Sabtu, 26 Oktober 2013

2174. Contoh-contoh berikut adalah antara kejayaan BN membina wajah-wajah pengundi baru Malaysia?.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com

[KANTOI] Menteri Kesihatan Akui Peningkatan Diabetis dan Obesiti BUKAN Kerana Gula

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 43 minutes ago
[TMI] Menteri Kesihatan, Datuk Seri Dr S. Subramaniam hari ini mengakui peningkatan penyakit diabetis atau kencing manis serta obesiti di kalangan rakyat di negara ini bukan semata-mata berpunca daripada pengambilan gula. Namun jelas beliau, pengambilan gula boleh menyebabkan penghidap penyakit berkenaan bertambah teruk atau kronik. Subramaniam mengulas laporan The Malaysian Insider berhubung dakwaan seorang doktor pakar yang menyangkal alasan kerajaan menaikkan harga gula demi menangani peningkatan penyakit tersebut di negara ini. Menurut Dr P Ramesh, langkah tersebut tidak akan... more »

Kempen BIADAP, Kaitkan Subsidi Gula dengan Orang yang Sudah Meninggal Dunia

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 55 minutes ago
* * *TPM kaitkan Azizan pertahan potong subsidi gula* [MK] Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin mempertahankan pengurangan subsidi gula sebanyak 34 sen yang diumumkan kerajaan dalam pembentangan Bajet 2014 semalam dan berkuatkuasa hari ini. Menurutnya, ia dilakukan untuk manfaat orang ramai dan hadirin yang hadir perlu mengambil iktibar daripada penyakit kencing manis yang dideritai allahyarham Tan Sri Azizan Abdul Razak. Azizan terpaksa menjalani pembedahan memotong kedua-dua belah kakinya akibat komplikasi penyakit kencing manis. Bekas menteri besar Kedah itu meninggal d... more »

PRK Sungai Limau : Calon BN Di Kutuk Penyokong Sendiri Sebab Bodoh

Orang ni at Orang ni - 1 hour ago
*Kerana Dr Suhaimi calon UMNO BN DUN Sungai Limau buat aksi diatas (gambar) ketika kamera diajukan kepada beliau.. * *Laman pro BN kata ini mesti minta duit 2 juta* *Ada yang kata nak bini dua* *Ada yang kata bodoh 2x5* *Tak kurang kata minyak naik 2 kupang Ada juga penyokong UMNO dah komen mengatakan 'menyamar' jadi lebai bagi meraih undi sebab asyik pakai lebai putih dan tak pakai songkok hitam tinggi seperti puak UMNO yang lain.* *Camana hangpa pilih calon nie..??? Hahaha....*

SANDIWARA AKU JANJI SUDAH MENJADI AKU TIPU..SEMASA LANCARKAN AKU JANJI, CAKAP AKU JANJI BN TIDAK SAMA DENGAN JANJI MANIS MANIFESTO PR...SEKARANG AIR LIUR BELUM KERING SUDAH MULA NAK CARI ISU UNTUK TIPU RAKYAT

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Semasa Najib membentangkan Aku Janji sebagai manifesto PRU13 untuk menaikan BR1M RM1200 untuk isi rumah dan RM600 untuk bujang tetapi pada bajet semalam lain pula rentaknya. Untuk isi rumah dari RM500 cuma dinaikan kepada RM650 sahaja manakala untuk bujang daripada RM250 dinaikan kepada RM300 sahaja.* *SEBELUM INI GEGAK GEMPITA RIUH RENDAH SATU DUNIA KATA, KALAU PILIH BN UNTUK TERUS TERAJUI NEGARA PADA PRU 13 LALU, PALING KURANG TAHUN INI SEMUA PENERIMA BR1M YANG LAYAN AKAN TERIMA RM1,200.** * *BILA DAH MENANG SUDAH LAIN MACAM PUNYA SKRIP...SUDAH MULA NAK KENCINGKAN RAKYAT YANG M... more »

Muhyiddin Yasin apa sudah jadi,tiada lesen boleh dapat tender jaga sekolah.

mantaro at SISI BUKIT - 1 hour ago
Persatuan Perkhidmatan Kawasalan Keselamatan Malaysia (PPKMM) meminta SPRM menyiasat Kementerian Pendidikan kerana gagal menyemak semula sehingga ada syarikat tidak mempunyai cawangan,kenderaan,organisasi lengkap,tidak ada lesen,disenarai hitam berjaya memperoleh tender kawalan keselamatan di sekolah.TS Muhyiddin Yasin sebagai menteri Pendidikan kena bertangungjawab. 30,000 jaga haram. Muhyiddin Yasin kena bertangungjawab,syarikat tiada lesen boleh mohon tender kawalan keselamatan di sekolah.Hanya pandai kempen pilihanraya ,tangan bahu tahi tak tahu?

Perlaksanaan GST : Apa kata pakar-pakar ekonomi?.. bacalah..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 2 hours ago
Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) adalah langkah ‘regresif’ yang akan memberi kesan lebih buruk kepada kumpulan miskin dan rakyat Malaysia yang sudah pun bergelut dengan hutang, kata pakar ekonomi. Walaupun memuji langkah kerajaan untuk memansuhkan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (SST) untuk diganti dengan GST, kadar 6% yang diumum Putrajaya hari ini dalam Bajet 2013 dianggap terlalu tinggi, menurut pakar ekonomi Institut Rakyat, Azrul Azwar Ahmad Tajudin. "Ini adalah cukai regresif kerana mereka yang berpendapatan rendah dan sederhana akan terbeban dengan pengenalan cukai in... more »

"Saya Mahu Negara Kita Laksanakan Hukum Hudud Walaupun Saya Bukan Islam"

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 2 hours ago
Walaupun pemimpin negara semakin galak berdebat mengenai perlaksanaan hukum hudud, namun adakah perkara itu terkesan di hati masyarakat? Kebelakangan ini semakin banyak kes tembak, bunuh dan rogol yang telah menjadi igauan masyarakat kita tanpa mengira agama, bangsa, umur dan jantina, dan mungkin anda yang akan menjadi mangsa seterusnya. Orang ramai mula mempertkaikan penguatkuasaan pihak berkuasa, namun secara adilnya PDRM juga perlukan masa untuk memberkas penjenayah, menyiasat dan selebihnya terserah kepada tindakan undang-undang yang tertakluk dalam Perlembagaan Malaysi... more »

bajet 2014 bercanggah dengan akujanji BN

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 3 hours ago
Saksikan video Najib dan AKUJANJInyaIntipati Bajet 2014 yang dibentangkan Najib di Parlimen dirasakan paling tidak menarik kali ini. Bajet yang pada mulanya diandaikan sebagai bajet menunaikan janji kepada rakyat dan membuktikan slogan BN menang, rakyat senang setelah rakyat, terutamanya penduduk kampung dan luar bandar terus memberi sokongan kepada BN dalam pilihan raya lalu, kini sudah bertukar menjadi bajet mungkir janji. Jika diimbas janji-janji yang ditaburkan dalam manifesto pilihan raya BN dengan intipati bajet ini, ternyata banyak janji itu tidak ditunaikan dan janji hanya ... more »

HOT FMSetelah Faizal Ismail, kini giliran Farah Fauzana pulak ..?

PBO™ at pen buruk online ™ - 3 hours ago
Fara memberitahu, dia mendapat cuti sakit dari 9 sehingga 23 Oktober dan seterusnya menyambung cuti tahunan sehingga Ahad ini. PETALING JAYA - Pengacara Nona yang juga penyampai radio Media Prima Berhad Fara Fauzana diarahkan untuk bercuti daripada bertugas sebagai deejay selepas mengalami masalah suara sejak awal Oktober ini. Fara atau nama sebenarnya Farah Fauzana Mohd Fadzil, 33, berkata, dia mengalami masalah yang dikenali sebagai gangguan ‘saraf vokal’ membuatkan suaranya menjadi serak dan kasar. “Masalah ini sudah lama berlaku dan ia semakin serius sejak kebelakangan ini. Ket... more »

Kes Pegawal Keselamatan Merompak - KDN, Securiforce Atau Kawalan Prima Yang Menipu?

Soz Cyili at Ameno World - 3 hours ago
Untuk episode pertama, kedua dan ketiga, disini, sini dan sini. Aku juga ada menerima link penafian dari pihak Securiforce disini.  Tetapi apabila aku menelefon sendiri no yang dinyatakan untuk pengesahan lanjut, ianya tidak berangkat. Kenapa? Sibuk agaknya? Jika pihak SF [Securiforce] baca betul2, takde isu tuduh menuduh di laman ini. Sekadar nak dapatkan pengesahan dan jawapan dari SF

Bajet,mana pergi penasihat ekonomi Tuan Guru Haji Abdul Hadi.?

mantaro at SISI BUKIT - 4 hours ago
*Maaf sekadar ingin bertanya,mana perginya penasihat ekonomi DS Tuan Guru Haji Abdul Hadi,ulasan Tok Guru mengenai bajet amat ringkas berbanding ulasan DS Anwar Ibrahim. Sepatutnya penasihat Tuan Guru Haji Abdul Hadi kena beri input kepada Tok Guru kita. Cuba baca dua pandangan yang dipetik melalui harakahdaily. * * * *Pandangan Tuan Guru Abdul Hadi.* * * *KUALA LUMPUR:* Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang melihat Bajet 2014 yang dibentangkan oleh Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak tidak mengambil kira keperluan rakyat tetapi lebih menguntungkan pihak keraja... more »

Kehkehkeh ...macai meleleh menanti BR1M RM1 ribu tapi hanya RM650 ..

PBO™ at pen buruk online ™ - 4 hours ago
Pemimpin Pakatan Rakyat menyindir Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berhubung pengumuman kerajaan yang bercadang menambah dan meneruskan pemberian wang Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dalam Bajet 2014. Ahli parlimen Kulai Teo Nie Ching dan ADUN Batu Caves Amiruddin Shari mempersoal bantuan itu kepada isi rumah berpendapatan bulanan RM3,000 dan ke bawah yang akan dinaikkan daripada RM500 kepada RM650. Sedangkan, pada Februari lalu - sebelum pilihan raya umum ke-13 - Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin dilapor berkata bantuan itu boleh ditambah kepada RM1,000 jika ... more »

Pakar Ekonomi Belasah Najib

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 5 hours ago
Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) adalah langkah ‘regresif’ yang akan memberi kesan lebih buruk kepada kumpulan miskin dan rakyat Malaysia yang sudah pun bergelut dengan hutang, kata pakar ekonomi. Walaupun memuji langkah kerajaan untuk memansuhkan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (SST) untuk diganti dengan GST, kadar 6% yang diumum Putrajaya hari ini dalam Bajet 2013 dianggap terlalu tinggi, menurut pakar ekonomi Institut Rakyat, Azrul Azwar Ahmad Tajudin. "Ini adalah cukai regresif kerana mereka yang berpendapatan rendah dan sederhana akan terbeban dengan pengenalan c... more »

Syukur.. Beras dan Ikan Kering tak akan dikenakan GST kata macai..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 5 hours ago
Semalam Malaysiakini telah melaporkan.. Datuk Seri Anwar Ibrahim menyelar Belanjawan 2014 yang menurutnya menghukum rakyat dan gagal menyentuh isu asas kebocoran dan urus tadbir yang baik. "Kamu menghukum rakyat dengan GST. Tiada perubahan antara jurang kaya dan miskin. Kita akan bersungguh-sungguh menentang GST," kata ketua pembangkang. Anwar juga menyifatkan belanjawan kali ini sebagai paradoks kerana dianggap menyebelahi syarikat dan "orang kaya tetapi dalam masa yang sama memperkenal cukai yang melibatkan banyak pihak. "Cukai lebih rendah untuk orang kaya, dana khas kepada sya... more »

Harga Gula: Kalau Bukan Munafik, Mahu Gelar Apa?

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 6 hours ago
*Berkaitan:* *Harga Gula Naik Mulai 26 Oktober 2013* [Bernama] Subsidi gula sebanyak 34 sen akan dimansuhkan berkuatkuasa esok, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan hari ini. Najib yang juga Menteri Kewangan ketika membentangkan Bajet 2014 di Dewan Rakyat berkata langkah itu bertujuan mengurangkan jumlah pesakit diabetes di negara ini yang agak membimbangkan. "Berdasarkan statistik, terdapat 2.6 juta rakyat Malaysia yang berumur 30 tahun ke atas menghidap penyakit diabetes," katanya. Beliau berkata keadaan itu jika tidak dikawal akan mengakibatkan pelbagai ko... more »

BAJET 2014: Komen Anwar Ibrahim

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 6 hours ago
* * *Anwar: Belanjawan hukum rakyat* [MK] Datuk Seri Anwar Ibrahim menyelar Belanjawan 2014 hari ini yang menurutnya menghukum rakyat dan gagal menyentuh isu asas kebocoran dan urus tadbir yang baik. "Kamu menghukum rakyat dengan GST (cukai barang dan perkhidmatan). Tiada perubahan antara jurang kaya dan miskin. Kita akan bersungguh-sungguh menentang GST," kata ketua pembangkang. Anwar juga menyifatkan belanjawan kali ini sebagai paradoks kerana dianggap menyebelahi syarikat dan "orang kaya tetapi dalam masa yang sama memperkenal cukai yang melibatkan banyak pihak. "Cukai lebih r... more »

BAJET 2014: GST 6% Berkuat Kuasa 1 April 2015

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 6 hours ago
[MK] Setelah pelbagai spekulasi, kerajaan akhirnya mengumumkan Cukai Barang & Perkhidmatan (GST) 6 peratus akan diperkenal. Ia akan menggantikan Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) yang akan dimansuhkan. Menteri Kewangan Datuk Seri Najib Razak membentangkan cadangan itu dalam pembentangan Bajet 2014 hari ini. Pengumuman itu disambut sorakan bantahan anggota Parlimen pembangkang yang konsisten menentang cukai itu daripada dilaksanakan. Menyambung pembentangannya, beliau yang juga perdana menteri berkata, GST sistem percukaian terbaik kerana majoriti negara dunia pakai sistem itu.... more »

Malang betimpa-timpa buat Ali Rustam

PBO™ at pen buruk online ™ - 6 hours ago
Kalau dulu beliau kena “kencing” dengan pengundi Cina, kali ini orang Umno Melaka turut “kencing” kepadanya. Kesian Ali Rustam, dulu Cina “kencing” dia, sekarang Umno Melaka pula Bekas Ketua Menteri Melaka, Datuk Seri Mohd Ali Rustam mungkin antara ahli politik paling bernasib malang di negara ini. Walaupun bintang politiknya pernah menyinar, berjaya memimpin negeri Melaka selama 13 tahun dan cerita-cerita kejayaannya membangunkan negeri itu sering menjadi sebutan, tetapi kebelakangan ini bintangnya sering saja diselaputi kabus tebal. Ini menjadikan laluannya untuk terus mendaki ke... more »

Kisah Sedih Sebelum Kematian Pegawai Bank Yang Di Tembak

noreply@blogger.com (Addin Deen) at Addin - 7 hours ago
Panggilan singkat Norazita yang beria-ia benar hendak tahu sejauh mana kasih suaminya, rupanya petanda ajal wanita itu hendak pergi buat selama-lamanya. Suaminya, Irwan Kamarudin, 37, sama sekali tidak menyangka itulah panggilan terakhir dan paling singkat daripada isteri tersayang. “Abang masih sayang saya?” Begitu pertanyaan Norazita dan berkali-kali dia mengulang soalan itu menerusi panggilan telefon kepada suaminya sekitar jam 5 petang, kira-kira sejam sebelum dia ditembak mati oleh perompak. "Kemudian saya jawab, 'abang sayang awak seperti kita mula berkahwin dulu. Ti... more »

2013 cipta sejarah- rakyat Malaysia terima bala runtuh dua kali setahun

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 11 hours ago
GST - Gasak Sampai Telanjang Gua memang seronok dengan apa yang diumumkan oleh Najib semalam. Satu perincian bajet yang sungguh-sungguh mengutamakan pencacai. GST dan penarikan subsidi gula 34% cukup menarik. Gua seronok apabila memikirkan berapa ramai pencacai akan mengelabah beruk sebab kenaikan harga barang. Semasa minyak naik harga barang dah naik. Kali ini harga barang akan naik lagi. Kenaikan BR1M daripada RM500 kepada RM650 memang hebat. (Janji pilihnaraya nak bagi RM1200 -video ucapan Najib INI sebagai bukti) Sekali belanja dapur dah habis. Tapi pencacai kena berjimat denga... more »

Terlebih bayar kat kerajaan kira halal le ye ...

PBO™ at pen buruk online ™ - 12 hours ago
Kerajaan mengemukakan cadangan supaya pembayar cukai, yang mempunyai pendapatan pengajian dan membuat potongan cukai bulanan atau PCB, tidak perlu mengemukakan borang nyata cukai pendapatan sekiranya berpuas hati bahawa PCB adalah dianggap cukai muktamad. Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, semasa membentangkan Bajet 2014 di Dewan Rakyat hari ini berkata cadangan berkenaan berkuat kuasa mulai tahun taksiran 2014. baca lagi .. Pada masa ini, pembayar cukai dengan pendapatan penggajian dan membuat potongan PCB perlu mengemukakan borang cukai sebelum atau pada 30 April seti... more »

PRK DUN N20 SG LIMAU .... LAWATAN RUMAH KERUMAH PUTERI UMNO DI SAMBUT DENGAN MUKA MASAM OLEH TUAN RUMAH!!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 13 hours ago
*Petang semalam 25hb Oktober 2013, Puteri UMNO Malaysia telah membuat lawatan dari rumah kerumah sebagai cara nak pujuk dan tambat hati orang kampung agar memberikan sokongan dan undi kepada calon UMNO/BN untuk PRK DUN N20 Sg Limau. Dalam salah satu rumah yang mereka singgah ... tuan rumah seorang wanita telah menujukkan muka masam seolah-olah tidak berapa berkenan dengan kunjungan bermuka-muka hipokrit tunjuk perihatin oleh para Puteri UMNO ini. Macam mana tak bengang .. mereka datang berkunjung sebab adanya Pilihanraya Kecil .. Kalau tidak .. taubat lahom tak akan singgah menje... more »

KESAN GST KEPADA PARA PENYOKONG, PENDOKONG DAN AHLI UMNO!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 13 hours ago
*Goods & Services Tax (GST) atau Cukai Barangan dan Perkhidmatan adalah sejenis Value Added Tax (VAT) iaitu cukai keatas nilai yang ditambah. Ia akan menggantikan Sales & Services Tax (SST) atau Cukai Jualan dan Perkhidmatan yang diamalkan sebelum ini.* * Apakah perbezaannya atas dua bentuk cukai ini?* * Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) sebelum ini hanya dikenakan pada barang/perkhidmatan akhir yang dijual. Manakala GST dikenakan di setiap peringkat seperti perkilangan dan pengedaran. Dari sudut pulangan kepada negara, hasil dari cukai akan bertambah sebab firma/syarikat tidak... more »

Subhanallah!!! (Gambar) Inilah Orang Besar Kesatuan Yang Paling Kecewa Dengan PM Haji Najib Selepas Bentang Bajet 2014.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 13 hours ago
Kongres Kesatuan Pekerja-Pekerja Di Dalam Perkhidmatan Awam (Cuepacs) kecewa dengan bonus setengah bulan yang diumumkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dalam Bajet 2014 yang diumumkan petang tadi. Timbalan Presiden Cuepacs, Azih Muda, berkata pihaknya menuntut bonus sebanyak dua bulan, tetapi Najib memberi bonus setengah bulan. “Kita tidak berpuas hati kerana penjawat awam bergantung kepada bonus setiap tahun kerana terpaksa mengeluarkan perbelanjaan yang lebih untuk persekolahan dan perayaan. “Kakitangan kerajaan tidak mempunyai simpanan sebanyak itu," katanya ketika dihubu... more »

Najib kata subsidi Gula diturunkan tapi apahal pulak Menteri Ayam ni kata harga gula dinaikkan?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 14 hours ago
Awal September lalu bila Perdana Menteri Malaysia, Najib Tun Razak mengumumkan Kerajaan terpaksa mengurangkan subsidi RON95 sebanyak 20 sen, Pemimpin-pemimpin UMNO cuba memperbodohkan orang ramai untuk mempertahankan tindakan Najib itu. Ramai antara mereka berhujah mengatakan Najib tidak menaikkan harga petrol tersebut kerana menurut mereka Kerajaan hanya memotong subsidi bukannya menaikkan harga minyak. Akibat dari sering diperbodohkan hingga tepu pemikiran mereka ramai ahli-ahli UMNO yang bersetuju dengan hujah itu menggunakannya untuk mempertahankan tindakan Najib. Malah huj... more »

RAKAMAN GAMBAR NOH OMAR DAN BEBERAPA LAGI AHLI PARLIMEN BN TIDUR DALAM DEWAN PARLIMEN SEMASA NAJIB RAZAK BENTANGKAN BAJET 2014 KINI TERSEBAR LUAS LAGI LIGAT DI ALAM MAYA!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 14 hours ago
*Dari rakaman gambar diatas yang kini sudah pun tersebar luas di alam maya kelihatan Pengerusi Perhubungan UMNO Negeri Selangor merangkap Ahli Parlimen tanjung Karang dan bekas Menteri Pertanian dan Industri Asas Tani, Dato' Seri Noh Omar dan beberapa ahli parlimen BN yang lain kelihatan sedang lena tidur semasa Najib Razak membentangkan bajet 2014 petang semalam. Gelagat mereka kini menjadi perbualan rakyat betapa tiada sikap serius dan ambil sambil lewa saja apa yang mau dibentangkan oleh Najib Razak... sedangkan pembentangan itu cukup mustahak sebagai wakil rakyat untuk di bah... more »

Perdana Menteri dari golongan bangsawan, GST padahnya.

mantaro at SISI BUKIT - 14 hours ago
Perdana Menteri umur tiga tahun sudah naik kapalterbang.Mana tau kesusahan rakyat.Peritnya ikat perut ,mana Najib Razak tau. Datuk Seri Anwar Ibrahim menyelar Belanjawan 2014 hari ini yang menurutnya menghukum rakyat dan gagal menyentuh isu asas kebocoran dan urus tadbir yang baik. "Kamu menghukum rakyat dengan GST (cukai barang dan perkhidmatan). Tiada perubahan antara jurang kaya dan miskin. Kita akan bersungguh-sungguh menentang GST," kata ketua pembangkang. Anwar juga menyifatkan belanjawan kali ini sebagai paradoks kerana dianggap menyebelahi syarikat dan "orang kaya tetapi d... more »

TERKINI: Datuk Fauzi Shaari Bekas Calon PAS Larut Di Masuk-kan Ke Hospital Kerana Penyakit Misteri

Orang ni at Orang ni - 14 hours ago
Menurut sumber dari Ust Mohd Akmal Kamaruddin mengesahkan bahawa Datuk Fauzi Shaari kini dirawat d hospital Selayang, tingkat 9B. Menurutnya Dato Fauzi sudah 5 hari dirawat di hospital tesebut. Mengenai sebab Dato Fauzi di masukan ke Hospital masih tidak diketahui. "Penyakit Dato Fauzi masih misteri dan doktor sedang merawat beliau" - Ujar Ust Akmal. Datuk Haji Fauzi Shaari (lahir 25 September 1950) adalah bekas anggota polis dengan jawatan terakhir sebagai Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah, Polis Diraja Malaysia (PDRM). Beliau pernah menjadi Ketua Balai Polis Dang Wangi dan Ketua P... more »

PRK Sungai Limau : Peluang PAS Menang Semakin Sukar Kerana Bajet 2014

Orang ni at Orang ni - 15 hours ago
25 Okt : Selepas Najib Razak membentangkan bajet untuk 2014 nampaknya peluang calon PAS untuk mempertahankan DUN Sungai Limau semakin sukar..??? Hahahaha... Itulah ayat-ayat popular dikalangan macai UMNO kini yang konon-nya belanjawan yang dibentang oleh Najib hari ini akan menyebabkan pengundi DUN Sungai Limau berubah untuk mengundi calon BN. Alasan utama mereka ialah kerana konon-nya Bajet yang dibentang Najib telah memberi beberapa hajat yang di-idamkan oleh rakyat seperti kenaikan pemberian BR1M dan sebagainya. Tapi bila disentuh mengenai kenaikan harga gula sebanyak 34sen mul... more »

Selangor: Dulu gengn ibu tunggal kantoi .. sekarang geng saman air pula

PBO™ at pen buruk online ™ - 15 hours ago
Mahkamah Rayuan membatalkan saman 711 pengguna terhadap kerajaan negeri Selangor dan dua lagi berhubung isu air percuma. Panel tiga hakim diketuai Datuk Zaharah Ibrahim membuat keputusan itu selepas membenarkan rayuan kerajaan negeri Selangor, Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dan Syarikat Bekalan Air Selangor Sdn Bhd (Syabas) bagi membatalkan saman berkenaan. Panel itu, yang turut dianggotai Datuk Anantham Kasinater dan Datuk Abang Iskandar Abang Hashim, bagaimanapun tidak membuat sebarang perintah berhubung kos. Kerajaan negeri Selangor, Abdul Khalid dan Syab... more »

3 Lagi Rakan Pembunuh Pegawai Bank Ditemui Memiliki Kad Pengenalan Palsu !!!!!!!

Soz Cyili at Ameno World - 17 hours ago
Gilaaaaaa !!!! Ini betul2 gila beb. Kesemua dari mereka memiliki kad pengenalan palsu. Bahkan berlagak2 seolah2 mereka ialah rakyat di negara ini. Dengan kad pengenalan palsu ini bermaksud kemungkinan besar mereka telah mengakses beberapa perkara yang mana hanya warganegara Malaysia je layak. Ini betul2 menakutkan!!! Berapa ramai lagi jumlah orang2 seperti ini di luar sana? Polis menahan

Ahli Parlimen PAS tumpu sidang Parlimen tak payah sangat Sungai Limau.

mantaro at SISI BUKIT - 17 hours ago
Ini foto sebelum bajet,Wakil Rakyat PAS didapati tidak ada didewan.Jadi masyarakat mengharapkan Ketua Whip Parlimen PAS Datuk Mahfuz Omar kena pastikan anak buah hadir sepanjang sidang parlimen kali ini. Banyak isu yang boleh dibahaskan. Tak perlulah semua ahli parlimen PAS pergi kempen di Sungai Limau. Pas ada Hj Mat Sabu, Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man,ada Husam Musa ,ada Salahuddin Ayob banyak lagi.Kalau pemuda ,PAS ada Ku Is.Jadi ahli Parlimen PAS mesti berani dan bersedia untuk bersidang dan berbahas.

Bukan gula sahaja .. sepatutnya lapan jenis lagi dinaikkan .. saksikan .. !

PBO™ at pen buruk online ™ - 18 hours ago
Tapi tak boleh cakap kuat-kuat .. sebab nanti ada macai dan Menteri kata .. ... kalau tak suka boleh keluar dari Malaysia Hari ini khabar gembira buat pengundi Barisan Nasional (BN) kerana mereka mendapat hadiah ketiga setelah BN mendapat mandate sekali lagi memerintah Negara. Hadiah ketiga (kalau tak salah) adalah kenaikan harga gula mulai esok sebanyak 34 sen sekilo. Sebelum ini harga minyak dan harga rokok telah dinaikkan. Tahniah .. tahniah ... hadiah hebat untuk penyokong tegar Barisan Nasional. Subsidi gula sebanyak 34 sen akan dimansuhkan berkuatkuasa esok, Perdana Menteri ... more »

GST!! PASTIKAN RAKYAT BERTAMBAH DERITA DIKENAKAN DAHULU..PASTIKAN PAK CIK/MAK CIK FELDA TERUS DITIPU!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 18 hours ago
GST 6% berkuatkuasa 1 Apr 2015 *Setelah pelbagai spekulasi, kerajaan akhirnya mengumumkan Cukai Barang & Perkhidmatan (GST) 6 peratus akan diperkenal.* * Ia akan menggantikan Cukai Jualan dan Perkhidmatan (SST) yang akan dimansuhkan. Menteri Kewangan Datuk Seri Najib Razak membentangkan cadangan itu dalam pembentangan Bajet 2014 hari ini. Pengumuman itu disambut sorakan bantahan anggota Parlimen pembangkang yang konsisten menentang cukai itu daripada dilaksanakan. Menyambung pembentangannya, beliau yang juga perdana menteri berkata, GST sistem percukaian terbaik kerana majoriti ... more »

isteri dan saudara suspek bunuh pegawai bank ditahan bersama RM20k

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 19 hours ago
Polis menahan tiga individu iaitu ahli keluarga pengawal keselamatan yang menembak mati pegawai Ambank dalam kejadian di Jalan USJ Sentral 2, Subang Jaya dekat sini Rabu lalu. Ketua Polis Selangor, Datuk Mohd. Shukri Dahlan berkata, dua individu yang ditahan itu bekerja sebagai pengawal keselamatan manakala seorang lagi adalah isteri suspek. Kesemua mereka berusia antara 20 hingga 30 tahun. “Hasil siasatan mendapati kesemua suspek adalah rakyat negara jiran yang menggunakan kad pengenalan palsu. Mereka ditahan pada malam kejadian di Bukit Kemuning, Klang,” katanya kepada pemberit... more »

Gula Naik Harga 34sen Mulai Esok

Orang ni at Orang ni - 19 hours ago
*KUALA LUMPUR*: Subsidi gula sebanyak 34 sen akan dimansuhkan berkuatkuasa esok atau dalam bahasa mudahnya gula naik harga sebanya 34sen dari harga sekarang. Najib yang juga Menteri Kewangan ketika membentangkan Bajet 2014 di Dewan Rakyat berkata langkah itu konon-nya bertujuan mengurangkan jumlah pesakit diabetes di negara ini yang agak membimbangkan. Najib berkata keadaan itu jika tidak dikawal akan mengakibatkan pelbagai komplikasi seperti penyakit jantung, kerosakan buah pinggang, mata buta dan kaki terpaksa dipotong. "Saya menyeru agar kita bersama-sama jaga kesihatan, kurangka... more »

10 TAHUN ROBERT KOUK PEGANG AP GULA..HARGA GULA TAK PERNAH NAIK...SYED MOKTHAR PEGANG 4 TAHUN HARGA GULA NAIK TAK KURANG 5 KALI!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 19 hours ago
*Subsidi gula sebanyak 34 sen akan dimansuhkan berkuatkuasa esok, Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan hari ini. Najib yang juga Menteri Kewangan ketika membentangkan Bajet 2014 di Dewan Rakyat berkata langkah itu bertujuan mengurangkan jumlah pesakit diabetes di negara ini yang agak membimbangkan. "Berdasarkan statistik, terdapat 2.6 juta rakyat Malaysia yang berumur 30 tahun ke atas menghidap penyakit diabetes," katanya. Beliau berkata keadaan itu jika tidak dikawal akan mengakibatkan pelbagai komplikasi seperti penyakit jantung, kerosakan buah pinggang, mata ... more »

Sumber: (p3c3q - jambatan ilmu) .


Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..
abc.

Tiada ulasan: