Selasa, 3 September 2013

1456. Sajian Ilmu.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 
Munafik dan kafir laknatullah sebenarnya pemberontak dan pengganas. 
KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™. >>> ... ENTRY SETERUSNYA <<< . eaho™.  ('_') Google Translate ('_') . 
Follow my tweet: (AlWaser) . 
  • Options
  • Yang mana satu merupakan Hasutan..

    " Tanda Putra " - filem yg memaparkan peristiwa 13 mei 1969 yang mana kes pergaduhan kaum pada 13 mei tersebut diharam daripada dibahaskan di dalam Parlimen dan dibicarakan di dalam mana-mana makamah dalam negara kita.

    Atau 

    Mengibarkan Panji-panji Sangsaka Merah Putih yang soheh mempunyai pertalian sejarah perkembangan islam, peradaban, kesultanan, kedaulatan bangsa melayu sejak ratusan tahun lalu di kepulauan Samudera ( gugusan kepulauan melayu )..

    Note :

    Mengapa kerajaan UMNO takut dengan sejarah bangsanya sendiri..??
    Mengapa UMNO masih lagi mengikut telunjuk penjajah British jika negara ini negara yang bebas dan Merdeka..??

    Teuku Zacharyah Iskandar.
    Admin FB : Anak Muda Bangkit Hancurkan UMNO —
    • Chekk Bunn like for this

    • Teuku Zacharyah Iskandar Terdapat 2 kes atau peristiwa yang menjadi terlalu istimewa dalam negara kita sehinggakan ianya diharam oleh kerajaan untuk dibahaskan di dalam Parlimen dan ditegah untuk dibicarakan di dalam mana-mana makamah dalam negara kita..

      Kes atau perinstiwa tersebut adalah :

      1. Peristiwa 13 Mei 1969
      2. Peristiwa Pembunuhan di Memali

      Persoalannya :

      Mengapa kes 13 Mei dan kes Memali kerajaan halang utk dibicarakan di Makamah. Jika UMNO rasa mereka di pihak yang benar?..

      Tak perlu sibuk-sibuk nak promosi filem Tanda Putra sehinggakan rakyat melihat filem tersebut hanyalah propaganda murahan UMNO untuk menipu rakyat dalam perintiwa 13 Mei 1969 kerana kes tersebut tidak pernah di bicarakan dalam mana-mana makamah dalam negara kita ini..

      Teuku Zacharyah Iskandar.
      Admin FB : Anak Muda Bangkit Hancurkan UMNO

    • Teuku Zacharyah Iskandar MARI KITA TELUSURI SEJARAH BANGSA MELAYU...

      Usah dibaca sejarah Melayu UMNO yg meriwayatkan sejarah bangsa melayu mengikut acuan penjajah British...

      Kerajaan Islam pertama yang dibina di Aceh adalah Kerajaan Perlak pada tahun 840 Masihi (225 Hijrah).
       Sultan pertama Kerajaan Perlak yang dipilih ialah Saiyid Maulana Abdul-Aziz Syah ( kacukan Arab Quraisy dengan puteri Si Meurah Silu Perlak ) dan digelar Sultan Alaiddin Saiyid Maulana Abdul-Aziz Syah. Kerajaan ini berdiri sekitar 40 tahun selepas Islam tiba di Bandar Perlak yang dibawa oleh saudagar pimpinan Nakhoda Khalifah..

      Daku kan jadikan " Sangsaka Meurah Putih " suatu panji2 yang bisa menggerunkan musuh-musuh Allah di kepulauan Samurera ini dan aku akan wariskannya kepada anak cucu ku sebagai lambang kekuatan dan kedaulatan bangsa Melayu Aceh Darus salam ini janjiku pada kamu semua - Hujah Si Muerah Silu ketika mengakat Saiyid Maulana Abdul-Aziz Syah sebagai Sultan pertama kerajaan Perlak di Aceh..

      Alhamdulillah...!! Berkat doa Si Muerah Silu maka panji-panji Sangsaka Merah Putih masih kekal menjadi warisan cucu cicit bangsa melayu di kepualauan samudera ( gugusan kepulauan melayu.. 

      - Bai`ah Si Muerah Silu " Kita anak aceh kita bangsa acheh hidup kita kerana Allah mati kita Fisabilillah " - masih kekal hingga ke hari ini..

      Benar kata-kata Si Meurah Silu : Daku kan jadikan " Sangsaka Meurah Putih " suatu panji-panji yang bisa menggerunkan musuh-musuh Allah di kepulauan Samurera ini..

      Lihat sahaja apa yg berlaku ketika bangsa melayu ( cucu cicit Si Muerah Silu ) di seluruh Tanah Melayu bangkit menentang penjajah British..

      Sangsaka Merah putih telah dikibarkan di seluruh Tanah Melayu dari Utara sampai ke Singapura oleh Para pejuang melayu yg menentang British pada 11 Nov tahun 1947…

      Kebangkitan bangsa melayu dengan memegang serta mengibarkan panji-panji sangsaka merah putih mnyebabkan British menjadi panik.. kerana apa..? Kerana Yahudi, Nasara serta gerakan Freemanson ( illuminati ) tahu sejarah kekuatan serta semangat jihad bangsa melayu apatah lagi sejarah sangsaka merah putih yg menjadi perangsang kekuatan tersebut sejak ratusan tahun nan lalu..

      Sehinggakan Tunku Abdul Rahman menjadi pening kepala kerana beliau berkali2 dipanggil mengadap Pihak Pemerintah Tertinggi British di tanah melayu ketika itu kerana tidak mampu mengekang2 kebangkitan org melayu menentang pihak British..

      Note : Yahudi memang mengkaji sejarah sesuatu bangsa bagi mencari kekuatan serta kelemahan bangsa tersebut untuk mudah mereka musnahkannya...

      Para sejarahwan bangsa Melayu Malaysia mungkin tahu tentang sejarah Sangsaka Merah Putih dan juga sejarah Si Muerah Silu tetapi sehingga kini masih memutar belitkan fakta sejarah kerana Malaysia masih memang masih lagi bernaung di bawah penjajah British dan sudah pasti Pihak British tidak mahu melihat munculnya kembali kibaran bendera Sangsaka Merah Putih..

      Fakta : 

      Sangsaka Merah Putih akan terus menghantui penjajah British dan anak didiknya UMNO.. Justeru itu kerajaan akan memburu sesiapa sahaja yg mengibarkan panji-panji Sangsaka Merah Putih..

      Kita ini rumpun melayu adalah cucu cicit Si Muerah Silu kerana percampuran dari segi perkahwinan dan penghijrahan bangsa melayu adalah berkisar di sekitar kepulauan Samudera -gugusan kepulauan melayu..

      Kita bukannya dari rumpun Mamak Kerala...

      Teuku Zacharyah Iskandar.
      Admin FB : Anak Muda Bangkit Hancurkan UMNO —
Sumber: FB Media.


"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185].  

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120] . 
Baca Juga:
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263). 
Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah.  
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69).

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86).  

Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin).  
Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™. >>> ... ENTRY SETERUSNYA <<< .  eaho™.   ('_') Google Translate ('_') .  

Tiada ulasan: