Khamis, 14 Februari 2013

64. Entry.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
استغفر الله لا إله إلا هو الذي الحي القيوم واتوب إليه
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ , مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم
آمين...آمين... آمين... ياالله يَآرَبْ آلٌعَآلَمِِيِن
السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
ﺑِﺴْــــــــــــــــﻢِ ﺍﻟﻠﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤَﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴْـــﻢ
 •
Meja www.peceq.blogspot.com 
Munafik dan kafir laknatullah sebenarnya pemberontak dan pengganas. KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™. >>> ... ENTRY SETERUSNYA <<< . eaho ('_') Google Translate ('_') . 
Follow my tweet: (AlWaser) . 

"Kuwea wrong tuek., kuwea wrong ngerti meneh" itulah antara kata-kata Allahyarhamah Nenek Saudaraku., semasa hayatnya. Antara lain bermaksud "Engkau belum tua, engkau tak tahu lagi".

Masa itu aku ada melakukan kenakalan. Cara menegurnya buat aku termangu dan berfikir segera, waktu usiaku di awal belasan tahun dulu. Segera aku minta maaf dengannya dengan sama-sama berlinangan air mata. Alhamdulillah Allah S.W.T., menggerakkan aku berfikir dan segera memohon maaf dengannya. 

Alhamdulillah cara teguran dan nada suaranya ketika itu., cukup lembut dan terlalu menusuk jantung hatiku. Itulah antara jasa idola hidupku yang aku kenang sehingga kini. Cukup lembut membelai aku, dalam mendewasakan aku. Aku sayang dia dan Allah S.W.T., lebih mengasihaninya. Ya Allah cucurilah rahmat ke atas rohnya dan letakkan dia dikalangan orang yang berIman.

Aku cucu saudaranya telah membuatkan nenek saudaraku terasa hati., ketika itu. Alhamdulillah kata-katanya itu antaranya telah mendewasakan aku dan aku ingat sampai sekarang., buat panduan hidup aku seterusnya., Al Fatihah. Lagi pun aku telah pun tua sekarang dan jelas kepada aku usia aku semakin mengurang.

Wassalamu. 


Ustaz Ibnu Batoota: "Pendapat saya" haram digunakan utk hal-hal agama.. hanya ulama yg mencapai tahap tertentu je boleh cakap "pendapat saya" itu pun berdasarkan Al-Quran dan hadis.. kalau yang bukan ulama, hukumnya HARAM sebab mereka bagi pendapat berdasarkan akal dan nafsu, bukan berdasarkan nas, dalil dan ilmu.. 

Kalau nak bagi pendapat, sila bagi pendapat dalam ilmu matematik ke, perubatan ke,engineering ke.. untuk hal agama, haram bagi pendapat.. hanya boleh naqalkan pendapat-pendapat ulama sahaja kerana mereka layak... Tidak boleh nak cakap "pada pendapat saya ini tidak benar" sedangkan ulama dah sepakat hal itu benar.. jadi orang yang bagi pendapat tu Nabi SAW bagi amaran NERAKA padanya sebab bagi pendapat dalam hal agama sedangkan dia tiada ilmu tentangnya.. Wallahualam 

-Banyak terjadi sekarang terutama di fb.. orang-orang memberikan pendapat masing2 sedangkan hal itu sudah jelas dijelaskan oleh Ulama.. sbb itu kalau kita jahil, diam.. kan Nabi ajar diam lebih baik kalau xtau ttg sesuatu perkara.. yg memandai-mandai tu kenapa ? baru ada ilmu sedikit tapi dah rasa setaraf dengan para Ulama... 

P/S : bila sesuatu hukum tu x sependapat dengan perkara yg dorg buat, dorg ni akan mula memberikan pendapat agar tuntutan nafsu tu dapat dipenuhi... sbb tu bnyk org jahil sekarang sbb dgr pendapat dari orang yang jahil..

"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185].  

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120] . Baca Juga:
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263). 
Tiada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah.  

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69).

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86).  


Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin).  


Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

mnytrgcv.

Tiada ulasan: