Isnin, 8 Julai 2013

780. Hidup Bukan Untuk Masa Lalu.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 

Cosmas Jep . 

Hidup Bukan Untuk Masa Lalu. 

Lupakan masa lalu - Meski tak dapat lakukan itu, Cubalah kau terima - Kenyataan yang ada

Hidup masih terus berjalan - Tataplah masa depan, Ikhlaskan yang telah hilang - Masa lalu jangan selalu dikenang

Meski tak akan terlupakan - Kenangan yang telah ada, Namun hidup bukan tuk masa lalu - Masih ada cinta lain kan menjemputmu

Masih ada sinar bintang - Kala rembulan menghilang, Meski cintamu pergi dan berlalu - Masih ada cinta baru kan hadir untukmu

ada cinta yang lebih indah - mencintai ibubapa yang melahirkan kita di dunia DAN menyerahkan seluruh jiwa ragamu kepadaNYA.

Islamic Network . 

"Maka sesungguhnya Aku dekat. Aku memperkenankan permintaan orang yang meminta, apabila ia meminta (berdo'a) kepadaKu." (Al-Baqarah : 186) 

"Sesiapa yang bertakwa kepada Allah nescaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar dan memberinya rezeki dari arah yang tiada disangka-sangka; dan sesiapa yang bertawakal kepada Allah nescaya Allah akan mencukupkan keperluannya" (al-Talaq : 2-3)

Mintalah dari Allah walaupun hanya perkara remeh seperti selipar/sepatu.. kerana sesungguhnya Allah SWT suka mendengar rintihan dari hamba-hamba-Nya yang memohon kepadanya... Allah SWT sedikit pun tidak berhajat kepada kita tetapi kitalah sebenarnya yang berhajat kepada Allah SWT... semua yang ada di dunia ini, Dia yang punya... mudah-mudahan kita menjadi hamba-Nya yang soleh.. Amin~

Like : Oh My Quran

^FKS^ 

Persada nyawa. 
Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..
pmn.

Tiada ulasan: