Jumaat, 26 April 2013

404. Apa Pemimpin Umno Kata.



Sumber:
Info blog Sejak 23 May 2009. Pesanan Ibrahim Adham.

1. Orang yang banyak bicaranya janganlah kamu harapkan sangat kesedaran hatinya.
2. Orang yang banyak makan janganlah kamu harapkan sangat kata-kata himat darinya.
3. Orang yang banyak bergaul dengan manusia janganlah kamu harapkan sangat kemanisan ibadahnya.
4.Orang yang cinta kepada dunia janganlah kamu harapkan sangat khusnul khatimahnya.
5.Orang yang bodoh janganlah kamu harapkan sangat akan hidup hatinya.
6.Orang yang memilih berkawan dengan orang yang zalim janganlah kamu harapkan sangat kelurusan agamanya.
7.Orang yang mencari keredhaan  manusia janganlah harapkan sangat akan keredhaan Allah daripadanya."


======================================================================

SUMBER Artikal dibawah:
Post kali ini memaparkan hujah Pemimpin Umno Tentang Pemimpin Parti Saingannya. In Syaa Allah tetamu budiman blog ini dapat menggunakan ilmu pemberian dan pinjaman Allah S.W.T., dengan sehabis baik.

Hari penulisan ini dipostkan oleh pemimpin tersebut ialah hari Jumaat.

         Haji Hadi boleh belajar tentang moral Islam dari Mantan Perdana Menteri Singapura Lee Kuan Yew dan dia boleh membawa bersamanya Mustafa Ali(kanan) yang telah menajiskan Pas.                                                                                                           


Mungkin ramai yang tidak sedar bahawa Mustafa Ali, Setiausaha Agung Pas telah menghilangkan diri. Ke mana?.

Kehilangan seorang Setiausaha Agung Parti dalam masa kesibukan kempen pilihan raya tentulah menimbulkan berbagai-bagai pertanyaan, tetapi pertanyaan yang paling popular adakah dia telah dinasihatkan untuk menghilangkan diri dari pandangan ramai, kerana ternampak mukanya akan ternampak seluar dalamnya dan tercemar Parti Islamnya.

Kasihan Mustafa tidak pandai berlakon seperti Anwar Ibrahim yang meyakinkan ulama-ulama baghal dan pengikut baghal Pas dan Keadilan. Tidak ada kenyataan simpati dari pemimpin-pemimpin Pas terutama dari Ketua Pemuda Pas kepada Mustafa.

Kebisuan mereka di atas kehilangan yang besar tentulah juga diterima ramai, sebagai pengesahan terhadap klip video seluar dalam.

Tidak ada pemimpin yang membelanya, kecuali Haji Hadi yang mengatakan dia sakit lutut (kalau sakit lutut aksi telentanglah). Ini mungkin oleh kerana Mustafa Ali bukan tempat pergantungan Pas. Pembelaan Hadi merendahkan kemampuan berfikir  umum, terutama Pemuda Pas.

Namun demikian, jangan lupa ulama-ulama Pas termasuk Tok Guru telah membela Anwar Ibrahim. Kesayangan pada Anwar lebih besar sehinggaHarakah pun dibiarkan diAnwarinaskan. Haji Hadi telah dihina oleh Harakahsebagai hanya layak menjadi nelayan.

Bagaimanapun tidak ada ulama Pas atau Pemuda Pas yang berani bersuara, supaya Haji Hadi meletakan jawatan Presiden Parti kerana telah membiarkan dirinya dihina begitu rupa dan kerana dia menjadikan Pas sebagai parti Ulama, tetapi telah menyelewengkan Pas menjadi parti kaum munafik.

Jika Pas sanggup melakukan segala kemungkaran sebelum berkuasa, maka apakah kita boleh yakin parti ini tidak akan menjual maruahnya kepada LGBT dan Pluralisme demi  mengekalkan kuasa bila hadapi tekanan dari Barat dan bukan Islam?

Pas sudah sewajarnya diharamkan bukan kerana ia parti Islam, tetapi kerana telah menyelewengkan ajaran dan prinsip prinsip  Islam yang melibatkan maruah orang Islam  dan kemurniaan Islam sebagai agama rasmi negara.

Pimpinan Hadi telah menajiskan  Islam di mata bukan Islam di negara ini  sehingga ke peringat memejamkan mata terhadap perzinaan dalam partinya dan sanggup beketuakan seorang homeseksual dan membiarkan dirinya sendiri dihina  sebagai sampah terbuang.

Jika Haji Hadi tidak faham tentang moral dalam Islam dan tidak ada guru yang terbaik untuk memahamkannya  di Malaysia, dia boleh pergi belajar mengenai moral Islam dari Mantan Perdana Menteri Singapura Lee Kuan Yew.

Dengan penyiaran artikal yang bertajuk sedemikian rupa, dapat juga admin mengkaji keperibadian, perwatakan, aura seseorang yang pernah bergelar pemimpin politik. Bertujuan bermuhasabah diri kerana Allah S.W.T.. 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..

Tiada ulasan: