Jumaat, 30 Ogos 2013

1408. Lembu beraksi di studio.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com
(1). 


Datin Pedukang Binggai Binti Bangang..!!!!

noreply@blogger.com (Isa) at IkutSukaAku - Isa - 3 hours ago
Peringatan buat diri gua sendiri, Sesuatu hasil kerja yang kita buat jika matlamatnya adalah untuk memperbodoh-bodohkan orang/rakyat, maka hasilnya ialah orang/rakyat akan mentertawakan kebodohan kita secara beramai-ramai hahahahaha.... Motor vespa tu..., ada ke vespa pasang lampu waktu siang pada tahun 1969, ada ke undang2 pasang lampu waktu siang buta pada masa tahun tu..???? Ok... gua cuba positif... dalam hal tu diorang lupa nak off lampu.. hehehehe..., side mirror vespa tu pulak, side mirror tinggi tu cuma pertama kali diperkenalkan pada tahun 1977 di Milan Italy, bukannya kat... more »

Sumber: (ikutsukaakuisa.blogspot.com). 
(2). 
Abu Akhyar Al-Qudsi

İni memang pelik, bukan cobaan, tapi memang benar!! İni lembu dalam studio!! İni bukan di Malaysia, ataupun di Mexico tapi di Turki! Orang2 Turki di sini pun terkejut. Kata mereka ini sejarah! (Türk televizyon tarihinde bir ilk).

Orang Turki memang gila!! Mereka menjadi gila melihat ummat menderita. İni satu lagi drpd siri-siri kegilaan mereka. Kehadiran lembu ini dalam studio, di dalam berita TV Turki, dan memang mengejutkan. Lembu ini diwawancara oleh pengacara berita tersebut tentang hal2 umat berkaitan situasi di Syria dan Mesir. Memanglah lembu ini membisu, dan pastilah juga ianya tidak boleh menangis. Sungguh Sinis!! Sinis!!Sinis terhadap seluruh dunia yang membiasu!!

Pepatah Turki ada mengatakan melihat sesuatu tanpa sebarang reaksi, macam pandangan lembu. Cuba lihat betul2 cara lembu melihat dan merenung, tanpa reaksi dan kaku!! TV ini cuba menyampaikan kepada umat keseluruhannya bahawa org yang hanya melihat pembunuhan, kekejaman dan kezaliman tanpa ada sebarang reaksi adalah seperti lembu. 

Benar sekali kata Recceb Tayyib Erdogan, untuk bersimpati kita hanya perlu jadi manusia. Kita tak mampu menghantar jasad, hantarkan saja doa! Semoga Allah memberikan bantuan dan pertolongan kpd saudara2 kita dan semoga (In Syaa Allah) Allah (SWT) memlihara umat ini (Islam) dan agama ini (Islam).

İn Syaa Allah.

.#Pray4Syria #Pray4Egypt #Pray4OurUmmah #WeAreOneUmmah .
Ulasan-ulasan (Bergambar):


Sumber:  (www.facebook.com)  .
(3). 
Gambar dari Filem Tanda Putra:



Sumber dan berita penuh:
WALAUPUN AMAT JELAS FILEM TANDA PUTERA MENGHINA KEBIJAKSANAAN RAKYAT NAMUN ADA JUA YANG KATA FILEM TERBAIK DAN KALAU TONTON JANGAN LUPA BAWA TISU !!!!!!
OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 7 hours ago 
*"PERINGATAN BUAT KAWAN-KAWAN YANG BAKAL MENONTON FILEM INI... BAWALAH KERTAS TISSUE ATAU SAPU TANGAN KERANA RAMAI YANG AKAN MENANGIS NANTI".. Begitulah lebih kurang bunyi ayat seorang pemegang akaun FB yang menggelarkan dirinya sebagai Peter Yap. Menilaikan filem Tanda Putera sebagai sebuah filem bermutu amat tinggi. Tidak tahulah Omak Kau sama ada pemegang akaun ini perli atau serius sungguh memuji filem Tanda Putera ni. Sebab terlalu banyak sangat dia punya kantoi terdapat dalam filem ini .. sejarah dan fakta di putar .. terlalu banyak scene yang jadi kutukan dan bahan ketawa... more »

"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185].  

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120]
Baca Juga:
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263).  

Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69).

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86). 


Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin).  


Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™. >>> ... ENTRY SETERUSNYA <<< .  eaho™.   ('_') Google Translate ('_') .

Tiada ulasan: