Jumaat, 19 Julai 2013

1031. 5 Pesanan Tanah kepada manusia.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
.::| ‘‘⑤ (lima) PESAN DARI TANAH’’ |::.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

Berbahagialah orang² yang membaca catatan ini, karena sedikit orang yang mengetahui apa yang dikatakan tanah kepada manusia.

Mereka (tanah) berbicara 5 kali dalam sehari, akan tetapi kita manusia tidak bisa mendengarnya.

Kalaupun kita bisa mendengarnya, pastilah kita akan menjadi orang yang sangat berhati² dan semua manusia akan menjadi orang yang sholeh.

Dalam sebuah pengajian mingguan seorang Ustad memaparkan tentang 5 pesan tanah kepada kita semua, marilah kita baca dan renungkan satu persatu;

①. Silakan kalian manusia berjalan di punggungku, tapi ingat nanti kalian pasti akan masuk ke perutku.

②. Silakan kalian makan apapun yang kalian suka, tapi ingat nanti kalian akan dimakan oleh belatung di dalam perutku.

③. Silakan kalian tertawa di punggungku, tapi ingat nanti kalian akan menangis di dalam perutku.

④. Silakan kalian berbahagia di punggungku, tapi ingat nanti kalian akan sedih ketika didalam perutku.

⑤. Silakan kalian berbuat dosa sesuka kalian di punggungku, tapi ingat nanti kalian akan disiksa ketika di dalam perutku.

Like This; Lautan Cinta penuh Berkah ◦◦◦◦◦ Bismillah... Gabung yuk di FP ini; Kumpulan Cerita | Cinta | Lucu | Motivasi | dan Tempat Mencari Teman™ ¤ Untuk membaca; ‘‘...Inilah Siksa Paling Ringan Di Neraka (hadist Rasulullah SAW)...’’ 

In Syaa Allah Bermanfaat. 

shared Hanya Di Kelate's photo. SUBHANALLAH... In Syaa Allah Islam Akan Menang Akhirnya... PLEASE "SHARE"
shared Islam Cara HidupKU ~'s photo.
shared ۞ Hati Ini Milik Allah ۞'s photo. Walau sehebat manapun kita...
Hamba Allah S.W.T..
Zulfarizan Zakaria "FABI AYYI AALA IRABBIKUMA TUKAZZHIBAN" = Nikmat Tuhan Manakah Yang Engkau Hendak Dustakan?........muhasabah buat diri kite ni belake kerana Allah S.W.T..... 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

urv.

urv

Tiada ulasan: