Khamis, 24 Oktober 2013

2148. Taklimat mengenai Bajet 2014 kerajaan negeri Selangor.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com

Munafik dan kafir laknatullah adalah pemberontak dan pengganas sebenar.
Islam Agama Ku.

Thursday, October 24, 2013

Dilabel sebagai Kedekut : MB Selangor panggil Adun PR untuk taklimat

Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim  akan memberikan taklimat mengenai Bajet 2014 kerajaan negeri Selangor kepada semua Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pakatan Rakyat (PR).

Taklimat itu dipanggil oleh Pegawai Kewangan Negeri, Datuk Nordin Sulaiman melalui surat bertarikh 18 Oktober lalu dan akan diadakan di Bangunan Dewan Undangan Negeri (DUN) Selangor hari ini mulai jam 3.00 petang.

Pada 18 Oktober, pemimpin PR Selangor dari PAS, DAP dan PKR menyerahkan memorandum kepada Abdul Khalid bagi mencadangkan beberapa pandangan mengenai belanjawan negeri.

Memorandum itu ditandatangani ketiga-tiga pemimpin utama parti PR Selangor seperti Pesuruhjaya PAS Selangor, Dr Rani Othman; Pengerusi PKR Selangor, Mohamed Azmin Ali; dan Pengerusi DAP Selangor, Lau Weng Sang.

Memorandum ini dianggap satu lagi tekanan kepada Khalid selepas beberapa kritikan diajukan kepada beliau sebelum ini.

Namun tidak diketahui apakah taklimat itu diadakan ekoran memorandum yang dihantar oleh pemimpin PR Selangor itu.

"Kita akan pastikan sekurang-kurangnya enam Adun PAS Selangor akan menyertai taklimat esok. Saya sendiri tidak akan dapat menyertainya kerana masih di Sungai Limau," kata Pesuruhjaya PAS Selangor itu yang kini berada di Sungai Limau untuk berkempen.

Menurut Dr Rani, Adun Bangi, Dr Shafei Ngah diberikan mandat untuk mengetuai Adun PAS dalam taklimat esok kerana kebanyakan pemimpin PAS termasuk Adun Selangor berada di Sungai Limau.

Isu cara kerajaan negeri Selangor pimpinan Abdul Khalid membelanjakan wang kerajaan negeri menjadi topik perbincangan hangat sejak kebelakangan ini sehingga ada yang melebelkan beliau sebagai ‘kedekut’.

Ini kerana mereka berasa amat sukar untuk mendapatkan peruntukan daripada kerajaan negeri untuk melaksanakan apa-apa projek di negeri itu walaupun Selangor mempunyai rezab wang yang banyak.

Pemimpin utama PR yang juga Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim turut mengkritik Khalid secara terbuka di samping memuji Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng.

Abdul Khalid ketika menjawab kritikan itu berkata, beliau menerimanya dengan baik dan menganggap ia sebagai satu perkara biasa.

Namun, kenyataan yang dikeluarkan Abdul Khalid bahawa dia lebih mengambil berat kritikan rakyat berbanding pemimpin dan ahli politik mendapat mendapat serangan balas Ahli Parlimen Pucong dari DAP, Gobind Singh Deo.

Gobind meminta Abdul Khalid memberikan penjelasan mengenai kenyataannya itu kerana pemimpin politik mewakili suara rakyat kerana rakyat memilih mereka ~ The Malaysian Insider


Setiausaha Politik Menteri Besar, Selangor Faekah Husin ketika menjawab kritikan itu, berkata majikannya itu bukan kedekut, tetapi berbelanja dengan baik (pruden)... sila baca di ( SINI )



Sumber: (darisungaiderhaka.blogspot.com) . 

وَتِلْكَ الْقُرَى أَهْلَكْنَاهُمْ لَمَّا ظَلَمُوا وَجَعَلْنَا لِمَهْلِكِهِم مَّوْعِداً 
Dan penduduk negeri-negeri (yang derhaka) itu Kami telah binasakan ketika mereka melakukan kezaliman, dan Kami telah tetapkan satu masa yang tertentu bagi kebinasaan mereka.
(Surah Al-Kahf ayat 59)
 
                              Tiada ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah (SWT).

"..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH Kesenangan YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185]. 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120] . 

Baca Juga: 
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263). 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69). 

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86). 


Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin). 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..
10-20-(30-40-50-60-70)-77

Tiada ulasan: