Sabtu, 6 Julai 2013

751. Sanggup mati kerana Allah S.W.T..

Perarakan terbesar yang pernah disaksikan oleh bumi Iskandariah sebagai tanda sokongan kepada Dr Morsi

(1) 1001 Sirah Nabi Muhammad

Para Sahabat RA sanggup mati untuk menyelamatkan Agama Islam.

a. Saidina Umar al Khattab berikrar supaya bersama dengan Baginda SAW berhadapan dengan apa sahaja rintangan, di dalam Perang Badar. Manakala Saad bin Muaz pula sanggup berperang walaupun kekurangan kelengkapan, sekiranya itu adalah perintah Baginda SAW

b. Saidina Ali, Hamzah dan Ubaidah bingkas bangun apabila diberi arahan untuk beradu kekuatan dengan pahlawan Musyrikin di dalam Perang Badar

c. Beberapa orang yang masih muda, telah disuruh supaya pulang kerana kemampuan mereka yang kurang dalam Perang Uhud. Mereka ialah Abdullah bin Umar al Khattab, Usamah bin Zaid, Usaid bin Zahir, Zaid bin Thabit, Zaid bin Arqam dan beberapa orang lagi.

d. Samurah, seorang muda telah menunjukkan kehebatannya di hadapan Rasulullah, semata-mata untuk turut serta dalam peperangan. Hasilnya beliau dibenarkan walaupun umurnya masih muda.

e. Anas bin an Nadr tetap meneruskan perang walaupun umat Islam lemah disebabkan berita kewafatan Baginda SAW. Saad bin Muaz bertanya kepadanya : Ke mana kamu hendak pergi? Beliau menjawab : Ah, bau syurga wahai Saad. Aku menghidu baunya di sebali Uhud. Beliau syahid dengan 80 kesan tusukan dan rupa jezanahnya tidak dapat dikenali.

f. Mus’ab bin Umair terputus dua belah tangannya kemudian dipancung semata-mata untuk menyelamatkan panji tentera Islam. Ini kerana, panji tersebut merupakan nyawa bagi perjuangan di dalam Perang Uhud ini.

g. Abu Sinan al Asadi dan beberapa orang sahabat yang lain, sanggup berikrar setia untuk sanggup mati dalam memperjuangkan Islam, di dalam peristiwa Bai’ah ar Ridhwan. 


BERITA TERKINI :

Melalui para pelajar Malaysia yang berada di Mesir dikhabarkan sekitar 5 juta orang rakyat Melsir yang menyokong Presiden Al- Hafiz Mohamad Morsi sedang mengadakan Demonstrasi di Dataran Tahrir dan Dataran Rabiatul Adawiyah bagi menuntut Mohamad Morsi diangkat semula menjadi Presiden Mesir..

" Kami mahukan Ulama Perwaris Nabi memimpin negara kami dan kami menolak sekutu2 Yahudi dan Nasara memimpin negara ini.. "

" Kami rela Syahid Wahai Yahudi.. Janji Allah tetap menanti kami '

Di Media-media Malaysia terutama sekali Akhbar dan TV tidak melaporkan perkembangan sebenar apa yang berlaku di Mesir. Dr. Morsi digambarkan sebagai seorang diktator - penipuan. penyelewengan serta fitnah yang dilemparkan ke atas Ulama Al- Hafiz Dr. Mohamad Morsi oleh media kerajaan menyelahkan lagi di mana kedudukan sebenar Kerajaan Malaysia di dalam isu umat islam sejagat.

ADMIN cuba dapatkan pandangan seorang kawan yg juga merupakan ilmuan islam yang berada di dalam Kerajaan UMNO BN tentang duduk sebenar Media kerajaan dalam isu yang berlaku di Mesir- Katanya Media kerajaan terpaksa mengikut Format dan Dasar yang telah ditetapkan oleh Perdana Menteri dan Kerajaan Malaysia, Dasar UMNO Barisan Nasional tidak akan menyokong mana-mana pemimpin dunia yang tidak disenangi oleh Amerika ( Yahudi ) dan negara-negara yang berada di dalam block Eropah walaupun ianya melibatkan negara islam seperti Mesir..

Note :

Berita yang masih belum dapat dipastikan lagi. Presiden Turkey Tayyed Erdogan berkata jika mereka musnahkan kepimpinan Mohamad Morsi di Mesir para Syuhadah Othmanyiah akan turun menyahut seruan jihad di bumi para ambia` tersebut.

Teku Zacharyah Iskandar.
Admin FB : Anak Muda Bangkit Hancurkan UMNO.

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..


Tiada ulasan: