey di tempat tidur. Dia meninggal beberapa hari sebelum komplikasi kencing manis yang dia sakit sejak dia masih kecil.

6. Seorang gadis kaya mula mengambil dadah pada usia lapan tahun kerana kanak-kanak yang tidak berpuas hati.
Lee Horowitz adalah anak perempuan gergasi fesyen dan CEO Tommy Hilfiger Joel Horowitz. Lee dibesarkan, dikelilingi oleh kekayaan, belajar di sekolah swasta yang bergaya dan santai di pusat peranginan mahal. Sayangnya, ayahnya bekerja dan mengembara banyak, jadi pada masa dia berumur enam belas tahun, Lee duduk rapat dengan dadah.

Dia mula merokok rumpai ketika dia berumur lapan tahun. Kemudian dia mendapat kecanduan dadah yang lebih keras: kokain, LSD dan heroin. Dia sentiasa mengalami masalah di sekolah kerana hakikat bahawa dia sentiasa dalam keadaan mabuk alkohol atau mabuk dadah, dia seolah-olah tersedot ke pusaran air dan tiada siapa yang dapat membantunya.

Setelah ayahnya mendapati dia mabuk dan minum dadah di pesta petang Thanksgiving, dia pergi ke biliknya, di mana dia mendapati hash, ganja, dan heroin. Keesokan harinya, dia menipu dia dengan mengatakan bahawa mereka sedang melakukan perjalanan ski, tetapi dia dihantar ke Ascent, sebuah klinik untuk kanak-kanak yang tidak berfungsi di Idaho. Semasa terapi yang meluas (dan sangat mahal), ibu bapa Lee terkejut mengetahui bahawa antara umur tujuh dan sembilan dia disalahgunakan oleh seorang remaja yang dia kenal, dan dia juga dirogol di sekolah menengah. Kedua-dua peristiwa yang dahsyat ini menyumbang kepada penagihan dadah dan alkohol.

Terapi itu menyelamatkan nyawa Li dan, walaupun dia membenci ibu bapanya semasa menjalaninya, dia mampu membersihkan diri dan tenang dan terus membina hubungan dengan ibu bapanya dan menjalani kehidupan dewasa yang normal.

7. Gadis itu memenangi loteri pada umur enam belas tahun, tetapi kehilangan segala-galanya akibat masalah masa lampau yang kasar.
Pada tahun 2003, Callie Rogers berusia hanya enam belas tahun dan dia menerima gaji minimum apabila dia memenangi loteri utama United Kingdom, memecah jackpot sebanyak £ 1,875,000 (kira-kira $ 2,846,812). Walaupun gadis itu bersumpah bahawa dia akan bertindak secara bertanggungjawab, dia tidak lama lagi mula membelanjakan wang secara sembrono.

Hanya sembilan tahun kemudian, Callie adalah ibu kepada dua orang anak yang membazirkan sebahagian besar kemenangan loterinya pada pembedahan pembesaran payudara dan £ 250,000 (kira-kira $ 380,000) pada kokain. Semua wang, kecuali kira-kira $ 2,000 hilang. Selepas mencari bantuan untuk menyembuhkan penagihan dadah, Kallie menyedari bahawa dia telah kehilangan masa kanak-kanak yang tidak berfungsi apabila dia disalahgunakan secara seksual.

Dalam temu bual dengan Sun, dia berkata: "Saya fikir memenangi Loteri akan membuat saya gembira kerana saya akan melupakan apa yang dia lakukan kepada saya. Tetapi sebaik sahaja kejayaan kemenangan meninggal dunia selepas beberapa minggu, saya menyedari bahawa saya masih dirugikan oleh pemikiran yang menjijikkan terhadap apa yang dilakukan oleh orang itu kepada saya. "

Baru-baru ini, Callie berkahwin lagi dan pergi belajar sebagai jururawat. Dia dan suaminya bekerja untuk menyokong tiga anak mereka.

8. Pelakon Mackenzie Phillips ketagih dengan dadah dan terlibat dalam hubungan sumbang.
Mackenzie Phillips adalah anak perempuan John Phillips dari ahli The Mamas & Papas dan isteri pertamanya, Susan Adams. Kerjaya Mackenzie bermula apabila dia berusia dua belas tahun ketika dia mendapat peranan dalam Graffiti Amerika, yang membawa kepada peranan dalam One Day At A Time yang popular. Walaupun dia mencapai kejayaan kewangan dan profesional pada usia yang sangat muda, dia tidak dapat menghargai kemasyhurannya kerana kecanduannya terhadap dadah dan alkohol. Dia mendakwa bahawa dia mencuba dadah dengan ayah pemuziknya ketika dia berusia sebelas tahun, dan ayahnya sebenarnya membantu dia mengambil kokain ketika dia mencuba untuk pertama kalinya sebagai seorang anak.

Seluruh hidup Mackenzie terdiri daripada penyalahgunaan dadah dan penangkapan. Untuk membuat perkara yang lebih teruk, dalam wawancara dengan Oprah Winfrey pada 2009, dia mendakwa bahawa dia dan ayahnya telah berada dalam hubungan seksual selama sepuluh tahun. Hubungan ini bermula apabila dia pingsan ketika mabuk pada usia lapan belas tahun dan, bangun, mendapati bahawa bapanya berhubungan seks dengannya. Dia terus mengambil dadah dan melakukan hubungan seks dengannya selama bertahun-tahun.

Hak cipta © - GusenaLapchataya: Jangan menjadi bodoh seperti anak-anak kaya ini, jika anda mahu bercuti, membeli kostum Halloween, taring dan buang pesta. Minum tidak perlu, tetapi tidak berfikir tentang dadah. Aturkan karnival pakaian. Ini benar-benar menyeronokkan ... P.S. Nama saya Alexander. Ini adalah projek peribadi saya sendiri. Saya sangat gembira jika anda suka artikel itu. Ingin membantu laman web ini? Lihat di bawah iklan untuk apa yang anda baru cari. Laman web hak cipta © - Berita ini dimiliki oleh laman web, dan harta intelektual blog, dilindungi oleh undang-undang hak cipta dan tidak boleh digunakan di mana-mana tanpa pautan aktif ke sumbernya. Baca lebih lanjut - "Tentang Penulisan" Adakah anda sedang mencari ini? Mungkin ini adalah sesuatu yang tidak dapat anda jumpai selama ini? Adalah mudah untuk mengandaikan bahawa kehidupan orang kaya yang kaya terdiri daripada siri hiburan dan keseronokan yang tidak berkesudahan. Walau bagaimanapun, sebenarnya ia tidak begitu mudah. Wira-wira artikel ini, ibu bapa dapat memberikan segala yang dapat anda beli untuk uang, tetapi tidak memberikan hal utama - cinta. Oleh itu, untuk memanggil kehidupan mereka, bahasa gembira tidak akan berubah. Malah yang paling iri hati.

Secara umum, jika bayi dilahirkan dengan sudu perak di mulutnya, ini jauh dari jaminan masa kanak-kanak yang bahagia. Kadang-kadang malah sebaliknya.

Sumber: 
https://pozitivmag.ru/ms/krasota/zamechatelnaya-zhizn-bruk-astor-naslednik-sostoyaniya-astora/

Tiada ulasan: