Rabu, 10 Julai 2013

835. 10 Manfaat Perut Lapar Kerana Berpuasa.



1001 Sirah Nabi Muhammad ¤10 MANFAAT PERUT LAPAR KERANA BERPUASA¤

Hati menjadi bersih dan pandangan jelas.
Hati menjadi lembut.
Rendah hati dan hilang sifat sombong.
Selalu ingat azab Allah.
Nafsu menjadi lemah.
Tidak banyak tidor.
Melaksanakan ibadah menjadi ringan.
Kos hidup menjadi lebih ringan.
Dengan demikian memungkinkan kita untuk memperbanyakkan sedekah.

IN SYAA ALLAH~ 

Masjid Bangsar Kuala Lumpur. Tips Ramadhan. 
He Who Has No One HAS Allah [PENDAMPING AL-QURAN]

Diriwayatkan oleh Imam Abu Daud dalam sunannya dari Abdullah bin Amr r.ahuma bahawa Rasulullah s.a.w bersabda:

Akan dikatakan kepada pendamping al-Quran (pada hari Qiamat kelak): Bacalah (al-Quran) dan naiklah (tingkatan dalam syurga) dan bacalah seperti sebanyak mana yang selalu engkau bacakan di dunia. Sesungguhnya tempat tinggalmu (di syurga ini) adalah berdasarkan ayat terakhir yang engkau bacakan.

Semakin banyak tilawah seseorang hamba, semakin tinggilah maqamnya di syurga. Semakin tinggi maqamnya di syurga, makin banyaklah nikmat yang bakal dikecapinya.

Semoga Allah ta'ala menerima semua tilawah dan amal soleh kita. Dan semoga Allah ta'ala menjadikan diri kita semua sebagai pendamping al-Quran...

Aamiin..
Love's Motivation “Hati itu berkarat kecuali apabila pemiliknya rajin merawatnya; seperti yang disebutkan oleh sabda Rasulullah SAW; 

“Sesungguhnya hati itu dapat berkarat dan yang dapat menggosok (karat itu) adalah dengan membaca Al-Qur’an dan mengingat kematian serta menghadiri majelis² dzikir...!!!” 

Hati itu hitam karena cintanya yang begitu besar, ada dunia dan rakus terhadapnya, tanpa sifat wara’ sedikit pun. Sebab, barang siapa yang hatinya telah dikuasai oleh kecintaan pada dunia, maka wara’-nya akan hilang. Ia akan terus kumpulkan dunia itu, baik dari sumber yang halal maupun yang haram. 

Ia tidak mampu lagi membedakannya, tak lagi punya rasa malu. Dan muraqabah-nya kepada Allah Azza wa Jalla akan hilang. 

Wahai kaum Muslimin, terimalah apa yang disampaikan oleh Nabi SAW kalian itu, dan bersihkan kembali karat hati kalian dengan resep yang telah diberikan oleh beliau. 

Seandainya seorang dari kalian mengidap suatu penyakit, lalu seorang dokter memberinya resep sebagai obatnya, tentu ia tidak akan merasa nyaman hidupnya sebelum memakan obat itu bukan...???” -=(Syekh Abdul Qadir Al-Jailani dalam Fath Rabbani)=- Like This; 

Lautan Cinta penuh Berkah◦◦◦◦◦Bismillah... Gabung yuk di FP ini; Kumpulan Cerita | Cinta | Lucu | Motivasi | dan Tempat Mencari Teman ¤ Untuk membaca; ‘‘Hukum Laki-Laki Memandang Wanita’’. In Syaa Allah Bermanfaat.


"It corroded unless its owner diligently take care of him; as pointed out by the oracles of the Prophet; "It corroded and can be scrubbed (rust) is to read the Qur'an and remembrance of death as well as attending the Tribunal ² Dhikr ...!!!" 

It was black because his love is so great, there are world and greedy of him, without the slightest wara ' properties. For those whose hearts have been ruled by passion for the world, the wara ' will be lost. He will continue to collect world, both from the halal or haram. 

He was no longer able to distinguish it, no longer had any sense of shame. 

And his muraqabah Allah Azza wa Glorified will be lost. O Muslims, accept what you guys by the Prophet, and clean the rust back heart all of you with recipes that have been given by him. If one of you guys have a disease, and a doctor gave him a prescription as a cure, sure he wouldn't feel comfortable life before taking a drug that's not ...? " -= (Shaykh Abdul Qadir Jilani in Fath Al Rabbani) 

=-Like This; → Sea of Love full of blessings ◦ ◦ ◦ ◦ ◦ Bismillah ... Join yuk in the FP; A Collection Of Stories | Love | Funny | Motivation | and Find a friend ¤ to read; '' The Law Of Men Looking At Women '' Insha Allah Useful. (Translated by Bing)
 
Allah Maha Adil Lagi Maha Bijaksana. 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..

Tiada ulasan: