Sabtu, 26 Oktober 2013

2178. Penempatan Semula Bas Di Amanjaya.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com

Saturday, 26 October 2013

SPAD Heran Orang Luar Masuk Campur Isu Penempatan Semula Bas Di Amanjaya

Protes dan konon nya demo membantah penempatan semula pengusaha bas ke terminal Amanjaya di Ipoh Perak baru baru ini oleh beberapa individu amat menghairan kan Suruhanjaya Pengangkutan Awam Darat (SPAD)

Apa tidak nya bila individu tertentu dan tidak bertaraf apa apa tumpang menyebuk dialam isu penempatan itu

Nak kata Penggusahaa pun tidak penggendali pun tidak , jadi atas kapasiti apa inidividu ini tumpang menyebuk?

Faizal Mustapha yang mengaku sebagai pengendali bas konon nya lah. selepas siasatan SPAD tidak didapati didalam mana mana data yang ada pada SPAD atas senarai apa pun dalam data SPAD.

Nak kata orang ni ada pegang saham dalam mana mana syarikat berkaitan bas di situ pun tidak , pengarah mana mana syarikat pun tidak , tapi apa hal nya menyebuk di situ, begitu lah kenyataan pegawai SPAD.Tapi protes itu dia lah yang mengepalai nya.
Ini antara kata kata individu bernama Mustapha ini ""Kita akan teruskan himpunan seperti ini sehinggalah janji untuk menutup beberapa terminal lain terlaksana. Kalau tidak berkesan juga selepas ini, kita akan berhimpun pula di pejabat Menteri Besar dan seterusnya ke pejabat SPAD di Kuala Lumpur," .

Selain dari menyiasat latar belakang si kepala protes ini SPAD nampak nya sedang menyiasat surat surat yang dikatakan datang dari Majlis Bandaraya Ipoh.Nampak gaya surat semacam tak tulen dan di buat buat ketika di hantar kepada CEO SPAD.

Dah lah asal usul "letterhead" tidak tulin , penghantar nya semacam tak tau protokol pejabat kerana menghantar kepada email individu yakni kakitangan SPAD dan bukan kepada  Pegawai atau Unit yang berkenaan.

Mungkin jug SPAD hanya "scapegoat" kepada isu lain yang tersembunyi kita pun tidak tahu.
Himpunan sebegini tidak akan hentikan kerjasama  antara SPAD dan kerajaan Negeri Perak kerana agenda nak transform kan industri pengangkutan awam akan tetap di teruskan seperti mana di janjikan oleh kerajaan dan SPAD sebagai vehicle nya.

Semua aduan berkenaan terminal dan juga pengendali bas di Ipoh dan terminal Amanjaya akan tetap di layan untuk penambahbaikan perhidmatan pengankutan yang SPAD telah di amanahkan untuk menjaga nya.


Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T..
abc.
Dikeluarkan:
Mungkin lah agak nya dia di upah untuk kerja ini dan terpaksa mengaku ada kaitan dengan pengusaha bas, dan kita pun tidak pasti untuk apa dia membuat kerja memburukan kerajaan Perak dan SPAD. Atau agak nya dihantar pembankang mungkin lah kot.

Pembangkang sememang nya terkenal dengan himpunan dan protes sebegini , tambahan ia nya negeri yang pembangkang pernah pegang dan di rampas kembali, dan pembangkang amat rajin membuat kerja protes dan himpun. 
def.

Tiada ulasan: