Selasa, 16 Julai 2013

991. Tewas kepada seorang yang jahil kerana mereka tidak mengetahui akan landas-landas ilmu.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

"... Hari tu mak kau ada tanya aku pasal kau. Kau lari dari rumah ke?" Soal Fariz setelah menyedari kedatangan sahabatnya itu. "Along hanya tersengeh menampakkan giginya. "Azam, mak kau marah kau lagi ke? Kenapa kau tak bagitau hal sebenar... " (http://peceq.blogspot.com/2013/06/580-sedih.html)
Tok Adi - Ada kalanya kita cemburu dengan pencapaian, kejayaan, harta dan perolehan orang lain. Tanpa dikawal, cemburu itu boleh memakan diri, juga menghasilkan perasaan dengki.

Kawal ia dengan yakin sekiranya bukan rezeki kita, apa jua yang kita lakukan tetap tidak akan diperoleh, yang penting usaha dan tawakal serta reda dengan apa jua hasilnya. Semuanya berdasarkan rezeki masing-masing, maka hati pun tenang.
Belajar Al-Quran Dan Hadist ::- Dua Nikmat yang Sering Terlupa -:: @Silahkan dishare, Semoga bermanfaat.

Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam bersabda: “Ada dua macam kenikmatan, yang keduanya itu disia-siakan oleh sebagian besar manusia, yaitu kesehatan dan waktu luang." (HR. Bukhari).

Semoga kita bisa mengambil pelajaran dan termasuk orang yang mensyukuri nikmat sehat dan waktu luang dengan memanfaatkannya pada hal-hal yang diridhoi Allah. Allahumma Aamiin.

-Mari terus berbagi KEBAIKAN- 



"AKU MAMPU BERHUJAH DENGAN 10 ORANG YANG BERILMU, TETAPI AKU AKAN KALAH DAN TEWAS KEPADA SEORANG YANG JAHIL KERANA MEREKA TIDAK MENGETAHUI AKAN LANDASAN-LANDASAN ILMU" -Imam Syafie- . 

shared Love's Motivation's status. INI DIA LELAKI HEBAT NAMANYA.

Lelaki HEBAT tidaklah diukur dari seberapa banyak ia telah menaklukkan hati wanita. Tidak pula diukur dari seberapa banyak ia memiliki wanita dalam hidupnya. Tidak pula diukur dari seberapa banyak wanita yang berusaha memperebutkannya. Akan tetapi ia adalah seorang lelaki:

✓ Yang mampu menolak cinta banyak wanita hanya demi seorang wanita yang dicintainya.

✓ Yang mampu meneguhkan hatinya hanya demi seorang wanita yang dicintainya.

✓ Yang mampu memuliakan dan menjaga hati seorang wanita yang dicintainya.

✓ Dan yang mampu untuk selalu setia hati hanya untuk seorang wanita yang dicintainya.

Ketika ia telah berketetapan hati untuk menjatuhkan pilihan kepada seorang wanita. Maka hanya dialah satu-satunya wanita yang akan menjadi pendamping hidupnya. Yang akan selalu disayanginya sampai ajal memisahkan mereka.

Ketika ia kaya pun.. Maka ia tak akan mudah berpaling pada wanita yang lain. Itu baru lelaki HEBAT namanya. Setuju...?? Klik 'Bagikan ___________________________ Kisah Sedih : OBROLAN PENGANTIN BARU, [Mengharukan.. Bacalah kisah ini 2 menit saja] baca yuk artikel selengkapnya di page ini : Lautan Cinta penuh Berkah. In Syaa Allah bisa bermanfa'at.
Zulfarizan Zakaria "FABI AYYI AALA IRABBIKUMA TUKAZZHIBAN" = Nikmat Tuhan Manakah Yang Engkau Hendak Dustakan?........muhasabah buat diri kite ni belake kerana Allah S.W.T..... 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..

Tiada ulasan: