Rabu, 10 Julai 2013

823. No 1 Penipu?. Betulkah?.

Lagu "Klasik" Kutuk UMNO (Original)

Published on May 1, 2013. 
Korang mesti pernah tengok filem P. Ramlee kutuk UMNO kan? Tapi korang mesti tak pernah dengar lagu ni. Lagu ini adalah kritikan terhadap masalah korupsi, salah guna kuasa, penipuan dan banyak lagi kesalahan yang dilakukan UMNO sejak dari zaman dahulu lagi. Dengar dulu dan tonton segala keratan akhbar serta imej yang dipaparkan, jangan terlalu cepat melatah. Disclaimer: Lagu ini bukan dinyanyikan oleh Allahyarham Tan Sri P. Ramlee (sebab tu tajuk tulis "P Ramle" kurang satu "e") hihihi

Lirik/Nyanyian: Faiq Khalifa
Muzik: El Presario

Description tambahan:
Saya menggunakan petikan filem dan gambar Tan Sri P Ramlee kerana dalam karya karya beliau sendiri memang banyak terkandung kritikan terhadap Kerajaan/UMNO. Tanyalah kepada pensyarah pensyarah filem akan hal ini. Maka saya mengaitkan dengan idealisme beliau yang masih hidup, bukan susuk tubuhnya yang telah mati. Apakah salah kita mengambil idea orang ternama yang telah pergi, untuk kita kongsikan dalam merencanakan perjuangan kita? UMNO sendiri pun mengaitkan perjuangannya dengan orang yang telah mati, Dato' Onn Jaafar, Tunku, Tun Razak, Tun Husien Onn, walaupun 3 orang dari tokoh tokoh ini keluar UMNO akhirnya. Dalam video saya ini, saya turut paparkan bukti bukti serta laporan untuk menyokong apa yang diperkatakan. Cuba anda search di youtube video yang dibuat BN bertajuk "PR oh PR" dan bandingkan dengan video saya.

Lirik:
Melayu dah kena tipu sama UMNO sedari dulu UMNO asyik temberang orang Melayu sampai sekarang
Harta dah banyak hilang tanah habis dikebas orang Sekolah dan biasiswa semua UMNO yang empunya

Kalau bab rasuah UMNO memang tak pernah kalah 
Hidupkan perkauman UMNO tolak hai hukum Tuhan
UMNO oh I tell you, penipu nombor satu

Hasil dalam negeri simpan buat anak dan isteri
Hasil luar negeri sapu habis buat kroni
Kempennya hari hari di corong radio dan peti tv
Cakapnya penuh auta hai tompok tompok hoi tahi unta

Masa pilihanraya manifestonya tiru orang da...
Lepas pilihanraya projek tinggal ai papan tanda
UMNO tak boleh harap masuk angin keluar asap...
Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..




Tiada ulasan: