Isnin, 14 Oktober 2013

2033. Keletah dan akhirnya menjadi latah seseorang individu.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 

Maksud perkataan keletah

mykamus.com/free/2010/09/keletah/Translate this page
Apakah maksud keletah ? Maksud perkataan keletah adalah / The meaning of keletah is : pretentious , talkative , cheeky. Perkataan berkaitan: / Related Words.

Maksud perkataan latah

mykamus.com/free/2010/09/latah/Translate this page
Maksud perkataan latah adalah / The meaning of latah is : say or do something unconsciously due to shock or fright. Perkataan berkaitan: / Related Words.

PENCABAR KHAIRY JAMALUDDIN ENGGAN TERIMA HAKIKAT YANG BELIAU TIDAK MENDAPAT SOKONGAN LANGSUNG????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 45 seconds ago
*Inilah akibatnya apabila masuk terjun bertanding merebut jawatan langsung tidak mau mencermin diri terlebih dulu .. enggan ukur baju badan sendiri ... hajat tinggi nak pakai topi besar sedangkan kepala bersaiz kecil.* * **Tidak pernah dalam sejarah pertandingan merebut jawatan, bahagian sendiri tidak berikan sokongan dan undi.* * **Mustahil dia tidak tahu tahu dan dapat menghidu sama ada bahagian sendiri tidak sokong atau tidak.* * **Jadi amat jelas kemasukkan beliau bertanding mencabar KJ merebut jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia seolah-olah didorong atas kononnya mendapat soko... more »

3 tahun tak pernah dapat seks dari suami sejak bernikah

PBO™ at pen buruk online ™ - 28 minutes ago
Saya mendirikan rumah tangga sudah hampir tiga tahun, tetapi selama berkahwin tak pernah bersama. Kami pernah mencuba tapi gagal dan ini membuatkan saya buntu. Hanya itu masalah yang dihadapi, manakala perkara lain semuanya sempurna. baca lagi .. Malah, suami memberikan nafkah zahir yang cukup dan sentiasa bergurau. Cuma yang membuatkan saya keliru adalah masalah di bilik tidur. Saya pernah berbincang dengan suami kerana inginkan anak, tetapi tiada apa-apa perubahan. Saya tak tahu sampai bila harus begini dan bagaimana perkahwinan tanpa nafkah batin? Saya betul-betul buntu dan ... more »

Khalid - Anwar semakin 'dingin'?

PBO™ at pen buruk online ™ - 57 minutes ago
Dalam politik segalanya mungkin. Kawan berpuluh-puluh tahun boleh bertukar sekelip mata sebagai musuh. Malah siapa tahu Najib boleh jadi rakan karib dalam politik Anwar. Itukan politik? Kecuali bagi yang betul-betul mempunyai pendirian dan jati diri yang kuat. Bukan Hassan JATI ye hehehe Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim berkata pihaknya mempunyai alasan tersendiri dalam cara membelanjakan lebihan dana kerajaan negeri. Beliau berkata ia perlu dilakukan dengan tertib agar rakyat tahu tujuan dana itu digunakan. baca lagi .. Proses mengumpulkan lebihan dana kera... more »

Teguran buat PAS dari penyokong PAS..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 hour ago
Bismillahirahmanirahim, Buat pertama kalinya saya menulis analisis mengenai PAS yg agak panjang. Risikonya sgt tinggi kerana pengalaman sebelum ini apabila saya mengkritik PAS, teruk saya dihentam. Sgt berbeza dgn ahli2 UMNO walaupun ada seorang dua yg ekstrim tetapi ahli UMNO akan melawan hujah saya sedikit profesional. Saya menulis mengenai parti ini ada bersebab. Buat yg ingin membaca, jgn letakkan diri anda dlm sebagai ahli parti...utk mudah menerimanya Jika tidak bersetuju anggaplah itu hak tuan2 dan puan2. Begitu juga penulisan ini hanyalah pandangan peribadi saya yg saya ra... more »

Rumah MB Perlis Terbakar . ahli keluarga nyaris maut (VIDEO INSIDE)

PBO™ at pen buruk online ™ - 6 hours ago
Empat ahli keluarga Menteri Besar Perlis, Azlan Man nyaris maut apabila kediaman mereka musnah dalam kebakaran lewat malam semalam. Kejadian berlaku di Jalan Negeri Sembilan Selatan, Bukit Persekutuan, ibu negara. Lima jentera bersama 58 anggota bomba dan penyelamat dari Balai Hang Tuah, Sentul, Taman Tun Dr Ismail, Pantai dan Seputih dikejarkan ke tempat kejadian. Tiba di lokasi, hampir 60 peratus kediaman ini telah terbakar. baca lagi .. Ini kerana struktur rumah ini diperbuat daripada kayu. Bagi memadamkan api, bomba terpaksa mendapatkan punca air sejauh 500 meter dari l... more »

Lagu motibasi buat Lokman Noor Adam

Orang ni at Orang ni - 7 hours ago
Sebelum itu.... *Abah Anas Ar Rembawi -- Kek Lokman Noor Adam den ucapkan takziah laa sobab kau kalah. **Jangan copek gibap pulak, cubo laiee lain kali. * * **Anggap lah bondo tu macam towey klab malam Awie cakap "Trajedi OKtober"_ni ha lirik lagu Trajedi Oktober sebagai motibasi buek kau, cumo den ado ubah sikit laa....* * **(Aku print screen-kan....hahaha...)* Adakah Lokman Noor Adam dah sedar bahawa beliau telah dimakan sumpah katak...hahaha.... * *
Sumber: (Home) . 

وَتِلْكَ الْقُرَى أَهْلَكْنَاهُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَعَلْنَا لِمَهْلِكِهِم مَّوْعِداً 
Dan penduduk negeri-negeri (yang derhaka) itu Kami telah binasakan ketika mereka melakukan kezaliman, dan Kami telah tetapkan satu masa yang tertentu bagi kebinasaan mereka.
(Surah Al-Kahf ayat 59)
 
                              Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah (SWT).
Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

Tiada ulasan: