Sabtu, 4 Mei 2013

453. Jalan Yang Benar kerana Allah S.W.T..


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 
Munafik dan kafir laknatullah sebenarnya pemberontak dan pengganas. KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™. >>> ... ENTRY SETERUSNYA <<< . eaho ('_') Google Translate ('_') . 
Follow my tweet: (AlWaser) . 

SUMBER: Belajar Al-Quran Dan Hadist's status.

::- Musibah bagi seorang Muslim = Pelebur dosa -::

Rasulullah shallallahu 'alaihi wasallam bersabda :
"Tidaklah suatu musibah menimpa seorang muslim baik berupa malapetaka, kegundahan, rasa letih, kesedihan, rasa sakit, kesusahan sampai-sampai duri yang menusuknya kecuali Allah akan melebur dengannya kesalahan-kesalahannya" (HR. Bukhari).

Semuga kita bisa mengambil pelajaran dan termasuk orang-orang yang sabar ketika mengalami musibah dan bisa mengambil hikmah dari setiap musibah. Aamiin.

-Mari terus berbagi KEBAIKAN- Jika dinilai baik & bermanfaat, silahkan "suka, comment dan bagikan", semoga menjadi kebaikan Anda. Aamiin.
================================
Rekomendasi untuk sahabat: Dapatkan buku-buku Islami pilihan, beragam tema penting utk muslim dan muslimah, buku Islami untuk anak, Novel Islami Kisah Nyata, Motivasi Islami, perpustakaan mini Islami, dll di FP Belanja Murah dan Halal.

Cek Album buku-buku pilihan & Bermanfaat, di sini : https://www.facebook.com/murahdanhalal.

*Semoga Bermanfaat*

=================================================================
Aku doakan moga dirimu bahagia hingga ke akhir hayatmu :')'s status. 
"Lahir Kat Hospital KERAJAAN. Pergi Sekolah KERAJAAN. Masuk Universiti, Minta Biasiswa/pinjaman KERAJAAN. KERJA makan gaji Dengan KERAJAAN. Tapi Kutuk KERAJAAN.. Tak Malu Ke?"...

Jawapan saya,

Kerajaan dipilih oleh rakyat. Orang dalam kerajaan semuanya makan gaji dgn menggunakan duit rakyat. Bermula dari perkerja rendah Awam hingga ke Perdana Menteri, semuanya makan gaji dan berkerja untuk rakyat.

Sekiranya mereka rasuah, menyeleweng, makan gaji buta dan sebagainya, RAKYAT berhak marah mereka. Malah RAKYAT berhak Humbam mereka dan pilih KERAJAAN yg BARU.

Tidak ada istilah Lawan Kerajaan atau Menentang Kerajaan. Yang ada ialah menentang mereka yg tidak betul dan tidak amanah dalam kerajaan. Yang rasuah dan yang menyeleweng dalam kerajaan.

Sesiapa pun atau parti mana pun yg naik, ITULAH KERAJAAN.

Sepatutnya kita perlu merasa malu kerana menjadi seorang yang bisu dan tidak berani menegur Kemungkaran yg berlaku dalam KERAJAAN. 
"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185].  

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120] 
Baca Juga:
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263).  

Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah.  

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69).

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86).  


Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin).  

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™. >>> ... ENTRY SETERUSNYA <<< .  eaho™.   ('_') Google Translate ('_') .  

Tiada ulasan: