Selasa, 26 Februari 2013

123. Love Allah S.W.T., is true love.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
15 RABIULAKHIR 1434 (26 FEBRUARI 2013) .


Love Allah S.W.T., is true love
True Love!!!

A man was walking across the road when he met with an accident. The impact was on his head which caused him to be in a coma for 2 days. When he opened his eyes, his wife was by his side.

He told her (in tears), "When I was struggling with my studies in the University, I failed again and again. Sometimes I even have to re-take my papers. You were there by my side, encouraging me to go on trying."

She squeezed his hands as he continued, "When I went for major interviews and failed to clinch any of the jobs, you were there, cutting out the job ads for me to apply..."

He added, " ...then I started working in this little firm and finally got a big contract. I blew it because of a small mistake. But you are still there for me."

His wife was in tears. The man said, "I finally got a job after being laid off for quite some time. But I never seem to be promoted and my hard work was not recognize. I remained in the same position from the day I joined the company till now. You are still beside me..."

His wife's tears trickled down as she listened to him, " And now I met with an accident and when I woke up, you are here with me. There's something I'll really
like to say to you..."

She flung herself on the bed and hug her husband, sobbing with deep emotion. Finally her husband said, "I think you bring me bad luck."

Credit:


Mencintai Allah S.W.T., adalah cinta sejati
True Love!

Seorang lelaki telah ditimpa kemalangan ketika sedang menyeberang jalan. Kecederaan dibahagian kepala telah menyebabkannya koma selama 2 hari. Apabila dia sedar, isterinya berada di sisinya.


Lelaki itu memberitahu isterinya sambil menangis, "Ketika saya sedang bergelut dengan pengajian saya di Universiti, saya menemui kegagalan beberapa kali. Kadang-kadang saya berputus asa untuk mengulang semula. Awak sentiasa berada di sisi saya dan mendorong saya untuk berusaha lagi. "


Isterinya menggenggam tangannya dan dia menyambung, "Saya gagal dalam temuduga pertama kali dan gagal mendapat pekerjaan. Awak sentiasa di sisi saya dan sentiasa memotong iklan kerja untuk saya pohon ..."


Lelaki itu menambah, "... Saya mula bekerja dalam firma kecil dan akhirnya mendapat kontrak besar. Saya dibuang kerja kerana kesilapan kecil. Tetapi awak masih ada untuk saya."


Isterinya menangis. Lelaki itu berkata, "Saya akhirnya mendapat pekerjaan selepas tidak bekerja untuk sekian lama. Tetapi saya seolah-olah kerja keras saya selama ini tidak dihargai. Saya kekal dalam kedudukan yang sama dari hari pertama saya menyertai syarikat itu sehingga sekarang. Awak masih di sisi saya ... "


Berjujuran air mata isterinya kerana mendengar luahan hati suaminya, "Dan kini saya ditimpa kemalangan dan apabila saya sedar, awak berada di sini disisi saya. Ada sesuatu yang saya kena berterus-terang dengan awak... "


Dia merebahkan dirinya di atas katil dan memeluk suaminya sambil menangis dengan emosi yang mendalam. Akhirnya suaminya berkata, "Saya fikir awak membawa nasib malang dalam hidup saya."

kredit:
DKTM-BiTe_OnE




"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185].  

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120] 
Baca Juga:
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263).  

Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah.  

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69).

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud:  "Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86).  



Munafik dan kafir laknatullah sebenarnya pemberontak dan pengganas. 
KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™. >>> ... ENTRY SETERUSNYA <<< . eaho.  ('_') Google Translate ('_') . 
Follow my tweet: (AlWaser) . 
KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™. >>> ... ENTRY SETERUSNYA <<< .  eaho™.   ('_') Google Translate ('_') 


Tiada ulasan: