Isnin, 8 April 2013

350. Ada yang kata "Jangan".

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 
Mahathir: Jangan bagi pembangkang menang di Johor
MOHD FIRDAUS YON
1 April 2013
Tun Dr Mahathir Mohamad.
Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad
JOHOR BAHRU - Rakyat Johor disaran tidak membenarkan sama sekali calon Pakatan Rakyat (PR) menang sama ada kerusi Parlimen ataupun Dewan Undangan Negeri (Dun) pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad berkata, rekod dan prestasi Johor sebagai 'deposit tetap' Barisan Nasional (BN) perlu dikekalkan.

"Melalui apa yang media laporkan, mereka (pembangkang) mahu bertanding di Johor. Jadi saya mahu tidak ada calon dari parti lawan dibenarkan menang di Johor.
"Kekalkan rekod Johor, prestasi Johor sebagai 'fixed deposit' BN," katanya semasa berucap pada program Bicara Perdana Bersama

Pemimpin Ulung di Projek Perumahan Rakyat (PPR) Kempas Permas, di sini malam tadi.

Pada kali ini, dua pemimpin kanan PR iaitu Lim Kit Siang dan Salahuddin Ayub masing-masing Penasihat DAP dan Naib Presiden Pas akan bertanding di Johor.

Sambil menyifatkan Johor sebagai contoh negara, Dr Mahathir berbangga dengan rakyat Johor dan pencapaian pada pilihan raya umum terdahulu kerana terus menyokong serta memilih BN.

"Harap Johor akan menang tiap-tiap pilihan raya umum dan kemenangan diraih adalah 100 peratus.

"Inilah Johor iaitu sebuah negeri yang mencerminkan Malaysia. Negeri berbilang bangsa dan agama sentiasa memberi kerjasama serta sokongan kepada pemimpin-pemimpin BN yang bertanding seterusnya membawa kemenangan," katanya.

=======================================================================

  • Segar Amat · Top Commenter · 33 years old
    Orang Johor patut belajar dari peristiwa bersejarah berikut:

    1. Terlepasnya Kepulauan Riau Lingga dan Singapura sebagai Jajahan Johor Lingga satu masa dulu.

    2. Melepaskan kedaulatan wilayah Johor Darul Takzim iaitu Pulau Batu Puteh ke Republik Singapura yang disusuli dengan perlepasan hak bersyarat rangkaian Keretapi Tanah Melayu Berhad, adalah diharapkan menjadi gadaian termahal dan terakhir pemimpin dan ahli politik Malaysia.

    3. In Syaa Allah peristiwa-peristiwa penting Sejarah Malaysia yang tersebut menjadi titik tolak lebih ramai pengundi Johor bersikap lebih rasional untuk memilih parti yang lebih layak memimpin Kerajaan Negeri Johor Darul Takzim khasnya dan Kerajaan Malaysia amnya., di masa depan.

  • Tuan Tanah Kedaung · Top Commenter
    SAYA ORG JOHOR... MAU UBAH... KALAU UBAH KERAJAAN NEGERI PON .. JOHOR TETAP JOHOR.. X JADI MELAKA PUNYA :)

    • Zinbad Battle Station · · Top Commenter · Youtube University
      tun madey dah macam pengarah kempen pilihanraya umno/bn..
      malam tadi beliau berceramah di parlimen pulai...hentam habis
      LKS...beliau marah lks sebab tanding kat johor..pasal tun ini melampau sangat..aku akan edit ucapan beliau malam tadi..puit punya tun..negara ini dikatakan amalkan demokrasi..tapi nampak macam amalan kuku besi..

    • John Maiden · Top Commenter
      Walaupun awak urang johor dan mahukan perubahan mmg boleh dan dialu2kan sgt tu.kekalkan johor dibawahnpentadbiran bn.kalau dibawah pentadbiran dap bermakna malang bagi johor.ingat dap dan ingat pap.pap parti politik di singapore dan merupakan badan induk dap.takutnya nanti johor akan jadi macam singapore.kat p pinang pun azan dah tak boleh kuat...faham2 sajalah.ini bukan main2,ini kenyataan.

    • Nurliza Abdullah · Top Commenter
      johor jadi mcm spore?itu cerita lama ttg kebodohan umngok.bawah pr insyallah selamat.

    • Ruslan Lan · Top Commenter · -
      kewarasan sampai kesawanan...atas faktor usia..cuma diguna nafsu menguasai diri bercakap..baiki diri dgn dalil dan nas supaya xtersesat...harta dan pangkat ditinggakai bila jasad dimasuk kelubang lahad.......hehehhe tun

    • Mohd Naziery · Top Commenter · High school musical 4
      Aku pon asal johor aku nak tgk jugak negeri tanah tumpah darahku berubah..cukup2lah johor di jual dan di gadai pada negara luar atas nama pembangunan...yg susah rakyat johor gak sbb kos sara hidup meningkat mengalahkan ibukota K.Lumpur...

    • MERCEDES GP PETRONAS F1 TEAM
      Zinbad Battle Station MACAI DETECTED (Mempercayai Apasahaja Cakap Anwar Ibrahim)

    • Mazni Jaafar
      Tak usah dilayan orangtua meroyan tu...sebenarnya dia yang dalam ketakutan...

    • Yahaya Yahyatunaaim · Top Commenter · Sek men alang iskandar
      kat masjid mana bro? aku kat penang nih.mau jugak aku pergi check.Jangan pasang C4 kat sini.berkecai habih

    • Kohbeng Banjar Pattani · Top Commenter · Prince of Songkla University
      ya ka azan tak leh kuat...tapi tadi asaq ada dengaq pun

    • Wahidan Ahmad · Top Commenter · Guru at SMK Banting
      umngok jual singapore kat pap,masa tu pr belum ada lagi, umngok juga yg bagi penang pada gerakan...

    • Nurliza Abdullah · Top Commenter
      UMNGOK BODOR, GILO DULU KINI DAN SOKMO2.........PR13 NI GERENTI MAPUH KERAH.

    • Segar Amat · Top Commenter · 33 years old
      John Maiden , Sejarah mencatitkan fakta logik bahawa senya pemimpin politik umno"lah" yang menyingkirkan Singapura dari Malaysia dan bertanggung-jawab sepenuhnya memberi ruang Singapura menjadi sebuah negara republik serta secara tidak langsung mengizinkan apa yang terjadi di Singapura seperti yang anda maksudkan dewasa ini.

      Kita juga harus sedar tanpa umno, Singapura sekarang telah menjadi sebuah negara "tanah sekakang kera" (meminjam apa yang pernah ahli politik kata semasa penyingkirannya satu masa dulu) yang berstatus Negara Maju.

      Tanpa umno juga Brunai menjadi Negara Islam berstatus "kaya" kerana kebijaksanaan Sultan Brunai menolak lamaran umno menyertai Malaysia 1963 dahulu.

      Begitu juga keadaan semasa parti gerakan yang umno amanahkan memimpin Pulau Pinang. Persoalannya mengapa mereka kalah dalam piliharaya lalu, tentu ada silapnya. Jabatan Audit Negara telah memperakui Kerajaan Negeri Pulau Pinang sekarang adalah antara dikalangan Kerajaan Negeri yang terbaik dari sudut pengurusan kewangannya.

      Hakikat sejarah juga menunjukkan parti gerakan semasa diberi peluang mentadbir Pulau Pinang memperuntukan kepada Majlis Agama Islam Pulau Pinang dengan data dana yang tidak dapat menandingi peruntukan dana saban tahun Kerajaan Negeri Pulau Pinang dibawah pentadbiran sekarang.

      Keputusan muktamadnya ialah PRU13 yang bakal menjelang. Saya tetap mengharapkan pemaju politik yang berhak memenangi pilihanraya tersebut dengan mengira mereka pemimpin politik yang berasaskan penganut Islam yang menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., dan pemimpin yang patuh kepada amalan agama masing-masing.

      Tidak salah rasanya saya mencadangkan pemimpin dan ahli politik yang berjaya menguasai Kerajaan Malaysia berdasarkan PRU13., antaranya belajar dengan Lee Kwan Yew cara memerangai rasuah supaya Malaysia sifar rasuah.

  • Bahrin Bin Sitam · Top Commenter
    Sokong saranan Tun Mahathir Jangan bagi Pembangkang menang kat Johor. Tapi negeri lain bagi Pembangkang Menang.

  • Mohd Mazri Md Yassin · Top Commenter
    Najib suruh transformasi.. makanya dengan mengubah kerajaan johor sedia ada merupakan transfomasi lar.. itu pun tak paham ka...

    • John Maiden · Top Commenter
      Kalau dap tranformasi kat johor maknanya akan datang payah nak komunikasi....faham2 jer lah...

    • Jaqfar Selamat · Top Commenter
      John Maiden ...Like Frog Under coconut shell kah kah kah.......kroni umno jer yg panas bontot klau PR menang kat Johor,x dpt sakau project he he he......

    • Razman Rashid · Top Commenter
      palr hotak hang..dah bersara diam sudah lg..lg berckp lg merapu

      Mula2 ingat nak cuba2 saja, tapi bila tengok duit masuk hari2 USD25, rasa syok la pulak. Join je terus dh dpt USD4.
      Daftar FREE dulu disini:
      http://www.stiforp.asia/wangmasuk

  • Shahrizal Mustapa · Top Commenter · Planner Excecutive at AISB
    hang tuhan ka nk sekat kebangkitan rakyat....

  • Haris Arisun
    Dtg johor la klo hang nk tau bn kuat ke x..telor ujung tanduk jer

  • Jinggo Al Kapoor Bravo · Top Commenter · Kuala Lumpur, Malaysia
    kalau kebangkitan rakyat menolak regim lama membuak buak, tiada siapa yang dapat menghalang hatta dengan penipuan dan pengundi haram warga asing..

    • John Maiden · Top Commenter
      Ohhhh...bn pasti menang.

    • Nurliza Abdullah · Top Commenter
      John Maiden bn pasti mapuh!

    • Rozak Zaki · Top Commenter · Design Engineer at Electro-Mechanical Engineering Technology
      John Maiden : yes..menang puak2 kapir dlm 11 parti komponen BN mengkuda UmNo gila sehingga siapnyer Gereja terbesar Asia Tenggara dibuka di Bukit Jalil hari ini... satu lagi kejayaan Barisan Nasional
      Apa penting nyer gereja sebesar ini didirikan di Malaysia sedangkan jumlah penduduk Malaysia beragama kristian adalah begitu kecil berbanding penganut kristian di Indonesia. Mengapa tidak didirikan di Indonesia?
      Bangunan berkeluasan 600,000 kaki persegi dan berhargac RM200 juta digelar Calvary Convention Centre (CCC) di Bukit Jalil mempunyai sebuah auditorium 5,000 kerusi, serta dewan serbaguna, bilik darjah, dewan kuliah, nurseri dan kawasan lain terdiri daripada kedai-kedai runcit dan kafe.

      Ia adalah satu mercu tanda yang menunjukkan Malaysia adalah benar-benar tanah yang pelbagai budaya, "Calvary Church bersekutu paderi David Seah memberitahu The Malaysian Insider hari ini, perkhidmatan selepas Easter pagi ini yang dihadiri oleh kira-kira 3,000 orang.

      DISINI JELAS AGENDA UMNO/BN YANG MENUDUH DAP CUBA MENDIRIKAN NEGARA KRISTIAN...
      UMNO PULAK KEARAH ITU.. UMNO MEMANG DAJJAL YG UJUD DI AKHIR ZAMAN..CILAKO..
      LINK: http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2013/04/gereja-terbesar-asia-tenggara-dibuka-di.html

  • Zazali Mohd · Universiti Putera Malaysia
    Nampaknya...in sha Allah SWT... Johor ada harapan jatuh ke tangan Pakatan Rakyat... kerana Dr Mahathir dah mula takut....

  • Saffwan Kuan · · Top Commenter · Abu Dhabi, United Arab Emirates
    YESSSS,,,BERITA TERBARU DI KEPALA BATAS.........

    Seramai 400,000 ahli Pertubuhan Kebajikan Menyatupadukan Anak Negara Malaysia (MPAN 308) seluruh negara mengisytiharkan menyokong Pakatan Rakyat pada Pilihanraya Umum ke-13 nanti.
    Majlis pengisytiharaan itu dibuat sendiri oleh Pengasas MPAN 308, Rashidi Ismail atau dikenali dengan 'Paduka Ayahda' dalam satu majlis ringkas di pekarangan kediamannya di Kampung Permatang Manggis, di sini kelmarin.
    Program yang dihadiri oleh Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Pulau Pinang, Johari Kasim dan kepimpinan PAS di Dewan Undangan Negeri (Dun) Bertam (gambar atas) menambahkan lagi keyakinan di kalangan ahli MPAN 308 bahawa Pakatan boleh menjadi kerajaan yang lebih baik, bertanggung jawab dan amanah berbanding Umno BN.
    Baginya, tragedi dipukul oleh 20 petugas Umno Kepala Batas di h...See More

    • John Maiden · Top Commenter
      Yessssza....itu semua kencingnya cerita.berapa ratus ribu lagi rakyat yang ada dikawasan tersebut.heboh cerita 400,000 yg sokong pr tapi lebih 400,000 ribu lagi menyokong bn apa citer?torak dgn budak kecik boleh lah.

    • Nurliza Abdullah · Top Commenter
      hang sorang je masih ketegark sokong pati batak yg nak mampos.... apa punya bodor.

  • Gee KaRan · Top Commenter
    Jangan bagi pembangkang menang d kedah penang selangor kelantan..hehehehe

    • John Maiden · Top Commenter
      Yessssza....u are the man.

    • Nurliza Abdullah · Top Commenter
      bereh boh batak xkan menae.

    • Poplar Yip Fnp · Top Commenter
      setuju 101% saranan Gee KaRan, jangan bagi pembangkang menang di Kedah, Penang, Selangor dan Kelantan kerana BN merupakan pembangkang di negeri-negeri tersebut.

    • Yahaya Yahyatunaaim · Top Commenter · Sek men alang iskandar
      kat 4 negeri tu sapa pembangkang bro??? Dasar UMNO sokong membabi buta

    • Segar Amat · Top Commenter · 33 years old
      Gee KaRan ada yang terperangkap dengan taipan anda ... Bravo Gee KaRan ... orang itu siap taip jawab "Yesssza....u are the man" .. macam taipan Yahaya Yahyatunaaim ....sokong membabi buta .... Peweeeet Yahaya ... Hilang pertimbangan pihak yang disokong merupakan pembangkang di Kedah, P.Pinang, Selangor dan Kelantan. Tahniah lah John Maiden.

  • Arai Zdin · Top Commenter · Sultan alam shah islamic college
    kalau dah menang tak dinamakan pembangkang...PRU bukan pertandingan antara kerajaan dgn pembangkang, tp antara parti..tu la padahnya harta kerajaan dah buat mcm harta parti, PRU pun dianggap kerajaan lawan pembangkang

  • Saiful Hafiz · Top Commenter · SMK ROmpiN
    HAHAHAHAHAHA.. Kesian dia.. HAHAHAHAHAHAHAHA...

  • Rozak Zaki · Top Commenter · Design Engineer at Electro-Mechanical Engineering Technology
    Gereja terbesar Asia Tenggara dibuka di Bukit Jalil hari ini... satu lagi kejayaan Barisan Nasional
    Apa penting nyer gereja sebesar ini didirikan di Malaysia sedangkan jumlah penduduk Malaysia beragama kristian adalah begitu kecil berbanding penganut kristian di Indonesia. Mengapa tidak didirikan di Indonesia?
    Bangunan berkeluasan 600,000 kaki persegi dan berhargac RM200 juta digelar Calvary Convention Centre (CCC) di Bukit Jalil mempunyai sebuah auditorium 5,000 kerusi, serta dewan serbaguna, bilik darjah, dewan kuliah, nurseri dan kawasan lain terdiri daripada kedai-kedai runcit dan kafe.

    Ia adalah satu mercu tanda yang menunjukkan Malaysia adalah benar-benar tanah yang pelbagai budaya, "Calvary Church bersekutu paderi David Seah memberitahu The Malaysian Insider hari ini, perkhidmatan selepas Easter pagi ini yang dihadiri oleh kira-kira 3,000 orang.

    DISINI JELAS AGENDA UMNO/BN YANG MENUDUH DAP CUBA MENDIRIKAN NEGARA KRISTIAN...
    UMNO PULAK KEARAH ITU.. UMNO MEMANG DAJJAL YG UJUD DI AKHIR ZAMAN..CILAKO..
    LINK: http://atsixty-zakriali.blogspot.com/2013/04/gereja-terbesar-asia-tenggara-dibuka-di.html

  • Poplar Yip Fnp · Top Commenter
    Rakyat hanya mempunyai kuasa 5 tahun sekali, gunakannya sebaik-baiknya......jangan mudah terpengaruh dengan saranan mamak kutty yang ternyata menidakkan kepentingan hak rakyat semasa pemerintahannya.

  • Melor Layu · Top Commenter
    LKS orang JOHOR,,LGE,,Salahudin,,Teo Nee Chin suma orang JOHOR,,,apa SALAH mereka nak berbakti dengan Rakyat JOHOR,,,!!!!! Itu hari dia kata Najib belum ada PENGANTI,,,,kempunan Muhyiddin,,,,,!!!! Madey MELALAK kat Johor wat apa,,!!!!

  • Penyengat Hijo · Top Commenter
    Awat mamak kuty ni slalu ckap yg bkn2. Awat Johor tu datuk moyang dia yg punya ka. Rakyat xmau dah...dn kalau dbiarkn Malaysia akn mnjdi bankrup.. Tngok saja lah hutang dh smpai 500 billion plus..Siapa yg nk bayaq..Klau pn PR ambik alih...mampuhhhhhh..!!!!

  • Vesconti Regallia · Top Commenter · Uitm
    Podah la ko madey kutty....ko ingat rakyat jelata sekarang bodoh mcm org ahli umno bn....

  • Ramli Razak · · Top Commenter · Spm
    Alahai mamat kutty , macamlah kemenangan itu dok ditangan umnoapco....rakyaat yg menentukanya sapa pun tk boleh ubah,lainlah kalau buat roti Najib ,nak taruk garam lebeh ke air lebeh ke...lagi kamu masuk campur lagi rakyaat akan marah...tak sedar diri dulu kenapa berhenti...

  • Musafir Lalu · · Top Commenter · 792 subscribers
    Kenapa Mahathir tidak mahu pembangkang menang di negeri Johor ialah kerana disanalah beliau menubuhkan Umno Baru yang mana beliau adalah keahlian no.1 Umno Baru selepas beliau mendalangi pengharaman Umno yang ditubuhkan pada 1946, tempat yang sama iaitu di Istana Johor. Umno Baru ditubuhkan adalah jalan terbaik Mahathir untuk menyingkir musuh-musuh politik beliau yang hampir menumbangkannya.
    Jika Johor yang menjadi deposit tetap Umno Baru tumbang, maka berakhirlah Umno Baru. Bukan sebagai tanda tumbang tetapi akan terus ditalkinkan oleh rakyat Malaysia tanpa mengira kaum dan berkubur sama parti-parti yang bersifat perkauman seperti Umno, MCA, MIC dan yang sewaktu dengannya.
    Umno akan diingati oleh rakyat Malaysia dengan meletakkannya di muzium dan sebagai tanda ingatan bahawa inilah parti yang cuba menghancurkan negara disebabkan para pemimpinnya telah melanun segala kekayaan yang dimiliki negara dari perut bumi sampai ke ruang angkasa. Pengasas Umno Baru tetap dikenang sebagai pemimpin paling zalim yang pernah memerintah Malaysia.

  • Razali Sulong · Top Commenter · Sek Men Tengku Ampuan Rahimah Klang
    apalah salahnya kalau beri kemenangan pada pembangkang,rakyat tak rugi apa apa...yang susahnya mahathir...marilah kali ini kita menangkan PRdi johor...hidup malaysia

  • Al Barbarossa · Top Commenter
    nape takut kalah?asik nk menang je gemok la

  • Nordin Kcd · · Top Commenter
    Mahathir: Jangan bagi pembangkang menang di Johor

    Kalau nama tu pembangkang, jangan kan Johor, dimana saja jangan bagi mereka menang. Biarkan mereka kekal jadi pembangkang buat fitnah sana sini. Lama-lama rakyat pun jadi lali dengan fitnah mereka sebab rakyat sendiri pun tahu, itu lah kemahiran yang pembangkang ada iaitu mengumpat dan memfitnah kerajaan. Cuma yang cetek akal saja memang masih terpengaruh dengan kerja fitnah mereka.

    • Segar Amat · Top Commenter · 33 years old
      Saya setuju 100%.

      Pilahanraya melibatkan pertandingan antara parti dengan parti ... Pilihanraya bertujuan memilih parti yang layak menang dan menjadi parti yang diamanahkan memimpin kerajaan dan parti yang kalah menjadi pembangkang seperti di Kelantan, Kedah, Pulau Pinang dan Selangor., sekarang.

      Semua telah sedia maklum pilihanraya tidak pernah melibatkan pertandingan antara kerajaan dengan parti. Pilihanraya hanya melibatkan parti dengan parti.

      Hanya di Malaysia diwar-warkan Kerajaan Pembangkang Pulau Pinang, Kerajaan Pembangkang Selangor, Kerajaan Pembangkang Kedah dan Kerajaan Pembangkang Kelantan. Sepatutnya parti yang kalah di negeri tersebut dinamakan pembangkang.

  • Ruslani Mohd Hassan · Top Commenter · SC/MCE
    Lagi banyak Mahathir berceloteh, lagi ramai yang membenci UBN, orang tahu apa yang telah dilakukan. Biar beliau terus berceloteh, lagi banyak bonos yang diperolehi oleh PAS dan PR. Ingat tak satu ketika dahulu sahingga kanak2 tadika pun benci melihat gambar Mahathir mahupun di TV atau di akhbar.

  • Gerald Igat · Top Commenter · Sekolah tinggi atas pokok
    Semoga orang Johor tolak DACING yang sudah berusia lebih 50 tahun..kerana sudah terlalu usang timbangan nya sudah kompom tak betul..jadi DACING yang sudah berstatus BARANG ANTIK ini perlu ditolak ketepi..Mamak Mathir ni mengalami penyakit TAK LENA TIDUR jangan dilayan sangat..

  • Yang Reti Base · Top Commenter
    Pembangkang tak menang tak apa; asalkan UMNO hancur sehancur-hancurnya di Johor!!!

  • Ishak Ahmad · Top Commenter · Ilp
    Tun M lupa selepas dipecat dari Umno, pentas parti pembangkang lah yg menaikan semula kerjaya politik dia disamping bantuan kawan kawanya dari dalam Umno.
    Kawan kawan yg membantu beliau tu juga akhirnya dicantas dari arena politik kerana perbeza pandangan.
    Tun M ni juga satu masa dulu memperlekeh budaya usrah dan qiamullail dikalangan pelajar IPTA.
    Tun M dan Umno bejaya menyekat kemaraan PAS/ISLAM kerana DSAI dan kunco kunconya menyertai Umno sebelum DSAI dipecat kerana perbezaan pandangan dgn alasan moral. macam le pemimpin Umno yg ada hari ini tinggi benar moral,akhlak dan tingkah lakunya.
    Tun pernah kalah dalam pileharaya dan bertukar kawasan sebelum dan selepas menang PRU ?
    Belum cuba belum tahu Tun. INSYA`ALLAH selepas PRU 13 PAS akan menerajui kemaraan PR di Johor.

  • Ajak Pedak
    sebuk ngan negeri org watpe..negeri sendiri dah kene takluk..

  • Insan Shafa · Top Commenter · Saint Joseph University
    Mahatdir ... satu jenama yang sangat dibenci sekarang ... projek IC dan lain anugerah kewarnegaraan ... setiap rakyat menaruh dendam kesumat kepada penjenayah ... rakyat hanya boleh menghukum UMngok bee end hanya pada PRU 13 nanti ... mereka tak peduli sama di Johor atau Sabah ... asal bukan Bee end saja mereka akan pangkah .. dan bee end akan berkubur tanpa sejarah ... ha ha haaaaaaa ... naah ... haaaai

  • Aspirasi Auf · · Top Commenter · Pengurus Pemasaran at Sistem Perakaunan Perniagaan untuk Bekerja Sendiri/NGO/Awam/Swasta 2013
    TUN Mahathir dah terlalu banyak mengeluarkan kenyataan. Kenyataan Tun berkisar tentang politik dan masa depan negara. 22 tahun pengalaman sebagai PM cukup menggerunkan Pak Menteri. Akhirnya Tun Mahathir jugalah punca PR memang 4 kerusi Negeri.

  • Pru Tigabelas · · Top Commenter
    Nampaknya betapa goyahnya Johor dan UBN seluruh Negara. Kenapa Madey begitu beriya-iya mempertahan Johor. Kalau kuat tak perlu cakap pasal Negeri Itu. Cakaplah pasal Negeri kelantan ke, Penang ke, NS yang nak jatuh tu ke, atau mana-mana negeri yang 9 tu...Xspecially Sabah dan Sarawak. Nampaknya dah nyanyuk orang tua nii|||||

  • Mohtar Dahalan · Top Commenter
    inilah masanya untuk johor buat perubahan secara total....tinggalkan umno....
    naiklah kereta baru...,yg lebih power, lebih selesa dan berprestasi tinggi....

  • Ejam Hasrol · Top Commenter · Works at Malaysia Airports Holdings Berhad
    Aikkkk??? Dah goyang..bukan Johor je malah semua negeri pakatan tapauu..amacam?? Flight still boleh berlepas.. Tp bila abis kira undi PRU nanti..semua penerbangan persendirian tidak dibenarkan..

  • Abdul Hamid Rashid · Top Commenter
    john maiden ni spesis apa ye ? cakap mcm ibrahim ali je, ko datang le penang pi pulas volume speaker sepuas hati ko lepas ko azan le sampai keluar isi perut ko tu tak sape nak menghalangnya, macam katak bawah tempurong gayenya ko ni !

  • Ulit Mayang · Top Commenter · Executive at Putrajaya
    bukan setakat johor ,,,

    - putrajaya juga akan ditawan
    - lps ni ke mana mahathir akan pergi sama2 kita lihat

    - samada dia stay dlm negara or lari ke Argentina

  • Pirlo Santos · Johannesburg, Gauteng
    Bebaskan Johor dari cengkaman UMporNO.....Mahathir takut banyak projek kroni
    hilang

  • Jade Lee GP · Top Commenter
    Zaman tun dah abis dah... mudah2 an Tun dpt tgok sndiri betapa UMNO baru yg Tun bina itu R.U.N.T.U.H....terimalah seadanya.. ketahuilah tiada makhluk yg kekal.. tiada dulu,kini dan selamanya... makluk bersifat baru.. aq prcaya pd rezeki Allah.

  • Md Halmie Kassim · Top Commenter · Works at Syarikat Sendirian Berhad
    "Melalui apa yang media laporkan, dia mahu bertanding di DUN KEDAH. Jadi saya mahu, anak saya MUKHRIZ tidak Dicalonkan untuk menjadi MENTERI BESOR KEDAH...... kepada semua orang-orang kedah pikior-pikior le nasihat kome nie......

  • Hang Jebat · Top Commenter · Marketing at The Independent
    Maha......................................thir, hang ni org pencen..duduk diam2 dirumah...beristighfar, berzikir dan berdoa banyak2 agar negara aman. Siapa pun perintah, negara aman..orang Msia matang!!!

  • Ajak Pedak
    ape org tua membebel nie...duduk diam diam.....duduk kat masjid kan lagi bagus...duduk kat mekah ker...renung ..ape aku dah buat kat rakyat....sebelum anda didudukan disuatu tempat

  • Shahrul Afzan · Top Commenter · Works at Satrianeocrews Malaysia
    Semakin lama semakin kuat TV3 bersuku suku ni memburukkan kelantan...apa salah kami...lbih 20 tahun kami ditarbiyah dengan Islam dan al Quran...kenapa suka memburuk burukkan kami.

  • Faiz Voo Fasirul · Top Commenter · Unittar/OUM
    orang tua ini semakin lama semakin teruk kenyanyukkannya.....dah jadi ROBOT umno pula dia......

  • Mohd Yusof Muda · Top Commenter · Works at Pesara Kerajaan
    dulu lain...sekarang lain...kesedaran rakyat meluap-luap...

  • Mohd Asri Ismail · Top Commenter · SPVM
    KALAU RAKYAT DI ZAMAN TAHUN 70 AN BOLEH LA BERCKAP MACAM TUUU ..TAPI SEKARNG NIE RAKYAT DAH CERDIK ... DAPAT BEZA KACA ...

  • Abdul Hamid Rashid · Top Commenter
    JANGAN KASI SEBIJIK PUN KAPAL TERBANG PADA INI ORANG TUA SELEPAS KEPUTUSAN PRU 13 DIUMUMKAN !

  • Abu Sanip Bin Majid · · Senior Storekeeper at Dr group holding sdn.bhd.
    TUN....BOLEH TAHAN KE RAKYAT NAK KAN PERUBAHAN PRU 13. BN KAT JOHOR DAH LAMA DAH BERILA PLUANG KAT PR PULA.

  • Marzuki Mahmud · Top Commenter
    Manusia yang paling takut kalau PR memerintah. Kasi ubah rakyat Johor...

  • Anisza Annuar · Top Commenter · Seremban
    Madir. U duduk diam2 dan saksikanlah kejatuhan umNo/bN perlahan2.

  • Zahari Ari · Top Commenter
    Johor deposit BN, negeri lain BN lingkup = hilang deposit la!

  • Sheikh Naimnif Selamat · Top Commenter · Works at Rakyat yg perihatin
    Madey masih didlm lamunan hehe.. mat maslan pun panas punggung!!!

  • Negaraku Tanahku · · Top Commenter
    pembangkang mesti bungkus nya kat johor yg tun mahathir cakap mesti betul

  • Juraimi Zainal · Top Commenter · UiTM Shah Alam
    adoiiiii kesian tok det ni.... udah2 la tu tok det....

  • Muhammad Noor Zamani · Top Commenter · Pengurus at Usahawan tani
    Meroyan sudahnya org tua ni.

  • Saffwan Kuan · · Top Commenter · Abu Dhabi, United Arab Emirates
    BOOOOOOOOOOOOOOOMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMMM,
    ARRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHH,
    APPPPPPPPPOOOOOOOOOOOOOO DOHHHHHHH JADI DENGAN
    NEGGGGGGGEEEEEEEERRRRRRRRRIIIIIIIIIIIIIII 9 NIIIII...



    MITAAAAAQQQQQQQ



    TOOOOKKKKK



    ...See More

  • Shah Putra Adijaya · Top Commenter
    Seorang yg kononnya pernah memimpin Malaysia selama 22 tahun tetapi kini sudah mula menolak PROSES DEMOKRASI ?? apakah pertukaran kerajaan membawa keburukan ?? jawapannya TIDAK !! jika UMNO taku KALAH.... Hapuskan sistem demokrasi dan semua parti...biar UMNO sahaja perintah sampai hari kiamat !

  • Anuar Daud · Top Commenter · UPM Serdang
    Tun M, kami bagi depa menang sorak je. Kampung kami takkan kami gadaikan kepada dalang sendiwara yg merosakkan pemikiran rakyat itu. Tolak Anwarr brahim rakyat selamat.

  • Htm Kemza · Top Commenter
    Jangan bagi LEPAS ketua pandikutti aka melayu celup nie selepas PRU 13 nanti........

  • Chan Seng Keat · Top Commenter · SMJK St George's
    Tun Mahathir dah bersara dok DIAM2.Nyanyuk.Mamak kutty tak laku.

  • David Choo · Top Commenter · Works at Self Employed (Business)
    Kenapa kalut sangat tuuuuuu

  • Mambang TanahMelayu · · Top Commenter · Johor Bahru
    Mantat punya mantan !!

  • Kohbeng Banjar Pattani · Top Commenter · Prince of Songkla University
    pi jaga kedah no

  • PakLang Ary Aziz · · Top Commenter
    Aku ingat yg dulu dia penah ckp tunku nyayuk masa join semangat 46...lani org tua ni bukan nyayuk shj tp masalah jiwa dah...jika johor mencerminkan msia habis sabah swak negeri2 lain mencerminkan apa..apa daahhh...bila mau bubar daaaaa...

  • Semenyih Cab · Top Commenter
    CUBA TANYA MAHATHIR 3 SOALAN KALAU BN KUAT MENGAPA MASIH TAK BUBAR PARLIMEN? PRU 13 TIDAK MASUK BERTANDING LAWAN DENGAN ANWAR?PERDANA MENTERI MALAYSIA MAHATHIR ATAU NAJIB?

  • Kamarul Azman Sapian · Top Commenter · Works at Labourer/Machine Operator
    Bayangkan Allah mentakdirkan umno kalah dalam pru 13 ini...terkenang kisah antara dua darjat..Ahmad Nisfu..he he he

  • Kalabisa Jengking · ITM Kuantan
    tk pa mantan, ambik la johor. tpi negeri lain tewas semua. apa agknya pm kita nk buat? rkyat johor bangun la dri tdo dn mimpi2 org2 bn tu.

  • Profrakyat Antibongok · Top Commenter · Harvard University
    JANGAN DENGAR CAKAP ORANG TUA ITU ... DA NAK SELAMATKAN KELUARGANYA .. . UBAH INI KALILAH

  • Azman Bin Osman · Top Commenter · Maktab Perguruan Mohd Khalid
    dey kerala ane ini negara demokrasi bukan kounis suka hati oranglah nak undi sape

  • Md Razif · Top Commenter · Universiti Utara Malaysia
    syarikat arak terbesar di asia tenggara.??

    • Nurliza Abdullah · Top Commenter
      BASE NATAE JIWA KAPIR AMAL ISLAE TIPU XTAHU HALAL HARAM......MAPUH GERENTI MASOK NERAKO NATAE BEROK TUE NI.

  • Jurutalqin Umno · Top Commenter
    Hubungn sulit trio detjal-jiblis- rosmomok dgn APCO mnelanjangkn sgala rhsia negara pd prisikn-zionis. Skian lamanya MntriKwngn mlayu mnyleweng smbil pinjm BnkDnia ke thp defisit-parah bnyk lgi mistri plaburn/ prdgangn dgn Israel trmasuk minyk sawit. Fix-dposit trakhir umno-KO hnya tinggal mlayu kmpung miskin-jahil/ spesis yg anti-ulama sja trus sibuk dgn porno-hitamputih kabur & edit syok sndri. Katanya rasuah tk mngapa asalkn pmimpin yg kaya-raya itu melayu kita. Bomoh umno-khurafat kata kalau tukar takut nnti DAP paling brkuasa melayu akn huru-hara. Hakikatnya DAP hnya gntikn MCA/MIC /Gerakn sprtimna PAS gnti umno tiadapun krusi tmbhan Dun/ Prlmn baru turun dr lngit? Apalh nk jdi puak syirik jahilliah-moden ni tk reti langsung rujuk/ taat syura-ulama? Isu LhdDatu sama sj mcm USA9/11 iaitu skrip ciptaan zionis, yg brgelut tunggang-lnggang adlh ssama Islam, yg jdi hero budiman-undi mmbhgi2kn hasil rompakan mandat-haram adalah golongn anti-ulama mrangkp anjing-iblis. BN Laknatullah!

  • Abu Salam Abdullah · Top Commenter · Kuantan
    sudahlah mahader. cakap ko dah tak laku. tak yah la nak cite kenang budi ke apa. ingat jadi pm tu tak bergaji je malah kaya lagi trmasuk kroni. tak usah nak bodek atau nak takut2kan rakyat johor. kami nak perubahan dan bagi peluang kpd PR. ini negara demokrasi. byk negeri dah jatuh kat pakatan, takde huru hara pon malah audit bgtau pendapatn negeri meningkat berbanding bn sebab bn kaki sapu. duit byk tak masuk ke hasil negeri tapi cilok kat poket sendiri kah3..

  • Long Daik · Top Commenter
    KEKALKAN KEMENANGAN UMNO SEUMPAMA KITA KEKALKAN KEZALIMAN DAN PENINDASAN UMNO TERHADAP RAKYAT....KEKALKAN UMNO SEUMPAMA KITA SOKONG DAN REDHA ANAK-ANAK MAHATHIR BAHAM PITIS RAKYAT MELALUI KONTREK MINYAK DGN PETRONAS....keguane

  • Pian Kaji Cpo · · Universiti Utara Malaysia
    dari 1 segi memang bangga!! dari segi tanah rizab?? HANCUS.. tanah rizab ade perkataan melayu kan?

  • Iqbal Bai · Top Commenter · Works at Businessman
    mintak nyawa,mintak nyawa.....aku dah x boleh bernfas dah....ABCD

  • Jalak Lenteng · Top Commenter
    Murshidul Am Umno dak kecut perut.

  • Hussien Alidroos · Top Commenter · Universiti Tun Hussein Onn Malaysia
    ubah!!! selamatkan johor :)

  • Mambang TanahMelayu · · Top Commenter · Johor Bahru
    BUSUK ATI PUNYA OLANG TUA !!..lu olang tua,lu punya nama 'wanted' atas sekali lepas PRU13 ni tau...lari laa...larii..

  • Mohammad Jusoff · Top Commenter · SEKOLAH MENENGAH RAJA SAKTI
    Itu bukan kuasa Allah ke yang menentukan kalah atau menang

  • Syukri Amri · Top Commenter · Murabitun at NGo
    KERANA MAHADIR LAH BN UMNO BINASA. MELYU TERSEKSA ISLAM DICELA.YAKINLAH PAS BERSAMA RAKAN MAMPU GANTI UMNO DAN BINASA NEGARA BERMARUAH.ADIL DAN HAPUS RASUAH.KRONI MAHADIR BERJUTA JUTA KAUT HARTA NEGARA.

  • Jamal Othman · Top Commenter
    John Maiden nampak you memang ada fakta pasal Singapore. Sejarah menunjukkan Singapore adalah gagasan Tanah Melayu...agak kau siapakah yang jual Singapore pada China sebelum Lee Kuan Yew?

  • Spark Plug · Top Commenter
    ini bukan diktator ini demokrasi terpimpin... kahkahkah... umno/bn ajal mu bakal tiba amanah yg Tuhan bg tdk laksanakan secara baik, rasuah dan harta negara utk kroni2.

  • Wan Eila · Top Commenter · Open University Malaysia
    org JOHOR pun akan menolak mahathir ank beranak jika brtanding di JOHOR kerana tkut ank2 muda di cni akan ikut perangai PEMINUMM AIR KENCING SEETANN SAN MIGUEL nii..

  • Mdshakriez Cdaud · · Owner at Ses electronic service
    pemimpim bn penuh dgn rasuah,kumpulkan harta war kroni..sekarang bn dah tak relevan lagi wpun negeri johor..

  • Jamal Othman · Top Commenter
    Ayam terlepas tangan bau taik. Mather dah lepaskan Kedah nak pula nasihatkan JOHOR. Dah tak ada negeri gamak nya.

  • Sizuka Era ·
    Tun tak perlu ingatkan rakyat kerana hak mengundi adalah hak rakyat bukan TUN M ok..jgn nk sibuk!!!

  • Ahmad Hakimi Keith
    kalau pakatan memerintah,,,johor akan bankrup ker...????

  • Tsabit Zaid · Top Commenter
    Tumbangkan UMNO BN di seluruh Msia terutama anak Che Det ia itu Mukriz sehingga hilang wang pertaruhan. Cukup lah puak puak ni merompak / merembat harta rakyat.

  • Ammad Ibni Sharif · Top Commenter
    Undi BN akan mengkayakan lagi kroni2 mereka...yg susah rakyat yg bayar lebih sebab di Johor barangan nya memang mahal serta perumahan nya.

  • John Maiden · Top Commenter
    Tun mahathir....you are the man.semua penyokong pr the kurap man.

  • Eddy Hardy
    TUN dah lupa agaknya yang pembangkang di selangor,pulau pinang,kedah dan kelantan adalah umno/bn..dah2 la tun kami tahu tanggungjawab kami untuk negara.apa yang penting pru13 jom ubah ..
======================================================================
In Syaa Allah PRU13 dengan izin Allah S.W.T., menjadi titik tolak tiada tempat pemimpin yang penipu, pengamal rasuah, pengugut, perusuh, mementingkan diri, keluarga dan rakan taulan, pelucah, pemaki, pemfitnah dan segala peribadi buruk. In Syaa Allah generasi anak cucu cicit kita lebih cemerlang menjadi rakyat Malaysia.

Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah.  

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69).

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86).  


Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin).  


Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

Tiada ulasan: