Isnin, 1 Julai 2013

659. Pengasas Dinasti Ming di China, Ming Tsai Tsu seorang penganut Islam.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
. 006. Nota Buat Pengunjung Blog.. KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho. 

"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH KESENANGAN YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185]
Sekadar gambar hiasan: Kereta Dodge Ram 5500 Sultan Johor Sultan Ibrahim Sultan Iskandar berkenan menyerahkan kereta Dodge Ram 5500 kepada Rejimen Gerak Khas pada Majlis Ulang Tahun Rejimen Gerak Khas Ke-47 di Kem Iskandar.

Pada tahun 1368 Masihi, Pengasas Dinasti Ming di China, Ming Tsai Tsu seorang penganut Islam telah menjalankan pemerintahan secara Islam yang mana pemerintah menguatkuasakan hukum-hakam Islam. (Fakta yang disembunyikan orientalis barat)

Beliau juga mengarang 100 bait syair memuji Nabi Muhammad S.A.W. yang sehingga sekarang masih terukir di dalam sebuah masjid di Nanking, China.

Pada masa sama juga, negarawan Islam, Laksamana Syed Cheng Ho (keturunan ke-7 daripada Syed Saini Syamsuddin, bangsa Arab beragama Islam yg menjadi Gabenor di Yunnan, China), diutus ‘mengeksport’ kebangkitan Islam di China ke luar Negara melalui perdagangan,ketenteraan, hubungan diplomatic dan perkahwinan.

- SUMBER: Ann Wang Seng/ Mencari Islam Di China/ Terbitan: Must Read SB.

MORAL:

1. Hukum Islam dijalankan sebab pemerintahnya beragama Islam dan benar2 mahu Islam dilaksanakan dalam pemerintahan KERANA KEWAJIPAN. Walaupun orang Islam adalah Minoriti. Contohnya, di China semasa era Dinasti Ming ini.

2. Mana2 pemimpin Islam YG BERKENAAN (serta penyokong2 yg sewaktu dengannya), kenapa takut bayang2 sendiri utk laksanakan Hukum Islam dengan alasan remeh… Konon, berbilang bangsa, berbilang agama, tak releven...

3. Kalau nak tunggu pemahaman rakyat, MAJORITI rakyat Malaysia tak memahami sepenuhnya Undang-Undang di Malaysia… Tapi, tetap menjadi undang2 juga..
Wassalam.

Sumber:
Putradanial Rhs ·  Top Commenter.


Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..

Tiada ulasan: