Jumaat, 3 April 2020

Bila budak kurang kasih sayang, biadab kurang ajarnya menjadi-jadi. Polis nasihati supaya respect PKP pun jadi bahan tawa mereka. 10105


Kematian COVID-19 di Indonesia kini 181 orang
ADMIN ISMAWEB, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - JAKARTA, 9 Syaaban 1441H, Jumaat – Jumlah kematian akibat COVID-19 di Indonesia terus meningkat kepada 181 orang, sejak kematian pertama direkodkan pada 11 Mac lepas. 
Jurucakap Pemerintah Indonesia berkenaan COVID-19, Achmad Yurianto berkata sebanyak 11 lagi kematian berlaku dalam tempoh 24 jam. “Bagi tempoh 12 tengah hari semalam sehingga 12 tengah hari ini, sebanyak 196 … The post Kematian COVID-19 di Indonesia kini 181 orang appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Sweating Sickness, wabah mematikan setelah Black Death
Gansis tentunya pernah mendengar tentang wabah Black Death yang melanda Eropa pada abad Pertengahan, namun taukah gansis kalau sebenarnya ada wabah setelah itu yang juga sama menyeramkannya. Mungkin masih banyak yang kurang familiar dengan Sweating Sickness alias Penyakit Berkeringat. Penyakit menular ini melanda Inggris dan kemudian benua Eropa dalam serangkaian epidemi yang dimulai pada tahun 1485. Meskipun tidak memakan korban jiwa sebanyak Black Death, namun kebanyakan orang yang terkena penyakit ini akan tewas hanya dalam waktu 24 jam saja dengan berkeringat sampai mati.
Sweating sickness yang juga disebut English sweat atau English sweating sickness adalah penyakit yang tidak diketahui penyebabnya yang muncul di Inggris. Epidemi ini pertama kali muncul pada tahun 1485 lalu kemudian berulang masing-masing pada tahun 1508, 1517, 1528, dan 1551. Epidemi ini awalnya hanya melanda Inggris, namun pada tahun 1528 menyebar ke Benua Eropa yaitu ke Hamburg, lalu ke timur Lituania, Polandia, Belanda, hingga Rusia.

Serangkaian epidemi yang terjadi pada setiap tahun-tahun tersebut memiliki tingkat kematian yang sangat tinggi. Penyakit ini dimulai dengan sakit kepala yang parah, lalu diikuti dengan dingin menggigil lalu sakit di bagian leher, bahu, dan seluruh anggota badan. Tahap kedinginan berlangsung sekitar setengah jam hingga tiga jam. Jika penderita bertahan dalam 24 jam maka tingkat keselamatannya semakin tinggi.

Bagaimana sumber awal mula penyakit ini terjadi dan metode apa yang dilakukan mereka untuk penyembuhannya? Simak kisahnya bersama Jas Merah hanya di Kaskus Podcast! 







Diubah oleh kaskus.podcast
Sumber:
Sweating Sickness, wabah mematikan setelah Black Death
KASKUS - Forum Threads - [CENTER][/CENTER][center][color=#202020][size=3][font=Roboto, Arial, sans-serif][img]https://s.kaskus.id/images/2020/04/03/10301746_20200403042129.jpg[/img][/font][/size][/color][/center] [center][color=#202020][font=Roboto, Arial, sans-serif]Gansis tentunya pernah mendengar tentang wabah Black Death yang melanda Eropa pada abad Pertengahan, namun taukah gansis kalau sebenarnya ada wabah setelah itu yang juga sama menyeramkannya. Mungkin masih banyak yang kurang familiar dengan Sweating Sick...
Caj RM1 Dikecualikan Di ATM Rangkaian MEPS
Assistant Editor, Minda Rakyat - CAJ pengeluaran RM1 di semua mesin pengeluaran wang (ATM) rangkaian Malaysian Electronic Payment System Sdn Bhd (MEPS) diberi pengecualian berkuatkuasa Isnin ini sehingga tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) tamat. 
Menteri Kanan (Kluster Keselamatan), Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob berkata, langkah berkenaan dibuat bagi memastikan orang ramai tidak berpusu-pusu membuat pengeluaran di menerusi kaunter juruwang. Menurutnya, melalui Kementerian Kewangan kerajaan memutuskan semua institusi perbankan akan mengecualikan caj pengeluaran wang di semua rangkaian MEPS berkuatkuasa Is...

SERANGAN BERTERUSAN
noreply@blogger.com (Tukar Tiub), Tukar Tiub - DISANA SINI KARONA TERUS MENYERANG 3 lagi kematian, 217 kes baru Covid-19 di Malaysia Tiada bazar Ramadan sepanjang PKP, kata Ismail Sabri Tiada caj RM1 keluar duit di mesin ATM, kata Ismail Sabri Singapura kenakan kawalan lebih ketat Selasa depan, umum PM Lee *'Tiada perkataan untuk *ini': 10 juta pekerja memfailkan tuntutan pengangguran hanya dalam masa dua minggu Kes Koronavirus Global atas 1 juta dengan 50,000 kematian:

PANAS!!! INI AMARAN SALAHUDDIN AYUB 
TERHADAP MENTERI PERTANIAN?
AMIR Wartawan Rasmi LR, WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI - 9 minutes ago

Pria Ini Dipenjara karena Langgar Karantina, 
Malah Serang Petugas, Dilumpuhkan Pakai Semprotan Lada
Tribunnews.com - Pria di Hong Kong ini dipenjara karena langgar karantina di tengah pandemi covid-19. Pria tersebut lalu menyerang seorang petugas sel.

ISMA Kuantan hulur sumbangan kepada petugas kesihatan HTAA
siti hafidah, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - KUANTAN, 9 Syaaban 1441H, Jumaat – Gerakan Islam sederhana, Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) cawangan Kuantan menyampaikan sumbangan kepada petugas kesihatan di Hospital Tengku Ampuan Afzan (HTAA) dalam menangani wabak COVID-19 khususnya di daerah itu. 
Ketua Biro Keluarga dan Masyarakat (BKM) ISMA Kuantan, Dr Norbaiyah Mohamed Bakrim berkata, usaha yang dilakukan adalah salah satu manifestasi dalam … The post ISMA Kuantan hulur sumbangan kepada petugas kesihatan HTAA appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

Solat Jumaat: Umat Islam dirayu patuh PKP, fatwa
ADMIN ISMAWEB, Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb - KUALA LUMPUR, 9 Syaaban 1441H, Jumaat – Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Hal Ehwal Agama), Datuk Seri Dr Zulkifli Mohamad Al-Bakri merayu seluruh umat Islam di negara ini agar kekal patuh kepada arahan kerajaan dan fatwa pihak berkuasa agama mengenai larangan melaksanakan Solat Jumaat. 
Beliau berkata, walaupun hari ini masuk kali ketiga umat Islam tidak … The post Solat Jumaat: Umat Islam dirayu patuh PKP, fatwa appeared first on Portal Islam dan Melayu | ISMAWeb.

PM 8 tadbir negara atau bahagi ghanimah
kerengga, KERENGGA - DS DR MUJAHID YUSOF Bahasa utara guna istilah ‘pakat bedak’ (bukan bedak talkum) dengan makna ambil habuan masing-masing. ‘Ghanimah’ pula dari bahasa Arab makna harta rampasan perang yang dibahagikan. ‘Bedak ghanimah’ untuk kerajaan PN ialah bagi habuan jawatan masing-masing. PM 8 tadbir negara dengan desakan parti bersamanya tuntut ghanimah masing-masing sebagai habuan. Untuk rekod, semua

Virus corona: Nasib mahasiswa rantau di tengah Covid-19, 
'Makan sekarang makin teratur, teratur sehari sekali'
BBC News Indonesia - Berita - Selama kebijakan pembelajaran jarak jauh, sebagian mahasiswa rantau di Jakarta dan sekitarnya kesulitan mencari makan dan data internet, bagaimana mereka bertahan?

KHIANAT LAIN
noreply@blogger.com (Tukar Tiub), Tukar Tiub - KHIANAT LAIN *YANG KAMU TAHU* *AKU SOKONG HANYA AZMIN* *BUAT SATU KHIANAT* *SAYANG KAMU TAK TAHU* *KHIANAT LAIN* semlm aku ulang baca tulisan kau ulas pendedahan haziq yg semburit dgn azmin tu. haha terbaik bro, mmg nampak sangat kau backing azmin sebab dendam kau pada abam. nanti bila dah tak serasi dgn azmin, aku yakin kau akan guna hujah yg sama mcmana kau tibai abam. kahkahkah selamat berkhianat, kawan. on *TAHUN 2017 - * *TELAH DIAJUKAN* Publish | Delete | Spam Anonymous at 15:08 20 --------

Ingin Gaji Tinggi? Wajib Kuasai Skill QA Engineer Ini

Quality Assurance Engineer atau QA Engineer bisa disebut sebagai “penjaga gawang” terakhir sebelum sebuah perangkat lunak diserahkan ke klien atau diluncurkan ke publik. Tak mengherankan penguasaan skill QA engineer harus senantiasa diasah pada level apa pun Anda saat ini berada.

Skill QA engineer membantu dalam mencari masalah atau kelemahan dari perangkat lunak sebelum dinikmati oleh masyarakat. Layaknya auditor dalam keuangan, QA engineer harus menguasai dua keahlian secara garis besar agar perangkat lunak bermutu tinggi, bebas bug sambil menjaga atmosif kondusif dalam tim di balik produksi perangkat lunak tersebut.

Anda yang saat ini bekerja sebagai QA engineer jenjang yunior, menengah atau senior layak memahami skill QA engineer di bawah ini untuk memperbaharui ilmu dan tentu saja, memperoleh gaji tinggi.

Apa Saja Skill QA Engineer yang Perlu Dikuasai?
Kemampuan Teknis

Pastinya, mustahil mengetahui permasalahan dalam sebuah perangkat lunak tanpa mempunyai pengetahuan teknis menyeluruh. Aspek pertama yang harus dikuasai adalah software engineering.

Penguasaan tentang software engineering bermanfaat saat Anda harus memberikan informasi ke software programmer dan engineer. Software engineering turut membantu dalam menguji SQL overflow nantinya. Pahami software engineering setidaknya untuk pengetahuan mendasarnya.

Mencari bug dan ticketing serta melakukan pengetesan sudah pasti menjadi pekerjaan tak terpisahkan dari diri seorang QA engineerSkill QA enginner yang satu ini menjadi daya jual penting di mata perusahaan. Melalui jam terbang yang tinggi, kemampuan Anda yang satu ini akan semakin terasah dimana berimbas pada waktu yang lebih irit dalam melakukannya.

Yang terakhir untuk poin ini adalah pengetahuan tentang produk itu sendiri. Mengetahui hal ini akan memudahkan Anda dalam menerapkan ilmu teknis di atas. Selain itu, skill QA engineer tentang pemahaman produk akan membekalinya dengan ilmu tentang penyesuaian perangkat lunak dengan harapan pengguna terhadap perangkat lunak itu nantinya. Dengan demikian, Anda bisa menghasilkan pengetesan yang selain bersih dari bug juga mudah digunakan oleh pengguna setelah melakukan black box test plan dan Analisa keseluruhan.

Kemampuan Pengelolaan Waktu

Mampu bekerja mandiri dan menjadi bagian dari sebuah tim tidak selalu menjadi hal yang mudah dilakukan untuk profesi apapun. Tak terkecuali bagi seorang QA engineer. Anda harus menghargai waktu saat bekerja sendiri. Pintarlah bekerja menurut skala prioritas atas jenis pekerjaan apa yang mesti dilakukan segera dan setelahnya.

Sebagai pemain penting dari grup, Anda juga harus mampu bekerja dengan jadwal orang lain. Diperlukan kompromi dan adaptasi agar kedua jenis pengelolaan waktu ini pada akhirnya saling mendukung dan melengkapi.

Kecakapan Berkomunikasi

Tak melulu Anda bekerja dengan dahi mengerut dalam diam sambil mengecek dan mengetes perangkat lunak. Pada kenyataannya, seorang QA engineer harus pandai berkomunikasi dengan berbagai kalangan, seperti tim Product dan tim Development.

Pelajari cara komunikasi yang baik agar tidak menyinggung perasaan anggota tim Development saat akan menjelaskan laporan adanya bug pada hasil kerja mereka. Sampaikan kritik dengan cara yang santun dan konstruktif. Ada kalanya, Anda harus menjelaskan hal teknis kepada rekan yang kurang memahaminya.

Mengasah Logika dan Menambah Ilmu

Pemikiran yang logis, kreatif dan wawasan luas memainkan peran penting dalam pekerjaan Anda menganalisa cara kerja suatu perangkat lunak dan mengetesnya. Teruslah memperkaya sub bidang tersebut agar kemampuan yang ini terus berkembang.

Lakukan beberapa hal berikut ini. Tempatkan diri Anda sebagai pembelajar sejati sehingga keinginan untuk belajar selalu ada walau Anda sudah di level senior sekali pun. Anda dapat bergabung dengan komunitas software engineer untuk saling berbagi pengalaman dan memperoleh wawasan dari rekan sesama QA engineer.

Selain logis, Anda haruslah profesional yang kreatif. Keahlian ini bermanfaat dalam menemukan kemungkinan dimana bug bersembunyi. Dengan kreativitas pulalah Anda dapat menempatkan diri di posisi pelanggan sebagai cara lain untuk memperkirakan penggunaan perangkat lunak yang kurang pas.

Demikianlah Skill QA Engineer yang perlu disiapkan, Apakah anda tertarik? Anda bisa mencoba untuk mengirim cv anda kesini jobs, dengan begini anda akan membuka lebar peluangmu untuk bekerja diperusahaan besar dan membantumu untuk terus mengembangkan karier. Semoga bermanfaat.

Yuk, ikutan Training IT gratis java & .net yang di adakan oleh TOG Indonesia, dan raih suksesmu.

Sumber: 
Ingin Gaji Tinggi? Wajib Kuasai Skill QA Engineer Ini | KASKUS
450 Positif Covid-19 Di 3 Kawasan PKPD
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - SEBANYAK 450 kes positif jangkitan koronavirus baharu (Covid-19) dikesan dari tiga kawasan yang dikenakan Perintah Kawalan Pergerakan Diperketatkan (PKPD). Ketua... The post 450 Positif Covid-19 Di 3 Kawasan PKPD appeared first on MYNEWSHUB.

Harga RON97, RON95, Diesel Turun Lagi
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - KUALA LUMPUR – Harga runcit petrol RON97 turun sebanyak 8 sen kepada RM1.60 seliter dan RON95 turun sebanyak 8 sen... The post Harga RON97, RON95, Diesel Turun Lagi appeared first on MYNEWSHUB.

KKM Ambil Tindakan Penjualan ‘Online’ Rokok Seludup
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - KEMENTERIAN Kesihatan Malaysia (KKM) memandang serius penjualan rokok seludup secara dalam talian sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) seperti yang... The post KKM Ambil Tindakan Penjualan ‘Online’ Rokok Seludup appeared first on MYNEWSHUB.

138 Anggota Kesihatan KKM Dikesan Positif COVID-19
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - PUTRAJAYA – Seramai 138 anggota kesihatan Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM) telah dikesan positif COVID-19 sehingga 12 tengah hari semalam, kata Ketua Pengarah... The post 138 Anggota Kesihatan KKM Dikesan Positif COVID-19 appeared first on MYNEWSHUB.

Boleh Dapat Rawatan Perubatan Melebihi 10km
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - SERDANG – Tiada masalah bagi individu melakukan perjalanan melebihi 10 kilometer bagi mendapatkan rawatan perubatan dalam tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP)... The post Boleh Dapat Rawatan Perubatan Melebihi 10km appeared first on MYNEWSHUB.

Patuhlah Fatwa Larangan Solat Jumaat – Zulkifli
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - KUALA LUMPUR – Umat Islam di negara ini perlu kekal patuh kepada arahan kerajaan dan fatwa pihak berkuasa agama mengenai... The post Patuhlah Fatwa Larangan Solat Jumaat – Zulkifli appeared first on MYNEWSHUB.

524 Individu Ditahan Langgar PKP Semalam
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - POLIS Diraja Malaysia (PDRM) bersama Angkatan Tentera Malaysia (ATM) memeriksa 403,336 kenderaan di 737 sekatan jalan raya dengan 524 individu... The post 524 Individu Ditahan Langgar PKP Semalam appeared first on MYNEWSHUB.

4 Kematian Baru COVID-19 Di Wuhan
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - WUHAN – Suruhanjaya Kesihatan Negara China memaklumkan empat lagi kematian baharu dicatatkan di Wuhan, sementara 31 kes positif COVID-19 direkodkan... The post 4 Kematian Baru COVID-19 Di Wuhan appeared first on MYNEWSHUB.

Laporan Intelijen AS: China Umumkan Data Palsu Terkait Kematian Akibat Corona
Laporan Intelijen AS: China Umumkan Data Palsu Terkait Kematian Akibat Corona
Para pejabat China dituding menyembunyikan tingkat penyebaran wabah virus corona di negara itu. Demikian sebuah laporan intelijen Amerika Serikat yang diajukan pekan lalu ke Gedung Putih. Intelijen AS menyebut China tidak melaporkan angka kematian dan angka kasus. Demikian dilaporkan Bloomberg kemarin.

Bloomberg menulis, dua pejabat, yang menolak disebutkan namanya, mengatakan laporan itu menyimpulkan bahwa jumlah orang China yang terkait dengan infeksi virus corona itu palsu dan mengurangi angka kematian sebenarnya.

Wakil Presiden AS, Mike Pence dalam wawancara bersama CNN pada Rabu mengkritik peran Beijing dalam menghadapi krisis kesehatan ini. “Kenyataannya adalah bahwa kita bisa lebih baik jika China lebih terbuka,” kata Pence, dilansir dari The Times of Israel, Kamis (2/4).

“Apa yang tampak jelas sekarang adalah bahwa jauh sebelum dunia mengetahui pada bulan Desember China sedang menghadapi ini, dan mungkin sebulan lebih awal dari itu, bahwa wabah itu nyata di China.”

Laporan Newsweek awal pekan ini mengatakan, kematian di China sebenarnya bisa mencapai puluhan ribu dibandingkan dengan sekitar 3.000 kematian yang dilaporkan sejauh ini. Newsweek mencatat bahwa foto-foto telah beredar di media China tentang ribuan guci yang tiba di Wuhan, tempat wabah awalnya terkonsentrasi akhir tahun lalu, dan mengatakan orang-orang telah diperintahkan untuk mengambil abu dari rumah duka di kota.

Sementara itu, Komisi Kesehatan Nasional China pada Rabu melaporkan 36 kasus Covid-19 baru, sehari setelah mengumumkan kasus tanpa gejala akan dimasukkan dalam data resmi. Langkah untuk mengungkapkan jumlah kasus tanpa gejala terjadi di tengah pengawasan angka-angka yang dilaporkan China, yang sebelumnya hanya mencakup orang-orang yang menunjukkan gejala. Sementara proporsi orang yang tertular virus tetapi tetap tidak menunjukkan gejala saat ini tidak diketahui, para ilmuwan mengatakan “pembawa virus” ini masih dapat meneruskan Covid-19 ke orang lain yang akhirnya jatuh sakit.

Karena wabah domestik di China sebagian besar telah mereda, beberapa orang mempertanyakan apakah kegagalan negara untuk menghitung kasus tanpa gejala akan mengarah pada peningkatan infeksi. China, tempat virus pertama kali terdeteksi pada Desember, telah mencatat total 81.554 kasus Covid-19 dan 3.312 kematian akibat penyakit itu.[mr/mdk] 

konfrontasi.com, Kamis, 2 Apr 2020 – 14:33
(nahimunkar.org)
Sumber:
Laporan Intelijen AS: China Umumkan Data Palsu Terkait Kematian Akibat Corona
(nahimunkar.org)


Bila budak kurang kasih sayang, biadab kurang ajarnya menjadi-jadi. Polis nasihati supaya respect PKP pun jadi bahan tawa mereka. Jika cukup kasih sayang famili tentu tumbesar individu lebih menyerlah untuk tidak menjadi sampah masyarakat dan biadap kurang ajar tidak menjadi amalan hidup. Tidak hormat orang yang lebih dewasa satu hal. Mentertawakan penjawat awam satu kes. Langgar PKP boleh buat seseorang dilokapkan dan terdakwa di mahkamah. 

Polis Sebat Remaja Ingkar PKP Akan Diambil Tindakan
Polis Sebat Remaja Ingkar PKP Akan Diambil Tindakan
Apr 3, 2020 
KOTA KINABALU – Polis akan mengambil tindakan sewajarnya terhadap seorang pegawainya yang dilihat secara agresif menyebat enam remaja lelaki kerana ingkar Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dalam satu kejadian di Kunak, baru-baru ini.

Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Zaini Jass berkata, jika dilihat dari sudut penguatkuasaan, tindakan pegawai itu memang tidak wajar, namun dari segi moral, itu adalah umpama seorang yang lebih tua memberi pengajaran kepada orang muda yang ingkar arahan.

“Sebelum kejadian itu pegawai berkenaan telah menegur kumpulan remaja itu sebanyak dua kali tetapi mereka tetap tidak bersurai malah mentertawakan teguran berkenaan sambil menghisap rokok.

“Kejadian itu berlaku di Kampung Pangi Tengah, Kunak ketika pasukan polis sedang membantu menyampaikan bantuan kepada penduduk kampung sebelum terserempak dengan kumpulan remaja yang sedang berkumpul,” katanya kepada pemberita, di sini hari ini.

Beliau berkata, selepas selesai mengagihkan bantuan berkenaan, pihak polis terserempak lagi dengan kumpulan remaja berkenaan yang masih tidak mendengar teguran menyebabkan pegawai berkenaan bertindak menyebat semua remaja terbabit.

Zaini berkata demikian ketika mengulas sebuah klip video yang tular memaparkan seorang pegawai polis bertindak menyebat enam remaja berkenaan menggunakan ranting kayu kerana ingkar arahan untuk balik ke rumah masing-masing.

Video berkenaan mendapat pelbagai reaksi di media sosial terutama golongan netizen yang memuji langkah pihak berkuasa yang tegas dalam melaksanakan tugas memastikan rakyat mematuhi PKP.

Bagaimanapun, ada juga segelintir pengguna alam maya yang mempersoalkan tindakan memukul itu kerana dikatakan boleh mendatangkan kecederaan kepada remaja terbabit.

Mengulas lanjut, Zaini berkata, tindakan di peringkat jabatan akan diambil ke atas pegawai berkenaan, manakala kumpulan remaja itu sebenarnya bernasib baik kerana mereka tidak ditangkap sebaliknya polis hanya memberi pengajaran moral kepada mereka.

Sumber:
Polis Sebat Remaja Ingkar PKP Akan Diambil Tindakan - MYNEWSHUB


Polis Pakai ‘Helmet’ Covid-19 Tarik Perhatian
Polis Pakai ‘Helmet’ Covid-19 Tarik Perhatian
 Mar 30, 2020
CHENNAI – Seorang pegawai polis di Chennai, India menggunakan kreativiti dalam usahanya membantu mencegah penularan pandemik koronavirus (Covid-19) di negara itu. 

Rajesh Babu memberitahu Asian News International dalam satu temu bual baru-baru ini, berkata, beliau memakai topi keledar yang kelihatan seperti virus Covid-19 bertujuan untuk menakutkan orang ramai, lapor Metro.UK.

Beliau memakainya ketika membuat rondaan sekitar Chennai susulan pengumuman kerajaan mengehadkan pergerakan rakyat selama 21 hari bagi mengekang penyebaran Covid-19. 

“Kami dah buat pelbagai langkah tapi orang ramai masih berdegil untuk keluar daripada rumah mereka.

“Namun dengan adanya helmet Covid-19 ini, orang ramai dilihat lebih menghargai usaha polis dan kanak-kanak terutamanya akan menjerit dan menangis selain meminta ibu bapa, ahli keluarga supaya bawanya pulang ke rumah dengan segera kerana terlalu takut dengan Covid-19,” katanya.

Rajesh berharap lebih ramai penduduk sedar akan usaha kerajaan tentang kepentingan berada di rumah. – Agensi

Sumber:
Polis Pakai 'Helmet' Covid-19 Tarik Perhatian - MYNEWSHUB
MYNEWSHUB

Wacana Pembebasan Koruptor Demi Cegah Corona, Gak Masuk Akal !
KASKUS - Forum Threads - [img]https://s.kaskus.id/images/2020/04/03/8984291_20200403032356.jpg[/img] [center][color=#888888]koruptor ilustrasi. sumber; beritagar.id[/color][/center] [justify]Corona memang sedang mewabah di banyak negara tak terkecuali di tanah air kita tercinta Indonesia. Namun ada hal lain yang nampaknya membuat warganet geram ditengah situasi mewabahnya corona seperti sekarang. Alih-alih memikirkan gebrakan dan solusi jitu mengatasi Corona, Pemerintah dalam hal ini Kementrian Hukum dan Ham mengguli...

Setelah Menikah Kalian Baru Akan Menyadari Hal Ini!
KASKUS - Forum Threads - [B]Hal yang baru kamu sadari setelah menikah[/B] [img]https://s.kaskus.id/images/2020/04/03/10809721_202004030747170608.jpg[/img] [CENTER]Sumber foto : An-najah.net [URL=https://www.an-najah.net/saudariku-kau-pasti-bisa/]Klik Dimarih[/URL][/CENTER] Assalamu'alaikum Gansist, semoga bahagia selalu. Ketemu lagi sama emak kece dua anak yang selalu produktif dan akan membahas hal-hal yang nggak biasa. Kali ini emak akan bahas soal sesuatu yang baru akan kalian sadari setelah menikah. Sebelum men...

#1 Konspirasi
KASKUS - Forum Threads - [Parental Advisory] Postingan ini mengandung konten dewasa. Perlu bimbingan orang tua.? ? ===============================? ? "Ini pembalasan dendam, wahai Patih!"? ? Tebasan pedang di leher pemimpin prajurit elit kerajaan Arya terdengar samar bersama deras air terjun di tengah rimba sore itu.? ? "Kematianmu bahkan tidak setimpal dengan serangan prajuritmu di utara gunung Balad!" Pendekar Cetbang membersihkan darah di pedangnya.? ? Beep! Video durasi 30detik itu viral sea...

Umur Korban Tewas COVID-19: 92% di atas 60 tahun; 97% di atas 50 tahun
KASKUS - Forum Threads - UMUR KORBAN TEWAS COVID-19 92% di atas 60 tahun; 97% di atas 50 tahun. [img]https://s.kaskus.id/images/2020/04/03/131567_20200403013702.jpg[/img] Saya menyusun grafik umur pasien COVID-19 yang meninggal berdasarkan data dari empat negara: [b]Tiongkok [/b]pada 17 Februari 2020, [b]Italia [/b]pada 23 Maret 2020, [b]Spanyol [/b]pada 27 Maret 2020, dan [b]Korea Selatan[/b] pada 28 Maret 2020 (sumber bisa dilihat di akhir tulisan). Selain itu ada juga data dari New York City, AS pada 29 Maret ...

Virus Corona Merebak, 
Warga Shenzhen China Mulai Dilarang Makan Daging Anjing dan Kucing
Tribunnews.com - Sebanyak 30 juta anjing dibunuh setiap tahun di Asia untuk disantap, berdasarkan data Humane Society International (HSI).

MOSTI tingkat koordinasi sesama kementerian
Ibnu Hasyim, Ibnu Hasyim - *KELMARIN* saya ke Mesyuarat Koordinasi Kementerian Sains Teknologi dan Inovasi – 
Kementerian Perdagangan Antarabangsa dan Industri bersama Menteri, YB Khairy Jamaluddin dan YB DS Azmin Ali. Mesyuarat membincangkan beberapa perkara yang perlu disegerakan dalam menangani COVID-19 termasuk menggerakkan industri tempatan, menyegerakan proses bagi input input yang diperlukan oleh industri, *digitising*, *autonomous robotic*, peralatan perubatan dan lain-lain. Di sebelah paginya saya menghadiri perbincangan dengan YB DS Dr.Zulkifli Mohamad Al-Bakri, Menteri Di Jabatan Perdana Menteri (...

Virus corona: 
Di kota ini, jenazah-jenazah digeletakkan di tepi jalan 
karena kesulitan pemulasaraan, 'tak ada yang berani pegang mayat 
yang cepat membusuk'
BBC News Indonesia - Berita - Di kota Guayaquil, Ekuador, negara kewalahan mengurus jenazah korban Covid-19, dan banyak yang meletakkan jenazah di tepi jalan menunggu mayat diambil untuk dimakamkan.

Jenazah Korban Corona Masih Bisa Tularkan Virus? Berikut Penjelasan Dokter
Tribunnews.com - 1 hour ago
Di sejumlah daerah di Indonesia beberapa warga masyarakat menolak pemakaman jenazah korban corona di wilayahnya.

Ibadah Haji Pernah Ditiadakan, Ini Riwayat dan Alasannya
Ibas, News – Kiblat - Ibadah Haji Pernah Ditiadakan, Ini Riwayat dan Alasannya The post Ibadah Haji Pernah Ditiadakan, Ini Riwayat dan Alasannya appeared first on Kiblat.

Haedar Nashir: 
Tolak Jenazah Korban Corona Tak Cerminkan Solidaritas Sosial
taufiq, News – Kiblat - Ketua Umum PP Muhammadiyah, Haedar Nasir menanggapi adanya penolakan jenazah akibat corona di beberapa daerah The post Haedar Nashir: Tolak Jenazah Korban Corona Tak Cerminkan Solidaritas Sosial appeared first on Kiblat.

Akibat Corona, Kementerian Agama Minta Masyarakat Tunda Akad Nikah
aiman, News – Kiblat - Pelaksanaan akad nikah hanya dilayani bagi calon pengantin yang sudah mendaftarkan diri sebelum 1 April 2020. The post Akibat Corona, Kementerian Agama Minta Masyarakat Tunda Akad Nikah appeared first on Kiblat.

Covid 19: 
Perkhidmatan nyahkuman untuk kediaman dan premis perniagaan anda
Kriss Merah, Kriss Merah - *Perkhidmatan NyahKuman * *💥RM180* PROMOSI💥 PROMOSI💥 بسم الله الرحمن الرحيم السلام عليكم ورحمة الله وبركاته 💫STERILE DAN PASTIKAN KEDIAMAN BEBAS KUMAN 🔥NEGARA KITA SEDANG MEMASUKI GELOMBANG KE-3 
DALAM MENGHADAPI VIRUS COVID19 🔥ANDA YAKIN KEDIAMAN SERTA PREMIS PERNIAGAAN ANDA BEBAS DARI VIRUS COVID19?? 🔥SUDAHKAN PREMIS DAN KEDIAMAN ANDA DI STERILE??? 🔥SENTIASA BERSIAP SEDIA UNTUK MENCEGAH KUMAN DEMI KEHIDUPAN YANG LEBIH SIHAT Mengapa perlindungan kuman penting untuk kekal sihat 💥 Perlindungan kuman ialah barisan pertahanan pertama terhadap penyebaran kuman. 💥Men...

Wantim MUI: Wabah Corona Semakin Mengkhawatirkan, 
Perlu Penanganan Terukur
taufiq, News – Kiblat - Dewan Pertimbangan (Wantim) MUI meminta pemerintah dan masyarakat bersinergi untuk mengurangi persebaran wabah Corona dari Wuhan. The post Wantim MUI: Wabah Corona Semakin Mengkhawatirkan, Perlu Penanganan Terukur appeared first on Kiblat.

Pemakaman Jenazah Covid-19 Sesuai Protokol Kesehatan dan Syariat, 
Aa Gym Minta Tak Ada Stigma Negatif
Tribunnews.com - Abdullah Gymnastiar atau yang kerap disapa Aa Gym menanggapi penolakan pemakaman jenazah korban virus corona di sejumlah daerah.

Sekjen MUI: Haram Hukumnya Mudik dari Wilayah Pandemi ke Tempat Lain
Tribunnews.com - Sekretaris Jenderal MUI Anwar Abbas menyebut jika mudik dilakukan dari daerah pandemi ke daerah lain itu dilarang.

3 Kematian, 60 Discaj, 217 Positif Covid-19 Hari Ini
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - PUTRAJAYA – Tiga kematian berkaitan jangkitan koronavirus baharu (Covid-19) dilaporkan kepada Pusat Kesiapsiagaan dan Tindak Cepat Krisis Kebangsaan (CPRC), setakat... The post 3 Kematian, 60 Discaj, 217 Positif Covid-19 Hari Ini appeared first on MYNEWSHUB.

Penjawat Awam Mohon LPPSA Beri Moratorium
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - PENJAWAT awam memohon Lembaga Pembiayaan Perumahan Sektor Awam (LPPSA) supaya mempertimbangkan pemberian moratorium berikutan pelaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Guru... The post Penjawat Awam Mohon LPPSA Beri Moratorium appeared first on MYNEWSHUB.

Zotrim Weight Loss
Mohd Arshad, MYNEWSHUB - *Advertorial More info on this product – CLICK ZOTRIM is a well-established herbal weight loss aid which has been on... The post Zotrim Weight Loss appeared first on MYNEWSHUB.

Pembangunan Kampong Bharu Masih Samar – Annuar
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - KUALA LUMPUR – Menteri Wilayah Persekutuan, Tan Sri Annuar Musa mendedahkan pembangunan Kampong Bharu masih samar berikutan terdapat 40 peratus... The post Pembangunan Kampong Bharu Masih Samar – Annuar appeared first on MYNEWSHUB.

Covid-19: Perkuatkan Imunisasi Tubuh Anda
Mohd Arshad, MYNEWSHUB - *Rencana Iklan MUNGKIN satu cara tambahan kepada usaha kita untuk mengurangkan kemungkinan dijangkiti Covid-19 adalah dengan memperkuatkan sistem pertahanan tubuh.... The post Covid-19: Perkuatkan Imunisasi Tubuh Anda appeared first on MYNEWSHUB.

Ekonomi Dijangka Meningkat Pada Separuh Kedua 2020
Rifqi Ilman, MYNEWSHUB - KUALA LUMPUR – Ekonomi Malaysia dijangka berkembang secara beransur-ansur pada separuh kedua tahun ini, dipacu terutamanya oleh Kadar Dasar Semalaman... The post Ekonomi Dijangka Meningkat Pada Separuh Kedua 2020 appeared first on MYNEWSHUB.

Daftar Isi Al-Quran dan Terjemahan - Silakan Klik untuk membacanya:
  1. Surat Al Fatihah (Pembukaan)
  2. Surat Al Baqarah (Sapi Betina)
  3. Surat Ali 'Imran (Keluarga 'Imran)
  4. Surat An Nisa' (Wanita)
  5. Surat Al Ma'idah (Hidangan)
  6. Surat Al An'am (Binatang Ternak)
  7. Surat Al A'raf  (Tempat Tertinggi)
  8. Surat Al Anfal (Rampasan Perang)
  9. Surat At Taubah (Pengampunan)
  10. Surat Yunus (Nabi Yunus A.S.)
  11. Surat Hud (Nabi Huud A.S.)
  12. Surat Yusuf (Nabi Yusuf A.S.)
  13. Surat Ar Ra'd (Guruh)
  14. Surat Ibrahim (Nabi Ibrahim A.S.)
  15. Surat Al Hijr (Daerah Pegunungan)
  16. Surat An Nahl (Lebah)
  17. Surat Al Israa' (Memperjalankan Di Malam Hari)
  18. Surat Al Kahfi (Gua)
  19. Surat Maryam (Maryam)
  20. Surat Thaha (Thaahaa)
  21. Surat Al Anbiya' (Kisah Para Nabi)
  22. Surat Al Hajj (Ibadah Haji)
  23. Surat Al Mu'minun (Orang Mukmin)
  24. Surat An Nur (Cahaya)
  25. Surat Al Furqaan (Pembeda)
  26. Surat Asy Syu'ara' (Penyair)
  27. Surat An Naml (Semut)
  28. Surat Al Qashash (Cerita)
  29. Surat Al 'Ankabuut (Laba-Laba)
  30. Surat Ar Ruum (Bangsa Rumawi)
  31. Surat Luqman (Luqman)
  32. Surat As Sajdah ((Sujud)
  33. Surat Al Ahzab (Golongan Yang Bersekutu)
  34. Surat Saba' (Kaum Saba')
  35. Surat Fathir (Pencipta)
  36. Surat Yaasiin
  37. Surat Ash Shaffat (Yang Bershaf-Shaf)
  38. Surat Shaad
  39. Surat Az Zumar (Rombongan-Rombongan)
  40. Surat Al Mu'min (Orang Yang Beriman)
  41. Surat Fushshilat (Yang Dijelaskan)
  42. Surat Asy Syuura (Musyawarah)
  43. Surat Az Zukhruf (Perhiasan)
  44. Surat Ad Dukhaan (Kabut)
  45. Surat Al Jaatsiyah (Yang Berlutut)
  46. Surat Al Ahqaaf (Bukit Pasir)
  47. Surat Muhammad (Nabi Muhammad SAW)
  48. Surat Al Fath (Kemenangan)
  49. Surat Al Hujuraat (Kamar-Kamar)
  50. Surat Qaaf
  51. Surat Adz Dzaariyaat (Angin Yang Menerbangkan)
  52. Surat Ath Thuur (Bukit)
  53. Surat An Najm (Bintang)
  54. Surat Al Qamar (Bulan)
  55. Surat Ar Rahmaan (Yang Maha Pemurah)
  56. Surat Al Waaqi'ah (Hari Kiamat)
  57. Surat Al Hadid (Besi)
  58. Surat Al Mujadilah (Wanita Yang Mengajukan Gugatan)
  59. Surat Al Hasyr (Pengusiran)
  60. Surat Al Mumtahanah (Wanita Yang Diuji)
  61. Surat Ash Shaff (Barisan)
  62. Surat Al Jumu'ah (Hari Jum'at)
  63. Surat Al-Munafiqun (Orang-Orang Munafik)
  64. Surat At Taghabun (Hari Ditampakkan Kesalahan-Kesalahan)
  65. Surat Ath Thalaaq (Talak)
  66. Surat At Tahrim (Mengharamkan)
  67. Surat Al Mulk (Kerajaan)
  68. Surat Al Qalam (Pena)
  69. Surat Al Haqqah (Kiamat)
  70. Surat Al Ma'arij (Tempat-Tempat Naik)
  71. Surat Nuh (Nabi Nuh A.S)
  72. Surat Al Jin (Jin)
  73. Surat Al Muzzammil (Orang Yang Berselimut)
  74. Surat Al Muddatstsir (Orang Yang Berselimut)
  75. Surat Al Qiyamah (Hari Kiamat)
  76. Surat Al Insaan (Manusia)
  77. Surat Al Mursalat (Malaikat-Malaikat Yang Diutus)
  78. Surat An Naba´ (Berita Besar)
  79. Surat An Naazi´ (Malaikat-Malaikat Yang Mencabut)
  80. Surat 'Abasa (Bermuka Masam)
  81. Surat At Takwir (Menggulung)
  82. Surat Al Infithar (Terbelah)
  83. Surat Al Muthaffifiin (Orang-Orang Yang Curang)
  84. Surat Al Insyiqaaq (Terbelah)
  85. Surat Al Buruuj (Gugusan Bintang)
  86. Surat Ath Thaariq (Yang Datang Di Malam Hari)
  87. Surat Al A´Laa (Yang Paling Tinggi)
  88. Surat Al Ghaasyiyah (Hari Kiamat)
  89. Surat Al Fajr (Fajar)
  90. Surat Al Balad (Negeri)
  91. Surat Asy Syams (Matahari)
  92. Surat Al Lail (Malam)
  93. Surat Adh Dhuhaa (Waktu Dhuha)
  94. Surat Alam Nasyrah /Al Insyirah (Bukankah Kami Telah Melapangkan)
  95. Surat At Tiin (Buah Tin)
  96. Surat Al 'Alaq (Segumpal Darah)
  97. Surat Al Qadr (Kemuliaan)
  98. Surat Al Bayyinah (Bukti Yang Nyata)
  99. Surat Al Zalzalah (Goncangan)
  100. Surat Al 'Adiyat (Kuda Perang Yang Berlari Kencang)
  101. Surat Al Qari'ah (Hari Kiamat)
  102. Surat At Takatsur (Bermegah-Megahan)
  103. Surat Al 'Ashr (Masa)
  104. Surat Al Humazah (Pengumpat)
  105. Surat Al Fiil (Gajah)
  106. Surat Quraisy (Suku Quraisy)
  107. Surat Al Ma'un (Barang-Barang Yang Berguna)
  108. Surat Al Kautsar (Nikmat Yang Banyak)
  109. Surat Al Kafirun (Orang-Orang Kafir)
  110. Surat An Nashr (Pertolongan)
  111. Surat Al Lahab (Gejolak Api)
  112. Surat Al Ikhlas (Memurnikan Keesaan Allah)
  113. Surat Al Falaq (Waktu Subuh)
  114. Surat An Naas (Manusia)

.

Tiada ulasan: