Rabu, 7 Ogos 2013

1212. Berita tentang dia.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

006. Nota Buat Pengunjung Blog.. KLIK UNTUK KE MENU UTAMAeaho


"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185]

Firman allah s.w.t., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120] 


Kuan Yew dedahkan polisi perkauman UMNO sebabkan Malaysia kehilangan bakat besar
Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 4 hours ago 

Malaysia telah bersedia kehilangan bakat besar apabila polisi berasaskan kaum diamalkan bagi menjaga kelangsungan bangsa tertentu, kata Lee Kuan Yew dalam buku barunya yang dilancarkan malam tadi di Singapura. Meskipun Malaysia menyedari akan hal ini dan cuba membawa pulang pakar dari luar negara, usaha ini sudah terlambat, katanya. “Ini faktor yang melemahkan negara. Ia seakan menafikan peluang bagi pembentukan bakat besar yang terdiri daripada pelbagai bangsa. “Mereka sudah bersedia kehilangan bakat muda bagi mengekalkan dominasi bangsa tertentu,” katanya menerusi buku 400 muka ... more » 

Comments (3)

puak2 PR bodoh 's avatar

puak2 PR bodoh · 4 hours ago
Kalo ye pun korang benci umngok.. jgn la puja babi sekor ni.. korang pegi tgk blog2 politik singapore apa dia ckp ttg pkr pula,. Mmg la ada yg suka pkr, sbab pkr dgn pas is a man best friend, good dog kpd dap.. sbelum korang mencarut marah kat aku.. korang pegi la tgk sendiri.. jgn caya sgt kt paper 3rd class mcm fmt, mkini and minsider ni.. byk lg paper yg bgus mcm sinar..

Tok Uban's avatar
Tok Uban · 3 hours ago
Apa kau melalut ni....itulah puak Umno ni....kalau cina singapura.....cina DAP....semua jahat.....cina MCA...cina gerakan....semua baik.....baca kenyataan tu betul2....kemudian fikir....kau tau tak....tanah kat wilayah iskandar tu siapa yang punya sekarang ni?.....Tanah KTM kat singapura tu....senang2 bagi kat cina singapura....kau tak bising pulak?....Inilah contoh2 yang Mahathir kata.....MELAYU HAPRAK......
penyakit umno ! langsung tak boleh dengaq pandangan ke 3 !
maunya kena bodek umngok yg sedia ngok tu ! baru depa syok !
bodoh bengong mcm mana pun puak sarkis bighu tu ! kena laa
ampu sana wa ampu sini ! baru laa boleh caghi makan !
kalo tidak ! LKY tak kata laa lagu tuh !
nak banding KDNK ngan s'pura pun dah amat tercorot jauh !
tu pun bagi tau bakal jadi negara maju ! ?? kah kah kah
kalo ceghedik lebih mcm dsai mcm rafizi n lainnya ! bukan depa nak pakai !??
depa lebih suka bela puak puak mcm tibai mcm pekasam tuh !
dah jadi cowboy state baru nak kira maju ke !????

kah kah kah

KOTA KINABALU: Mahkamah Tinggi di sini hari ini membenarkan petisyen pilihan raya Barisan Nasional yang mencabar kerusi yang dimenangi oleh Ketua Pembangkang Sabah Datuk Lajim Ukin. Ini adalah petisyen pertama yang dibenarkan sejak pilihan raya umum 5 Mei lalu. Mahkamah yang sama juga menolak petisyen Lajim yang mencabar keputusan pilihan raya parlimen Beaufort yang dimenangi oleh BN. Petisyen bagi kerusi DUN Klias yang dimenangi oleh Lajim dengan majoriti 342 undi difailkan oleh calon BN Isnin Aliasnih, yang mendapat 6,182 undi berbanding 6,324 yang diperolehi Lajim. BN Dibenar C... more »


Semua artikel dalam blog ini disiar untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am untuk diperdebat dan dibincangkan. Ketepatan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Bagi mereka yang mahukan sesuatu dalam blog ini didelete kerana akta harta intelek sila email gua di atimuda@gmail.com... more »
Zulfarizan Zakaria "FABI AYYI AALA IRABBIKUMA TUKAZZHIBAN" = Nikmat Tuhan Manakah Yang Engkau Hendak Dustakan?........muhasabah buat diri kite ni belake kerana Allah S.W.T..... 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..

Tiada ulasan: