Ahad, 6 Oktober 2013

1933. Diam itu mensejahterakan roh.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com . 


Mood: Surat untuk kawan yang tak serupa kawan.
kawan...aku bukan ungkit kau alert pasal aku sehari semalam aku cuma nak ukhwah kita tetap seiring sejalan 

kawan...aku masih ingat waktu korang belum diijabkabulkan, aku tempat persinggahan... tapi bila korang kawen, aku sorang2... (memang la, aku bukan leh tumpang) 

tapi apa yang aku terkilan, bila FB (konon2 nya) menjadi medan mengeratkan hubungan... 

aku ADD korang buat derrkkk tak heran... aku pelik benar lerr kawan... 

takkan dah kawen korang lupa aku sebagai kawan... bukan bukan nak tumpang minum dan makan.. cuma nak sikit ja ingatan tak salahkan??? 

tu jer harapan ku pada mu dua orang yang bernama kawan 

aku terasa mau marah.. 

tapi aku rasa tak perlu marah kerana kau adalah kawan aku rasa ingin menangis, tapi aku rasa rugi kuarkan air mata ni..membazirkan??? 

so, walaupun korang sudah hepi sedangkan aku masih kesepian, aku tetap ingat korang sebagai kawan... penat jaga hati, penat juga menghalau api dalam hati aku tak marah... 

namun sakit sangat bila ada warna kelukaan kat hati ni sekian dari aku, yang bernama kawan untuk kau yang bukan lagi bergelar kawan.. 

sebab aku sayang, aku marah dalam diam

Sumber: (tak-serupa) .
                              Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah (SWT).

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

Tiada ulasan: