Ahad, 28 April 2013

411. Sembang Melayu didalam posting yang belum tentu ada kesahihan biji butirnya. Mengkaji Sikap Melayu (KOD-A1).

Mengingatkan dan menyeru kepada diri sendiri dan kepada seluruh umat Muhammad saw, hamba kepada Allah S.W.T.. Ayunan dari kecil di momok-momokkan, sehingga dewasa penyiaran beritanya pun tidak lari dari menakut-nakut @ menggertak dan lebih kepada keboleh percayaan yang amat rendah.

Kalau dulu zaman penjajah ayat popular Melayu ialah "Melayu Malas dan Melayu Bodoh". Dewasa ini ayatnya sudah berubah kepada "Melayu Mudah Lupa". Kembar ayat tersebut ialah "Saya Dah Tak Ingat".

Dibimbangi ada kebenarannya tentang lupa dan tak ingat Melayu ini. Mereka lupa dan tak ingat bahawa keImanan dalam memperkukuhkan jiwa Islam lebih utama dari segala perkara. Nauzubillah.

Melayu bila membincangkan duduk perkara, kadang bukan peduli hal itu berita bohong, fitnah dan sebagainya, walau pun berita tersebut keboleh percayaannya amat rendah. Seronok buat ulasan dengan gaya yang pelbagai. Sedihnya mengulas dengan bahasa yang tidak mendahulukan Iman.

Kata keji, kata nesta, kata kesat, kata lucah, kata penghinaan dan sebagainya habis keluar. Sudah jadi seperti bahasa murni kepada jiwa. Elok rasanya Melayu Islam diubah kepada Islam - Melayu. Dulukan manusia itu sebagai hamba Allah S.W.T., barulah bangsanya. Bab mengejek, mentertawakan, mempertikaikan orang dan mencari kelemahan orang lain., akan ditemui dalam ulasan-ulasan dibawah.


In Sya Allah media akan lebih baik bila semakin ramai Melayu menyedari berIman kepada Allah hendaklah didahulukan sebelum berbahasa. Bila perkara sebaliknya, Melayu akan jadi bermulut celupar, berjari celupar dan menempatkan diri sebagai biadap kurang ajar. Nauzubillah.

Bila demikian rupa buruknya rupa bahasa bangsa Melayu, mesti ada yang hendak dikambing hitamkan. Salah emak?, salah bapa?, salah keluarga?, salah cikgu?, salah kawan?, salah anak orang lain?, salah pensyarah?, salah polis?, salah pemimpin politik?, salah pengusa?, salah kerajaan? dan pelbagai lagi pihak dipersalahkan, yang empunya diri mencari jalan lepas diri.

Kembali kepada mempeteguhkan Iman. In Syaa Allah Islam membawa kita selamat dunia dan akhirat. "Jika kita mengejar AKHIRAT, DUNIA akan datang bersujud kepada kita".

======================================================================

Kita lihat contoh-contoh dibawah: Tajuk yang diulas: "... seminit".

- Memang %$# kalau pas tunduk dgn dap dam pkr

bodoh dh terang2 hamlau ni mmg bpak komunis walaupon bukn di hutan peperangan mereka tetapi dgn cara idealogist inilh cara mereka membalas dendam kesumat semasa mereka menjajah tanah melayu suatu ketika dahulu walaupon menyerah kalah tetapi tgk dgn yg mereka lakukan memecah belahkan bgsa melayu adalah tujuan mereka sebelum mgambil alih Negara fikirkanlh wahai Anak Bunga Bangsa bukan menghasut bukan berunsur perkauman tetapi inilh kenyataanya........

.'.,...jangan di cari cucu dato' Bahaman. Dato Maharaja lela .Mat Kilau,mereka sudah bepecah_belah dgn.idealogi tersendiri.kerana politik laki bini bererai.pas dan umno tak boleh,dap boleh.pas tak akan boleh sekolahkan dap.kena kelentong lah pas. 

- 1962 – Lee Kuan Yew dalam bukunya “Memoir Lee Kuan Yew”menyatakan dirinya lebih baik dari Tunku. Semasa melawat negara-negara Eropah, Lee Kuan Yew membahasakan dirinya sebagai Perdana Menteri, dan pegawai-pegawai negeri Singapura diberi gelaran Duta.

25 April 1964 – Lee Kuan Yew mencalonkan calon-calon PAP bertanding dalam PRU ke-3 di Tanah Melayu dengan semua jentera Pilihanraya didatangkan dari Singapura, namun PAP hanya menang di Bangsar (Devan Nair). Ianya adalah percubaan penting Lee Kuan Yew dan PAP untuk menguasai politik Tanah Melayu. Sebelumnya,Lee Kuan Yew berjanji kepada Tunku tidak akan bertanding di Tanah Melayu, tetapi Lee Kuan Yew Mungkir Janji!

6 Jun 1965 - Perhimpunan Malaysian Solidarity Convention yang diadakan di Singapura, Timbalan Perdana Menteri Singapura, Toh Chin Chye, merangka agenda untuk gagasan ‘Malaysian Malaysia’.

13 Mei 1969 – Provokasi DAP memburuk-burukkan dan menghina orang Melayu telah mencetuskan kemarahan, ketegangan dan seterusnya Rusuhan Kaum

14 Feb. 1980 – Singapura menuntut Pulau Batu Putih.

1985 – Lim Kit Siang di dalam bukunya “Malaysia Crisis Of Identity”mengulangi cita-cita DAP mahu mewujudkan “Malaysian Malaysia”dengan menghapuskan hak istimewa orang Melayu.

1997 – Lee Kuan Yew dalam kenyataannya menyebut pentingnya Singapura bergabung semula dengan Malaysia.

2004 - Lee Kuan Yew didalam satu wawancara TV di Shanghai pernah berkata Singapura akan menyertai Malaysia semula tetapi dengan syarat UMNO harus dihapuska,setiap orang harus diberi kesaksamaan dan keadilan berdasarkan meritokrasi.

Bagaimana hendak hapuskan UMNO dan orang Melayu? Menangkan DAP dengan cara menangkan PR (Pakatan Republik).

11 Okt. 2007 - Some 10 years after remarking that Singapore might rejoin Malaysia if the island state's economy faltered and if Malaysia pursued meritocracy, Minister Mentor Lee Kuan Yew has again spoken on the subject.

23 Mei 2008 – Singapura memenangi kes Pulau Batu Putih.

17 Januari 2010 - Lim Guan Eng memperkenalkan konsep Middle Malaysia. Perkara ini telah diucapkan Guan Eng dalam Konvensyen DAP Kebangsaan di Ipoh. Apa yang diperkenalkan oleh DAP ini sama dengan apa yang mahu dibawakan oleh Parti Buruh di Israel iaitu Middle Israel.

Kita tahu semua insfratuktur Israel dan Yahudi seperti Yahoo dan Google has relocated in Singapore since 2008. Malah Mossad turut membuka pejabat cawangan di Singapura, dan dilantik sebagai penasihat ketenteraan Singapura.

Lim Guan Eng turut mempunyai sebuah pejabat di Singapura, dan berulang-alik ke Singapura secara rasmi atau tidak rasmi. Rekod di Imigresen menunjukkan Lim Guan Eng berulang-alik ke Singapura lebih 18 kali sejak tahun 2008!

16 April 2011 – Sukarelawan Singapura, Paderi dan Bishop membantu DAP dalam Pilihanraya Negeri Sarawak.

Feb, 2012 – Lim Guan Eng melantik sebuah firma konsultan perumahan iaitu Surbana International Consultants dari Singapura untuk membantu membangunkan projek perumahan awam di Pulau Pinang.

8 April 2012 – Lawatan 30 Ahli Parlimen PAP ke Pulau Pinang bertemu Lim Guan Eng dan kepimpinan parti DAP.

28 April 2012 – 3 Diplomat Singapura menyertai perhimpunan Haram BERSIH 3.0 dengan tujuan menjatuhkan kerajaan Malaysia secara revolusi.

7-10 Mei 2012 - Lawatan Menteri Dalam dan Luar Negara Singapura, Masagos Zulkifli telah menimbulkan keraguan yang dalam apabila beliau melawat Pusat Pentadbiran PAS Kedah selepas mengunjungi Menteri Besar Kedah. Kemudiannya Masagos ke Perlis juga mengunjungi Pusat Pentadbiran PAS Perlis tetapi tidak membuat kunjungan hormat kepada MB Perlis! Mereka memohon sebidang tanah di Bukit Kayu Hitam untuk tujuan transit bisnez barang dari Thailand ke Singapura atau sebaliknya.

19 Mei 2012 – Di Singapura dilihat melaksanakan Kursus Counting Agent and Polling Agent (PACA) di Singapura dengan melatih tenaga-tenaga khabarnya sukalerawan PAP Singapura untuk membantu DAP dalam PRU13. Ianya sudah pernah berlaku semasa Pilihanraya di Sarawak.

18 Ogos 2012 – Rakyat Singapura terlibat dalam demo haram di Pengerang, Johor dengan berkempen di media siber, khabarnya memberikan dana serta menghantar warga asing untuk berdemo bagi menghalang projek pembangunan berimpak tinggi.

31 Ogos 2012 – Bendera Republik Malaysia ditayang di khalayak umum, ianya hampir-hampir menyamai bendera negara Republik Singapura. Adakah ia secara kebetulan?

Rentetan peristiwa penglibatan Singapura dalam sosiopolitik dan ekonomi Malaysia menjelang PRU13 membayangkan cita-cita sebenar mereka. Apakah mereka mahu menjayakan “The Middle Malaysia” dan “The Chinese Belt”?

Ikuti Sumber Dan Artikel Penuh Di Singapura Oh Singapura Mengintai PRU13
DI ANTARA LANGKAH DAN TINDAKANNYA IALAH MENGUASAI PARTI PARTI POLITIK YANG ADA TERUTAMA PAS DAN PKR ... INI KALILAH ~!!! REVOLUSI 13 TAWAN PUTRAJAYA (MALAYSIA) ... 
CARIAN  Singapura Oh Singapura Mengintai PRU13 YANG DIBATALKAN PAPARANNYA.

Photo


PARTI LEE KUAN YEW SERPIHAN PAP (DAP) MENGUASAI POLITIK MALAYSIA BAGI MELAKSANAKAN MISI SINGAPORE TAWAN PUTRAJAYA MALAYSIA (PRE EMPTIVE STRIKE) MELALUI REVOLUSI 13 (PRU 13) ... INI KALILAH !!!

P/S: Melayu yang di Perkudakan KOMUNIS / SOSIALIS

WACANA: MELANGKAU PARADIGMA PENJAJARAN MODAL INSAN GENERASI ULUL AL BAB MERENTASI GLOBALISASI ...

- Apakah pemimpin negara yg.memegang jawatan itu jahat.dulu anuar jadi timbalan pm ,macam2 kena tuduh oleh pas,m.taib(bekas mb.selangor.macam tu juga.tapi bila dah jadi pembangkamg.semua wangi dan molek.apa nak heran.chua ju meng pun dah masuk pembangkang...

- jika benar kejadian ini menimpa maka hancurlh umat melayu..... 

- Peristiwa 13 may jadi kan pedoman,kisah bukit kepong jadikan pegangan,.,bukan nak perkaumam tetapi sejarah tidak pernah menipu.apakah kerana pangkat atau wang bekas kapten tentera jadi kuncu dap? Bertanding atas tiket itu .

- tragedi lukut?? tragedi 2mggu? ade tau? islam mnekan dlm soal sejarah supaya prkara yg sma xberlaku utk kli yg kedua..ilmu 2 pnting.. 

- .,org cina 3 parti saja.mana yang dia fikir parti boleh memberi kesenangan dia akan sokong.,tidak mustahil mca dan dap akan bersatu.pas atau pkr jd.perdana menteri dan menteri jua exco d kalangan mereka.sudah lama mereka nantikan.


- Yang sebenarnya melayu itu sendiri yang tidak berpegang kepada perinsip bangsanya sendiri,tak kira d kelompok mana.perpecahan kerana merebut kuasa.ada kuasa lupa diri.org melayu tak puas hati tubuh parti baru.mula2 umno.lepas tu Berjasa,46.pkr...,

- yg pliknye dlm menifesto ade?? jd ats dasar ape yg kamu percaya islam bley trtegak klo pr memerintah?? ape mksud ''hapus undang2 anti rakyat''?

- assalamualaikum dan selamat petang.. saya nie, xberapa arif sangat pasal sejarah,, tetapi jika dilihat, adakah sejarah yang diberikan adalah tepat, dan mengikut situasi sebenar. berikan satu hujjah yang kukuh, bagaimanakah DAP boleh menjadi PM malaysia. terima kasih.. jangan lari topik...

- Islam di bawah pimpinan umno sudah lebih 52 gemilang.ratusan imam bandar dan desa serta mufti2 di tiap negeri.memang HUDUD perintah Allah,hukum SYARIAH daripada Allah,insyaallah tunggu 5 hb.rakyat pilih siapa. 

- Kalau kita tanam menjadi, kalau tak menjadi yg macam kita harapkan macam mana?

- Wijudnya kerajaan selepas kemerdekaan pon atas kehendak Allah..

- Tebinanya putrajaya yg tersergam indah pon atas kehedak Allah....

- Terlantiknya pm pm yg lepas pon atas kehendak Allah..... 

- Yg memerentah kerajaan malaysia dari syariatnya najib, mahadir dan yg seterusnya... Tapi dari hakikatnya Allah jualah....
- Kenapa kita menentang... Bantulah buat yg terbaik selagi mampu

- Kalau kita tebang pokok yg berpuluh tahun hidup subur. Kita terpaksa menuggu bertahun tahun untuk ia rimbun semula..... Sebelum ia ribum bermacam cabaran/penyakit akan datang.... 

- Pokok yg lama tumbuh jgn ditebang, piliharalah, jagalah. Yg reput dicantas utk kebaikan, bajalah dgn baja terbaik.... Masing2 jagalah persekitaran pokok dgn kepakaran masing2...... Tak semua hasil buah menjadi baik. Tapi kita masoh mendapat hasil yg baik dari sebatang pokok yg rimbun...

- Ape la.. ade hati nak jadi perdana menteri.... puuiuhhh.... balik la bodohhhhh!!!

- temasek dikuasai china sementara melayu saling bertikai. Suatu saat ummat islam harus berkuasa di temasek , bersatulah ummat muslim.

- betul hal itu juga terjadi di indonesia. memang ekonomi mrk yg kuasai dan ini mslh yg pelik.

- Macamana nak bercakap pasal bangsa.tunjukkan diri.siapa kita.soal bangsa

- Haa ha tengkorak dah lemas dgn identiti sendiri.....

- Rupa tampa wajah.....esok2 melilau cari tak jumpa......

- Wajah kita melambangkan apa yg kita rasa, bila hari rasa marah ia akan terpancar di wajah kita, bila kita busuk muka kita akan menampakkan ke kusamannya.... Samalah kalu kita beriman kepada Allahcahaya keimanan itu akan terpancar di wajah kita...

- Tapi janganlah sampai dahi kita hitam....

- Jangan mimpi!!!!!!

DAP MAHU JADIKAN MALAYSIA SEPERTI SINGAPURA..???

Nanyang Siangpau, 23 Disember 2011

22hb, Johor Baharu - Hew Kuan Yaw berkata, pada PRU akan datang ini beliau tidak mahu bertanding di kawasan selamat, beliau mahu DAP pusat hantar beliau bertading di kawasan paling bahaya, jika beliau dihantar ke negeri Johor untuk bertanding, beliau mahu “hapuskan” presiden MCA menentang Datuk Seri Chua Soi Lek. Beliau berkata. semua orang mahu menang dalam pilihan raya, sebaliknya beliau mahu pergi cari mati.

Kuan Yaw berkata, berdasarkan kebolehan dan latar belakang akademi beliau, tarikan beliau dalam ceramah yang boleh menawan hati pendengar, jika Lim Guan Eng mahu beliau bertanding di kawasan selamat, itu bukan satu masalah, tetapi beliau tidak pernah berniat berbuat demikian.

Selain dari itu, Kuan Yaw berkata, walaupun PM Singapura Lee Kuan Yew telah menutup untiversiti Nanyang di Singapura, ada orang menuduh Lee Kuan Yew cuba membunuh pendidikan kaum Cina di Singapura dan mereka terlalu pandang rendah dalam penilaian mereka terhadap Lee Kuan Yew, tetapi sebenarnya ini boleh dibahaskan lagi, Lee Kuan Yew punyai kekuatan membasmi rasuah dan laksanakan kerajaan bersih, sebaliknya mendapat sanjungan di peringkat antarabangsa.

Beliau berkata PAP di Singapura punyai seorang manusia seperti Lee Kuan Yew; di Malaysia DAP juga ada seorang manusia seperti Hew Kuan Yaw, jika rakyat beri peluang kepada Hew Kuan Yaw, beliau akan seperti Lee Kuan Yew juga membunuh semua puak dan kumpulan yang menyeleweng dan yang melakukan rasuah, inilah keindahan persaingan dalam demokrasi dan juga ini satu keinginan sebenar beliau.(kecuali Cina-Cina DAP yang menyeleweng dan rasuah akan dikawtimm)

Sebelum ucapan itu, Chen Hong Pin dalam ucapannya juga telah mengejek kerajaan Barisan Nasional, beliau asyik berkata beliau tidak akan mengganggu kerajaan BN kerana kerajaan BN selalu membantu rakyat, jika penduduk merentasi jalan-jalan kampung, mereka tidak akan nampak lagi lembu-lembu berkeliaran, kerana lembu-lembu itu semuanya telah masuk ke dalam apartment, dan telah menelan belanja sebanyak 250 juta ringgit, kerana program ternak lembu-lembu itu telah dialihkan lembu-lembu ke apartment di Singapura.

SAYA MAHU JADIKAN MALAYSIA SEPERTI SINGAPURA.....
SAYA MAHU JADIKAN MALAYSIA MACAM LEE KUAN YEE BUAT....
SAYA MAHU JADI LEE KUAN YEW MALAYSIA....
MyMassa


- Yg saya tengok kebanyakkannya PAS byk tunduk pada kemahuan DAP S egar walaupon kerusi PAS lebih byk dari DAP. itu yg menjadi kebimbangan sebenarnya. So bila awak cakap kerusi melayu lebih tp sepanjang 5 tahun ini PAS x pernah menang apa2 bila isu membabitkan akan kehendak DAP. U bagilah copy n paste apapon atau awak taip soklan diatas, adakah PAS mampu bertindak sendirian jika prinsip perjuangan yg menjadi tonggak PAS makin lama makin tenggelam dgn kelantangan Karpal menolak keputusan PAS?

Kata D AP mampu menagani jes rasuah so apa jadi dgn berbagai isu tanah bertukar milik kepada syarikat? PAS xde kemampuan dalam membanteras rasuah? Saya risau survival umat kita dalam berkompromi sehingga prinsip yg nyata pon tenggelam. Xpelaaaa kalo ini yg sangat dimahukan PAS .... Terima kasih sbb share byk info

- opss maaf admin aku tak tekan like pada gambar ni....sbb aku tak suka cina ni jd PM

- kenapa bangsa kita melayu saja sibuk bincang pasai ni? kaum lain takdak pun ... ada sebab la kita nak mempertahankan tanah melayu ni... bukan masa pilihanraya saja perkara ni dibincangkan..malah sejak lama dulu lagi....bacalah atau carilah sejarah dlm perpustakaan atau internet... jgnlah mempertikaikan ketuanan bangsa kita sendiri... bangsa lain dinegara mereka sendiri pun bangga dengan sejarah mereka...kenapa kita bangsa melayu dlm negara sendiri sanggup memperlekehkan sejarah kita sendiri... aku pun heran laa.... beberapa tahun yg lepas bangsa kita sendiri sanggup baringkan badan melintang jalan menghalang raja sendiri untuk lalu...ada juga yg kata raja melayu lanun...sbb pemikiran telah diracun oleh komunis! mereka sanggup melawan kesultanan bangsa sendiri...pada hal takda seorang pun bangsa dot dot berbuat sedemikian..mengapa mereka meracun org melayubsehingga sedemikian rupa? ini kerana mereka mahu bangsa kita berpecah belah...jgn lahh terus menafikan apa yg aku kata..tp cuba la selidik dan cari maklumat....zaman sekarang ada kemudahan untuk mencari jawapan... duduk elok2 tenangkan jiwa..tarik nafas panjang2 dan fikirlah... dan cuba fahami penaklukan minda Dap dlm diri anda... adoii sakit jari aku taip panjang2...korang baca jerlah artikel dlm link ni... http://anakjati42.blogspot.com/2013/03/melayu-wajib-tahu-ini.html lepas tu cari dan cuba buat beberapa kajian sendiri ok! hmm.. tp kalau dah tak percaya pada sejarah bangsa sendiri susah jg sbb nanti buang masa jer pergi perpustakaan... mgkin kalau ada ciptaan mesin masa..boleh patah balik kezaman sejarah dulu baru nak percaya kot..



- sembang bab islam n politik punya r hebat..tp ... umpama iblis yg pndai brkata-kata.nk brhujah pnjg lebar pn biala gntle jdi diri sndiri!! 

- Buka kan lagi minda. Bukakan lagi mata hati seluas luasnya, baru nampak siapa berkuasa keatas kerajaan malaysia... Jgn lah cari jalan untuk menjatuhkan, carilah jalan utk memperkasakan lagi yg telah dibina sekian lama. Bantulah kearah kebaikkan..... 

- .. awal ni da kenapa..?? Panjang lebar berucap..

- tak berani tunjuk muka... 

- Usah dok harap la lee kayu 

- Lu mau mati lu pi matilah tapi Malaysia Melayu punya. Cuma it Pas sama Pkr saja jadi lebih bodoh dari keldai. 

- Melayu mudah lupa 

- Gua mau ituu.....ANUAT IBLAIM..... 

- Dah lemas la tu... 

- ... Hu hu 

- Apa maksudnya melayu umpama buah manggis incik Izzat? 

- isinya putih tp berpecah belah.. 

- Kroni dan nepotisme x lari dari politik... 


- Betul kata ... , melayu yg bawak masalah ni dan nak d nak kita akan terpaksa kow tow pada puak sekular ni akhirnya walaupon kita lebih ramai dari mereka... Kerana nk kedudukan dan kuasa ramai sanggup gadaikan apa saja yg menjadi susah adalah generasi kita sekarang... 

- So? Kita kene ikut permainan politik yg dimahukan DAP? 

- stakat nie xde lg agama laen xley amal di malaysia..hak bangsa laen xde pn dihalang..ape yg halangnye bro? si ketol nme sbnarnye naina chittu..india muslim..datuk bandar melaka..die yg bkk pintu kota melaka..dgn timbal blik jd ketua melaka tp jnj di mungkiri oleh portugis..tukar agma dr islam ke kristian..mati bunuh diri dgn kayu wangian..dr rekod portugis..blaja sejarah la brader.. 

- 1lg..sape yg ckp melayu umpama buah manggis klo kamu pejuang melayu?? 

======================================================================
Yang ini telah dihide atau telah dibuang - Bimbang agaknya dengan akibat penyebaran berita palsu dan mula menyedari  kebolehpercayaannya amat rendah seperti yang Admin blog ini anggapkan.. Terdapat juga ulasan dibawah mengingatkan admin media tersebut.

PARTI LEE KUAN YEW SERPIHAN PAP (DAP) MENGUASAI POLITIK MALAYSIA BAGI MELAKSANAKAN MISI SINGAPORE TAWAN PUTRAJAYA MALAYSIA (PRE EMPTIVE STRIKE) MELALUI REVOLUSI 13 (PRU 13) ... INI KALILAH !!!

P/S: Melayu yang di Perkudakan KOMUNIS / SOSIALIS 


DAP NAK KUASAI MALAYSIA MELALUI CARA RAMPASAN KUASA DAN DEMO JALANAN
  • Apa cara pun DAP akan memastikan mereka perlu dan wajib menang dalam pilihanraya ke 13. Jika gagal dengan cara demokrasi, gunakan cara ancaman melalui kebangkitan kuasa rakyat kononnya. DAP akan pastikan Islam berpecah di Malaysia dan biarlah Melayu UMNO, Melayu PAS dan Melayu PKR bertempur sesama mereka. Perhimpunan Haram Bersih adalah trial run pertama DAP bagi menghadapi pilihanraya ke 13. DAP seperti baling batu sembunyi tangan.Di Pulau Pinang, Lim Guan Eng begitu bersyahwat untuk menggerakkan kebangkitan Melayu akan berkelahi sesama mereka. Bijak LGE lagakan melayu. Satu persatu Islam di dagangkan dalam politik PR.

    1. Batalkan perarakan maulidur Rasul
    2. Tubuh Portfolio Bukan Islam dan diletakkan di atas Portfolio Islam secara gambarajah organisasi. Dengan kata lain Bukan Islam di atas Islam.
    3. Imam membacakan doa sejahtera untuk pemimpin kufar
    4. menghina keperibadian Khalifah Umar Abdul Aziz
    5. Bakal menubuhkan Enakmen Antara Kaum pada hujung tahun ini
    6. Menganjurkan pilihanraya masjid bagi memilih jawatankuasa qariah
    7. Kewujudan pusat urut gay yang bertambah
    8. Konsert dan hiburan dijadikan amalan dan tidak lagi haram bagi PAS.PAS diam sahaja bila negeri Pulau Pinang dipenuhi dengan pusat hiburan




- semua benda ni berita dan sebagainya dikuasai kerajaan bn ape pun dia buleh kate

- kkebodohan katak di bawah tempurung

- Mohon admin buat laporan polis agar disiasat sedlm2nye ternyata ianye satu tuduhan yg amat serius...mohon segera buat laporan Polis 

- lain kali laa


- Karpal-pm-bukan-melayu

- Gila pnya kenyataan bader mu nk kena masuk dalam ka.cakap jgn sedap jari mengetuk....

- Melayu tak sedar....terpengaruh.... 

- Perancangan rapi...sepandai2 tupai melompat...akan jatuh ke tanah jua..

- Melayu kita...dah terhantuk baru kelam kabut..ramai yg masih belum sedar agenda tersembunyi..

- Piirrraahhhhh... kenyataan bodoh. Ada bukti pegi la wat laporan polis... penakut. Bangang.


Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.WT. 



Tiada ulasan: