Selasa, 6 Ogos 2013

1210. Isu Terkini dan terhangat.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
006. Nota Buat Pengunjung Blog.. KLIK UNTUK KE MENU UTAMAeaho

"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185]

Firman allah s.w.t., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120]


Mukhriz!! Raya dah dekat ni.. Gaji kakitangan KUIN ni tak nak bayar ka?
Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka 
Sepertimana terbitnya keterangan saya yang lepas tentang masalah tuntutan tunggakan gaji yang diajukan kepada YAB Menteri Besar Kedah, saya ingin memberikan pencerahan kenapa isu tuntutan itu ditujukan kepada beliau. Dengan rasa rendah diri, kami ingin melahirkan rasa kesal apabila YAB Menteri Besar yang juga Pengerusi Ahli Lembaga Pengarah KUIN yang kami hormati, membuat kenyataan bagaikan entiti IHSB dan setiap kakitangan yang bekerja di dalamnya tidak mempunyai apa-apa kaitan dengan Kerajaan Negeri. Seperti yang saya jelaskan di dalam keterangan sebelumnya, punca kegagalan IHSB... more » 

Ilmu Agama Perkasa Hebat.. Ini Buktinya

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin 
Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) menghormati pendapat pendakwah, Wan Ji Wan Hussin yang mengatakan Mazhab Hanafi membenarkan pengikutnya membela anjing, namun pertubuhan pendesak Melayu itu hanya memegang kepada keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan. Setiausaha Agungnya, Syed Hassan Syed Ali menegaskan, Malaysia menggunakan pegangan Mazhab Shafei, dan semua keputusan seharusnya dirujuk kepada mereka yang mempunyai autoriti. "Kita hormati pendirian beliau, namun kita mahu tindakan dan jawapan daripada Majlis Fatwa, dan pihak yang berautoriti," katanya kepada The Mala... more » 

Mangsa Ugutan Bunuh Harus Laporkan Diri Kepada POLIS Dengan Segera.

Soz Cyili at Ameno World 
Orang ugut kita. Nak bunuh kita. Nak tembak kita sampai mati. Kita dah tahu kita jadi sasaran pihak tertentu. Ataupun sekurang2nya kita sedar bahawa kita sedang menjadi sasaran pihak tertentu. So sudah sepatutnya kita segera laporkan diri kepada pihak polis untuk mendapatkan perlindungan.  Jangan sampai kena tembak dan mati. Menyesal tak pasal2. Dalam beberapa hari neh kejadian tembakan 

Dilupakan oleh Najib sebab Calon BN Permatang Pauh lontarkan tuduhan bodoh ini?
Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka 
Kononya menurut Calon BN bagi Parlimen Permatang Pauhyang dah kalah ni hampir 6,000 surat bertajuk "Bankleaks Anwar/Karpal" telah diedarkan dalam kawasan Parlimen Permatang Pauh. Tapi semuanya telah dihantar ke rumahnya melalui pos atau diletakkan di dalam peti surat rumahnya. Cuma yang aku hairannya dalam hal ini katanya surat-surat itu telah dihantar ke rumahnya oleh orang ramai yang menerima surat itu.. tapi kebanyakkan gambar dalam blog pro UMNO tidak menunjukkan langsung yang surat-surat itu telah dilipat sebelum di pos.. Aku tanya juga beberapa orang sahabat yang berada dal... more » 

Seorang Umat Islam Bergambar Dengan Arak - Hina Islam Kah Ini?

Soz Cyili at Ameno World 
Berdosa nya aku. Kepada tuan punya badan, jangan marah. Tapi kalau marah, tolong maafkan aku. Secara peribadinya aku tidak mahu membabitkan ko. Bukan kerana ko VVIP maka aku rasa ko tak boleh kena tegur bila ko minum arak. Tetapi aku percaya aku belum lagi tiba di tangga untuk melayakkan aku menegur ko. Secara peribadi nya aku tak berapa minat dengan benda2 gini kerana aku sentiasa percaya... more » 


sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™
Wan Exzam membawa keluar anaknya Wan Aisyah Wan Exzam, 3, dari Balai Polis Sungai Nibong sambil diiringi oleh bekas isterinya Arbaiyah Md Zin di George Town, pada Isnin. Kanak-kanak berkenaan dilarikan oleh teman lelaki ibunya, Shahrizal Yusof pada 30 Julai lepas di Rawang, Selangor. Wan Aisyah diserahkan oleh ibu Shahrizal di Balai Polis Sungai Nibong pada pukul 11.30 pagi Isnin. -FotoBERNAMA *GEORGE TOWN:* Kanak-kanak perempuan Wan Aisyah Wan Exzan yang dilaporkan hilang selepas didakwa dilarikan teman lelaki ibunya di Rawang, Selangor pada Jumaat lepas, ditemui di bandar George To...more » 

Meh berkenalan dengan Raja Langkasuka
GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 8 hours ago 
Sepuluh individu yang mendakwa mereka pewaris Yang di-Pertuan Agong, ditahan ketika berhimpun di Pintu 1, Istana Negara di sini kira-kira pukul 4 petang Isnin. Timbalan Ketua Polis Daerah Brickfields, Supt Aida Abdul Hamid berkata mereka yang terdiri daripada lapan lelaki dan dua wanita itu berpakaian serba hitam dan menaiki tiga buah kereta. “Kumpulan ini mendakwa mereka dari Kumpulan Panji Hitam dari Timur Empayar Langkasuka Nusantara dan datang ke istana kerana mendakwa mereka adalah pewaris Agong yang sah. “Tangkapan termasuk rampasan kesemua kereta dibuat oleh ketua balai po... more » 


Upah bunuh kini cuma RM1,000?
Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka 
Selepas akhbar Singapura melaporkan dakwaan pembunuh upahan boleh diperoleh dengan RM5,000 di Malaysia, akhbar tempatan pula hari ini melaporkan harganya lebih rendah lagi. Sebuah harian berbahasa Melayu melaporkan pembunuh upahan boleh diupah serendah RM1,000, yang ironinya menepati tajuk kontroversi The New Paper Singapura bahawa "death is cheap" (murah untuk mati) di Malaysia. Dalam temubual dengan Sinar Harian, penganalisis jenayah Datuk Akhbar Satar ditanya sama ada faktor upah serendah RM1,000 punca peningkatan pembunuhan menggunakan senjata api. "Ya, tetapi bukan faktor it...more »

Lagi.. Berita Yang Menakutkan Rakyat Malaysia
noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 9 hours ago
Seorang penoreh getah maut manakala seorang wanita cedera selepas ditembak seorang individu, dipercayai bermotifkan dendam dalam satu kejadian jam 5.15 pagi tadi di sebuah restoran di Kampung Gong Mengkeleh, Pasir Puteh. Timbalan Ketua Polis Kelantan, Datuk Mazlan Lazim berkata dalam kejadian itu, Amirul Tajo Nasir, 40, meninggal dunia ketika sedang menerima rawatan di Hospital Universiti Sains Malaysia (HUSM), Kubang Kerian pada pukul 1.20 tengah hari selepas terkena beberapa das tembakan dari jarak dekat. Manakala Norhadiana Zakaria, 25, seorang pelayan di restoran berken... more » 

AL Sisi dijangka tiru taktik israel bagi menghalalkan pembunuhan selepas Aidil Fitri

GeloraHatiMuda at Gendang Perang 
Dijangkakan Regim as-Sisi bakal melakukan pembersihan habis-habisan terhadap rakyat Mesir selepas 1 Syawal nanti. Dengan sokongan Amerika,Israel,Saudi dan UAE, regim as-Sisi akan mula mengerah samseng,polis dan askarnya menggempur habis-habisan penyokong Morsi dan demokrasi. Caranya dengan mengupah samseng-samseng,SB polis melakukan lakonan "provokasi" terhadap Tentera untuk memberi jalan dan penyebab tembakan di hala terus kepada rakyat Mesir. Anda boleh bayangkan bagaimana aksi SB-SB Malaysia melakukan provokasi di setiap BERSIH. Begitulah aksi makhluk satu spesis mereka di Mesi... more » 

Persediaan Aidilfitri di Medan Nahdhah (8 foto) dan Rabiatul Adawiyah (1 foto)

GeloraHatiMuda at Gendang Perang 
Gambar para ibu dan anak-anak perempuan di Medan Nahdhah bersama-sama membuat kuih/biskut raya sebagai persediaan menyambut Aidilfitri tak lama lagi. Walaupun sekadarnya, namun harga ukhuwwah, kebersamaan dan kasih sayang itulah yang membuatkan ia cukup bermakna dan tidak ternilai. - Mesir kini Ini pula persiapan di Medan Rabiatul Adawiyah adios Disclaimer Semua artikel dalam blog ini disiar untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am untuk diperdebat dan dibincangkan. Ketepatan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan ...more » 

Membunuh Basyar Fardhu ‘Ain bagi Setiap Muslim - Dr Sofwat Hijazi

GeloraHatiMuda at Gendang Perang 
Setiausaha Agung Ikatan Ahlu Sunnah, Dr.Sofwat Hijazi memberikan fatwa supaya Basyar Al-Asad dibunuh bahkan katanya, “Sesiapa yang berpeluang membunuh Basyar tetapi tidak membunuhnya maka dia berdosa.” Hijazi yang juga Ketua Pemegang Amanah Revolusi Mesir itu berkata, “Sesiapa yang dapat membunuh Basyar maka dia akan memperolehi balasan syurga,” katanya dalam pertemuan Khamis lalu anjuran Kesatuan Doktor-Doktor Perubatan dan Ikatan Ahlu Sunnah di bawah tajuk (Peranan Ummah dan Ulama’ Islam Dalam Membantu Syria dan Palestin). Kata beliau lagi, “Jika wajah saya tidak dikenali nesc... more » 

Mujahiddin tawan penjara Aleppo, bebaskan 4000 tahanan

GeloraHatiMuda at Gendang Perang 
Pasukan Pejuang Syria berjaya menawan penjara Aleppo dari tangan tentera rejim Assad, dan membebaskan sekitar 4 ribu tahanan, 10 diantaranya terdiri dari kaum wanita. Pertempuran sengit antara keduanya sejak hari Jumat lalu, pasukan Pejuang Pembebasan Syria penjara pusat di kota Aleppo pada pagi hari minggu. Para tahanan ditemukan dalam keadaan tidak terurus kerana kecederaan tidak terawat akibat penyikasaan fizikal. Turut dibebaskan adalah beberapa wanita dan kanak-kanak yang ditemui di dalam sel penjara. -wms- Semua artikel dalam blog ini disiar untuk tujuan pendedahan dan peng... more » 

'Yang Di Pertuan Agong' Di Tahan Polis

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 16 hours ago
Sepuluh individu yang mendakwa mereka pewaris Yang di-Pertuan Agong, ditahan ketika berhimpun di Pintu 1, Istana Negara di sini kira-kira pukul 4 petang Isnin. Timbalan Ketua Polis Daerah Brickfields, Supt Aida Abdul Hamid berkata mereka yang terdiri daripada lapan lelaki dan dua wanita itu berpakaian serba hitam dan menaiki tiga buah kereta.“Kumpulan ini mendakwa mereka dari Kumpulan Panji Hitam dari Timur Empayar Langkasuka Nusantara dan datang ke istana kerana mendakwa mereka adalah pewaris Agong yang sah. “Tangkapan termasuk rampasan kesemua kereta dibuat oleh ketua bala... more » 

Zulfarizan Zakaria "FABI AYYI AALA IRABBIKUMA TUKAZZHIBAN" = Nikmat Tuhan Manakah Yang Engkau Hendak Dustakan?........muhasabah buat diri kite ni belake kerana Allah S.W.T..... 
Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..
urv.

Tiada ulasan: