Sabtu, 17 Ogos 2013

1288. Betapa setiap peristiwa mengajar aku. Insafilah dengan kerana Allah SWT.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185]

Firman allah s.w.t., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120]


KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™. >>> ... ENTRY SETERUSNYA <<< eaho.
('_') Google Translate ('_') . 


Setelah apa yang berlaku dan dialami serta apa yang dinamakan pengetahuan dan pengalaman hidup., banyak hal yang tidak diketahui dapat diketahui secara berdikit-dikit dan beransur-ansur. 

Merujuk kepada peristiwa tempatan dan dunia hari ini. Seperti kisah-kisah dan peristiwa, Sebelum dan Selepas Pilihanraya Umum ke 13 Malaysia. Kejadian di Iraq, Libya, Tunisia, Turki, Syria dan sikap sesetengah penguasa Negara-negara Islam., menyerlahkan lagi pengetahuan tentang kehidupan. 

Dapat mengetahui serta memahami, itu pun semuanya dengan izin Allah S.W.T.. Dunia Islam hari ini ternyata dalam keadaan terlalu berbahaya. Bahayanya musuh yang nyata dan tambah bahayanya musuh dalam selimut. Berpura-pura Islam, rupa-rupanya memang niat hendak membunuh dan memusnahkan Umat Islam. 

Penguasa Negara Islam yang menyokong dalam bentuk kata-kata, ucapan dan sokongan kewangan untuk kemusnahan Pemerentah Negara Islam yang lain pun telah ada. Arab Spring, siapa punya angkara?. Apakah ini bukan adu domba dari musuh-musuh Islam?. 

Penguasa Negara Islam yang mengikut telunjuk pemerentah negara yang tidak berkenaan pun ada. Gusar untuk memberi reaksi sesegera yang boleh. Bimbang kelantangan akan memakan diri, sebab tidak seiring dengan Obama Pemerentah USA dan juga tidak segandingan dengan sorakkan Yahudi. "Padan muka!!!." Agaknya itulah Yahudi kata tentang Umat Islam dan Pemerentah Negara Islam. 

Musuh sentiasa membawa unsur-unsur mengelirukan. Fitnah pun termasuk dalam agenda mereka. Pemerentah Islam yang bagus ditumbangkan dan difitnah kononnya itu ini. Ramai Umat Islam percaya cakap-cakap dan fitnah musuh Islam. Sehinggakan 12.12.12 Hari Kiamat pun ada yang mengaku Islam boleh percaya. 

Aku pegang kata-kata Cendikiawan Islam bahawa Syiah tidak pernah murtad. Tidak pernah murtad sebabnya mereka bukan Umat Nabi Muhammad SAW.. Jauh menyimpang dari ajaran Nabi Muhammad SAW dan amat tersasar dari patuh kepada perentah dan larangan Allah S.W.T.. 

Pemerentah yang baik diubah jadi pemerentah yang kejam melalui media. Orang Islam ada yang yakin dan percaya dengan berita-berita serta cerita-cerita sedemikian. Zaman berzaman Penguasa Islam difitnah dan dilingkupkan nama baiknya. Pemerentah yang kejam tetapi segandingan dengan kehendak kafir, diwar-warkan selaku Pemerentah Negara Islam yang hebat. Allah Maha Mengetahui. 

Hinggakan Pemerentah Islam yang dipilih rakyat pun ditumbangkan sebab tidak sehaluan dengan kehendak Order Baru. Doktrin demokrasi yang digunakan oleh rakyat untuk memilih pemerentah yang mereka hendak. Bila keputusan doktrin demokrasi tidak memehak kepada kehendak Order Baru, Pemerentah Islam tersebut ditumbangkan. Hebat!, yang merampas kuasa jadi halal pada mereka dan sebahagian Umat Islam yang terkabur pengetahuan oleh sebab dakyah jahat kafir laknatullah. 

Waspadalah aku dengan yang terang-terang memusuhi Islam, menghina Islam dan yang berpura-pura Islam dengan menghina Islam serta adanya musuh dalam selimut. Penguasa konon Islam tetapi kafir yang memihak kepadanya menghina Islam dibiarkan tanpa apa-apa tindakkan. 

Termasuklah pemimpin yang kononnya Islam tetapi menghina Islam dengan kata-kata. Pihak-pihak yang mengaut untung menggunakan nama Islam, menganjurkan fesyen pakaian itu ini atas nama Islam, tetapi indah khabar dari pakaian tersebut mematuhi perentah dan larangan Allah SWT..  

Itulah, itukah penguasa yang menang ke tampuk pemerentahan dengan cara menipu, memfitnah dan segala bagai?.

TENTERA MESIR JAUH LEBIH KEJAM DAN ZALIM DARI TENTERA ISRAEL YAHUDI KEATAS RAKYAT MESIR KATA PENULIS TERSOHOR MESIR!!!!
Wael Qandil (Penulis tersohor di Mesir) berkata-kata sambil mengalirkan air mata: Bilangan orang-orang yang dibunuh oleh tentera Mesir berganda-ganda daripada yang dibunuh oleh tentera Yahudi dalam Perang Oktober. 

Tentera Mesir membunuh 750 Yahudi semasa perang enam hari 1967. Tentera Mesir dibunuh 1000 Yahudi dalam tempoh enam tahun Perang pergeseran. Tentera Mesir dibunuh 2500 Yahudi semasa keseluruhan satu tahun usia perang 1973.

Tentera Mesir telah membunuh lebih 5000 orang Islam Mesir dalam satu bulan sejak rampasan kuasa bermula, termasuk lebih daripada 3000 dibunuh dan terbakar kebanyakan bahagian badan-badan mereka semasa "beberapa jam" di Medan Rabiatul Adawiyah.

Ajarlah anak-anak anda bahawa orang-orang yang dibunuh oleh tentera Mesir dalam satu bulan lebih banyak daripada bilangan orang-orang Yahudi yang membunuh lebih 25 tahun.!

Ajarlah anak-anak anda bahawa tentera Mesir menjaga Yahudi dan tidak menjaga orang-orang di Mesir.!

Ajarlah anak-anak anda bahawa tentera Mesir memijak rakyat Mesir, membuang mereka ke dalam tong sampah, dan membunuh orang-orang yang tunduk dan sujud kepada Allah dan berdiri secara aman, dan mereka membakar mayat-mayat dan masjid.

Ajarlah anak-anak anda bahawa pemerintahan tentera mengkafirkan ayat-ayat Allah. 

Sumber: 
Rabaa Today. 
TENTERA MESIR JAUH LEBIH KEJAM DAN ZALIM DARI TENTERA ISRAEL YAHUDI KEATAS RAKYAT MESIR KATA PENULIS TERSOHOR MESIR!!!!.(www.omakkau.blogspot).


Saturday, August 17, 2013. - Raja saudi sokong pembunuhan oleh al-sisi

Raja Arab Saudi Abdullah bin Abdul Aziz mengatakan kerajaan mendukung pemerintahan sementara Mesir dalam perang “melawan terorisme.” 
 Raja Abdullah mengatakan stabilitas Mesir sedang ditargetkan oleh “pembenci” , bahwa siapa pun yang mencampuri urusan dalam negeri Mesir adalah “Penghasut.”

Raja Abdullah menambahkan bahwa Mesir mampu menyeberang dari kesulitan menuju keselamatan.

Saleh al-Qallab, seorang analis politik sekuler, mengatakan kepada Al Arabiya bahwa Arab Saudi tidak akan pernah meninggalkan militer Mesir sendirian. “Situasi di Mesir sangat kritis dan Arab Saudi telah menempatkan dirinya dalam sejarah,” katanya.

Arab Saudi memang merupakan sekutu dekat mantan presiden Hosni Mubarak dan secara historis Saudi memiliki hubungan yang buruk dengan perkembangan dakwah Ikhwanul Muslimin .

Pernyataan Raja Abdullah ini dikeluarkan sebagai tanggapan atas sikap negara Turki yang mengancam akan memutuskan hubungan dengan Mesir selama pemerintahan transisi Mesir lakukan tindakan kekerasan terhadap pendukung Ikhwanul Muslimin.

Turki telah memanggil duta besarnya pulang dari Mesir, dan mendorong pertemuan Dewan Keamanan PBB atas situasi di negeri Mesir ini. (Arby/Dz)

"Semua artikel dalam blog ini disiar untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am untuk diperdebat dan dibincangkan. Ketepatan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Bagi mereka yang mahukan sesuatu dalam blog ini didelete kerana akta harta intelek sila email gua di atimuda@gmail.com"

Sumber:  Raja Saudi sokong pembunuhan oleh al-sisi. (wasukalu.com) .


Saturday, August 17, 2013. - Syiah rancang serang Mekah sekali lagi


Jurucakap Syiah mendedahkan rancangan mereka untuk menyerang Mekah!!. "Faiz Shakir", salah seorang jurucakap Hizbullah secara langsung dalam sebuah rancangan tv di OTV:

"Hisbullah tidak dapat dimusnahkan, ianya yang terkuat dikalangan negara-negara Arab, lebih kuat dari empayar-empayar diseluruh dunia dari segi ekonomi, ketenteraan dan sosial, apa yang kamu fikir?

Kami tidak takut dengan ancaman Bandar Ibn Sultan ( seorang putera raja Qatar yang mengancam untuk menyerang Bashar) malah Saudi sekalipun dengan seluruh kekuatannya, dari raja mereka hinggalah kepada rakyat mereka yang terakhir, mereka fikir mereka siapa? Jika mereka mengebom Qasiun Damsyik (tempat dimana kekuatan Bashar pada paras maksimum), kami akan menyerang Mekah dihadapan kepala mereka sendiri.
Kami tidak takut dengan ancaman Bandar Ibn Sultan ( seorang putera raja Qatar yang mengancam untuk menyerang Bashar) malah Saudi sekalipun dengan seluruh kekuatannya, dari raja mereka hinggalah kepada rakyat mereka yang terakhir, mereka fikir mereka siapa? Jika mereka mengebom Qasiun Damsyik (tempat dimana kekuatan Bashar pada paras maksimum), kami akan menyerang Mekah dihadapan kepala mereka sendiri.


Sejarah Islam - Syiah menyerang dan memusnahkan kaabah pada 929-952 Masihi.


Wartawan: "Mekah? Bukankah itu tempat suci bagi mereka?"

"Faiz Shakir": Biarkan aku bercakap, aku tidak kisah semuanya lagi, ini adalah fakta, kami akan memusnahkan Mekah dan Madinah, dan juga Jeddah dan Riyadh dengan mereka semua yang ada dan tinggal dalam bandar-bandar ini, ini adalah fakta strategi. Kewujudan kami lebih penting dari 'batu-batu' dan 'bukit-bukit' mereka.

Wartawan: (masih lagi dalam keadaan terkejut!!) Siapa yang akan memusnahkan Mekah? Iran? Syria? Hisbullah?? Tempat itu adalah tempat suci bagi mereka!!!

"Faiz Shakir": Aku tidak akan mendedahkannya, tapi jika mereka mengancam kami, kami tahu bagaimana untuk membalas ancaman itu. -http://www.youtube.com/watch?v=vG0kmsIYYms

Sejarah Islam - Syiah menyerang dan memusnahkan kaabah pada 929-952 Masihi.


BACA JUGA: .


Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. (Peceq Admin). 
Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.


Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..

KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™. >>> ... ENTRY SETERUSNYA <<< 
eaho.
('_') Google Translate ('_') .  

Tiada ulasan: