Sabtu, 12 Oktober 2013

1993. Andaiku Tahu.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

Ungû - Andai Ku Tahu.

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 4 minutes ago
Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim mengkritik Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim di depan orang ramai malam tadi dan meminta beliau tidak lagi berbangga dengan lebihan kewangan yang diperolehi tetapi gagal dalam membelanjakannya dengan baik. Sebaliknya, beliau memuji Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang disifatkannya berjaya membawa Pulau Pinang mencapai tahap prestasi terbaik. Anwar mendakwa, setakat ini Pulau Pinang di bawah pimpinan Lim menunjukkan prestasi yang membanggakan berbanding Menteri Besar Selangor ekoran kelemahan yang dilihat masih b... more »

SEORANG AHLI PERNIAGAAN BERSAMA DUA PENGAWAL PERIBADINYA DI TAHAN POLIS KERANA BERLAGAK SAMSENG TUNJUK PISTOL..

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 39 minutes ago
*Johor Bahru - Seorang ahli perniagaan dan dua pengawal peribadinya berlagak ala samseng apabila menendang sebuah kereta Toyota Vios yang didakwa dipandu laju di kawasan Taman Mutiara Rini di sini. Perbuatan pada pukul 10.30 malam, Rabu lalu itu bagaimanapun memakan diri apabila mer**eka bertiga ditahan selepas pemandu kereta tersebut melaporkan kejadian itu kepada polis. “Semasa kejadian, salah seorang pengawal peribadi ahli perniagaan itu menunjukkan pistol yang disisip di pinggangnya menyebabkan mangsa lari dari lokasi kejadian,” ujar Ketua Polis Daerah Nusajaya, Superintend... more »

KEPERITAN HIDUP WARGA EMAS SEKIAN LAMA TERABAI AKHIRNYA MENDAPAT PEMBELAAN DARI ADUN PAS CHUKAI BERSAMA 30 KAKITANGAN PUSAT KHIDMAT MASYARAKAT PAS DUN CHUKAI.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*(A) Hanafiah dan kakitangan Pusat Khidmat Masyarakat (Pas) Dun Chukai membersihkan bumbung rumah Zainab yang dipenuhi daun kering dan ranting kayu sebelum menggantikan zink lama dengan yang baharu. (B) Zainab dan anaknya, Mohd Awi bersyukur kerana rumah mereka dibaiki Pusat Khidmat Masyakat (Pas) Dun Chukai secara gotong-royong.(C) Gara-gara akar pokok menjalar, ada antara papan dinding tercabut menyebabkan daun kering masuk dan memenuhi ruang dalam bilik tidur. * * * *CHUKAI – “Tok wan hanya tidur di birai tilam sebab separuh daripada tilam dan katil dibelit akar pokok,” kata war... more »

SEDIHNYA!!! (Gambar) Murid Tahun 6 Mati Terjerut Tali Kabel Komputer..

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 1 hour ago
KUALA KRAI – “Pagi tadi adik beritahu saya dia baru belajar buat jerat ayam, namun saya tidak menyangka tidak lama selepas itu menemuinya dalam keadaan tergantung dengan lehernya terjerut.” Demikian kata Nor Amira Idayu Yusuf, 15, kakak kepada Muhammad Idham, 12, yang ditemui dalam keadaan leher terjerut pada kabel komputer yang diikat pada tiang bumbung dapur rumah, kira-kira jam 9.15 pagi hari ini. Difahamkan sebelum kejadian berlaku, murid tahun enam Sekolah Kebangsaan (SK) Bedal itu berhasrat menggunakan tali itu untuk menjerat ayam peliharaan di sekitar rumahnya. Amira b... more »

Pakatan Rakyat Punya Senjata Baru Untuk Belasah BN Pada PRU14

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 1 hour ago
Ia mungkin masih awal, tetapi kehadiran kira-kira 300 peserta dalam forum mengenai Laporan Ketua Audit Negara di Kuala Lumpur malam tadi, mencerminkan kebimbangan pembayar cukai terhadap sikap Putrajaya yang berbelanja secara berlebihan sejak beberapa tahun kebelakangan ini. Antara yang hadir ialah mahasiswa universiti serta peniaga Cina yang mahu mendengar apa yang Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mahu katakan tentang ketirisan dan pembaziran kerajaan. Mereka kagum dengan pemidato mahir ini, yang tidak mengecewakan mereka dengan kata-kata lucu tentang bagaimana k... more »

Trying to prove people wrong

To prove my cousin wrong that nothing in life comes for free, I would like to put up my bank account P279-09045-4 POSB Savings account that whoever wants to donate could donate to me. Salvation is free, blessings of God comes for free, because Jesus has paid it for us. Joshua misconstrue the Bible to his own advantage. Do not conform to the pattern of this world, but be transformed by the renewing of your mind. (Romans 12:2 NIV) - Posted using BlogPress from my iPhone Location: Strathmore Avenue, Queenstown, Singapore

anngota polis cedera dalam serangan di balai polis johor

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 5 hours ago
SEGAMAT- Dua lelaki termasuk seorang anggota polis Pasukan Gerakan Am Batalion Keenam, Bakri, Muar, cedera setelah diserang lima lelaki bersenjata parang di kawasan Balai Polis Labis di sini, Sabtu. Ketua Polis Daerah Segamat Supt Mohd Kamil Sukaimi berkata dalam kejadian kira-kira pukul 11 pagi itu, anggota polis berkenaan mengalami kecederaan parah di bahagian kepala, kaki kanan, dan anggota tubuh badan, manakala rakannya hanya mengalami cedera ringan. “Kedua-dua mangsa bersama dua orang lagi termasuk isteri mangsa sebelum itu sedang menaiki sebuah kereta dalam perjalanan dari ar... more »

Sumber: (http://www.blogger.com) . 

وَتِلْكَ الْقُرَى أَهْلَكْنَاهُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَعَلْنَا لِمَهْلِكِهِم مَّوْعِداً 
Dan penduduk negeri-negeri (yang derhaka) itu Kami telah binasakan ketika mereka melakukan kezaliman, dan Kami telah tetapkan satu masa yang tertentu bagi kebinasaan mereka.
(Surah Al-Kahf ayat 59)
 


Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

Tiada ulasan: