Ahad, 27 Januari 2013

Pengenalan Diri. 27

Meja pECEq
15 RABIULAWWAL 1434 (27 JANUARI 2013)

Pengenalan diri kepada Allah S.W.T., bagaimana aku dapat melakukannya. Apakah aku dapat melakukannya seperti yang Allah S.W.T., perentahkan?.

Pengenalan diri kepada Allah S.W.T., bukan hal yang boleh dipura-purakan.Jauh sekali untuk menipu. Segala-galanya berlaku dengan kejujuran. Saksinya anggota tubuh badan kita sendiri.



Pengenalan diri adalah perjalanan menghadapi berakhirnya riwayat hidup kita, dari Allah S.W.T., kita datang., kepada Allah S.W.T., kita kembali.

Kita pun tidak tahu bilakan berakhirnya riwayat kita. Akan tetapi Allah S.W.T., telah memberikan kita beberapa petunjuk tentang hari Kiamat. Melalui tanda-tanda Kiamat Kecil seperti di bawah:



Perceraian banyak terjadi
Banyak terjadi kematian mendadak (tiba-tiba)
Banyak Quran diberikan hiasan
Masjid-masjid dibangunkan dengan megah
Perjanjian dan transaksi tidak dipatuhi
Berbagai peralatan muzik dimainkan
Berbagai jenis khamr (Arak) diminum manusia
Perzinaan dilakukan terang-terangan
Para pengkhianat diberi kepercayaan (menjadi pemimpin)
Orang yang amanah dianggap pengkhianat
Tersebarnya Pena (banyak buku diterbitkan)
Pasar-pasar (Mall, Plaza, Supermarket) Berdekatan
Penumpahan darah dianggap perkara yang kecil
Makan riba




Pengenalan diri sebagai mempersiapkan diri ke Alam Barzah dan di Padang Mahsyar.

In Syaa Allah kita hidup segala-galanya kerana berIman kepada Allah S.W.T., dengan mendapat RahmatNya dan beroleh Syafaat Nabi Muhammad S.A.W..







Wassalamu.


Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..

Tiada ulasan: