Rabu, 10 Julai 2013

821. Ketika jodoh gak datang-datang, Apa masalahnya??. Inilah 7 rahasia yang semoga jadi upaya hadirnya pertolongan ALLAH..

Bismillahirrohmannirrohim.
•_•
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.

KISAH - KISAH DALAM AL-QUR'AN. '7 RAHASIA AGAR ALLAH SEGERA MEMPERTEMUKAN DENGAN JODOH TERBAIK MU

Ketika jodoh gak datang-datang, Apa masalahnya??. Inilah 7 rahasia yang semoga jadi upaya hadirnya pertolongan ALLAH..

❥ 1. JANGAN-JANGAN ADA DOSA YANG SELAMA INI JADI PENGHALANG
HADIR NYA JODOH: Sehingga sebelum dosa itu ditaubati,ALLAH bakal nutup rapat2 pintu jodoh..Maka langkah awal,ingat-inga t semua dosa,sesali,tan gisi,Istighfari & janji jangan ulangi dosa itu lagi.. Taubat sebener2nya tobat..

❥ 2. DIAM-DIAM DO'A KAN SAHABAT MU AGAR DI PERTEMUKAN JODOHNYA: Do'a mukmin bagi saudaranya secara diam-diam,akan di Aamiini malaikat & mantul ke kita..

❥ 3. MINTA DO'A2 ORANG TUA: Kalo ortu sudah nangis dalam tahajudnya buat do'akan anaknya,maka
tinggal nunggu terkabulnya..

❥ 4. TERUSLAH BERDO'A: "Rabbii laa tadzarnii.." (Ya ALLAH,jangan biarkan aku sendiri) "Dan dengan Do'a2 yang berkaitan dengan Jodoh Dari Al-Qur'an,Hadit atau Tuntunan para 'Ulama.. Kalo gak ngadu ke ALLAH,mau ke siapa lagi? Sambil nangis..

❥ 5. PERBAIKI DIRI: ALLAH akan ngasih jodoh baik bagi orang yang baik.. Agar jodohmu baik,maka ALLAH gak bakal nemuin sebelum kau perbaiki diri..

❥ 6. SEDEKAH: Kalau ini mah udah gak usah ditanya lagi faedahnya,Segala masalah tuntas dengan sedekah yang ikhlas Segala hajat bakal terkabul..

❥ 7. IKHTIAR DAN TAWAKAL: Upaya yang ngotot,habis itu serahin pada-NYA.. Usaha sebisa-bisanya,
berserah sepasrah-pasrah nya,ALLAH yang Maha Menakdirkan..

Insya ALLAH dengan 7 rahasia tersebut,ALLAH akan mempermudah jalan
menuju pertemuan agung itu,

>> Like >> KISAH - KISAH DALAM AL-QUR'AN

Semoga yang Like & Share dapat Jodoh yang Setia..

Sukai Ayat-Ayat Cinta

Baca Artikel insfirasi dan motivasi di Islamic Motivation

Semoga bermanfaat

' 7 SECRETS to GOD SOON BRING TOGETHER with YOUR BEST MATE When the partner not come-come, A pa problem??

This is the 7 Secrets may be the presence of GOD'S aid efforts.

❥ 1. Lest THERE is SIN that SO HIS SOUL MATE: PRESENT a BARRIER so that before the ditaubati, GOD would shut off rapat2 the love match.The first step, remember-inga t all sin, later regret, tan gisi, Istighfari & promises don't repeat it again.
The repentance of sebener2nya repentance.

❥ 2. Silently the prayer to THY FRIEND'S in HIS SOUL MATE PERTEMUKAN:D o'a believer for his brother secretly, will be Aamiini & mantul Angel to us ...

❥ 3. ASK for Prayer 2 PARENTS: If one parent had to cry in prayer for his son's tahajudnya, then stay terkabulnya wait ...

❥ 4. KEEP Pray: "Rabbii laa tadzarnii.." (Oh God, don't let me alone) "sDan with Prayer 2 relating to the soul mate Of Qur'an, Hadit or Guidance of the ' Ulama.
Kalo gak mau snitch to God, to whom else? While blubbering.

❥ 5. FIX IT YOURSELF: God will be good for the soul mate ngasih a good ...
So jodohmu good, then God would not nemuin before you fixed it yourself.

❥ 6. ALMS: If this is mah udah faedahnya not have asked again, complete with a problem in the light of charity the sincere wish of all his future.

❥ 7. ENDEAVOR and effort: insist on TAWWAKUL, out of that serahin in him.
Business sepasrah-sebisa-bisanya, had submitted his resignation, God most Destine.

Inshallah with the 7 Secrets of GOD will ease the path to meeting the great, > > Like > > stories in the QUR'AN we wish that Like a soul mate can Share & Faithful.

Like the love verses Read Article insfirasi and motivation in Islamic Motivation may be useful (Translated by Bing)
KISAH - KISAH DALAM AL-QUR'AN. Marhaban ya Ramadhan..kami segenap admin disini mengucapkan... Semoga bulan ini penuh
BBM (Bulan Barokah dan Maghfirah)
Mari kita PREMIUM (Pre Makan dan Minum) Serta
SOLAR (Sholat Lebih Rajin )
MINYAK TANAH (Meningkatkan Iman dan Banyak Tahan Nafsu Amarah)
Serta PERTAMAX (Perangi Tabiat Maksiat)
MOHON MAAF LAHIR & BATHIN...
>> Like This >> KISAH - KISAH DALAM AL-QUR'AN
=============== = ===============
Sukai Ayat-Ayat Cinta

Baca Artikel insfirasi dan motivasi di Islamic Motivation. In Syaa Allah bermanfaat.

Welcome o Ramadan.We're all admins here say ...

Hopefully this month full of FUEL (and Blessed Month Maghfirah) Let's PREMIUM (Pre eating and drinking) and SOLAR (Prayer more diligent) of KEROSENE (Increase of faith and a lot of Appetite Lasting Anger) as well as the BUILTIN (Perangi Habits Immoral) APOLOGIZE & INTERNAL ... > > Like This > > stories in the QUR'AN = === === === === === === === === === === Liked Scriptures Love Read Article insfirasi and motivation in Islamic Motivation may be useful (Translated by Bing). 

Janji Allah Itu Pasti. Jom tambah nilai ibadah kita hari ini.



Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..

Cara tidak menghalalkan HUKUM ALLAH.



Menonton Filem Lucah Oleh Suami Isteri



SOALAN:
ASSALAMUALAIKUM UZTAZ.SAYA NAK BERTANYA MENGENAI MENGAJAK ISTERI MENONTON FILEM LUCAH UNTUK TUJUAN MEMPELAJARI TENTANG CARA-CARA  MELAKUKAN SEKS.INI KERANA ISTERI SAYA TIDAK BEGITU PANDAI MELAKUKAN SEKS DAN UNTUK MERANSANGKAN NAFSUNYA DULU SEBELUM MELAKUKAN HUBUNGAN  KELAMIN.APA PENDAPAT USTAZ? 

JAWAPAN:
Wa'alaikumussalam,
Hukumnya haram secara sepakat ulama walaupun niatnya baik. Ia diharamkan kerana:- 

Pertama: Islam mengharamkan melihat aurat orang lain, terutamanya bahagian sulit. Nabi Muhammad bersabda: 

Ertinya: "Janganlah seorang lelaki melihat aurat lelaki yang lain, dan janganlah wanita melihat aurat wanita yang lain" 

Sudah tentu apabila melihat filem tersebut, akan dilihat aurat si pelakon tadi malah dalam keadaan yang tidak diizinkan oleh Islam pula. 

Kedua : Islam juga tidak berapa menggalakkan si suami melihat kemaluan isteri dan begitu juga sebaliknya, sebagaimana displin seks Islam yang dinyatakan oleh Sayyidatina Aisyah r.a berkenaan hubungannya dengan baginda. (Hadith ini adalah lemah, bagaimanapun ia dikira sebagai adab sahaja berdasarkan umum dalil-dalil lain). 

Jika demikian hukumnya, maka sudah tentu melihat kemaluan selain pasangan yang halal di dalam filem lucah lebih lagi ditegah oleh Islam. 

Ketiga : Terdapat cara lain untuk mempelajarinya, iaitu dengan membeli buku panduan seks dalam Islam yang melakarkan gambar-gambar lukisan sahaja. 

Keempat : Filem-filem ini sudah tentu dilakonkan oleh orang bukan Islam serta sudah tentu menjalani hubungan seksual tidak menurut displin Islam dalam hubungan seks. Termasuklah melakukan seks secara yang diharamkan oleh Islam. Justeru, meniru teknik yang diharamkan sudah  tentu diharamkan juga. 

Sebagai contoh, Islam tidak menggalakkan suami isteri bersama dalam keadaan telanjang bogel sebagaimana disebutkan sebagai salah satu displin adab melalui hadith:-
 إذا جامع أحدكم أهله فلا يتجرد تجرد العيرين

Ertinya : "Apa seorang kamu 'bersama' isterinya maka janganlah kamu bertelanjang bogel ( bermakna perlu berselimut)"  (Riwayat Ibn Majah 1/619 no 1921) 

Demikian juga displin dan adab-adab lain seperti berdoa sebelum bersama, tidak mendatangi isteri dari duburnya, tiada oral seks, berwudhu jika ingin bersama kali kedua sebelum mandi dan banyak lagi adab dan hukum Islam yang tidak akan dapat dipelajari dari filem lucah itu. (Nizom al-Usrah, Dr Md Uqlah, 2/16-17) 

Kelima : Dibimbangi si suami atau isteri akan terbayangkan pasangan pelakon di dalam filem lucah tersebut. Maka ia jatuh ke dalam perkara haram yang lain pula. 

Keenam : Nabi Melarang menceirtakan perihal sulit aurat orang lain, apatah lagi melihatnya di dalam video seperti ini. 

Nabi Muhammad bersabda: 

لا تباشر المرأة المرأة فتنعتها لزوجها كأنه ينظر إليها  


Ertinya: janganlah seorang wanita melihat aurat wanita lain, lalu menceritakannya kepada suaminya sehingga seperti (suaminya) melihatnya (Riwayat Al-Bukhari) 

Kesimpulannya, diharamkan menggunakan filem lucah sama ada untuk  menaikkan syahwat suami isteri mahupun sebagai pengajian. 

Sekian
ust zaharuddin
15 Mei 2007

Sumber: 

Tiada ulasan: