Rabu, 3 April 2013

344. Bukan begitu tetapi berkeperluan begini.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.



Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja p3c3q


"... "Kita perlukan pemimpin yang matang, yang dapat membawa kepada kemajuan keseluruhan dan memberi tauladan berguna kepada rakyat," tambah Tengku Adnan. ...".

Pemimpin 1. Matang 2. Kemajuan keseluruhan 3. Tauladan berguna. In Syaa Allah untuk difikir semasak-masaknya, apakah 3 perkara itu cukup memadai sebagai pemimpin?.
=======================================================================
Ya Allah anugerahkanlah perlindunganMu kepada sekelian hambaMu umat Muhammad S.A.W., supaya Malaysia selamat diperentah oleh sebenar-benar hambaMu yang Engkau kehendaki.

Bukakanlah pintu hati hambaMu Ya Allah supaya memilih hambaMu yang sebenar-benarnya menuruti perentahMu dan laranganMu Ya Allah., menjadi pemimpin Malaysia.

Bukalah pintu hati mereka yang melanggari perentahMu dan mengingkari laranganMu supaya kembali ke jalan yang benar. Amin Ya Rob.
=======================================================================
1. Melayu sesama Melayu di Malaysia terlalu sibuk hina menghina dan pelbagai, kerana fahaman politik yang berbeza.

2. Sultan Brunai telah menitahkan supaya hukum Islam dijalankan sepenuhnya kepada syarikat penerbangannya.

3. PM Singapura sedang mengajak rakyatnya "Menjimatkan Air" sebagai Agenda Nasional.

4. Sultan Kelantan menjadikan istananya sebagai ruang bersolat jemaah.
=======================================================================
Pada pandangan saya, mahasiswa sebenarnya tidak menentang kerajaan dan amat berterima kasih dengan Kerajaan Malaysia. Mereka sebenarnya menentang parti yang diamanahkan sebagai kerajaan, atas sebab-sebab tertentu yang difikirkan logik.
=======================================================================
Untuk pengetahuan Sejarah membuktikan yang menyebabkan segala yang disebutkan oleh sesetengah pihak ialah setelah Kerajaan Malaysia yang di bawah pentadbiran Parti Umno dan bertanggung-jawab sepenuhnya Singapura menjadi sebuah Republik dan menanggung kesan akibatnya hingga ke akhirat.

Persoalan yang diutarakan mengajak semua yang berada disini memikirkan secara ilmiah yang menyeluruh tanpa merugikan diri dengan beremosi penyakit hasad dengki yang menjadi amalan sebahagian besar Melayu sejak zaman berzaman.
========================================================================

Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69). 

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86). 


Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin). 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..

urv.

Tiada ulasan: