Khamis, 3 Oktober 2013

1908. Tajuk-tajuk menarik dari minggu lalu.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 

Kehadiran Anda di Parlimen Adalah Amanah Yang Tidak Patut Diseleweng

ReJaM at MiLo SuaM - 5 minutes ago
Kenyataan Terbuka3 Oktober 2013Kehadiran Anda di Parlimen Adalah Amanah Yang Tidak Patut DiselewengAkhirnya Rang Undang-undang Pencegahan Jenayah (PCA) (Pindaan dan Peluasan) 2013 dilulus oleh Dewan Rakyat. Rang undang-undang tersebut hanya dibantah oleh 66 ahli parlimen manakala yang menyokongnya pula seramai 115 ahli parlimen. Solidariti Anak Muda Malaysia negeri Melaka (SAMM Melaka) tidak

Akhirnya ISA Wujud Dalam Bentuk Baru

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 25 minutes ago
Setelah berbahas dan kemuncaknya malam tadi, akhirnya Rang Undang-undang Pencegahan Jenayah (Pindaan dan Pemerluasan) 2013 diluluskan dengan suara majoriti penyokong kerajaan jam 12:50 tengah malam tadi. Perbahasan rang undang-undang itu hangat dan memperlihatkan kedua-dua pihak pembangkang dan kerajaan saling mempertahankan pendirian masing-masing atas nawaitu untuk menjadikan rang undang-undang berkenaan murni dan benar-benar bermanfaat. Kerajaan yakin dan percaya rang undang-undang berkenaan tidak bersifat penganiayaan dan adil serta sangat penting untuk membasmi penjenay... more »

MAKANAN YANG BERASAL DARI BABI

Wak Labu at Wak Labu - 1 hour ago
بِسْــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم MUNGKIN ANDA SECARA TIDAK SADAR TELAH MENGKONSUMSI BABI? Bagi orang muslim hewan bernama Babi diharamkan untuk dikonsumsi meskipun itu sedikit apalagi banyak, bagi anda yang beragama Islam hati-hatilah dengan makanan yang anda makan mungkin ada kandungan zat Babi. Menurut seorang penulis berkebangsaan Inggris Christein Meindertsma yang melakukan penelitian terhadap hewan tersebut, dia meneliti kemanakan bagian-bagian dari babi tersebut, chekidot: Lihatlah: • Es krim. Unsur gelatin dalam Babi mencegah kristalisasi dan memperlambat ... more »

PILIHANRAYA KECIL DUN SG LIMAU ... PENAMAAN CALON 23HB OKTOBER 2013 ... PEMBUANGAN UNDI 4HB NOVEMBER 2013!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*PUTRAJAYA - Pilihan Raya Kecil (PRK) Dun Sungai Limau bakal diadakan pada 4 November depan. Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof mengumumkan perkara tersebut, hari ini pada sidang media selepas mesyuarat khas. "SPR telah menetapkan penamaan calon pada 23 Oktober dan pengundian biasa pada 4 November 2013. "Permohonan undi pos boleh dibuat pada hari ini. "Tarikh tutup undi pos luar negara adalah pada hari penamaan calon (23 Oktober) dan untuk petugas media dua hari selepas penamaan calon", katanya. Menurutnya jumlah pengundi di kawasan itu sera...more »

Pilihan Raya Kecil DUN Sungai Limau pada 4 November

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 hour ago
Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini mengumumkan Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau akan berlangsung pada 4 November dan hari penamaan calonnya pula pada 23 Oktober ini. Pengerusinya, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof berkata tiada hari pengundian awal dan terdapat 27, 222 orang pengundi yang akan mengundi di kawasan itu. PRK DUN Sungai Limau diadakan berikutan kematian penyandangnya, Tan Sri Azizan Razak pada Khamis lepas setelah lebih empat bulan mengalami masalah kesihatan serius. Azizan menyandang kerusi DUN itu selama lima penggal dan pada Piliha... more »

RM7billion Setahun Untuk Bayar Kos Sewaan Bangunan Kerajaan Di Putrajaya.

Soz Cyili at Ameno World - 2 hours ago
JAWAPAN TIMBALAN MENTERI WANITA DIPARLIMEN kos sewaan bangunan kementerian wanita diPutrajaya adalah RM 4 juta sebulan !Setahun RM 48 juta !...ini baru sewa satu bangunan kementerian Kerajaan membelanja lebih dari RM 7 bilion setahun untuk sewa bangunan pejabat kerajaan di PutraJaya Rujukan :  https://www.facebook.com/sitizailah/posts/10151967554819703 YB Siti Zaliah ialah MP bagi Rantau

Setelah Pemimpin UMNO bising baru SPRM nak siasat pembelian Apartment mewah Felda?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 2 hours ago
Pembelian apartment mewah bernilai £98 juta oleh Felda dilaporkan sedang disiasat oleh SPRM berikutan terdapat ketidakpuashatian dikalangan pemimpin Umno.. Persoalannya dalam hal ini ialah SPRM ini berkhidmat untuk rakyat dan negara Malaysia atau berkhidmat untuk UMNO? Bagaiman agaknya jika pembelian itu tidak dipedulikan oleh pemimpin-pemimpin UMNO..adakah SPRM juga tidak akan memandangnya? Pembelian kompleks apartmen mewah Felda bernilai £98 juta (RM497 juta) sedang disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan dijangkakan menjejaskan peluang Tan Sri Isa Samad... more »

LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA 2012 ...KOMEN WARDINA SAFIYYAH BUAT MACAI UMNO NAIK ANGIN SATU BADAN!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
* Komen selebriti Wardina Safiyyah dalam akaun twitternya mengenai penyelwengan dahsyat seperti mana di laporkan Laporan Ketua Audit Negara 2012 telah menyebabkan seorang macai UMNO bertaraf sengkek naik angin satu badan. Kalau tengok pada raut wajahnya memang banyak angin sungguh masuk dalam badanya. Boleh nak ugut buat suatu page semata-mata nak belasah Wardina Safiyyah jika terus mencemuh dan mengkritik Laporan Ketua Audit Negara 2012. Mamat ini ingat dia siapa ek????... Sepatutnya dia kena beri hujah dan alasan yang masuk akal bukan nak main ugut-ugut nak buat satu fan page.... more »

Gambar Ustaz Azhar Idrus Berangkat Menunaikan Haji Di Mekah

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 2 hours ago
Iklan C (ii)

Gambar Pemuda UMNO GAY Beromen Dikhalayak Ramai Tersebar

Orang ni at Orang ni - 2 hours ago
*Apakah makna ciuman Lokman Adam kepada Jamawi Jaafar ini? Adakah mereka ini GAY..?? Lain macam je Lokman Adam rangkul pipi Jamawi...hahaha.. Dalam gambar tu Zed Zaidi pun ada,tapi tolak tepi la... sebab dia artis sekularisma didikan UMNO Munafiq_tapi Mat Fathul Bari pun ada dalam kejadian pemuda UMNO bercium beromen....adakah ini ketentuan.....hahaha.. Lokman dan Jamawi, merupakan calon Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia*

Tuan Guru Haji Hadi, Kit Siang dan Anwar Mungkin Tak Bertanding PRU14

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 2 hours ago
Pemimpin kanan PAS menafikan dakwaan parti itu tidak menampilkan bakat kepimpinan muda, malah memberikan bayangan kemungkinan ketiga-tiga pemimpin teratas parti dalam Pakatan Rakyat (PR) tidak lagi akan beraksi pada pilihan raya umum akan datang. Naib Presidennya, Salahuddin Ayub, berkata tiada pemimpin yang akan menongkat dunia dan PAS akan terus melahirkan kepimpinan baru menggantikan posisi Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan Presiden Datuk Seri Abdul Hadi Awang. "Dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14), saya yakin kita tidak lagi menyaksikan Abdul Hadi; Pen... more »

Dari Laut Kami Datang Kepada Laut Kami Kembali - Pistol.

Soz Cyili at Ameno World - 3 hours ago
Terkedek2 sang pistol berjalan menuju ke bangunan RTM. Terkedek2 bersama dengan sang peluru. Wehh dah pukul berapa neh hah? Apa la jauh sangat RTM neh dari laut hah.. penat tau nak berjalan neh. Dah la nak tumpang pesawat Beecraft tak boleh sebab tak cukup dana untuk selanggara pesawat sampai pesawat tersebut tak boleh dioperasikan sepenuhnya bebel si peluru. Tue tengok la jam dinding yang

Berita Ini Cukup Mengecewakan Pemimpin Umno.. Saksikanlah

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 4 hours ago
Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub memberi jaminan PAS tidak akan meninggalkan Pakatan Rakyat (PR) bagi memastikan pembangkang berjaya menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14). Beliau berkata, dalam memastikan perjuangan parti Islam itu sering bersama PR, mereka akan memastikan sayap di dalam parti tersebut bergerak sering dan tidak akan terperangkap dengan permainan politik Umno. "Dalam pertengkaran rumah tangga pun, dalam diam anak bertambah. Begitu juga PAS, pendapat pemimpinnya pelbagai tetapi presiden parti berjaya menyatukan kami. "Bagi memastikan kelan... more »

WARDINA SAFIYYAH SESAK NAFAS APABILA MEMBACA LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA 2102!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 5 hours ago
* Pelakon dan pengacara TV3 terkenal, Wardina Safiyyah meluahkan rasa kecewa di twitter selepas membaca Laporan Audit Negara 2012 yang mendedahkan begitu banyak pembaziran dan penyelewengan kerajaan. Antara kata-kata beliau ialah .... Rasa sesak nafas baca penyelewengan yang berlaku ... Many ppl struggling to pay Uni yuran .. Yg hutang sekeliling pinggang. Yg nak bukak business x de modal . Yg x de duit beli susu anak . You joly ... Sakitnya baca satu demi satu pembaziran yg terjadi. Tolong orng Melayu bukak business .. masuk University lg elok ... Mcm ini kita x pyh menidakkan .... more »

Isa Samad Tarik Diri Bertanding Naib Presiden Umno?

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 5 hours ago
Pembelian kompleks apartmen mewah Felda bernilai £98 juta (RM497 juta) sedang disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan dijangkakan menjejaskan peluang Tan Sri Isa Samad dalam perebutan jawatan naib presiden Umno. The Malaysian Insider difahamkan terdapat ketidakpuashatian dikalangan pemimpin Umno berhubung perbelanjaan besar dibayar oleh Felda Investment Corp (FIC) UK Properties untuk Grand Plaza Serviced Apartments di kawasan Bayswater, London yang terkenal dikalangan rakyat Malaysia menetap di ibukota United Kingdom (UK) itu. “Harganya imenjadi bua... more »

CONTOH KERJA "PANDAI" KERAJAAN CGPA 3.85!!!! ... JAM HARGA RM100 DI BELI DENGAN HARGA RM3,810!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 6 hours ago
* Rakyat yang di labelkan bodoh dan tak reti apa dan salah belaka .. kalau beli sebuah jam yang harganya RM100 akian buat tawar menawar sampai paling kurang pun harganya jatuh ke RM70 sebuah . Tetapi Kerajaan 1M'sia CGPA 3.85 punyalah bijak pandai bersih dari rasuah dan model ikutan kepada negara-negara membangun, didengki oleh negara-negara maju beli jam yang boleh dibeli di pasaran terbuka dengan harga RM100 sebuah tapi bertindak "bijak" beli dengan harga RM3,810. Beli pun bukan sebiji tapi 20 biji... Hebat!!!!! Lain-lain ulasan .. sendirilah ulas.*

BERITA BURUK UNTUK UMNO TAPI BAIK UNTUK RAKYAT!!! ... PAS AKAN TETAP BERSAMA PAKATAN RAKYAT UNTUK TAWAN PUTRAJAYA PADA PRU14!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 6 hours ago
PAS tetap bersama Pakatan tawan Putrajaya pada PRU14*Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub memberi jaminan PAS tidak akan meninggalkan Pakatan Rakyat (PR) bagi memastikan pembangkang berjaya menawan Putrajaya pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14). Beliau berkata, dalam memastikan perjuangan parti Islam itu sering bersama PR, mereka akan memastikan sayap di dalam parti tersebut bergerak sering dan tidak akan terperangkap dengan permainan politik Umno. "Dalam pertengkaran rumah tangga pun, dalam diam anak bertambah. Begitu juga PAS, pendapat pemimpinnya pelbagai tetapi presiden parti b... more »

Mengapa Hari ini Macai UMNO Tak Sanggup Baca Surat Khabar..?

Orang ni at Orang ni - 6 hours ago
*INI SEBABNYA....* *Kepada macai UMNO Munafiqkun yang tiada akal mudah-mudah diberi akal setelah tahu bahawa Najib dan pimpinan UMNO Munafiqkun buat kerja tanpa mengunakan akal..*

Petronas sumbang RM732 bilion kepada kerajaan pusat

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 7 hours ago
KUALA LUMPUR: Petronas telah menyumbang sejumlah 732 bilion kepada kerajaan sejak penubuhan syarikat minyak itu pada 1974 sehingga 31 Disember 2012. Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dalam jawapan bertulis pada Rabu berkata, jumlah itu meliputi dividen terkumpul sebanyak RM278 bilion, bayaran hasil petroleum (RM124 bilion), cukai pendapatan (RM310 bilion) dan duti eksport berjumlah RM20 bilion. "Petronas memang banyak memberi sumbangan yang besar kepada negara sejak penubuhannya pada 1974," katanya. Najib menjawab pertanyaan Ahli Parlimen Taiping, Nga Kor Ming yang memin...more »

Akta cegah jenayah PCA diluluskan - mempukah keadilan ditegakkan?

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 11 hours ago
Akta Pencegahan Jenayah (PCA) yang mengembalikan penahanan tanpa bicara selama dua tahun diluluskan Dewan Rakyat hari ini selepas melalui proses pindaan bermula awal minggu lalu. Pembangkang dari Pakatan Rakyat (PR) membantah pindaan akta berkenaan atas alasan ianya menyalahi hak asasi manusia, manakala pemimpin Barisan Nasional (BN) menyokong pindaan berkenaan atas faktor keselamatan umum ekoran peningkatan kes jenayah bunuh dan kongsi gelap. Sejauh mana ahli politik dapat memastikan ketelusan perlaksanaan akta ini menjadi persoalan. Penahanan tanpa bicara ke atas individu boleh b...more »

RTM beli jam sebuah RM3,810 sepatutnya RM100.00

mantaro at SISI BUKIT - 14 hours ago
Radio Televisyen Malaysia (RTM) membelanjakan RM3,810 untuk satu jam dinding yang hanya berharga RM100, lapor Jabatan Audit Negara dalam laporan tahunan mereka. [image: NONE] Rangkaian televisyen yang dimiliki kerajaan Malaysia itu mempunyai 20 biji jam yang sama dan harga keseluruhan yang dibayar adalah RM76,200. Laporan itu seterusnya menjelaskan yang jam dinding itu adalah komponen dikenali sebagai "slave clocks". Ia sebahagian daripada sistem jam induk yang dihubungkan dengan satelit untuk membantu penyelarasan masa siaran dan bernilai RM116,220. Bagaimana pun, sistem jam in... more »

Bravo Khairy!!.. Shabery Cheek mana?.. dah bisu ke?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 15 hours ago
Bayaran untuk persembahan artis Korea sewaktu Hari Belia Negara 2012 lalu bukan isu sekiranya ia mendapat tajaan daripada pihak lain, kata Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek. "Tak timbul asalkan ada yang sponsor (taja)," katanya ketika ditanya tentang dakwaan di blog bahawa kerajaan membayar RM2.4 juta untuk persembahan itu. Ahmad Shabery berkata demikian sewaktu menjelaskan dakwaan berhubung bayaran kepada kumpulan pop Korea, Dal Shabet dan Teen Pop. Bagaimanapun, Shabery tidak mengesahkan jumlah sebenarnya bayaran yang dibuat kerana menurutnya kementerian m... more »

Allahu Rabbi!! (Gambar) Bahana Hubungan Telarang, Calon PMR Ini Menjawab Soalan PMR Di Katil Hospital, Baru 3 Hari Bersalin.. Jom Terjah!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 15 hours ago
KOTA BHARU - Seorang calon peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) di sini, terpaksa menduduki peperiksaan terbabit di wad sebuah hospital... Mangsa yang hanya dikenali sebagai Nor,15, berkata, akibat hubungan terlarang bersama kekasihnya yang dikenali dua tahun lalu, dia disahkan mengandung setelah perutnya terus membesar. Remaja terbabit yang bersalin secara normal Ahad lalu, masih dalam keadaan lemah namun tetap bersemangat untuk menduduki peperiksaan. Menceritakan detik hitam itu, dia terpedaya dengan pujuk rayu lelaki itu, setelah kekasihnya berjanji akan bertanggungjawa...more »

Berita Ngeri Buat Rakyat Malaysia..

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 16 hours ago
Kementerian Belia dan Sukan (KBS) membelanjakan RM1.6 juta bagi membawa tiga kumpulan penyanyi K-pop ke Malaysia sempena sambutan Hari Belia Kebangsaan tahun lalu. Laporan Ketua Audit Negara 2012 semalam mendedahkan penganjuran konsert itu datangnya daripada dana kerajaan meskipun KBS menafikan tahun lalu dengan mengatakan kos konsert itu ditanggung penaja. Tiga kumpulan K-pop berkenaan adalah U-Kiss, Teen-Top dan Dal Shabet manakala persembahan mereka dibawakan oleh Stadium First Sdn Bhd. Laporan audit itu turut mendedahkan KBS telah berbelanja melebihi had iaitu RM1.11 ... more »

BANJIR LUMPUR DI TAPAK PEMBINAAN MRT SEKITAR SPRINT HIGHWAY/JALAN DAMAN SERI JAM 4.30 PETANG TADI!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 16 hours ago
*Hujan bukanlah lebat sangat tetapi boleh berlaku kejadian banjir lumpur di tapak pembinaan MRT sekitar Sprint Highway / Jalan Damanseri menuju ke arah Jalan Maarof, Bangsar, Kuala Lumpur sekitar 4.30 petang tadi. Difahamkan ini bukan kali insiden pertama semenjak projek MRT ini mulai dibina. Diharapkan MRT dapat mengelakkan banjir lumpur dari berulang di Kuala Lumpur. Terima Kasih kepada Ahli Parlimen Lembah Pantai merangkap Naib Presiden PKR, YB Nurul Izzah Anwar atas kiriman gambar untuk di kongsi bersama.*

PERKARA AJAIB YANG BERLAKU SEMASA WAKTU SUBUH (GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 16 hours ago
Syaitan punya kerja...

PERLI ADA MAKNA TU .... KALAU MASIH TAK FAHAM .. SAH HATI BATU OTAK TEPU SUKA KENA TIPU!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 16 hours ago
*Kartun ini ekoran dari beberapa masjid di Terengganu bumbungnya runtuh...Terbaru Masjid di Kg Tebauk, Bukit Tungga, Kuala Terengganu yang masih belum tamat edah. Kalau ada rakyat merasakan kartun ini hanya sebagai lawak jenaka tanpa ada sedikit pun terguris hati terluka .. lebih baik berhenti dari jadi manusia.*

Ulasan Tuan Guru Nik Aziz Berkenaan Laporan Audit Negara 2012

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 16 hours ago
*Laporan Audit: Bukti undang-undang manusia gagal* Untuk memasuki negara lain, kita memerlukan pasport. Tanpa pasport, kita akan dianggap pendatang tanpa izin dan boleh diusir keluar bila-bila masa sahaja. Jika diusir, jangan salahkan sesiapa kerana itulah undang-undang yang telah difahami umum. Demikian juga untuk masuk ke alam dunia ciptaan Allah SWT ini, tetap perlukan kepada pasport. Pasport hidup di dunia ini ialah Islam yang syumul. Tidak berakidah dengan akidah Islam ertinya hidup di dunia tanpa pasport. Berpegang dengan undang-undang selain undang-undang Allah S... more »

LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA 2012 MENDEDAHKAN KECEKAPAN, AMANAH DAN BERSIH KERAJAAN UMNO/BN PIMPINAN NAJIB RAZAK?????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 18 hours ago
*Ini baru ciput dari Laporan Ketua Audit Negara 2012 mengenai betapa teruk dan dahsyatnya ketirisan dan kebocoran Kerajaan UMNO/BN 1M'sia Rakyat Di Dahulukan Prestasi Di Utamakan pimpinan Najib Razak. Pada pemerhatian Omak Kau setakat ini mengenai Laporan Ketua Audit Negara 2012 ialah:- 1. Kerajaan /UMNO/BN adalah sebuah kerajaan yang tidak bertanggungjawab lagi tidak amanah dalam menguruskan kewangan negara. Banyak ketirisan, kebocoran, penyelewengan berlaku dengan begitu menjolok mata dan menghiris hati... 2. Kerajaan UMNO/ BN adalah sebuah kerajaan yang pekak lagi tuli kerana... more »

AKHIRNYA MENTERI BELIA DAN SUKAN MENGAKU KERAJAAN MEMBAYAR RM1.6 JUTA KEPADA KUMPULAN K-POP PADA TAHUN 2012 YANG DIJANJIKAN AKAN DI TAJA PIHAK SWASTA!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 19 hours ago
*Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin mengakui kementerian itu membayar RM1.6 juta untuk acara konsert K-Pop pada tahun 2012 seperti dinyatakan dalam Laporan Ketua Audit Negara 2012. Menurutnya, Kementerian Belia dan Sukan (KBS) membuat bayaran itu selepas syarikat yang menawarkan penajaan tidak meneruskan pembiayaan itu. "Mengenai konsert K-pop di sambutan Hari Belia 2012 yang mendapat perhatian orang ramai - memang betul konsert ini dibiayai KBS. "Kenyataan awal bahawa konsert itu ditaja oleh pihak swasta dibuat kerana pada ketika itu ada tawaran dari pihak swasta untuk m... more »

Ulasan TG Nik Aziz tentang Laporan Audit Negara 2012

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 19 hours ago
Walaupun lepas di dunia, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengingatkan, pihak yang melakukan kesalahan, seperti dilaporkan dalam Laporan Audit Negara 2012, tetap tidak dapat melepas 'penghakiman' di akhirat. "Audit di dunia mungkin kita boleh melepasinya, namun audit di Akhirat nanti, jika gagal melepasinya hanya neraka yang menjadi tempat balasannya," kata mursyidul am PAS hari ini. Berikut adalah kenyataan dari TG Nik Aziz mengenai Laporan Audit yang membuktikan dibawah pentadbiran UMNO/BN rasuah dengan nama komisyen berleluasa diseluruh peringkat.. *Laporan Audit: Bukti undang-und... more »

AKAUN TWITTER SELEBRITI WARDINA SAFIYYAH YANG BELASAH KERAJAAN UMNO/BN PIMPINAN NAJIB RAZAK PASAL LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA 2012 TERSEBAR LUAS DI ALAM MAYA!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 20 hours ago
* Pendedahan Laporan Ketua Audit Negara 2012 yang menyakitan hati dan jiwa rakyat yang berfikiran waras dan jiwa merdeka mengenai pelbagai penyelewengan dan salah guna kuasa menyebabkan seorang selebriti tanah air yang terkenal, Wardina Safiyyah telah menulis dalam akuan twitternya yang berbunyi:..." Korang baca tak mcmana duit cukai kita,,, ye yg kita penat2 keja tu pastu bg kat gomen diselewengkan? Baca tak AG report? Koran x kisah ke?* *Yang tidak kisah hanya rakyat yang memiliki hati batu dan otak tepu, sanggup diperlembu walaupun terang-terang Kerajaan UMNO/BN menipu.*

Sila Periksa Bil TNB Anda : Ada balaci kaut untuk Kerajaan UMNO BN tanpa disedari

Orang ni at Orang ni - 20 hours ago
Kepada penguna elektrik tanahair sila ambil perhatian: Bil Tenaga Nasional Berhad (TNB)_ setiap bulan bil yang diterima_anda sila periksa kemungkinan ada bahagian yang bertajuk *" KUMPULAN WANG TENAGA BOLEH BAHARU" *dikenakan dalam bil yang anda terima. Kalau dikira jumlah yang di-ambil TNB sekitar 1% setiap bulan. Persoalan-nya apakah maksud " KUMPULAN WANG TENAGA BOLEH BAHARU" kerana setelah diajukan soalan dikuanter TNB jawapanya berbunyi "Ini adalah potongan untuk kempen kerajaan, kami hanya kutip saja.." _ itu saja jawapan TNB. Adakah TNB secara senyap-senyap menjadi balaci ke... more »

Akhirnya.. DAP Dapat Peluru

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 20 hours ago
Pendaftar Pertubuhan (ROS) didapati gagal menggunakan kuasanya terhadap 90 pertubuhan walaupun sebelum ini begitu agresif mendisiplinkan DAP dengan mendesak agar parti itu mengadakan pemilihan semula. Pemeriksaan Jabatan Audit Negara terhadap fail yang disimpan agensi itu di Putrajaya, Pulau Pinang, Johor dan Pahang mendapati ia tidak pernah mengeluarkan sebarang notis terhadap 90 pertubuhan yang masih belum menyerahkan sebarang laporan kepadanya. Fail itu meliputi fail 17 daripada 31 parti politik yang disenaraikan dalam pemeriksaan itu. ~*malaysiakini* Ik... more »

Guru Bahasa Melayu Lempang Murid Hingga Gegendang Telinga Retak

Orang ni at Orang ni - 22 hours ago
GEORGE TOWN, 02 OKT. -- Pelajar SJK Perempuan Cina, Tan Xin Ren,11, menunjukkan gambar scan gegendang telinga kiri yang retak bersama laporan polis semasa mengadakan sidang akhbar bersama dengan bapa saudaranya di sini hari ini. Pelajar tahun lima itu ditampar oleh guru Bahasa Melayu pada pipi kirinya kerana tidak mengingat nombor telefon bimbit bapanya semalam. Guru berkenaan meminta nombor telefon bimbit bapanya kerana Tan Xin Ren berbual dengan kawan ketika waktu pelajaran. Akibat daripada tamparan itu pipi kiri pelajar berkenaan bengkak dan merah. Bapa pelajar berkenaan membawa... more »

Malam ini solidariti untuk Orang Kena Zalim.

mantaro at SISI BUKIT - 22 hours ago
Jom pada malam ini,kita beri sokongan kepada program Jelajah Solidariti uuntuk 13 Orang Kena Zalim dalam kes Ops Bubar 2009. PAS Perak perlu banyak sumbangan untuk pelbagai perkara,salah satunya Tabung bela 13 OKZ ops bubar 2009.Di samping tabung untuk petisyen pilihanraya yang dibawa ke Mahkamah Rayuan/Persekutuan.Ayuh ,kita beri sokongan

Ketua Polis Negara dedahkan sebab Polis hilang senjata api..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 23 hours ago
Laporan Ketua Audit Negara 2012 mendedahkan bahawa pasukan Polis Diraja Malaysia merekodkan sejumlah 309 barangan dalam bentuk senjata api, gari dan kenderaan yang didapati hilang. Barangan yang hilang itu direkodkan dalam tempoh 2010 hingga 2012, melibatkan kerugian berjumlah RM1.33 juta. Ia melaporkan bahawa kehilangan gari mencatat kes paling tinggi, sebanyak 156, diikuti senjata api (44) dan kenderaan polis (29). Jenis senjata api yang dilaporkan hilang itu bagaimanapun tidak dinyatakan. Turut dilaporkan hilang ialah 26 walkie-talkie, enam kamera, empat komputer dan 22 radi... more »

Hilang Senjata Api: Rakyat Perlukan Jawapan, Bukan Kebarangkalian

ReJaM at MiLo SuaM - 23 hours ago
Kenyataan Umum 2 Oktober 2013Hilang Senjata Api: Rakyat Perlukan Jawapan, Bukan Barangkalian Sebagai Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar tidak wajar sewenang-wenangnya memberi respon seperti melepaskan batuk di tangga dalam isu kehilangan senjata api menurut laporan audit negara. Kehilangan sebanyak 44 laras senjata api adalah satu perkara yang serius mengendurkan keyakinan awam

NAK TAHU KENAPA KERETA BUATAN MALAYSIA SELALU ADA MASALAH? JAWAPANNYA ADA PADA VIDEO INI.

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 1 day ago
Beginilah ujian ketahanan yng dilakukan terhadap kereta2 buatan Eropah...

Bantuan Kubur 1 Malaysia didedah Ketua Audit Negara

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 1 day ago
Mana ada mati.... dia tido la...malam tadi dia kerja, siang dia nagntuk.... wakakaPenerima bantuan yang meninggal dunia masih menerima bantuan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) di Sabah, Kelantan dan Negeri Sembilan. Perkara ini didedahkan oleh laporan Ketua Audit Negara yang mendapati ketirisan jabatan kerajaan dan dibacakan di Parlimen semalam. Di bawah prosedur operasi standard, pegawai yang ditugaskan memberi wang bantuan perlu berkunjung ke rumah penerima sekiranya wang berkenaan tidak dituntut dalam jangka masa tiga bulan. Jika penerima didapati berpindah atau meningg... more »

Mr. Bean Peluk Islam?

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 1 day ago
Berita kononnya tokoh dunia komedi, Rowan Atkinson (gambar) atau lebih dikenali sebagai 'Mr Bean' memeluk Islam 1 Oktober lalu kini tersebar ke seluruh dunia melalui laman web dan media sosial. Ia dilaporkan pada awalnya oleh sadabladi.com dan salah satu media Israel israellycool.com. Menurut kedua-duanya media itu, Mr Bean menerangkan bahawa penyebab utama beliau memilih Islam setelah menonton filem Innocent of Muslim, filem yang membuat fitnah dan menghina Nabi Muhammad. Mr Bean tidak berbicara banyak ketika ditanya media, hanya mengangkat jari sahaja sebagai isyarat dia ... more »

Bodohnya Pencacai umno lebih teruk dari Bodohnya Lembu... (Peribahasa Baru)

noreply@blogger.com (Isa) at IkutSukaAku - Isa - 1 day ago
Oppa Gangnam Style.... Kah... kah... kah... kah.. kah.. kah... muakakakakaaaaa......!!!! Jom nyanyi lagu kopratasa "Masihkah Kau Ingat"... hahahaha... weiiii... lu orang ingat tak lagi masa penyanyi korea lagu gangnam style buat show di Pulau Pinang, masa tu kecoh Najib kena booooo...... dengan penonton... muahahahaaaa.... Masa tu ramai yang persoalkan isu pembayaran kos bawak masuk mamat Korea K-pop yeh.. yeh.. tu yang bernilai RM1.6 juta..., mati2 woooo... keraaaaaaaajaan haramjadah barisan nasional menafikan bayar mamat korea and the K-pop yeh.. yeh... tuuuu.... diorang kata kon... more »

Fuhhh!!! Inilah Timbalan Menteri Didakwa Miliki Ijazah Palsu.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 1 day ago
[image: Richard Riot melenting isu miliki ijazah palsu dibangkit di Parlimen] * * *KUALA LUMPUR*: Isu ijazah palsu yang dibangkitkan oleh Ahli Parlimen Serdang, Dr Ong Kian Ming telah membuatkan Timbalan Menteri Sumber Manusia Datuk Richard Riot hari ini melenting ketika sesi soal jawab lisan di Parlimen. Richard menegaskan ijazah yang dimilikinya adalah sah dan tulen. "Saya telah menjadi ahli Parlimen selama enam penggal. 23 tahun saya berada dalam Dewan ini," katanya yang kemudiannya menerima kritikan daripada ahli Parlimen pembangkang kerana tidak menjawab soalan yang diberikan k...more »

Review Laporan Audit Negara Bagi Tahun 2012.

Soz Cyili at Ameno World - 1 day ago
Baca la satu persatu. Kalau rasa mampu baca tanpa rasa sakit, baca la satu persatu. Kalau rasa tak mampu untuk bendung rasa sakit di ahti, maka jangan baca. Kerana ia hanya membuatkan kebencian terhadap BN semakin meluap2. Setiap tahun pun sama. Ini kitaran nya. Laporan audit didedahkan kepada umum = kita bahas sebab wujud penyelewengan = menteri berjanji akan menyelesaikan perkara

JKM Bagi Bantuan Kewangan Pada Orang Mati

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 1 day ago
Penerima bantuan yang meninggal dunia masih menerima bantuan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) di Sabah, Kelantan dan Negeri Sembilan. Perkara ini didedahkan oleh laporan Ketua Audit Negara yang mendapati ketirisan jabatan kerajaan dan dibacakan di Parlimen semalam. Di bawah prosedur operasi standard, pegawai yang ditugaskan memberi wang bantuan perlu berkunjung ke rumah penerima sekiranya wang berkenaan tidak dituntut dalam jangka masa tiga bulan. Jika penerima didapati berpindah atau meninggal dunia, nama mereka perlu dikeluarkan daripada senarai penerima denga... more »

JKM Bagi Bantuan Kewangan Pada Orang Mati

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 1 day ago
Penerima bantuan yang meninggal dunia masih menerima bantuan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) di Sabah, Kelantan dan Negeri Sembilan. Perkara ini didedahkan oleh laporan Ketua Audit Negara yang mendapati ketirisan jabatan kerajaan dan dibacakan di Parlimen semalam. Di bawah prosedur operasi standard, pegawai yang ditugaskan memberi wang bantuan perlu berkunjung ke rumah penerima sekiranya wang berkenaan tidak dituntut dalam jangka masa tiga bulan. Jika penerima didapati berpindah atau meninggal dunia, nama mereka perlu dikeluarkan daripada senarai penerima dengan segera... more »

Audit Negara: UMNO BN Bagi Bantuan Duit Kepada Orang Mati

Orang ni at Orang ni - 1 day ago
Dalam bahasa mudah sebenarnya menterjemahkan Audit Negara 2012 mendedahkan Auta Najib 2012....hahaha..... Inilah UMNO BN_konon pakar,pandai dan bijak tadbir negara hakikatnya penuh dengan kebodohan,kebanggang dan gila vavi_orang yang meninggal dunia pun masih di beri bantuan wang ringgit_bukan Orangni yang dedahkan....tapi audit negara yang dedahkan. Patutlah rakyat semakin terhimpit dengan berbagai kenaikan harga barang...rupa-nya malaon pemimpin UMNO tak cekap,tak pandai dan suka seleweng dalam hal pentadbiran negara_sungguh celaka puak UMNO Munafiqkun...!!!! * * *145 orang mati ...more »

BILA WARDINA SAFIYYAH BERTANYA MACAM NI, APA KORANG NAK JAWAB?

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 1 day ago
Jawapannya..Orang UMNO tak kisah...

Video 2 Pegawai Tentera Cari Penyakit Pancit Tayar kereta LLP Tersebar

Orang ni at Orang ni - 1 day ago
Nak dikatakan nak melawak takan sampai pancit-pancitkan tayar kereta_dah tu perkara ini dilakukan oleh 2 orang anggota tentera berpangkat pegawai yang dikatakan berpangkat Mejar...macam ni ke perangai seorang pegawai tentera_boleh buat perkara-perkara yang tak masuk akai_kalau tak puas hati dengan anggota bawahan pun janganlah tunjuk kebodohan diri..buat malu je....hahaha.... Menurut cerita kes ni berlaku di Kem Tentera di Melaka.... more »

BN Kantoi - Bayar Artis KPOP Didedahkan Oleh Audit Negara.

Soz Cyili at Ameno World - 1 day ago
Woahhhhh Tahun lepas time isu neh terdedah haram nak mengaku si BN neh. Macam2 dikatanya pada kita. BN kena fitnah la. Swasta yang taja la. Bukan ada dapat apa2 projek pun la. Alih2 dikantoikan oleh AUDIT NEGARA dengan slumbernya. Rujuk sini ==> http://amenoworld.blogspot.com/2012/06/kbs-jawab-isu-kpop-dan-mengaku-dokumen.html Dan sini ==>  http://amenoworld.blogspot.com/2012/05/

PENGHUNI PROJEK PERUMAHAN RAKYAT TERMISKIN (PPRT) KATA PENGERUSI PERHUBUNGAN UMNO NEGERI SELANGOR, NOH OMAR PENIPU BESAR!!!!! ... TIADA KENAIKKAN KADAR SEWA SEJAK TAHUN 2000!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Tiada kenaikan kadar sewa rumah di Projek Perumahan Rakyat Termiskin (PPRT) Lembah Subang, setakat ini.Rata-rata penghuni yang ditemui menafikan ada kenaikan sewaan seperti yang didakwa Pengerusi Majlis Tindakan Persekutuan negeri (MTPNS), merangkap Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor dan Ahli Parlimen Tanjung Karang, Datuk Seri Noh Omar, baru-baru ini.Ketua Blok H PPRT, Rahman Aman, 56, berkata kadar sewa di PPRT itu masih dikekalkan sejak 2000. “Kadar sewa bagi yang layak masih lagi sebanyak RM124, manakala bagi orang luar yang datang menyewa sebanyak RM250,” katanya ketika d...more »

Ilmu ladunni

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 1 day ago
Saya sering kali mendengar kawan-kawan berbicara tentang ilmu yang disebut sebagai ilmu ladunni. Mereka mendakwa bahawa guru mereka memiliki ilmu ladunni. Apakah maksud ilmu ladunni? Bolehkah manusia mendapat ilmu tersebut dengan mempelajarinya? (Ahmad Hashim, Tasek Gelugor, Pulau Pinang) Jawapan : Saya pernah diajukan pelbagai soalan tentang ilmu ladunni. Ada yang meminta pengesahan daripada saya sama ada benarkah si pulan mempunyai ilmu tersebut atau ilmu ganjil yang digelar dengan ladunni. Pada pengamatan saya, ilmu ladunni disebut dalam firman Allah dalam surah al-kahfi ayat ... more »

LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA 2012 YANG TIDAK DIHEBAHKAN OLEH UTUSAN, BERITA HARIAN, RTM DAN TV3 .... PROGRAM HADIAH ANAK MASUK UNIVERSITI OLEH KERAJAAN PR SELANGOR ADALAH BAIK DAN MENCAPAI SASARAN!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Laporan Ketua Audit Negara 2012 merumuskan bahawa program Hadiah Anak Masuk Universiti yang diperkenal kerajaan Selangor adalah baik dan mencapai sasaran. Menurut laporan itu, audit yang telah dijalankan mendapati 87.8 peratus atau sebahagian besar golongan sasar menerima manfaat dari program tersebut. "Semakan audit mendapati prestasi Hadiah Pelajar Institut Pengajian Tinggi adalah baik kerana bilangan penerima wang bagi bulan Julai 2008 hingga 2012 adalah tinggi iaitu 32,130 (87.8%) daripada 36,000 yang disasarkan. "Maklumbalas yang diterima terhadap impak program ini kepada p... more »

Zambry Kadir ,Hospital Seri Manjung tak cukup 9 ambulans.

mantaro at SISI BUKIT - 1 day ago
*KUALA LUMPUR:* Empat hospital mengalami kekurangan ambulans, sekali gus dikhuatiri menjejaskan perkhidmatan kesihatan khususnya untuk kes kecemasan, demikian menurut Laporan Ketua Audit Negara 2012. Laporan yang dibentang di Dewan Rakyat pada Selasa menyatakan bilangan ambulans sedia ada tidak dapat menampung keperluan operasi, ditambah dengan aspek penyenggaraan yang tidak dipantau secara berkesan. *Semakan audit mendapati Hospital Seri Manjung di Perak kekurangan sembilan ambulans, Hospital Serdang di Selangor (18), Hospital Sultanah Nur Zahirah di Kuala Terengganu (11) dan Hospit... more »

tentera asad serang hizbollah kerana rogol gadis nasrani

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 1 day ago
Konflik dalaman kembali berlaku dalam barisan penyokong rejim Basyar Assad. Aktivis Syria mendapat berita dari tentera rejim yang bertugas di bandar Qusayr, telah berlaku insiden tembak menembak antara anggota Hizbullah dengan warga tempatan yang beragama Kristian. Konflik tersebut dicetuskan oleh anggota Hizbullah yang menculik dan memperkosa dua gadis nasrani. Setelah melampiaskan nafsu serakah mereka, anggota Hizbullah tersebut meninggalkan kedua mangsa begitu saja. Abu Huda Al-Himsi berkata seperti yang disampaikan oleh aktivis tempatan, keluarga dua gadis tersebut tidak dapat ...more »

EDISI KANTOI!!! ... LAPORAN KETUA AUDIT NEGARA 2012 MEMBUKTIKAN PERTUNJUKKAN K-POP BUKAN TAJAAN TAPI MENGGUNAKAN WANG KERAJAAN!!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Setelah setahun menipu dan memperdayakan rakyat akhirnya terbongkar jua.* * Kementerian Belia Dan Sukan ketika diajukan soalan mengenai perbelanjaan membawa masuk kumpulan k-pop dari Korea Selatan sempena Himpunan Jutaan Belia 2012 di Putrajayadari 23 hb Mei 2012 hingga 27 hb Mei 2012 tiada sedikit pun menggunakan dana kerajaan tetapi sebaliknya ditaja. Tetapi mengikut laporan Ketua Audit Negara 2012 membuktikan sebaliknya... RM 1,600,000 ( satu juta dan enam ratus ribu ringgit) dibelanjakan untuk membawa masuk kumpulan k-pop dari Korea Selatan sempena Himpunan Jutaan Belia 2012 d... more »

Konsert K-POP: Pembohongan Kementerian Belia dan Sukan Kantoi Akhirnya...

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
Tahun lalu.. apabila terdedah kepada umum invois awal yang menunjukkan jumlah yang telah dibayar oleh Kerajaan Barisan Nasional kepada artis-artis K-Pop yang didatangkan khas dari Korea untuk menarik minat belia bagi menghadiri program Himpunan Jutaan Belia 2012.. Kementerian Belia dan Sukan (KBS) menafikan bahawa ianya menggunakan wang kerajaan sebaliknya tiga kumpulan K-Pop dikatakan dibayar menggunakan wang penajaan untuk konsert berkenaan.. "Kos RM900,000 ini ditanggung oleh Stadium First selaku pembekal program kepada KBS dan kita akan menggunakan wang daripada tajaan pihak swa... more »

Kantoi!! Tembelang Kerajaan Pimpinan Najib Akhirnya Terbongkar..

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 1 day ago
Penipuan ternyata tidak akan membawa individu kemana-mana. Banyak penipuan oleh ahli politik didedahkan akhir-akhir ini. Salah satunya adalah berita pembayaran RM1.6 juta kepada kumpulan K=Pop seksi korea oleh kerajaan. Awal tahun ini seorang pegawai KBS telah memaklumkan tentang sumber kewangan bagi menjemput kumpulan berkenaan yang kononnya ditaja syarikat tertentu. Baca berita sebelum ini kerajaan menafikan menggunakan dana awam untuk membayar persempahan K-Pop.. Sumber ~ *laporan audit negara* Iklan C (ii)

Pengawal keselamatan sekolah ada rekod jenayah.

mantaro at SISI BUKIT - 1 day ago
KUALA LUMPUR - Kementerian Pelajaran perlu tegas menguatkuasakan syarat-syarat kontrak perkhidmatan kawalan keselamatan bagi menjamin keberkesanan mutu perkhidmatan dan keselamatan warga sekolah dan aset kerajaan. Ini kerana pengawal keselamatan yang tidak mempunyai pengesahan tapisan keselamatan daripada pihak berkuasa akan mendatangkan risiko keselamatan di premis berkenaan, menurut Laporan Ketua Audit negara 2012. Semakan audit di 35 sekolah terpilih mendapati terdapat seorang pengawal keselamatan sekolah mempunyai rekod jenayah. Laporan yang dibentangkan di Dewan Rakyat ... more »

Terkini!!! Ayam Masak Merah Dicemari Bakteria Salmonella - 4 Kematian, 1 Di ICU dan 270 Mangsa Terima Rawatan.. Jom Terjah!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 1 day ago
SUNGAI PETANI - Bakteria salmonela dikenal pasti terkandung dalam hidangan ayam goreng masak merah yang disediakan secara gotong-royong sehingga menyebabkan kematian. Pengarah Kesihatan Negeri Kedah, Dr Ismail Abu Taat berkata, sebahagian daripada 130 bekalan ayam yang dihantar untuk majlis perkahwinan di Kampung Huma, Tanjung Dawai Sabtu lalu juga didapati sudah busuk. Menurutnya, hasil laporan siasatan terperinci yang dilakukan mendapati ayam yang busuk diasingkan manakala sebahagian yang masih elok digunakan untuk memasak. “Ayam kemudian digoreng pada jam 9 pagi hingga 4 petan... more »

Najib tentu suka dengan cadangan Perancang Bandar ini...

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
Bagi mengurangkan kesesakan traffik dalam bandar-bandar besar diseluruh Malaysia, seorang perancang bandar telah mencadangkan agar bayaran letak kenderaan dinaikkan sehingga RM40 satu jam. Khairiah Mohd Talha, seorang ahli lembaga bagi Jabatan Perancangan Bandar dan Desa, mendakwa bahawa peningkatan dalam yuran akan menggalakkan penggunaan pengangkutan awam. Khairiah, bercakap pada sidang lebuh raya di Johor, berkata Australia mengenakan bayaran letak kereta A$ 40 (RM120) sejam, Singapore pula S$ 40 (RM100) dan ianya telah terbukti berjaya mengurangkan kesesakan. Menurut beliau l... more »

Biar Betul!! RM320,000 Hanya Untuk Facebook Dan Twitter

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 1 day ago
Bayaran sebanyak RM320,000 oleh Kementerian Kesihatan kepada dua syarikat untuk dua kempen atas talian menerusi Facebook dan Twitter dipersoalkan dalam Laporan Ketua Audit Negara 2012 hari ini. Perbelanjaan besar itu dibuat sewaktu kementerian diterajui Datuk Seri Liow Tiong Lai - sebahagiannya adalah bayaran sebanyak RM199,068 kepada Eficaz Media untuk laman Facebook bagi kempen Tak Nak Merokok. Laman Facebook kedua dan akaun Twitter yang dibangunkan Astonish View untuk "Kempen intervensi penyakit tidak berjangkit" pula menelan belanja RM120,500. Laporan itu mengulas sko... more »

PapaGomo dirayu pulangkan anak..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
Tulis bekas isteri PapaGomo, Bellina Omar Shaifuddin Chin di Fanpages miliknya... Bahawasanya mahkamah memerintahkan bahawa hak jagaan sementara 2 orang anak yang bernama Wan Cassandra dan Wan Camillea diserahkan kepada pihak pemohon iaitu Bellina binti omar shaifuddin chin berkuatkuasa serta merta bermula 10/9/2013. Saya bersama keluarga,wakil2 peguam dan serta bantuan dari beberapa anggota polis telah pergi ke rumah dan ofis Wan Azri untuk menuntut anak anak namun tidak berjaya dan usaha ini telah dua kali gagal kerana dipercayai ia disembunyikan oleh Wan Azri sendiri yang dik... more »

Antara 2 Goblok...!!!!

noreply@blogger.com (Isa) at IkutSukaAku - Isa - 1 day ago
Antara ciri dan sifat orang munafik adalah "MENIPU/PEMBOHONG". Kalau tak MENIPU bukan umno/bn laknatullah namanya, dan kalau tak BODOH bin BANGANG pun bukanlah umno/bn laknatullah juga namanya... Penyakit Bodoh Bangang nih... tak mengenal siapa dan usia beb..., lu mengaku ada PHd, Masters berkeping-keping..., kalau dah bangang bertingkek-tingkek walau umur masing2 dah lanjut nak mengadap batu 2... memang takda ubatnya beb... melekat penyakit tu sampai mampuih jelah... contoh... Nampak sangat tahap bangang malaun ni kaaannnn...., laporan Ketua Audit Negara setiap tahun dia buat ker... more »

"Saya Nak Jadi PM Lagi Sekali" - Mahathir

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 1 day ago
Kajian Merdeka Center yang menunjukkan populariti Tun Dr Mahathir Mohamad mengatasi pemimpin Umno pada masa ini mengejutkan mantan Perdana Menteri itu. Pemimpin yang paling lama menerajui negara itu mengucapkan terima kasih kepada badan kajian itu sambil berseloroh mahu menjadi Perdana Menteri sekali lagi. "Saya nak jadi PM lagi sekalilah. Terima kasih beritahu hasil kajian itu. Saya tak baca," katanya kepada pemberita di Subang Jaya hari ini. Apabila diberitahu kajian itu dijalankan oleh Merdeka Center, sambil berseloroh beliau berkata: "Saya yang memberi dana kepada merek... more »

Allahu Rabbi:(Gambar) Lelaki Ini Mangsa Keempat Keracunan Makanan Hadiri Kenduri Meninggal Dunia.. Al Fatihah..

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 1 day ago
Ahli keluarga mangsa yang menunggu di luar ICU HSAH semalam sebelum dimaklumkan mangsa meninggal dunia jam 7.15 malam tadi. SUNGAI PETANI - Seorang lagi mangsa keracunan disahkan meninggal dunia jam 7.15 malam tadi di Hospital Sultan Abdul Halim (HSAH) Sungai Petani menjadikan mangsa keempat meninggal dunia akibat kejadian itu. Mangsa, seorang nelayan, Wan Razali Wan Yaacob, 56, dari Kampung Banggol, Belau, Merbok dikatakan mula berasa sakit pada jam 4 pagi Ahad lalu selepas menghadiri majlis kenduri kahwin di rumah kawannya jam 6 petang hari sebelumnya. Adik mangsa, Roslinda ... more »

ROS Belum Beri Status Pendaftaran 15 Parti Politik Baharu, PR Dah Pohon 4 Tahun - Laporan Audit.. Jom Terjah!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 1 day ago
*[image: Laporan Audit Negara: PDRM hilang gari, pistol dan kenderaan RM1.33 juta]* * * *KUALA LUMPUR*: Lima belas permohonan parti politik masih belum diberi keputusan oleh Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (ROS) dari tempoh 2010 hingga 2012. Ini antara penemuan dalam Laporan Ketua Audit Negara Persekutuan 2012 yang mendapati 12 permohonan belum diberi keputusan disebabkan maklum balas dariapada bahagian Hal Ehwal Pendaftaran Negara dan Pertubuhan oleh Kementerian Dalam Negeri belum diterima. ROS juga tidak dapat membuat keputusan terhadap tiga parti politik yang lain, iaitu... more »

SUSULAN DARI KENAIKAN HARGA ROKOK : TIPS PALING MUJARAB DAN BERKESAN UNTUK PEROKOK TEGAR BERENTI MEROKOK...JIKA TAK BERJAYA WANG ANDA AKAN DIKEMBALIKAN!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Petua bagi perokok tegar yang amat sukar mau berhenti merokok....setakat menulis perkataan merokok boleh menjejaskan kesihatan dan dapat penyakit kanser langsung tak mujarab... SEPATUTNYA PIHAK KERAJAAN JIKA BENAR BENAR SERIUS MAUKAN RAKYAT BERHENTI MEROKOK...PASTIKAN KESEMUA KOTAK ROKOK ADA TEMPELAN SALAH SATU DARI CONTOH YANG DIBERIKAN SEPERTI GAMBAR DI ATAS..... INSYA' ALLAH AKAN MEBERIKAN KESAN YANG AMAT POSITIF.....IKUT HUKUM AKAL LOGIK... WHO (world heatlh organization) akan mengiktiraf dan menyanjung sumbangan yang tak terhingga nilainya kepada Rosmah dan UMNO yang selam... more »

Pengurusan Bukit Aman tak cekap,patut kongsi gelap banyak.

mantaro at SISI BUKIT - 1 day ago
Laporan Ketua Audit Negara 2012 mendedahkan bahawa pasukan Polis Diraja Malaysia merekodkan sejumlah 309 barangan dalam bentuk senjata api, gari dan kenderaan yang didapati hilang. Barangan yang hilang itu direkodkan dalam tempoh 2010 hingga 2012, melibatkan kerugian berjumlah RM1.33 juta. Ia melaporkan bahawa kehilangan gari mencatat kes paling tinggi, sebanyak 156, diikuti senjata api (44) dan kenderaan polis (29). Jenis senjata api yang dilaporkan hilang itu bagaimanapun tidak dinyatakan. Turut dilaporkan hilang ialah 26 walkie-talkie, enam kamera, empat komputer dan 22 radio... more »

BENDA PERCUMA TAPI KEMENTERIAN KESIHATAN KELUARKAN BELANJA WANG RAKYAT RM320 RIBU UNTUK FB DAN TWITTER!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 day ago
*Harga minyak dinaikkan kerana nak jimatkan subsidi tapi perkara percuma kena bayar ratusan ribu ringgit....* *Itu yang dapat dikesan...kebocoran yang belum didedahkan mungkin mencapai jutaan ringgit sebab itu jika ketirisan dan kebocoran dapat dibendung bukan saja harga minyak dapat diturunkan, pendidikan dan tol percuma pun rakyat dapat nikmati...* * * *UMNO MENANG PEMIMPINNYA SENANG TAPI RAKYAT TERPAKSA TANGGUNG HUTANG...* * * *UMNO DAN KEZALIMAN UMPAMA KINCIN DAN VARA BERPISAH TADA!!!!*

video kejadian di kg Hakka , Mantin

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 1 day ago
Video ini memaparkan kejadian tangkapan oleh Polis diRaja Malaysia terhadap penduduk Kampung Hakka di Mantin Negeri Sembilan. Seramai kira-kira 90 orang penduduk dan aktivis berkenaan pada awalnya berhimpun di kampung tersebut untuk berunding dengan pemaju, polis dan wakil mahkamah yang tiba untuk meranapkan struktur di kampung berkenaan. Rundingan tersebut berakhir pada jam 11.20 pagi dan pihak berkuasa meneruskan tindakan menahan individu yang cuba menyekat perobohan berkenaan. adios Disclaimer "Semua artikel dalam blog ini disiar untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am untu... more »

Bangladesh, Indonesian, Kini Warganegara Malaysia?

Soz Cyili at Ameno World - 1 day ago
Tadi ada seseorang mesej kat page. Dia inbox satu benda yang aku pun lepas baca terus jadi pelik macam dia. Ini apa yang dia sharekan kat aku ; Salam Sejahtera,Semalam saya terdengar iklan/makluman di radio mengenai Parlimen Belia Malaysia. Dan saya amat berminat untuk turut serta dalam sidang tersebut kerana ingin terlibat secara langsung dalam pelbagai aspek menyuarakan rasa hati sebagai

“Saya nak jadi PM lagi sekali,” kata Dr Mahathir

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
Kajian Merdeka Center yang menunjukkan populariti Tun Dr Mahathir Mohamad mengatasi pemimpin Umno pada masa ini mengejutkan mantan Perdana Menteri itu. Pemimpin yang paling lama menerajui negara itu mengucapkan terima kasih kepada badan kajian itu sambil berseloroh mahu menjadi Perdana Menteri sekali lagi. "Saya nak jadi PM lagi sekalilah. Terima kasih beritahu hasil kajian itu. Saya tak baca," katanya kepada pemberita di Subang Jaya hari ini. Apabila diberitahu kajian itu dijalankan oleh Merdeka Center, sambil berseloroh beliau berkata: "Saya yang memberi dana kepada mereka." T... more »

ADA SESUATU YANG TAK KENA DENGAN GAMBAR NI...

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 1 day ago
Entah macam mana saiz kuih tu....

Evolusi Ke arah Keretapi Kelajuan Tinggi Malaysia

Megat Mohd Hisemudin Megat Kasim at Hisemudin Kasim - 1 day ago
Baru-bari ini kerajaan menyatakan bahawa Projek Keretapi Laju (HSR) antara Singapura dan Kuala Kuala akan tetap diteruskan walaupun kerajaan telah mengumumkan penjadualan semula beberapa projek mega negara dalam usaha mengurangkan defisit fiskal. Projek berkenaan dijadualkan siap menjelang tahun 2020. Dengan ini sah Malaysia akan menjadi negara pertama di Asia Tenggara yang bakal memiliki keretapi laju yang berkongsi rel dan kepakaran dengan Singapura. Ia merupakan satu evolusi dalam sistem pengangkutan rel negara. Sesungguhnya kita telahpun memiliki hampir kesemua bentuk pengangk... more »

Berita Gembira Dari Selangor Yang Di Sembunyikan Oleh Media Pro Umno BN

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 1 day ago
Laporan Ketua Audit Negara 2012 merumuskan bahawa program Hadiah Anak Masuk Universiti yang diperkenal Kerajaan Selangor adalah baik dan mencapai sasaran. Menurut laporan itu, audit yang dijalankan mendapati 87.8 peratus atau sebahagian besar golongan sasar menerima manfaat dari program tersebut. “Semakan audit mendapati prestasi Hadiah Pelajar Institut Pengajian Tinggi (IPT) adalah baik kerana bilangan penerima wang bagi bulan Julai 2008 hingga 2012 adalah tinggi iaitu 32,130 (87.8%) daripada 36,000 yang disasarkan. “Maklumbalas yang diterima terhadap impak program ini ...more »

Bodohnyaaa.. Kerana 'bodoh' RM38,750 dibuang begitu saja..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 day ago
Keputusan Kementerian Kesihatan menggelar perokok sebagai golongan “bodoh” dalam bahan promosi kempen menyebabkan RM38,750 terbuang apabila bahan tersebut didapati tidak sesuai. Laporan Ketua Audit Negara 2012 mendapati kementerian tersebut membuat pesanan bagi 300 beg galas dengan kos RM19,500 dan 3,500 buku nota pada harga RM19,250 dengan slogan 'Smoking, a stupid habit for stupid people (Merokok, satu tabiat bodoh untuk orang bodoh)'. Bahan tersebut bagaimanapun tidak diedarkan kerana bahasa yang digunakan itu dianggap tidak sesuai, menurut laporan berkenaan. Tapi bukan itu sa...more »

Kajian Merdeka Center Ini Menjatuhkan Maruah Najib.. Saksikanlah

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 1 day ago
‎Tidak hairanlah mengapa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan ahli korporat terkemuka bertemu dengan mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad bagi mendapat pandangan sesuatu dasar serta memperoleh perkenan beliau. Meskipun sudah meletakkan jawatan genap 10 tahun sebagai Perdana Menteri pada bulan ini, Dr Mahathir masih merupakan pemimpin popular dalam Umno hingga ke hari ini menurut kajian yang dijalankan ke atas penyokong parti Melayu itu. Merdeka Center menjalankan kajian pelbagai isu berkaitan parti itu termasuk kepercayaan dalam Umno dan sentimen kepada perso... more »

Jelajah #BantahObama #TolakTPPA Memasuki 'Separuh Masa' Kedua

ReJaM at MiLo SuaM - 1 day ago
Kenyataan Umum1 Oktober 2013Jelajah #BantahObama #TolakTPPA Memasuki 'Separuh Masa' KeduaSelepas merentasi 7 lokasi di semua negeri sebelah utara dan pantai timur tanahair, Jelajah #BantahObama #TolakTPPA kini memasuki separuh masa kedua aksi mobilisasi bermula pada malam ini di Kuala Kurau, Perak. Semua lokasi jelajah mendapat sambutan yang memuaskan walaupun terdapat lokasi ceramah yang

Terbaru!! Jangkaan Menteri BesarKu Menang Perebutan Jawatan Naib Presiden Umno Cerah, Tapi Setiausaha Agung Umno Nie.. Jom Terjah!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 1 day ago
Penyertaan Menteri Besar Kedah, Mukhriz Mahathir dalam perebutan jawatan Naib Presiden Umno tidak sudah-sudah mengundang kontroversi. Daripada disyaratkan meminta nasihat Presiden Umno terlebih dahulu, kemudian penyertaannya dikatakan tidak mendapat restu berikutan Najib mahu penyandang sedia ada dikekalkan dan terbaru ini, beliau dikatakan merupakan ancaman kepada kedudukan Najib pula. Namun di sebalik semua itu, mood dan trend perwakilan Umno menjelang pemilihan 19 Oktober depan terlihat semakin mengukuh terhadapnya. Kedudukan sebagai anak Mahathir, kejayaan Barisan Nasional mena... more »

Hangat!! PDRM Hilang 156 Gari, 44 Unit Senjata Api Dan dan 29 Buah Kenderaan - Laporan Audit Negara 2012, Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 2 days ago
[image: Laporan Audit Negara: PDRM hilang gari, pistol dan kenderaan RM1.33 juta] Laporan Audit Negara 2012 mendedahkan Polis Di-Raja Malaysia (PDRM) kehilangan aset berjumlah RM1.33 juta melibatkan antaranya gari, senjata api dan kenderaan antara tahun 2010 hingga 2012. Dalam tempoh itu, PDRM kehilangan 156 unit gari, 44 unit senjata api dan 29 unit kenderaan. Laporan audit itu juga mendapati kelemahan dalam pengurusan kehilangan aset di Ibu Pejabat PDRM dan tiga ibu pejabat polis kontinjen yang disemak di Kuala Lumpur, Selangor dan Johor. Antara kelemahan itu ialah kelewatan men... more »

Kecoh!! MP Pakatan Belasah MP BN Dalam Parlimen

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 2 days ago
Kecoh di Parlimen sebelum bacaan kali kedua pindaan Akta Pencegahan Jenayah (PCA) oleh Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. Ahli Parlimen pembangkang dari Pakatan Rakyat (PR) bangkit dan menuntut agar bacaan Rang Undang-undang PCA (pindaan) Pemerluasan itu ditangguh. Antara pemimpin pembangkang yang bangkit adalah ahli Parlimen Gombak, Mohamed Azmin Ali (gambar) yang mempersoalkan sama ada rang undang-undang itu akan ditarik balik atau tidak, memandangkan masa yang diperuntukkan untuk 11 rang undang-undang termasuk PCA tidak mungkin akan dapat dilaksanakan ... more »

Laporan Audit Negara Dedah Ketempangan PDRM

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 2 days ago
Polis Diraja Malaysia (PDRM) kehilangan 309 unit aset meliputi gari, senjata api dan kenderaan yang bernilai RM1.33 juta, dedah Laporan Ketua Audit Negara yang dikeluarkan hari ini. Daripada jumlah itu, statistik kehilangan aset yang dikeluarkan Bahagian Pengurusan Aset, Jabatan Logistik, PDRM daripada 2010 hingga 2013 mendapati aset yang paling banyak hilang adalah gari dengan sejumlah 156 unit, diikuti senjata api dan kenderaan dengan masing-masing sebanyak 44 dan 29 unit. "Pengauditan yang dijalankan mendapati secara keseluruhannya pengurusan aset di Ibu Pejabat PDRM dan ... more »

Muhkriz Buat Onar Lagi..

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 2 days ago
Datuk Mukhriz Mahathir (gambar) hari ini dicabar DAP untuk mengulangi pendiriannya "tidak perlukan undi Cina" dalam pilihan raya kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau, serta dikecam sebagai ahli politik ketinggalan zaman kerana mengamalkan sikap dendam. Naib Pengerusi DAP, Teresa Kok membidas kedegilan Menteri Besar Kedah yang tidak mahu melayan tuntutan kaum Cina sebagai tidak menghormati proses demokratik. "Saya cabar supaya beliau ulang sekali lagi semasa pilihan raya Sungai Limau nanti. "Ia adalah pendirian yang tidak adil, tidak demokratik dan tidak bole... more »

Mahathir Mudah Lupa.. Ini Buktinya

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 2 days ago
Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad (gambar) menafikan dakwaan bahawa Dasar Ekonomi Baru (DEB) memanfaatkan kroni dan hanya memfokus kepada satu kaum tertentu. Beliau berkata dasar itu, yang diperkenal pada 1971, berperanan menangani pengagihan kekayaan tidak seimbang yang dihadapi pelbagai kumpulan etnik di negara ini. "DEB bukan tentang kronisme. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak meneruskan usaha bagi mengagih kekayaan kepada semua orang (menerusi DEB). "Tiada sesiapa yang akan kehilangan apa-apa daripada dasar ini malah akan mendapat faedah daripada pert... more »

MOHON JANGAN KETAWA KUAT SANGAT!!!! .. MALAYSIA ANTARA NEGARA DALAM DUNIA YANG PALING BERSIH DARI RASUAH!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 days ago
*Inilah antara kata-kata Menteri yang paling lawak dalam sejarah negara dibawah pemerintahan UMNO/BN. Malas nak ulas dengan panjang lebar ... sekadar nak beritahu betapa kualiti Menteri yang naik kerana menjilat dan mencium tangan Najib. Kalau nak ketawa pun minta tolong jangan kuat sangat sebab kesian.*

Naikkan Kadar Parking DI KL RM40 Sejam Untuk Kurangkan Kesesakan - Satu Lagi Idea Bangang Kerajaan.

Soz Cyili at Ameno World - 2 days ago
Rakyat tak bodoh. Kamu yang bodoh. Rakyat tak bodoh. Kamu yang bodoh. Rakyat tak bodoh. Kamu yang bodoh. Yang undi bn memang bodoh. Yang undi bn memang suka menyusahkan orang lain. Yang undi bn memang sakit otak. Idea yang pelik2 + bangang2 dilontar dari hari ke hari untuk memaksa rakyat sakit ahti. Takde langsung perasaan nak jaga ahti rakyat ke nak pujuk ke nak gunakan budi bicara ke nak

Malaysia Antara Negara Bersih Dari Rasuah - Menteri.

Soz Cyili at Ameno World - 2 days ago
KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH  KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH  KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH  KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH  KAH KAH KAH KAH KAH

Ahmad Maslan mengaku dia bodoh.. tapi taklah bodoh sangat macam macai UMNO?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 2 days ago
Menyedari pelbagai kenyataan yang dikeluarkannya dianggap sebagai kenyataan bodoh oleh kebanyakkan rakyat, Ahmad Maslan yang juga Timbalan Menteri Kewangan yang juga Ketua Penerangan UMNO akhirnya mengakui dirinya bodoh.. Namun begitu beliau menyifatkan bodohnya itu tidaklah seberapa bodoh.. mungkin beliau membandingkan kebodohannya itu dengan kebodohan macai-macai UMNO yang telah berjaya diperbodohkannya. Kenyataan terakhirnya semalam yang telah dianggap oleh kebanyakkan rakyat sebagai kenyataan bodoh ialah bilamana beliau melahirkan rasa hairan rakyat langsung tidak mengucapkan... more »

RAWATAN TRADISIONAL MENGGUNAKAN BAHASA TRADISONAL JUGA!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 days ago
*Cuba teka bangsa apakah yang mengiklankan minyak gosok yang mampu mengubat pelbagai jenis penyakit kronik. Lumpu, Hampus, Lukak, gatar-gatar, Gigitan Hanjing Tapatuk ular, parampuan habis baranak, muta bira, kenna ratsun, kenna simai, ngilu ngilu. gaut sakit gigi. Siapa yang yakin dan percaya akan iklan ini dipersilakan hubungi 0168153526 (KADIL).*

50 brigade Mujahidin FSA Syria bergabung dan membentuk Jaisyul Islam

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 2 days ago
Dipimpin oleh Liwa’ (brigade) al-Islam, salah satu brigade Mujahidin terkuat di ibukota Syria, Damsyik, sebanyak 50 brigade dan batalion Jihad Suriah berkumpul pada Ahad (29/9/2013) untuk mempersatukan 50 brigade tersebut dan membentuk Jaisyul Islam/Jaisy al-Islam (Tentara Islam). Dalam pertemuan tersebut, disepakati bahwa Syaikh Muhammad Zahran bin Abdullah Alusy (Abu Abdullah), pemimpin Liwa’ al-Islam, sebagai pemimpin tertinggi Jaisy al-Islam. Berikut nama-nama brigade yang bergabung dalam Jaisyul Islam: 1. Liwa Al-Islam 2. Liwa Jays Islam 3. Liwa Jays Muslimin 4. Liwa Saiful Haq... more »

HANGAT!!! PRK N20 Sg Limau: PAS Kawasan Jerai "Bergolak"? Bolehkah PAS Pertahankan Kemenangan.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 2 days ago
Pesuruhjaya PAS Kedah, Datuk Mahfuz Omar berkeyakinan dengan kekuatan dan pengaruh yang dibina oleh bekas Adun Sungai Limau, Allahyarham Tan Sri Ustaz Azizan Abdul Razak, PAS mampu mempertahankan kerusi Dun berkenaan pada Pilihan Raya Kecil (PRK) nanti. Katanya, Ustaz Azizan telah menunjukkan kecemerlangan sejak menjadi Adun tahun 1995 sehingga 2013 dengan mengekalkan kemenangan PAS di kerusi tersebut. Dalam pada itu, Mahfuz tidak memandang mudah untuk menghadapi Barisan Nasional (BN) apabila melihat faktor-faktor yang dipergunakan oleh parti itu dalam setiap pilihan raya keci... more »

Ahmad Maslan Nafi Dia Bodoh Sangat - Rakyat Desak Pecat Ahmad Maslan.

Soz Cyili at Ameno World - 2 days ago
Aku percaya dia tahu dengan cakap2 rakyat mengenai diri dia. Ramai orang beranggapan bahawa dia bodoh. Ya, dia ialah menteri yang bodoh. Itu pendapat rakyat. Rakyat tak suka dia. Rakyat mahu dia dipecat dengan kadar segera. Bukan saja rakyat beranggapan bahawa dia bodoh bahkan rakyat juga beranggapan bahawa Ahmad Maslan ; 1. Cuba memperbodohkan dan memperlekehkan rakyat dengan statement2 yang

Ridhuan Tee belasah bekas MB..

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 2 days ago
tan sri muhammad Kenyataan bekas Menteri Besar (MB) Selangor yang mengatakan gambaran yang salah yang dilakukan oleh beberapa media tertentu, mengenai mendiang Chin Peng dan gerakan komunis di Malaysia perlu diberikan perhatian Bekas MB itu berkata, media tersebut telah menyelewengkan kebenaran dan menakut-nakutkan rakyat dengan melabelkan Chin Peng dan komunis sebagai musuh negara. Katanya, “memang betul ramai orang Melayu mati semasa penjajahan komunis tetapi lebih ramai yang mati semasa pemerintahan Jepun”. Pendapat ini bercanggah dengan fakta ilmu dan akademik. Sepanjang pembe... more »

Kerajaan Zambry Kadir patut malu,Perak negeri miskin.

mantaro at SISI BUKIT - 2 days ago
IPOH – Statistik menunjukkan Perak sebagai negeri yang memiliki isi rumah miskin serta miskin tegar kedua tertinggi di Semenanjung Malaysia baru-baru ini disifat mengejutkan. Timbalan Pengerusi DAP Negeri, V Sivakumar berkata, statistik diperoleh daripada Unit Perancang Ekonomi, Jabatan Perdana Menteri itu jelas membuktikan Perak tidak mempunyai pencapaian atau prestasi yang baik khususnya dalam menangani masalah kemiskinan. Menurutnya, rekod diberikan juga mendapati, tahun lalu terdapat seramai 908 bilangan isi rumah miskin tegar di negeri ini, manakala jumlah isi rumah miskin di ... more »

Aiman Az-Zawahiri seru jauhi sekularis dalam FSA

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 2 days ago
Pemimpin Al-Qaida, Syaikh Aiman Az-Zawahiri, kembali menjadi tumpuan. Beberapa media bertumpu ke arah pernyataan Syaikh Aiman Az Zawahiri tentang Syria. Pernyataan yang dilampirkan dalam rilisan audio beliau memperingati kejadian 11 September disebut-sebut oleh beberapa media barat sebagai ancaman Al-Qaeda dan Islamis Radikal. Sebuah site berita Arab berbahasa English melampirkan dari site pemantau gerakan jihadis internasional, bahawa Syaikh Aiman Azh-Zhawahiri memperingati gerakan Islam yang berkecimpung dalam Jihad Syria agar menjauhi oposisi sekuler meski dalam Ribath dan Jihad... more »

GEMPAR!!!!! ... KETUA PENERANGAN UMNO MALAYSIA MERANGKAP TIMBALAN MENTERI KEWANGAN, AHMAD MASLAN AKUI DIA BODOH TAPI TIDAKLAH BODOH SANGAT!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 days ago
*Setelah di serang dari pelbagai sudut atas ucapan dan kata-kata yang dianggap bodoh oleh rakyat yang keluar dari seorang pemimpin bertaraf Timbalan Menteri seperti isu penggunaan petrol oleh rakyat dan terakhir sekali apabila melahirkan rasa hairan rakyat langsung tidak mengucapkan terima kasih atas sedikit subsidi yang diberikan kerajaan UMNO/BN kepada rakyat. Semalam dengan nada agak marah dia berkicau di akaun twitter dengan ayat berbunyi ... " SAYA TAK LAH BODOH SANGAT. IJAZAH PERTAMA DI VICTORIA UNIVERSITY WELLINGTON NEW ZEALAND. MBA DI UKM PELAJAR TERBAIK DRPD 177 ORG, CG... more »

Ahli PAS pula gesa PAS keluar Pakatan..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 2 days ago
Ni terjemahan dari New Straits Times... Saranan supaya Pas mengkaji semula kerjasama dalam pembangkang bersama Pakatan Rakyat terus mendapat momentum walaupun dicemuh oleh Timbalan Presiden parti itu Mohammad Sabu. Ahli Pas Cawangan Permatang Binjal Mahzan Zahid mempertahankan Ketua Dewan Ulamak Pas Datuk Harun Taib yang menyeru agar dibuat penilaian semula kerjasama Pas dalam Pakatan berikutan kemerosotan sokongan untuk parti itu dalam pilihan raya umum lepas. "Saya tidak bersetuju dengan pendapat bahawa saranan (bagi Pas untuk mengkaji semula hubungan dengan DAP dan PKR ) adalah... more »

400 MASYARAKAT ISLAM PULAU PINANG BERANG DENGAN DAP/PR (GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 2 days ago
JANGAN NAK MIMPI BERITA INI AKAN DIHEBOHKAN OLEH UTUSAN, BERITA HARIAN, TV3 DAN RTM!!!! ... 400 MASYARAKAT MELAYU/ISLAM PULAU PINANG MENERIMA BANTUAN PERMULAAN KE IPT DARI KERAJAAN NEGERI DAP/PR PULAU PINANG!!! SUMBER

PENGAWAL KESELAMATAN YANG KENA MAKI DAN DI TENDANG OLEH ISTERI MAT YO, BAKAL DAPAT SIJIL PENGHARGAAN!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 days ago
*Sebelum ini majikannya mempertahankan tindakan Pengawal Keselamatan Azman Md Nayan, ekoran insiden isteri Mat Yo maki hamun, caci cerca hina beliau di Lapangan Terbang Subang Skypark 3 minggu lalu, sehingga akan menyedia barisan peguam untuk terus menyaman isteri Mat Yo. Kini majikannya akan anugerahkan Sijil Penghargaan kepada beliau pula atas sifat laksanakan tugas dan amanah dengan penuh dedikasi dan tanggung jawab. Sijil Penghargaan tersebut adalah kerjasama antara majikannya Valiant Force Sdn Bhd dengan pihak pengurusan Lapangan Terbang Subang, Skypark. Kini majikan dan piha... more »

Tribute Buat Ustaz Azizan!!! Kasih Sayang Merentasi Sempadan: Hanya Jauhari Mengenal Manikam..." Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 2 days ago
Hampa nak baca kena beli harakah... nanti minggu depan kita siarkan setelah kebenaran oleh penulis diperolehi... terima kasih Sekadar berkongsi sesama manusia... Sesungguhnya aku adalah pengundi di N20 Sungai Limau... Jadi tahun ni aku amat pasti akan mengundi lagi sekali, itupun jika diberi kesempatan oleh Allah SWT. Jom pertahankan DUN N20 Sungai Limau. Siapa calon masih lagi belum diketahui...

Setiausaha agung PSM S Arutchelvan dan 11 orang yang lain ditahan

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 2 days ago
Setiausaha agung PSM S Arutchelvan dan 11 orang yang lain ditahan hari ini ketika berhimpun bagi menyekat tindakan pamaju yang ingin meruntuhkan rumah penduduk di satu kawasan kampung di Mantin, Negeri Sembilan. Arul dalam tulisannya di Facebook berkata, beliau serta enam aktivis dan lima orang penduduk berkenaan dibawa ke satu balai polis di Mantin. Difahamkan, seorang dari penduduk berkenaan turut cedera dalam kejadian tersebut. Seramai kira-kira 90 orang penduduk dan aktivis berkenaan pada awalnya berhimpun di kampung tersebut untuk berunding dengan pemaju, polis dan wakil mahk...more »

Ada Orang Kata...!!!!

noreply@blogger.com (Isa) at IkutSukaAku - Isa - 2 days ago
Gua punya gelihati + guling2 punya gelak ketawa seisi keluarga apabila ada orang kata pundek2 kat bawah nih mengaku diorang melayu beb..... muakakakakakakaaaaaa..... Bila masa la pulak.... ada setitis darah melayu dalam genetik spesies diorang nih.... agak2 laaaaa... kalau nak membelit pun..., cakap2 kata2 pakai lidah dan mulut boleh la pundek2 haramjadah nih belit... itupun ramai jugak melayu2 yang terbelit.... Sampai bab keturunan dan asal usul bangsa pun pundek2 haramjadah nih nak belit.... hahahahaha... pergi belit binatang ternakan Shahrizat anak beranak laaaaaaaaa..... muakak... more »

Menggemparkan!!! (Gambar2) Hidangan Majlis Kenduri Penyebab 3 Kematian dan Lebih 60 Tetamu Alami Keracunan Makanan.. Al-Fatihah

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 2 days ago
YAN - Gara-gara menjamu selera di satu majlis kenduri di Kampung Huma, Tanjung Dawai, Sabtu lalu, tiga maut manakala lebih 60 orang mengalami keracunan makanan. Hidangan jamuan berlauk ayam masak merah, gulai terung ikan talam dan kerabu pucuk paku dikatakan menjadi menu utama yang dihidangkan kepada hadirin di majlis kenduri berkenaan. Mangsa pertama, Nurshazana Mohd. Rashid, 24, dari Kampung Tempoyak meninggal dunia kira-kira jam 12.45 tengah hari selepas mengalami sakit perut yang melampau. Manakala mangsa kedua, Mohd Nor Rahmat Yusof, 11, dari Kampung Singkir Lauk, Yan, di... more »

Azmin dah mula ‘kempen’ untuk Kerusi Presiden PKR..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 2 days ago
Dengan kurang daripada tiga bulan untuk pilihan raya PKR, nampaknya timbalan presiden parti Azmin Ali, telahpun mula berkempen untuk menghadapi pemilihan yang akan datang. Menurut sumber dalaman parti, sebuah kumpulan yang menyokong Azmin menjadi Presiden PKR telah memulakan program yang dikenali ‘Bertemu Pemimpin Akar Umbi’ bermula di Perak minggu lepas. Perak mempunyai paling banyak cabang dengan jumlah 24 cabang yang mempunyai ahli antara kira 70,000 hingga 80,000 orang. Turut kelihatan dalam program jelajah Perak itu ialah Dr Xavier Jayakumar, Adun Seri Andalas (dijangka bert... more »

Dewan Rakyat Gamat

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 2 days ago
Sesi persidangan Dewan Rakyat di Parlimen hari ini gamat apabila ahli Parlimen Sepang dari PAS Mohamed Hanipa Maidin (gambar) membangkitkan isu Kertas Putih yang dijanjikan kerajaan berkaitan insiden pencerobohan di Lahad Datu. Pertanyaan daripada Hanipa kemudiannya menerima reaksi negatif daripada ahli Parlimen Barisan Nasional (BN) yang mencetuskan kekecohan sebelum sesi sidang tamat jam 9.45 malam. "Kita nak tahu bila kerajaan ingin umumkan Kertas Putih Lahad Datu. Antaranya kita dengar mereka-mereka yang menyerang adalah rakyat kita, ada kad pengenalan," kata Hanipa yan... more »

MAHATHIR SERU AHLI-AHLI UMNO DENGAR PANDANGAN PENYOKONG PAKATAN RAKYAT SIAPA YANG LAYAK MEMIMPIN UMNO??????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 days ago
*AHLI-AHLI SUDAH HILANG KELAYAKAN WARAS FIKIRAN UNTUK PILIH PARA PEMIMPIN MEREKA. Nampaknya mantan Presiden UMNO selama 22 tahun langsung tidak yakin akan kemampuan ahli-ahli UMNO berfikir dan menilai siapa yang layak memimpin UMNO untuk tahun 2013 hingga 2016. Terpaksa merayu agar ahli-ahli UMNO yang bakal mengundi siapa yang layak menjadi pemimpin UMNO agar meminta padangan dan penilaian mereka yang buka ahli UMNO ... Kalau bukan ahli UMNO sudah pasti rakyat yang menjadi penyokong dan pendokong Pakatan Rakyat. Secara tidak langsung Tun Dr Mahathir ingin memberitahu kepada dunia... more »

Hairie Othman -kami tak mahu diguna hanya untuk kempen.

mantaro at SISI BUKIT - 2 days ago
*KUALA LUMPUR:* Pelakon Hairie Othman mengakui kerjaya lakonannya sudah berakhir selepas mengambil keputusan untuk menyertai parti politik Pas sejak dua tahun lalu. Hairie, 42, berkata, biarpun pihak stesen televisyen tidak pernah menyenaraihitamkan namanya namun kebanyakan pengarah dan penerbit masih mengamalkan diskriminasi terhadap parti politik. "Saya sedar kerjaya saya memang sudah tamat selepas terlibat dengan politik dan menyertai Pas tapi perkara itu saya sudah fikirkan sebelum saya mengambil keputusan tersebut. "Saya harap kerajaan negeri Kelantan dan pemimpin Pas dapat memb... more »

Gambar Pengebumian Mangsa Titanic Di Lelong

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 2 days ago
Sebuah foto yang memaparkan imej majlis pengebumian besar-besaran mangsa kapal Titanic yang karam akibat melanggar bongkah ais pada tahun 1912 kini bakal dilelong dengan harga permulaan RM21,978. Lelongan itu akan diadakan pada 19 Oktober depan di Devizes, Wilts dan dikendalikan syarikat Henry Aldridge & Son. Foto itu dirakamkan beberapa hari selepas kejadian malang itu, namun baru ditunjukkan kepada orang awam pada tahun ini Ia memaparkan wajah sugul insan-insan yang memberi penghormatan terakhir kepada mangsa dalam sebuah bot besar, Rev Hind sebelum mereka dikebumikan ... more »

PRK N20 Sungai Limau: Datuk Ir Amiruddin Hamzah Dilantik Sebagai Pengerusi Jawatan Kuasa Operasi.. Jom Terjah!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 2 days ago
*KUALA LUMPUR:* PAS menggesa Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang akan bermesyuarat Khamis ini agar mengambil kira Muktamar Tahunan PAS dalam menentukan tarikh Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Limau. Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali berkata PAS akan bermuktamar pada 21 hingga 24 November ini, iaitu dalam tempoh 60 hari PRK perlu diadakan. "Harapan PAS agar pertimbangan diberi supaya tidak bertembung muktamar. "Sebaik-baiknya SPR pertimbangkan kerana memang sukar untuk PAS mengubah tarikh muktamar yang sudah dirancang lama," katanya kepada Harakahdaily. Dalam pada itu beliau tu... more »

Kongres Melayu Pulau Pinang pertikai tiade 'Melayu Asli' dalam pucuk pimpinan DAP

Wak Labu at Wak Labu - 2 days ago
Wak heran juge kenape Kongres Melayu Pulau Pinang ni terlalu sibuk dengan status quo 20 anggota jawatankuase DAP Pulau Pinang. DAP tu memang nye diasaskan sebagai parti bagi kaum cine yang same juge kedudukan nye macam MCA. Sekarang parti DAP ni sudah bergabung bersame PAS dan PKR dalam Pakatan Rakyat. Jadi ape perlu mustahak nye untuk orang melayu berade bersame dalam DAP tu. Kini sudah jelas lah bahawe DAP tu lebih jauh baik nye dari MCA yang tidak ade seorang pun kaum bangse lain menganggotainye. Sekarang Wak kembali kepade persoalan yang mengatekan tiade 'Melayu Asli' dalam DAP... more »

JANGAN NAK MIMPI BERITA INI AKAN DIHEBOHKAN OLEH UTUSAN, BERITA HARIAN, TV3 DAN RTM!!!! ... 400 MASYARAKAT MELAYU/ISLAM PULAU PINANG MENERIMA BANTUAN PERMULAAN KE IPT DARI KERAJAAN NEGERI DAP/PR PULAU PINANG!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 days ago
*Zalim sungguh Kerajaan DAP/PR Pulau Pinang pimpinan YAB Lim Guan Eng...Anti Melayu dan menindas Islam sungguh!!!!!!!!..Kalau tengok pada rakaman gambar-gambar di atas boleh menyirap darah dibuatnya???? 30 September, Butterworth : Majlis yang diadakan di Dewan Dato' Haji Ahmad Badawi telah dirasmikan oleh YDP Majlis Agama Islam Negeri Pulau Pinang, merangkap Pesuruhjaya PAS Negeri Pulau Pinang Y.B Dato' Haji Mohd Salleh bin Man. Seramai 400 penerima bantuan ke IPT telah dijemput untuk hadir dan sebanyak RM314,000.00 turut diagihkan dalam majlis ini. Keseluruhannya sehingga kini... more »

Oleh Kerana Kehabisan Modal, Perkasa Makin Sasau

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 2 days ago
Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) menggesa agar DAP dibubarkan setelah parti itu dengan jelas hanya dimonopoli oleh kaum Cina dan gagal memperjuangkan hak kaum lain di Malaysia. Setiausaha agung Perkasa Syed Hasan Syed Ali (gambar) berkata DAP langsung tidak memperjuangkan hak orang Melayu disebabkan perwakilan Melayu hanyalah kumpulan minoriti dalam parti tersebut. “DAP bukan parti untuk kaum Melayu dan India. Setakat Ahli Parlimen Bukit Bendera Zairil Khir Johari yang terpilih ke dalam Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) DAP, maka perjuangan Melayu dalam parti it... more »

HIKMAH PENGAWAL KESELAMATAN YANG KENA MAKI DAN DI TERAJANG OLEH ISTERI MAT YO .... KINI SEMAKIN TERKENAL DAN MENJADI TUMPUAN PARA PENGGUNA LAPANGAN TERBANG SUBANG SKYPARK !!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 days ago
*Yang maki hamu, caci cerca hina dan terjang Pengawal Keselamatan ini isteri kepada pemilik kereta Mini Cooper .... yang hormat dia sebagai manusia ialah tuan punya kereta Mercedes Benz CLK.* *Azman Mohd. Nayan atau Pak Man hanyalah seorang pengawal keselamatan biasa di Lapangan Terbang Subang Skypark, Subang, Selangor. Namun sejak video kontroversi dia dimaki dan ditendang seorang isteri pemain bolasepak terkenal baru-baru ini, nampaknya ‘graf’ simpati orang ramai terhadapnya dari seluruh negara semakin meningkat. Sebab itu tidak hairanlah, kelibatnya menjadi tumpuan setiap penump... more »

Siling Hospital Serdang Runtuh Buat Kali Ke 3

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 2 days ago
Sebahagian daripada siling berhampiran wad bersalin Hospital Serdang dilaporkan runtuh pagi tadi. Menurut sumber di hospital kerajaan tersebut, tiada kecederaan dilaporkan ekoran kejadian yang berlaku pada jam 2.55 pagi itu. Ini merupakan kejadian runtuhan kali ketiga sejak 2011 dengan empat orang dilaporkan cedera dan seorang cedera teruk pada 2012. Walaubagaimanapun, menurut sumber berkenaan, terdapat “lebih daripada 10 kejadian” yang tidak dilaporkan kepada umum dan dirahsiakan. Apabila dihubungi, pengarah hospital berkenaan, Datuk Dr Ardi Awang mengesahkan kejadian har... more »

Puteri Yang Cair....

noreply@blogger.com (Isa) at IkutSukaAku - Isa - 2 days ago
Pada zaman dulu, ada sorang puteri raja yang cantik rupawan. Namanya Puteri Sheila Aprilia. Sejak lahir lagi puteri ini terkena sumpahan. Apa saja benda yang dipegang oleh puteri akan cair. Oleh sebab itu, semua lelaki tak mahu dekat dengan puteri sebab takut cair jika tersentuh atau terpegang. Maka susahlah hati ayahnya kerana takda siapa yang nak kahwin dengan puterinya itu. Maka.., dengan kebodohan sedia ada maka si Maharaja mengikut nasihat Perdana Menteri, Maharaja pun membawa puterinya berjumpa dengan seorang bomoh untuk berubat. Mengikut kata bomoh tersebut, puteri akan... more »

Sumber: Blogku rangkai.

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..

Tiada ulasan: