Rabu, 9 Oktober 2013

1961. Jadi ketua darjah pun tak layak, nak jadi ketua pengawas?.



بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 

Edisi kantoi: Ketua Audit Negara tampil perjelas penipuan Shabery

PBO™ at pen buruk online ™ - 5 hours ago
Di tengah-tengah kontroversi perbelanjaan RM1.6 juta oleh Kementerian Belia dan Sukan untuk konsert K-Pop tahun lepas, Ketua Audit Negara Tan Sri Ambrin Buang tampil menjelaskan perbelanjaan itu sememangnya ditanggung oleh kerajaan. Tegasnya sewaktu kerja-kerja audit dibuat, Jabatan Audit Negara mendapati sejumlah wang dibelanjakan bagi membiayai beberapa aktiviti berkaitan sambutan Hari Belia Negara 2012 yang dianggap tidak berhemat, termasuklah konsert K-Pop tersebut. baca lagi .. "Perbelanjaan ini dibuat menerusi peruntukan kerajaan yang disalurkan menerusi Majlis Belia Mal... more »

Berita Memalukan Dari Pejabat Perdana Menteri

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 7 hours ago
Setelah di tekan pelbagai pihak barulah Najib tersedar dari di buai mimpi. Dulu beria-ria Najib pertahankan TPPA sedangkan mentornya sendiri, Mahathir menentang perjanjian ini. Akhirnya setelah di jaga dari di buai mimpi, Najib telah membuatkan kenyataan ini.. Kenyataan yang memalukan setelah beria-ria mempertahankannya.. * * *Malaysia Bukan 'Pak Turut' Dalam TPPA - PM* NUSA DUA (BALI): Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak pada Selasa berkata Malaysia bukan 'Pak Turut' dalam rundingan Perjanjian Perkongsian Trans-Pasifik (TPPA), satu inisiatif bagi mewujudkan Perjan... more »

Auta Zahid Hamidi dan Shabery Cheek dibidas Ketua Audit Negara..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 7 hours ago
Ketua Audit Negara, Tan Sri Ambrin Buang menafikan dakwaan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi bahawa polis sudah memberi penjelasan kepada pihaknya sebab 44 pistol dan peralatan lain milik polis hilang. Ambrin turut tidak bersetuju dengan kenyataan bekas Menteri Belia dan Sukan Datuk, Seri Ahmad Shabery Cheek bahawa tiga kumpulan K-pop yang membuat persembahan semasa Hari Belia Sedunia dibayar oleh penaja. Ambrin berkata, polis tidak memberi jawapan berhubung kehilangan aset bernilai RM1.3 juta membabitkan 44 senjata api, 29 kenderaan, 26 walkie talkie, 22 rad... more »

Zahid Hamidi Hanya Layak Jadi Hanya Pemimpin Umno Bukannya Pemimpin Kerajaan.. Ini Sebabnya

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 8 hours ago
Kenyataan Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi dalam satu majlis tertutup di Melaka berkaitan jenayah dan keselamatan baru-baru ini, terus mengundang pertikaian banyak pihak. Rakaman ucapan beliau yang didedahkan oleh sebuah portal berita itu bukan saja dikecam oleh part-parti pembangkang tetapi juga oleh parti komponan Barisan Nasional (BN) sendiri. Selain Gerakan yang sudah menyatakan rasa kurang senang dengan kenyataan Zahid itu, dipercayai beberapa parti lain juga dijangka akan berbuat demikian. Rakyat biasa juga turut terganggu dengan ucapan Zahid itu ... more »

Aduan Terbuka Kepada MAS [Malaysia Airlines] Oleh Kakitangan Kerajaan.

Soz Cyili at Ameno World - 9 hours ago
Assalamualaikum,Saya melalui pengalaman buruk semasa ingin mendapatkan Tawaran Harga Promosi Kakitangan Kerajaan semalam di KL Sentral. Ternyata iklan yang diwar-warkan oleh pihak MAS untuk kakitangan kerajaan adalah tidak telus dan ternyata menipu. Bersama ini saya lampirkan surat aduan kepada pihak MAS. Rujuk aduan kat bawah neh ; Assalamualaikum, Puan, ADUAN KEKELIRUAN IKLAN TAMBANG MURAH

KECOH PAK GUARD YANG KENA MAKI DAN TERAJANG OLEH ISTERI PEMAIN BOLA SEPAK NEGARA BERGAMBAR DENGAN BEKAS ISTERI PEMAIN BOLA SEPAK NEGARA JUGA!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 9 hours ago
*Walaupun di maki di hina dan diterajang oleh seorang wanita yang bergelas isteri kepada pemain bola sepak negara sampaikan kisah video klipnya menjadi viral namun dia tetap cekal dan mendapat pembelaan dan sokongan dari bukan saja majikannya tetapi hampir keseluruhan rakyat yang anti manusia pandang hina kepada rakyat bawahan. Terkini selebriti Rita Rudaini Mohtar bekas isteri pemain bola sepak negara jua Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak dan anak-anaknya kelihatan bergambar dengan Pak Guard yang dihina isteri Mat Yo di Lapangan Terbang Subang Skypark. Isteri pemain bola sepak nega... more »

Projek UMNO Disaman oleh 10 Persatuan Institut Memandu Malaysia

Orang ni at Orang ni - 9 hours ago
*Ambik kau..!!!!* *Sebelum ni dah dikatakan...ini semua projek untuk kroni UMNO:* * * *BL1M – Satu Lagi Projek yang Memperkayakan Kroni UMNO* Pada 31hb Januari 2013, BL1M (Bantuan Lesen 1 Malaysia) yang dianjurkan oleh Pemuda UMNO telah dilancarkan oleh YAB Perdana Menteri, Dato’ Seri Najib Tun Razak. Program ini dikatakan akan mengurangkan beban golongan belia yang ingin memiliki lesen motosikal (kelas B2), dengan pengurangan yuran ujian dari RM261 kepada RM199. MYEG Services Berhad telah dilantik untuk mentadbir dan melaksanakan program tersebut. Namun, setelah meneliti dokumen-do... more »

KEPADA SIAPA MANTAN MUFTI PERLIS MAKSUDKAN PEMIMPIN BERPERANGAI MACAM KASSIM BABA?

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 10 hours ago
*Omak Kau tertarik dengan suatu ungkapan mantan Mufti Perlis YBhg Dato' Dr Mohd Asri b Zainul Abidin yang berbunyi .. " **kepada sesiapa yang ada niat untuk 'mengebas' harta negara ini, janganlah sampai macam Kasim Baba, semuanya dikebas, tiada yang berharga melainkan disapunya..kesian rakyat jelata yang susah seperti kami ini..negara kita ini kaya dengan minyak, balak, sawit dan pelbagai lagi..tapi harga barang makin naik, rakyat makin sempit, jenayah pula menjadi-jadi..wahai yang berkuasa kesianilah kami yang daif ini.." Kepada siapakah ianya di tujukan?.. Omak Kau meramalkan dit... more »

Terkini!!! Hebat & Berwibawa: Ustaz Azam Samad Calon 'Favorite' Para Pengundi Bagi PRK DUN N20 Sg Limau.. Jom Terjah!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 11 hours ago
ALOR SETAR – Pemilihan calon yang tepat untuk mewakili Pas pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Dun Sungai Limau, 4 November ini dilihat menjadi semakin rumit apabila seorang lagi calon yang merupakan pemimpin Pas Kawasan Jerai juga disebut-sebut mungkin tersenarai dalam pencalonan tersebut. Berkelulusan Ijazah Sarjana Muda Syariah Islamiah dari Universiti Al-Azhar, Mesir, Azam Samad, 37, disebut-sebut antara calon yang mungkin akan mewakili Pas pada PRK Dun Sungai Limau nanti. Beliau yang juga Pengarah Jabatan Pasti Kedah adalah merupakan anak didik politik kepada bekas Menteri Besar ... more »

CALON KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA BERANG NAIK ANGIN SATU BADAN SEBAB LEMBAGA DISIPLIN UMNO GAGAL BERTINDAK ATAS ADUANNYA MENGENAI SALAH LAKU KHAIRY JAMALUDDIN MENGGUNAKAN JENTERA KERAJAAN UNTUK BERKEMPEN JAWATAN KETUA PEMUDA UMNO MALAYSIA!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 11 hours ago
*Pergh!!!! Nampak gayanya menang jadi arang kalah jadi abu .... alang-alang seluk perkasam biar sampai lengan ... gengam bara api biar sampai menjadi abu .... Kalau takut pada risiko jangan nak bertanding sebagai Ketua Pemuda UMNO Malaysia .. Lawan Tetap lawan sampai naik meroyan. Nampaknya kerja menyerang UMNO kini dari pihak Pakatan Rakyat sudah menjadi mudah dan senang .. Kini peranan dan tanggung jawab sudah diambil alih secara sukarela dan percuma oleh ahli-ahli UMNO sendiri. Petikan kenyataan Syed Rosli, “Sekiranya Lembaga Disiplin Umno gagal mengambil tindakan berdasarkan ad... more »

BERITA YANG UTUSAN DAN BERITA HARIAN TIDAK AKAN LAPOR ..... TOKOH PENDAKWAH TERKEMUKA AKUI PERKEMBANGAN ISLAM DI SELANGOR DI BAWAH KERAJAAN PAKATAN RAKYAT CUKUP MENAKJUBKAN!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 11 hours ago
* SHAH ALAM, 8 OKT: Tokoh Pendakwah Selangor 2013 menyifatkan perkembangan Islam di Selangor di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat sebagai menakjubkan berikutan kerancakkan penganjuran program-program bercorak keagamaan di negeri ini.* *** Menurut Shah Kirit Kakulal Govindji, keadaan itu didorong oleh kesungguhan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS), Majlis Agama Islam Selangor (MAIS), Jabatan Mufti dan semua pihak terlibat dalam menyebarkan kefahaman sebenar Islam.* *** “Alhamdullilah saya lihat perkembangan Islam di Selangor khususnya sejak lima tahun ini adalah satu perkembangan yan... more »

Peguam Bela 13 OKZ juga peguam bela untuk OKT kes Syiah.

mantaro at SISI BUKIT - 11 hours ago
Taiping,8 Oktober-Peguambela En. Aminuddin Zulkifli dari Tanjung Malim menjadi Peguam Bela untuk orang kena tuduh berkaitan kes memiliki dan menyimpankan dokumen berkaitan ajaran Syiah yang bercanggah dengan Fatwa Kerajaan Negeri Perak. Perbicaraan akan disebut semula pada 12 November 2013. Peguam Encik Aminuddin Zulkifli seusai pengurusan kes berkaitan kes menyimpan dan memiliki dokumen berkaitan ajaran syiah di Mahkamah Syariah,Taiping.

PANAS : Ketua Audit Negara Bidas Kenyataan PDRM, Zahid Hamidi Dan Shabery Cheek!

Soz Cyili at Ameno World - 12 hours ago
Kantoi. Kantoi. Kantoi. Dan kantoi. Gila kaw2 Ketua Audit punya statement. Ketua Audit negara cakap ; 1. PDRM tak pernah beri penjelasan, laporan ataupun jawapan mengenai kehilangan aset PDRM kepada audit selama neh. Ini bermaksud Zahid bagi statement palsu, bohong. Pasal sebelum neh Zahid tampil membuat kenyataan bahawa penjelasan kepada audit sudah dibuat sebelum ini. Tiada unsur2

Inilah yang dikatakan sebagai 'Gila Kuasa'...

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 12 hours ago
Kita anggaplah apa yang didedahkan dalam satu sidang media di Putrajaya ini sebagai satu anjakan paradigma yang dilakukan oleh ahli-ahlinya.. Jika dulu hanya yang rapat dengan pimpinan akan mengetahui pertelingkahan atau pergeseran dalaman yang berlaku hingga ahli biasa tidak tahu mengenainya.. Sehingga membolehkan ahli-ahli peringkat bawahan berbangga kononnya pemimpin mereka tidak seperti pemimpin UMNO yang gila kuasa.. Kini anjakan paradigma yang dilakukan oleh Ahli PAS ini, mendedahkan apa yang berlaku dalam PAS Putrajaya kepada media. Mungkin kerana ada antara mereka mula me... more »

Runtuh Lagi.. Kini Pasar Raya

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 13 hours ago
Selang seminggu insiden bumbung masjid di Terengganu runtuh, hari ini digemparkan runtuhan pada sebahagian dinding belakang sebuah pasar raya yang baru beroperasi Julai lalu, di Bandar Darul Aman, Jitra, Kedah. Runtuhan itu dipercayai akibat keretakan dalam kejadian kira-kira jam 8.40 pagi tadi. Difahamkan, dua petugas penyelenggaraan yang ingin melakukan pemeriksaan di bahagian belakang pasar raya berkenaan sempat melarikan diri selepas terdengar bunyi runtuhan dinding. Tiada kemalangan jiwa dilaporkan dalam insiden itu. Mengikut laporan media, difahamkan, pemeriksaan... more »

Akhirnya Atas Desakan Rakyat, Najib Sedar TPPA Bahaya

ReJaM at MiLo SuaM - 13 hours ago
Kenyataan Terbuka 8 Oktober 2013Akhirnya Atas Desakan Rakyat, Najib Sedar TPPA Bahaya Najib Razak akhirnya disedarkan oleh desakan rakyat bahawa Perjanjian TPPA itu 'menceroboh' hak kedaulatan dalam merangka formula peraturan dan dasar, atau dengan bahasa lebih tepat - Menggadai kedaulatan tanahair. Syukurlah, walaupun media arus perdana tidak menjalankan peranan yang wajar dalam memberi

Patutlah Ahli Umno Seronok Pinjam Dengan TEKUN.. Ini Sebabnya

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 14 hours ago
PKR hari ini mendakwa ahli Umno yang meminjam daripada Pinjaman Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (Tekun) masih gagal menjelaskan hutang sebanyai RM1 bilion, susulan daripada pengakuan Ketua Pengarah Eksekutif (CEO) Tekun, Datuk Abdul Rahim Hassan, semalam bahawa pinjaman tersebut hanya untuk ahli Umno. Pengarah Komunikasi PKR, Fahmi Fadzil, berkata sejak Tekun ditubuhkan pada 1998, dana sebanyak RM2.42 bilion diberikan kepada 237,173 usahawan dan daripada jumlah tersebut RM1.6 bilion adalah dana daripada kerajaan pusat. "Sejak ditubuhkan pada 1998 hingga awal tahun ini, hanya RM... more »

Gara-gara Bantuan Lesen 1Malaysia Najib, Kerajaan disaman 10 Sekolah Memandu..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 15 hours ago
Siapa yang punya idea ni agaknya.. kalau nak dikatakan Najib punya idea... mustahil.. sebab Najib bukannya tahu susah payah rakyat.. Yang jelas perlaksanaannya telah dilakukan tanpa kajian yang menyeluruh hingga hasilnya menyusahkan Sekolah-sekolah memandu.. dan akhirnya berpatah balik kepada Kerajaan. Kalau kalah saman ni, duit rakyat juga yang akan diguna untuk membayar saman.. Sepuluh sekolah memandu memfailkan saman terhadap kerajaan, ketua pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan dan seorang pengarah biro Pemuda Umno berhubung inisiatif Bantuan Lesen 1Malaysia (BL1M) yang diperke... more »


Sumber: (www.blogger.com/home) .

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..

Tiada ulasan: