Rabu, 28 Ogos 2013

1364. Kebahagiaan kita bukan untuk diperdagangkan.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Berita gembira kita adalah kurniaan Allah S.W.T..

Kita sering mendengar khabar dan mendapat berita gembira dari individu lain. Pemerolehan berita ini bukan sekadar dari perbualan tetapi sekarang dunia semakin terbuka luas dengan bersumberkan dari tetingkap alam maya.

Jadikanlah diri kita terhindar dan bukan sebahagian dari kelompok yang bermegah-megah dengan berita gembira tersebut. Terdapat juga sesetengah individu yang menjadikan berita gembira ini sebagai sebahagian perancangan dendam kesumat peribadi kepada individu yang lain.

Jelasnya kalau orang Islam tidak begitu sifatnya. Islam tidak mengajar penganutnya menjadi riak dan takbur. Islam mengajar umatnya sentiasa bersyukur kepada Allah S.W.T., dengan setiap rezeki Allah S.W.T., yang dilimpahkan kepada kita.

Waspadakan diri kita supaya sentiasa dalam kesederhanaan hidup dan tidak terjebak dan bersubahat dengan kuncu-kuncu syaitan laknatullah dan syaitan laknatullah.

Lirik Lagu Keinsafan – Jamal Abdillah
Ku mencari kesucian diri
Setelah keinsafan menjelma
Masih tersirat di sanubari
Keganasanku di alam maya
Jari jemariku tak berhaluan
Hanya mengikut rentak hati dan perasaan
Masihku menanti ke manaku bawa diri
Segala-gala yang ku inginkan
Setelah langit tidak bertepi
Insan di dunia seakan berbangga
Setelah diriku terlantar tidak bermaya
Ku hanya berdoa di segala keinsafan
Sudah kehendak yang maha kuasa
Musnahlah aku dalam kekejaman

Sumber gambar dan lirik lagi keinsafan: Keinsafan Jamal Abdillah – Musnahlah Aku Dalam Kekejaman!. (malaysianreview.com) .

Munafik dan kafir laknatullah sebenarnya pemberontak dan pengganas.



"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185] 


Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120]

KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™. >>> ... ENTRY SETERUSNYA <<< . 
eaho 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263).
Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah.

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69).

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86). 

Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. (Peceq Admin). 
Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob. 
Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™. >>> ... ENTRY SETERUSNYA <<< . 
eaho 
('_') Google Translate ('_') .

Tiada ulasan: