Isnin, 21 Oktober 2013

2112. Satu contoh The United Malays National Organization (UMNO).


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com

Munafik dan kafir laknatullah adalah pemberontak dan pengganas sebenar.
Islam Agama Ku.

Nama Parti "ongputih" menariknya parti berteraskan Melayu.



Ali Rustam Sedih dan Hiba Umno Melaka Tidak Beri Sokongan

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 5 hours ago
He..he..he.. eloklah pencen Ali Rustam.. Ibarat sudah jatuh di timpa tangga. Kalah di perlimen Bukit Katil dan terbaru kalah di pemilihan Umno dan dapat hanya 7 undi. Yang malang Umno Melaka sendiri pun tak mengundi Ali Rustam.. Sebenarnya Umno melaka pun dah menyampah dengan ko.. *Ali Rustam Kecewa Umno melaka Tidak Beri Sokongan* Senator Datuk Seri Mohd Ali Rustam kecewa apabila hanya satu daripada enam bahagian Umno di negeri Melaka mengundinya untuk jawatan Naib Presiden. Bekas Ketua Menteri Melaka itu berkata, beliau hanya mendapat undi daripada Umno Bukit Katil yang diketua... more »

Sumber: (Blogger Dashboard) . 

21 Oktober, 2013

Ali Rustam Sedih dan Hiba Umno Melaka Tidak Beri Sokongan

He..he..he.. eloklah pencen Ali Rustam.. Ibarat sudah jatuh di timpa tangga. Kalah di perlimen Bukit Katil dan terbaru kalah di pemilihan Umno dan dapat hanya 7 undi. Yang malang Umno Melaka sendiri pun tak mengundi Ali Rustam.. Sebenarnya Umno melaka pun dah menyampah dengan ko..

Ali Rustam Kecewa Umno melaka Tidak Beri Sokongan

Senator Datuk Seri Mohd Ali Rustam kecewa apabila hanya satu daripada enam bahagian Umno di negeri Melaka mengundinya untuk jawatan Naib Presiden.

Bekas Ketua Menteri Melaka itu berkata, beliau hanya mendapat undi daripada Umno Bukit Katil yang diketuainya sementara lima lagi bahagian seperti Tangga Batu, Alor Gajah, Masjid Tanah, Jasin dan Kota Melaka tidak berbuat demikian.

"Inilah dunia politik sebenarnya yang dapat saya rasakan. Apa salahnya saya diberi peluang mengisi salah satu daripada tiga tempat bagi jawatan Naib Presiden.

“Kalau hendak pilih satu sahaja mungkin keadaan sebaliknya, namun di Melaka saya lebih terkilan kerana tidak mendapat sokongan langsung.

“Inilah hakikat yang harus saya akui. Apabila saya tidak memegang sebarang jawatan di negeri atau Pusat tiada siapa hendak lihat saya, tetapi dulu ketika 13 tahun jadi Ketua Menteri semua sokong saya," katanya dipetik daripada Utusan Malaysia.

Mohd Ali yang bertanding jawatan Naib Presiden bersama lima calon lain tewas selepas hanya mendapat tujuh undi daripada bahagian.

Dalam Pilihan Raya Umum ke-13 lalu, beliau tewas di kerusi Parlimen Bukit Katil kepada Ketua Pemuda PKR, Shamsul Iskandar.

Mohd Ali yang juga Pengerusi Perbadanan Usahawan Nasional Berhad (PUNB) hanya mengekalkan jawatan Ketua Umno Bahagian Bukit Katil selepas menang tanpa bertanding.

Ketika mengulas lanjut mengenai kekalahan itu, Mohd Ali berkata, sepanjang 13 tahun memegang jawatan Ketua Menteri, beliau tidak menghadapi sebarang masalah apabila pernah menang jawatan Naib Presiden pada 2004 dan ahli Majlis Tertinggi (MT).

Dalam pemilihan Naib Presiden pada Sabtu, semua penyandang berjaya mengekalkan jawatan masing-masing.

Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi memperoleh 185 undi, Datuk Seri Mohd Shafie Apdal (174 undi) manakala Datuk Seri Hishammuddin Hussein pula mendapat 100 undi.

Trio itu menewaskan Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir yang memperoleh 91 undi, bekas Menteri Besar Negeri Sembilan, Tan Sri Isa Samad dan Mohd Ali yang masing-masing mendapat tujuh undi.

Kira-kira 146,500 perwakilan daripada 191 bahagian Umno buat pertama kali mengundi mengikut sistem 'electoral college' bagi memilih tiga naib presiden itu.

Setiap seorang daripada tiga calon yang memperolehi undi paling banyak daripada perwakilan dikira memperoleh satu undi daripada bahagian berkenaan.

Sebelum ini, hanya 2,500 perwakilan menentukan nasib pemimpin Majlis Tertinggi semasa perhimpunan agung parti di ibu negara. ~tmi

Sumber: (Umno Melaka) .


وَتِلْكَ الْقُرَى أَهْلَكْنَاهُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَعَلْنَا لِمَهْلِكِهِم مَّوْعِداً 
Dan penduduk negeri-negeri (yang derhaka) itu Kami telah binasakan ketika mereka melakukan kezaliman, dan Kami telah tetapkan satu masa yang tertentu bagi kebinasaan mereka.
(Surah Al-Kahf ayat 59)
 
                              Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah (SWT).


"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185]. 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120] . 

Baca Juga: 
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263). 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69). 

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86). 


Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin). 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..
10-20-(30-40-50-60-70)-77

Tiada ulasan: