Jumaat, 8 November 2013

2312. Tajuk-tajuk yang tak sempat dibaca lagi.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com

Skandal PKFZ: Ling Liong Sik Boleh Tidur Lena, Kerajaan Tidak Kemuka Rayuan

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 6 minutes ago
*Dr Ling Boleh Tidur Lena, Kerajaan Tidak Buat Rayuan Kes PKFZ* [TMI] Bekas Presiden MCA, Tun Dr Ling Liong Sik (gambar) boleh tidur lena sekarang selepas pihak pendakwa iaitu kerajaan Malaysia tidak akan membuat rayuan ke atas pembebasan beliau berkaitan skandal Zon Bebas Perlabuhan Klang (PKFZ). Sehingga tarikh tutup tamat jam 4 petang hari ini di pejabat pendaftar Mahkamah Tinggi, tidak ada permohonan untuk membuat rayuan kes difailkan. Hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur, Datuk Ahmad Asmadi Asnawi telah membebaskan Dr Ling pada 25 Oktober lepas. Alasan yang diberikan adalah pi... more »

Leman Terima Tapi Akmal dan Idris Tolak Pencalonan Jawatan PAS Pusat 2013-2015

Orang ni at Orang ni - 16 minutes ago
Ustaz Mohd Akmal tak bertanding jawatan Exco DPPM Mohon maaf kepada pemuda kawasan yang mencalonkan ambe untuk bertanding jawatan exco DPPM sessi ini. Dengan rendah diri ambe menolak pencalonan tersebut. Terima kasih juga atas kepercayaan yang diberikan. - Ust Mohd Akmal Kamaruddin (Timbalan Pemuda PAS Perak) *Sulaiman Ibrahim (Leman Raja Lawak) akan bertanding jawatan Exco DPPM* Bismillahirohmanirohim.. Dengan nama Allah yg maha berkuasa lg maha penyayang Hamba memutuskan menerima pencalonan untuk jawatan Exco pemuda pas pusat, borang dan jawapan dah hamba serahkan memandangkan harini... more »

Lagi Pekerja KFC Buat Kerja Kotor!

atsixty at ZAKRI ALI - 24 minutes ago
Post by myzone.

"Sengaja kami(PR) biarkan UMNO terus berkuasa..

atsixty at ZAKRI ALI - 24 minutes ago
Raja Mohd Shahrim [image: "Sengaja kami(PR) biarkan UMNO terus berkuasa.. agar semakin ramai rakyat mengerti..tentang erti perjuangan ni.. biar mereka tau kenapa kami menolak UMNO.. biar mereka berkata...".UMNO itu musuh kita dan negara..."] *"Sengaja kami(PR) biarkan UMNO terus berkuasa.. agar semakin ramai rakyat mengerti..tentang erti perjuangan ni.. biar mereka tau kenapa kami menolak UMNO.. biar mereka berkata...".UMNO itu musuh kita dan negara..."*

PERKASA akan buat Open House??

atsixty at ZAKRI ALI - 24 minutes ago
Raja Mohd Shahrim [image: PERKASA akan buat Open House utk Sambutan Deepavali di Uptown Sri Gombak bermula pada pukul 12.00 tgh hari esok.. hehe..] *PERKASA akan buat Open House utk Sambutan Deepavali di Uptown Sri Gombak bermula pada pukul 12.00 tgh hari esok.. hehe..*

Kadar Takrif Elektrik Akan Diturunkan ??

atsixty at ZAKRI ALI - 24 minutes ago
* Cuba translate. Makcik dan pakcik felda tak tahu ni. Macai pun tak tahu, yang macai tahu ikut kata pemimpin bn je. Naik ke turun erk?*

Majlis Perbandaran Manjung - Apa cerita dengan penduduk Sitiawan.

atsixty at ZAKRI ALI - 24 minutes ago
* * *Pagi, tadi dalam aku tengah mesyuarat, masuk pula talipon,, macam biasa panggilan orang yang memang aku kenali,,, tanya tengah kerja kerja, aku jawab la,, ia pun cara rengkas bagi tau tengok surat khabar Kosmo, minta aku tolong belasah sama.. tudia.. * *Habis mesyuarat aku, sms,, confirmkan betui ka kosmi,, ia jawab ya,, kemudian dia bagi tau, sekarang ni dia ketua umno cawangan Sitiawan Bandar,,, perghh,,, dia dah minta tolong,, aku kena tolong sekadar yang mampu...* ** * * ** *Rupa-rupanya,, ada 30 laporan dari penduduk di Sitiawan, tapi Majlis Perbandaran Manjung buat der... more »

Muktamar 59 fokus kukuh kerjasama PR !!

atsixty at ZAKRI ALI - 24 minutes ago
[image: Photo: Jumaat, 8 November 2013. Muktamar 59 fokus kukuh kerjasama PR. Resolusi Multaqa Ulama Pas sebelum ini yang mencadangkan agar tahaluf siyasi dalam PR dikaji semula, berkemungkinan tidak akan diusulkan dalam Muktamar Pas ke-59, 22 hingga 24 November ini. Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu berkata, sebaliknya usul lebih fokus membincangkan usaha untuk merapatkan lagi kerjasama antara ketiga-tiga parti dalam PR. “Saya masih belum berkesempatan melihat usul yang akan dibentangkan. Namun, saya jangkakan antara usulnya ialah berkaitan hal PR. “Ia tidak ada kena mengena den... more »

Lupakan krisis.. Jom rampas kembali Kedah !!

atsixty at ZAKRI ALI - 24 minutes ago
[image: Photo: Lupakan krisis.. Jom rampas kembali Kedah !! Setelah berjaya membuktikan kemampuan mereka di Sungai Limau, para pemimpin dan ahli PAS Kedah digesa agar melihat ke depan dan melupakan segala perselisihan sehingga kehilangan negeri Kedah sebelum ini. Pesuruhjaya PAS Kedah, Datuk Mahfuz Omar membuat gesaan itu dalam wawancara khas dengan The Malaysian Insider. "Selepas dilantik sebagai Pesuruhjaya, saya turun ke-11 kawasan di Kedah untuk bertemu dengan AJK PAS kawasan. Dalam pertemuan itu, saya ajak mereka jangan lihat ke belakang lagi tetapi pandang ke depan," kata Mahfu... more »

Masa depan perjuangan Pakatan Rakyat - Amin Ahmad

atsixty at ZAKRI ALI - 24 minutes ago
Raunas Dhom *November memulakan tirainya dengan penuh peristiwa. Umat Islam menyambut Tahun Baru sempena 1 Muharam, mengikut kalendar Hijrah. Penganut agama Hindu pula menyambut Deepavali. * * * *Umumnya, hijrah bermaksud perubahan daripada kurang baik kepada yang lebih baik. Pesta Cahaya pula meraikan kemenangan keadilan ke atas kezaliman. Dalam tradisi besar dunia, kita sentiasa dapat membaca mesej penting tentang keperluan hijrah, bagaimana menjadikan kehidupan kita lebih baik dari semasa ke semasa, bukan sebaliknya. * * * *Lebih baik di sini bukan sahaja dalam ukuran kekaya... more »

PM NAJIB MENJADI PM KERAJAAN MINORITI ?

atsixty at ZAKRI ALI - 24 minutes ago
Mengaku Sajalah UMNO BN Sudah Kalah Jika Berdasarkan Undi Popular! *Malaysia lebih sesuai menggunakan sistem ‘First past the post’ (FPTP) atau majoriti mudah bagi amalan demokrasi dalam pilihan raya. **Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Dr Shahidan Kassim berkata, hanya sistem FPTP itu sesuai kerana Malaysia mempunyai masyarakat berbilang kaum. “Sistem ‘First past the post’ terbukti dapat menyatupadukan masyarakat berbilang kaum sejak merdeka. “Kerajaan belum bersedia untuk menerima sistem ‘Proportionate representation’ atau perwakilan berkadar yang mana mengambil ki... more »

Bubar PAS: Kenyataan Media Karpal Singh

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 27 minutes ago
* * *Saya Tidak Menyeru PAS Dibatal Pendaftaran – Karpal* * * [HD] KUALA LUMPUR: “Saya tidak langsung menyeru supaya PAS dibatalkan pendaftarannya di dalam sidang akhbar itu,” tegas Pengerusi Kebangsaan DAP, Karpal Singh. Justeru, beliau yang juga Ahli Parlimen Bukit Gelugor agak terkejut dengan serangan yang dilakukan terhadapnya oleh beberapa pemerhati politik, ahli akademik dan para pengulas politik tertentu. “Ia sememangnya satu penghinaan teruk kepada Utusan Malaysia kerana membuat tuduhan keji ini,” ujarnya dalam satu kenyataan media, hari ini. *Berikut kenyataan penuh belia... more »

Doakan Nik Amar tarik diri,moga Mat Sabu menang tanpa bertanding.

mantaro at SISI BUKIT - 44 minutes ago
Marilah kita mendoakan agar YB Ustaz Nik Amar menarik diri daripada bertanding jawatan Timbalan Presiden PAS.Jika sebelum ini Ustaz Tuan Ibrahim Tuan Man menarik diri walaupun mendapat pencalonan paling tinggi untuk jawatan Timbalan Presiden.Begitu juga YB Datuk Paduka Husam Musa yang juga mendapat pencalonan kedua tertinggi untuk jawatan Timbalan Presiden juga telah mengumumkan menarik diri.Kedua-dua tokoh PAS itu hanya bertanding jawatan Naib Presiden PAS. PAS boleh meniru UMNO untuk pertandingan jawatan Presiden dan Timbalan Presiden.Kedua-dua tokoh DS Najib dan TS Muhyiddin m... more »

Rafizi Ramli Masih Selamat.. Ini Gambar Terbarunya

Addin Deen at Addin - 2 hours ago
Heboh rakyat dok tanya kemana menghilangnya YB Rafizi Ramli Ahli Parlimen Pandan merangkap Pengarah Strategi Parti KeADILan Rakyat .. suara dan hujahnya amat di rasai kehilangannya semasa perbahasan parlimen kali ini lebih-lebih lagi setelah laporan Ketua Audit Negara 2012 di dedahkan kepada umum. Rupa-rupa beliau kini sedang mengerjakan ibadah haji dan dijangka kembali ke tanah air minggu depan. Doa seluruh rakyat bersama YB Rafizi selamat sampai ke tanah air. Iklan C (ii)

Mansuhkan PAS.. Ini Kenyataan Sebenar Karpal Singh

Addin Deen at Addin - 3 hours ago
Pengerusi DAP, Karpal Singh (gambar) hari ini menafikan pernah mengeluarkan kenyataan meminta supaya pendaftaran PAS dibatalkan. Sebaliknya, pemimpin veteran itu dalam kenyataannya hari ini, berkata beliau menyatakan bahawa PAS mempunyai kesedaran mengenai keperluan masyarakat majmuk di negara ini dengan mengadakan Kongres Penyokong bukan Islam. “Saya juga ada menyatakan pada sidang media Selasa lalu bahawa ia tidak seperti Umno, MCA dan MIC, parti yang berasaskan perkauman dan perlu dibatalkan pendaftarannya,” katanya. Katanya, kenyataan yang dikeluarkan itu ditujukan kepada Pers... more »

MENANGIS PEMIMPIN UMNO BILA TENGOK APA ORANG CINA NI BUAT (GAMBAR)

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 3 hours ago
Seorang Cina Sanggup berjalan Kaki ke Masjid Rusila sempena Kemenangan PAS di Sungai Limau.. SUMBER

Batalkan PAS: Ini penjelasan Karpal Singh..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 4 hours ago
Sebelum PRU13 lalu para pemimpin Pakatan Rakyat yang sering diputarbelit kenyataannya oleh Media-media tunggangan UMNO/BN telah menggesa agar rakyat khususnya penyokong Pakatan Rakyat memboikot media-media tersebut.. Sehari dua ini, apabila BERNAMA melaporkan Karpal Singh telah mencadangkan parti politik atau persatuan yang berasaskan kaum dan agama dibatalkan pendaftaran atau diubah suai agar boleh disertai oleh semua rakyat tanpa mengira batasan kaum dan agama. Tanpa merujuk dulu kepada Karpal samada laporan itu benar atau telah diputar belit oleh BERNAMA, Karpal menjadi 'punchi... more »

Kehebatan Taksin Yang Tak Ada Pada Pemimpin Politik Malaysia

Perdana menteri Thailand, Thaksin Shinawatra, menghantar anak perempuannya untuk bekerja di MacDonalds untuk mengajar anaknya tentang susah payah untuk mendapatkan duit. Thaksin juga kadang-kadang akan berhenti di restauran tersebut untuk membeli makanan dari anaknya sendiri. Thaksin juga turut berkata bahawa jangan memberi layanan istimewa kepada anaknya itu dan hendaklah dilayan seperti pekerja-pekerja yang lain. Dan jika perlu, suruhlah dia mop lantai sama seperti pekerja yang lain juga -Sumber-

Jemput hadhir ramai ramai.....

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
Jamaluddin Rahman

Habuan wang gagal raih undi BN di Sungai Limau, kata Dr Mahathir - OLEH HASBULLAH AWANG CHIK

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
[image: Tun Dr Mahathir Mohamad turut membantu kempen BN di PRK DUN Sungai Limau lalu. Gambar fail.] * Tun Dr Mahathir Mohamad turut membantu kempen BN di PRK DUN Sungai Limau lalu. Gambar fail.* *Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui bahawa pemberian wang dan hadiah oleh Barisan Nasional (BN) semasa kempen Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau tidak berjaya memikat hati pengundi di sana.* *** Bekas Perdana Menteri itu berkata, pemberian wang seumpama itu adalah satu pembaziran malah bukti penolakan pengundi terhadap budaya itu ditunjukkan sejak Pilihan Raya U... more »

RAKAMAN GAMBAR TERKINI RAFIZI RAMLI DI KOTA MADINAH AL MUNAWWARAH.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 5 hours ago
*Heboh rakyat dok tanya kemana menghilangnya YB Rafizi Ramli Ahli Parlimen Pandan merangkap Pengarah Strategi Parti KeADILan Rakyat .. suara dan hujahnya amat di rasai kehilangannya semasa perbahasan parlimen kali ini lebih-lebih lagi setelah laporan Ketua Audit Negara 2012 di dedahkan kepada umum. Rupa-rupa beliau kini sedang mengerjakan ibadah haji dan dijangka kembali ke tanah air minggu depan.* *Doa seluruh rakyat bersama YB Rafizi selamat sampai ke tanah air.*

Mahathir Mengakui Rasuah Wang GAGAL Raih Undi BN Di Sg. Limau

Addin Deen at Addin - 5 hours ago
Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui bahawa pemberian wang dan hadiah oleh Barisan Nasional (BN) semasa kempen Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau tidak berjaya memikat hati pengundi di sana. Bekas Perdana Menteri itu berkata, pemberian wang seumpama itu adalah satu pembaziran malah bukti penolakan pengundi terhadap budaya itu ditunjukkan sejak Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13). “Mungkin saya salah dan saya mengaku saya kerap salah tetapi saya fikir pemberian wang dan hadiah tidak akan memberi kemenangan. “Ini jelas dari PRU13. Yang tidak sokong, tidak sokong jug... more »

Setelah berperang di media sosial, kini mereka di pentas yang sama

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
* * *[image: Datuk Mujahid Yusof Rawa (tengah) berbual bersama Atiullah Othman selepas forum tamat malam tadi.]* *Datuk Mujahid Yusof Rawa (tengah) berbual bersama Atiullah Othman selepas forum tamat malam tadi. Perkembangan yang sangat menarik berlaku dalam PAS sejak kelmarin dan malam tadi apabila pihak yang bertembung dalam merebut hati dan jiwa ahli PAS diletakkan secara bersemuka di atas satu pentas.* *** Ia umpama debat agung antara kumpulan yang berbeza dalam satu parti sama menjelang pilihan raya Presiden di Amerika Syarikat tetapi di dalam PAS bukan pemimpin utama yang berte... more »

Gambar Mizz Nina Semakin Jelita Dengan Imej Bertudung

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
[image: mizz nina dan mufti lenk] *Wow kagum juga Mizz Nina rupanya ikuti ceramah Mufti Menk yg terkenal itu Alhamdulillah. Info Mufti Menk di bawah… Ana ghoib **Oleh Abang Nara menulis via Beautifulnara:* ***Memang makin cun melecun, jelita, menawan dan sedap mata memandang sungguh Mizz Nina selepas dia mengambil keputusan untuk memakai tudung sejak pulang daripada menunaikan ibadah haji. * *Beruntung sungguh Noh mendapat isteri yang menyedari tanggungjawabnya sebagai seorang Muslimah. Semoga kehidupan mereka sebagai suami isteri lebih diberkati selepas ini.* ***Menerusi gambar-ga... more »

Tiada pemberhentian kakitangan Syabas - MB Khalid

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
*KUALA LUMPUR - Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim memberi jaminan tiada pemberhentian kakitangan Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) jika proses pengambilalihan syarikat konsesi itu berjaya diselesaikan.* ***Beliau berkata, Syabas hanya akan bertukar pentadbiran di bawah kerajaan negeri sahaja dan tidak membabitkan tenaga kerja syarikat itu.* *[image: Tiada pemberhentian kakitangan Syabas - MB Khalid] * ***“Satu perkara yang jelas tidak ada pemberhentian membabitkan tenaga kerja Syabas, bermakna kakitangan akan terus bekerja tetapi di bawah pemilik yang lain... more »

Akhirnya Kerajaan Pakatan Rakyat Berjaya Mengambilalih SYABAS !!

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago
* * *S'gor Dimuktamad Ambil Alih SYABAS dan 3 Syarikat Konsesi Air* ** * * ** *[Bernama] Kerajaan negeri Selangor dimuktamadkan untuk mengambil alih dan mengurus sepenuhnya empat syarikat konsesi bekalan air di negeri itu, kata Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. * ** * * ** *Beliau berkata surat rasmi yang diterima pada 9 September lepas daripada kerajaan persekutuan menunjukkan kesepakatan untuk kedua-dua pihak menyelesaikan segera isu pengurusan air demi kesejahteraan rakyat di Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya. * ** * * ** *"Benar, pengurusan SYABAS ... more »

ISU MANSUHKAN PAS .... KENYATAAN BALAS KARPAL SINGH YANG BAKAL MENAIKKAN ANGIN JUAK-JUAK UMNO TERUTAMANYA UTUSAN DAN BERITA HARIAN!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 6 hours ago
*Pengerusi DAP, Karpal Singh hari ini menafikan pernah mengeluarkan kenyataan meminta supaya pendaftaran PAS dibatalkan. * * Sebaliknya, pemimpin veteran itu dalam kenyataannya hari ini, berkata beliau menyatakan bahawa PAS mempunyai kesedaran mengenai keperluan masyarakat majmuk di negara ini dengan mengadakan Kongres Penyokong bukan Islam.* ** * “Saya juga ada menyatakan pada sidang media Selasa lalu bahawa ia tidak seperti Umno, MCA dan MIC, parti yang berasaskan perkauman dan perlu dibatalkan pendaftarannya,” katanya.* ** * Katanya, kenyataan yang dikeluarkan itu ditujukan kepa... more »

Mahathir bidas cara BN kempen di Sungai Limau.. perabih duit saja kata dia..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 6 hours ago
Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui bahawa pemberian wang dan hadiah oleh Barisan Nasional (BN) semasa kempen Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau tidak berjaya memikat hati pengundi di sana. Bekas Perdana Menteri itu berkata, pemberian wang seumpama itu adalah satu pembaziran malah bukti penolakan pengundi terhadap budaya itu ditunjukkan sejak Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13). “Mungkin saya salah dan saya mengaku saya kerap salah tetapi saya fikir pemberian wang dan hadiah tidak akan memberi kemenangan. “Ini jelas dari PRU13. Yang tidak sokong, tidak sokong j... more »

Bukti Nabi Isa a.s masih hidup

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 7 hours ago
Menara IsaDan juga (disebabkan) dakwaan mereka dengan mengatakan: "Sesungguhnya kami telah membunuh Al-Masih Isa Ibni Maryam, Rasul Allah". Padahal mereka tidak membunuhnya dan tidak memalangnya (di kayu palang - salib), tetapi diserupakan bagi mereka (orang yang mereka bunuh itu seperti Nabi Isa). Dan Sesungguhnya orang-orang yang telah berselisih faham, mengenai Nabi Isa, sebenarnya mereka berada dalam keadaan syak (ragu-ragu) tentang menentukan (pembunuhannya). Tiada sesuatu pengetahuan pun bagi mereka mengenainya selain daripada mengikut sangkaan semata-mata; dan mereka tidak me... more »

Kerajaan Selangor Ambil Alih Syabas dan 3 Syarikat Konsesi yang Lain

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 8 hours ago
* * *S'gor Dimuktamad Ambil Alih SYABAS dan 3 Syarikat Konsesi Air* [Bernama] Kerajaan negeri Selangor dimuktamadkan untuk mengambil alih dan mengurus sepenuhnya empat syarikat konsesi bekalan air di negeri itu, kata Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. Beliau berkata surat rasmi yang diterima pada 9 September lepas daripada kerajaan persekutuan menunjukkan kesepakatan untuk kedua-dua pihak menyelesaikan segera isu pengurusan air demi kesejahteraan rakyat di Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya. "Benar, pengurusan SYABAS telah diberikan kepada kerajaan ... more »

TUN MAHATHIR AKUI SECARA TERBUKA POLITIK HABUAN, ANAK AYAM, DEDAK DAN BERAS SUDAH KETINGGALAN ZAMAN DAN TIDAK MENJAMIN KEMENANGAN PILIHANRAYA!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 8 hours ago
*Tun Dr Mahathir Mohamad mengakui bahawa pemberian wang dan hadiah oleh Barisan Nasional (BN) semasa kempen Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau tidak berjaya memikat hati pengundi di sana. * * Bekas Perdana Menteri itu berkata, pemberian wang seumpama itu adalah satu pembaziran malah bukti penolakan pengundi terhadap budaya itu ditunjukkan sejak Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).* ** * “Mungkin saya salah dan saya mengaku saya kerap salah tetapi saya fikir pemberian wang dan hadiah tidak akan memberi kemenangan.* ** * “Ini jelas dari PRU13. Yang tidak sokong, t... more »

Janissari - Tentera elit empayar Otoman

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 8 hours ago
Tentera elit Empayar Usmaniyyah ini telah banyak membantu dalam peluasan kuasa dinasti Uthmaniyyah. Janissari yang membawa maksud pasukan baru ini ditubuhkan pada 1365 oleh Sultan Murad I. Namun begitu,terdapat teori lain yang mendakwa bahawa Janissari telah ditubuhkan lebih awal daripada itu yang mana didakwa ditubuhkan oleh bapa Sultan Murad I, Sultan Orhan I. Tentera Janissari adalah perintis kepada tentera moden pertama di dunia. Apa yang perlu diketahui mengenai tentera elit ini adalah tentera elit Turki Usmaniyyah ini adalah tentera pertama yang dibayar gaji secara tetap meng... more »

Rakyat Malaysia Seru Kerajaan Jangan Sembang Kencang Bab Rokok Haram Atau Halal.

Soz Cyili at Ameno World - 9 hours ago
Mari sini sekejap pemimpin2 negara.  Terutamanya orang2 dari kementerian kesihatan. Minta tolong korang baca apa benda yang aku cuba nak sampaikan dulu. Aku sesungguhnya memang tak berpuas ahti la dengan pemikiran korang berhubung rokok halal dan haram neh. Siyes. Cuba korang tengok dulu sikap korang macam mana. Boleh lihat contoh kes kat bawah neh hah ; Rujukan : https://www.facebook.com/

Edisi kantoi: Akhirnya rahsia busuk BN bocor dengan bukti ini

PBO™ at pen buruk online ™ - 9 hours ago
Sistem pesanan ringkas (SMS) ‘menyeru’ pengundi memilih PAS dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13) sebagai ‘tiket ke syurga’ sebenarnya bukan dihantar jentera pilihan raya PAS tetapi sebaliknya dihantar Barisan Nasional (BN). Mesej terbabit yang juga mendakwa jika memilih UMNO akan menyebabkan individu itu masuk neraka jelas bertujuan menunjukkan kononnya mesej itu dihantar PAS, sekali gus memberi gambaran parti itu ekstrimis. Taktik jentera BN untuk meraih undi secara kotor itu walaupun dapat dibaca sesetengah masyarakat tetapi masih tidak dapat dibuktikan. {baca lagi klik butang ... more »

Habislah TRW musim depan .. mungkin bungkus kalau macam ni!

PBO™ at pen buruk online ™ - 9 hours ago
Lapan pemain TRW hijrah SKUAD Liga Super Kelantan bakal berubah wajah apabila lapan pemainnya meninggalkan The Red Warriors menjelang saingan Liga Malaysia (Liga-M), musim hadapan. Perkara itu disahkan sendiri oleh Presiden Persatuan Bola Sepak Kelantan (Kafa), Tan Sri Annuar Musa menerusi laman sosial Facebooknya, semalam. Menurut Annuar, lapan pemain itu ialah Daudsu Jamaluddin, Syakir Shaari, S Subramaniam, Azizi Mat Rose, Rizal Fahmi Rosid, Indra Putra Mahayuddin, Mohd Nor Farhan Muhammad dan Izuan Salahuddin. {baca lagi klik butang papar ... } "Saya ucapkan penghargaan da... more »

Tarif Elektrik Naik Tahun Depan.. Macai tentu gembira..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 9 hours ago
Sekitar Julai lalu.. Menteri Tenaga, Teknologi Hijau dan Air, Datuk Seri Dr Maximus Ongkili berkata, kerajaan masih perlu menentukan beberapa isu utama di sebalik mekanisme Fuel Cost Pass Through (FCPT) sebelum melaksanakannya. Oleh itu Kerajaan Persekutuan masih mengkaji cadangan untuk memindahkan peningkatan kos bahan api kepada pengguna, justeru tiada rancangan untuk menaikkan tarif elektrik buat masa ini. Sebelum itu, timbalannya Datuk Seri Mahdzir Khalid dilaporkan berkata, Tenaga Nasional Berhad (TNB) akan melaksanakan mekanisme FCPT tahun depan sebagai proses menentukan tar... more »

Kes Berat..!!?? :Kalah Jawatan Ketua UMNO Bahagian Kini Bermanja Dengan 'Nomi'

Orang ni at Orang ni - 10 hours ago
UMNO Bukit Gantang sebelum ini agak gah dengan Dato Rosli Husin_kehulu-kehilir Rosli Husin dengan kereta pacuan 4 roda-nya disekitar Bukit Gantang,beliau sebelum ini jadi Ketua UMNO Bahagian dan juga ADUN Terong. Namun bagaikan jatuh bangunan dari 14 tingkat dan ditimpa bangunan nasibnya._sudah dipaksa tukar bertanding dalam PRU-13 dari kerusi selamat-nya (DUN Terong) ke DUN Changkat Jering dan tewas ditangan Dato Seri Nizar kemudian yang tebaru Rosli Husin tewas pula bertanding jawatan Ketua UMNO Bahagian Bukit Gantang ditangan Datuk Syed Abu Hussin yang tiba-tiba muncul di Bukit ... more »

BERITA YANG MEMBAWA KEGEMBIRAAN DAN KECERIAAN KEPADA PENGUNDI UMNO/BN PRU 13 LALU ... TARIF ELEKTRIK BAKAL NAIK TAHUN DEPAN!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 10 hours ago
*Berita ini sudah pasti yang di tunggu-tunggu oleh semua para pengundi UMNO/BN pada PRU 13 lalu. Akhirnya yang ditunggu-tunggu dan di nanti-nantikan sudah datang dan menjadi kenyataan jua. Mengikut laporan ... Tarif elektrik bakal dinaikkan tahun depan oleh Tenaga Nasional Berhad (TNB) dengan restu dan kebenaran dari Kerajaan UMNO/BN 1M'sia pimpinan Najib Razak. Omak Kau pasti agak para penyokong UMNO/BN pasti gembira .. terbayang akan wajah senyuman lebar sampai ke telinga setiap penyokong, pendokong dan ahli UMNO yang memberikan undi kepada UMNO/BN pada PRU 13 lalu. Inilah ma... more »

Patutlah Ustaz Tuan Ibrahim Tarik Diri Dari Bertanding Tim. Presiden.. Ini Sebabnya

Addin Deen at Addin - 10 hours ago
Tidak dinafikan PAS kawasan yang mencalonkan Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man untuk bertanding jawatan Timbalan Presiden PAS kecewa dengan keputusan yang dibuat malam tadi. Namun, daripada satu sudut yang lain, penolakan jawatan itu lebih menunjukkan bahawa Tuan Ibrahim selayaknya untuk menjadi Timbalan Presiden PAS walaupun beliau mendapati orang lain lebih layak. Kami terpaksa akur dengan keputusan beliau. Terpancar keikhlasan dan kerendahan hati, kebesaran jiwa serta kehalusan budi Tuan Ibrahim di dalam keputusannya ini. Inilah antara insan yang layak dilantik sebagai pemimpin. Kepu... more »

Lagi Tembelang Taib Mahmud Terdedah..

Addin Deen at Addin - 10 hours ago
Kumpulan Bertindak Menentang Pembinaan Empangan bersama Gerakan Hak Asasi Orang Asal Malaysia mendakwa Ketua Menteri Sarawak, Tan Sri Abdul Taib Mahmud mencabul hak asasi Orang Asli Bumiputera di negeri itu. Kumpulan gabungan 80 badan bukan kerajaan (NGO) di seluruh Malaysia itu turut menyatakan pendirian tegas membantah projek empangan di Baram dan Murum. "Kerajaan bukan saja bertindak merampas tanah Bumiputera Sarawak bagi projek pembalakan malah tiga projek mega pembinaan empangan menjejaskan kehidupan Orang Asli," dalam satu kenyataan media yang dikeluarkan. Gabungan NGO terse... more »

derita anak Selangor nak masuk U

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 10 hours ago
Di pejabat tadi, hadir seorang bapa bersama anaknya yang belajar di salah sebuah Universiti disini.. Tujuan kehadiran adalah untuk bertanyakan jika ada bentuk bantuan untuk anaknya membeli buku dan segala peralatan diuniversiti nanti, dia hanyalah seorang tukang rumah yang masa ini kurang mendapat 'job'.. Isterinya surirumah yang menjaga 5 orang anak lagi yang masih bersekolah dan ada yang kecil, rumah pula sewa maka memang nampak perit laluan hidupnya.. Aku memberinya satu borang kosong berlambangkan lambang Kerajaan Selangor untuk diisinya, aku menerangkan borang itu adalah boran... more »

Jadi pemimpin agama janganlah BERBOHONG !!

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
[image: Photo: Jadi pemimpin agama janganlah BERBOHONG !! Ketika kempen pilihan raya kecil (PRK) Sungai Limau baru saja berlalu, perkara paling menarik yang dilakukan oleh BN dalam usaha memenangi kerusi itu ialah dengan mengadakan karnival jualan murah di mana gula hanya dijual RM1 sekilo manakala sekampit beras 5 kilo pula dijual dengan harga RM5 sahaja. Harga pasaran gula setelah dimansuhkan subsidinya ialah RM2.84 sekilo manakala sekampit beras 5 kilo pula ialah RM13. Menariknya jualan murah itu ialah kerana ketika pembentangan Bajet 2014, Najib mengumumkan pemansuhan subsidi gu... more »

BAPA PENGKHIANAT BANGSA MELAYU!!

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago

WAJARKAH CUTI INI DI PERKENALKAN DI NEGARA KITA??????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 11 hours ago
*Kalau cuti ini di perkenalkan dan di laksanakan di negara kita .. Omak Kau ingat mau kosong pejabat ... Yang seronoknya tu lagi tua lagi lama cuti di berikan .. dan ada pula cuti untuk pergi shopping.* *Kalau juak-juak UMNO teringin dan sokong padu lagi jitu saranan di atas maka perlu desak Najib Razak semasa Perhimpunan Agung UMNO hujung tahun ini agar pada pembentangan Bajet 2015 tahun depan nanti di masukkan cuti putus cinta sebagai cara nak tambat dan pikat para pengundi muda.*

Gambar Heliza Helmi Bersama Ummu Jah

*Ummu Jah bersama artis-artis terkenal semasa di Makkah.** * Teruklah Heliza Helmi lepas ni kena tibai dengan bloger umno,pasti ada yang kata dia pengikut Al-Arqam juga sebab bergambar dengan Ummu jah,sedangkan*Anwar yang bergambar dengan Nur Misuari * pun di tuduh menyokong pengganas sulu suatu ketika dulu. Nak tahu kisah sebenar? Teruskan bacaan. Balu pengasas pertubuhan Al-Arqam, Hatijah Aam atau Ummu Jah bersama-sama 17 pengikutnya hari ini mengaku bersalah di Mahkamah Rendah Syariah Gombak Barat di sini kerana menghidupkan ajaran Al-Arqam yang diharamkan. Hakim Syarie Kamar... more »

CARA ADUN DAP/PR MENJALANKAN TUGAS MENDEKATI RAKYAT YANG TIDAK DI SIARKAN OLEH UTUSAN DAN BERITA HARIAN.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 11 hours ago
*Lihat dengan mata kepala sendiri dengan rakaman gambar di beri sebagai saksi... Ini adalah realiti bukannya ilusi.** Ini adalah YB Wong Shui Qi. Beliau merupakan ADUN Senai, Johor. Beliau merupakan seorang daripada berpuluh lagi ADUN dan Ahli Parlimen DAP yang bergiat aktif membuka pusat pendaftaran pengundi di kawasan mereka. Adakah YB ini duduk di dalam pejabat berhawa dingin, menunggu orang untuk mendaftar sebagai pengundi dan sekaligus tertarik untuk mendaftar sebagai ahli parti? Jawapannya ...TIDAK!!!! Dengan hanya dua meja makan yang murah serta beberapa kerusi plastik, ... more »

Hebatnya Khalid berjaya tawan empat syarikat konsesi air Selangor.

GeloraHatiMuda at Gendang Perang - 11 hours ago
Kerajaan negeri Selangor dimuktamadkan untuk mengambil alih dan mengurus sepenuhnya empat syarikat konsesi bekalan air di negeri itu, kata Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim. Beliau berkata surat rasmi yang diterima pada 9 September lepas daripada kerajaan persekutuan menunjukkan kesepakatan untuk kedua-dua pihak menyelesaikan segera isu pengurusan air demi kesejahteraan rakyat di Selangor, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur dan Putrajaya. "Benar, pengurusan SYABAS telah diberikan kepada kerajaan negeri namun sekarang, kita masih berunding dengan pihak terlibat tentang bayara... more »

Cerita Menarik Di Sebalik Pencalonan Ustaz Azam Di Sg. Limau

Addin Deen at Addin - 12 hours ago
Pertama sekali, tahniah dan takziah kepada Ustaz Azam kerana memenangi PRK N20 Sungai Limau dan menggalas amanah mewakili rakyat Sungai Limau dalam Dewan Undangan Negeri. Kemenangan Ustaz Azam bukan lah kemenangan yang mudah sekalipun Sungai Limau dikatakan kubu kuat PAS kerana hanya 4 pusat mengundi sahaja yang dimenangi oleh PAS sejak dahulu lagi, sedangkan 13 pusat mengundi lain kebanyakannya PAS selalu kalah. Tambahan pula asakan kebendaan menerjah Sg Limau seolah-olah serangan Amerika ke atas Afghanistan dengan Tomahawk, Apache dan Armada-armada laut. Ustaz Azam adalah ca... more »

Tuan Ibrahim tidak tanding jawatan Timbalan Presiden

atsixty at ZAKRI ALI - 12 hours ago
*Tuan Ibrahim Tuan Man telah mengesahkan beliau tidak akan turut merebut jawatan timbalan presiden buat kali kedua sebaliknya akan menumpukan ke jawatan naib presiden. Beliau yang khabarnya mendapat pencalonan terbanyak untuk jawatan timbalan presiden menjelaskan 'penarikan' itu di atas kehendaknya sendiri dan kerana lebih mentingkan soal parti.** * * Jadi kini ada dua pencabar jawatan timbalan presiden yang kini dipegang Mohamad Sabu; Husam Musa dan Mohd Amar Nik Abdullah. Mohamad Sabu telah menyatakan kesediaan untuk mempertahankan kedudukannya sebagai timbalan presiden. Meneli... more »

Presiden Morsi Diadili, Kemenangan Semakin Dekat - Prof. Yusuf Al-Qaradhwi Posted by Addin Deen

atsixty at ZAKRI ALI - 12 hours ago
*Persatuan Ulama Muslimin Dunia, yang dipimpin oleh Syeikh Yusuf Qaradhawi, mengeluarkan satu kenyataan yang mengecam pengadilan Presiden Mursi, Isnin (4/11/2013) kemarin.* ** * * ** *Dalam kenyataan ulama yang berjudul “Bergembiralah, Kemenangan Sudah Dekat” disebutkan:* ** * * ** *“Untuk pertama kalinya terjadi di Mesir, seorang presiden sah yang dipilih oleh rakyatnya dalam pilihanraya yang bersih, diajukan ke pengadilan, setelah sebelumnya diculik dalam waktu yang cukup lama oleh penguasa kudeta. Selain itu, penguasa kudeta juga menculik dan membunuhi ribuan rakyat Mesir yang me... more »

Gempar!! MB Pahang Alami Masalah Kesihatan Yang Agak Membimbangkan? Gagal Hadir Majlis Rasmi.. Jom Terjah!!

sahabat sedaka at SEDAKA SEJAHTERA ™ - 13 hours ago
*KUANTAN-** *Rata-rata orang ramai yang ditemui di bandar ini kini tertanya-tanya ke mana hilangnya kelibat Menteri Besar Pahang, Dato' Sri DiRaja Adnan Yaakob. Ramai yang hairan, masuk hari ini sudah empat hari berita dan kemunculan Adnan di khalayak ramai "dirahsiakan". Persoalannya yang timbul, mana perginya Adnan?. Terdapat laporan mengatakan MB Pahang itu kini menerima rawatan pakar di Hospital Prince Courts di Jalan Bukit Bintang, Kuala Lumpur. Malah difahamkan, Adnan gagal memasuki Stadium Shah Alm untuk menyaksikan perlawanan akhir bolasepan Piala Malaysia antara Pahang d... more »

Itulah Hakikat Dunia

Assalamualaikum dan salam bloger, Saiydina Ali Karamullah pernah berkata."Kehidupan dunia hanyalah ibarat mimpi,apabila kita mati barulah kita terjaga dari alam mimpi dan berada di alam nyata.(iaitu alam akhirat)" Kisah dibawah adalah persis seperti kiasan Saidina Ali tersebut. *Jutawan dalam dunia maya, Online Game: Second Life.* [image: http://ijoks2009.blogspot.com/2013/11/itulah-hakikat-dunia.html] Second Life adalah sejenis online game yang di usahakan oleh Linden Lab dimana pengguna boleh memulakan hidup baru disana dengan membuat kerja, berniaga dan juga bersosial. Permainan ... more »

JOHOR DIJANGKA LAGI BENGKRAP DARI SELANGOR !

atsixty at ZAKRI ALI - 20 hours ago
[image: Photo: Thursday, November 7, 2013. JOHOR DIJANGKA LAGI BENGKRAP DARI SELANGOR ! Mimpikah aku? Johor umum pemberian 35 meter padu air percuma kepada rakyat Komen : Kalau dulu semasa kerajaan Negeri Selangor mahu memberi 20metepadu air percuma maka juak-juak UMNO kecoh beri kenyataan Selangor akan bengkrap jika beri air percuma kepada rakyatnya.Namun, alhamdulillah berkat usaha Kerajaan PR Selangor telah membuka mata Kerjaan UMNO Johor bahawa apa yang dilakukan negeri Selangor bukan palsu malah Johor akan menambah kepada 35meter padu air percuma menjelang tahun 2014.Subhanall... more »

Presiden Morsi Diadili, Kemenangan Semakin Dekat - Prof. Yusuf Al-Qaradhwi

Addin Deen at Addin - 21 hours ago
Persatuan Ulama Muslimin Dunia, yang dipimpin oleh Syeikh Yusuf Qaradhawi, mengeluarkan satu kenyataan yang mengecam pengadilan Presiden Mursi, Isnin (4/11/2013) kemarin. Dalam kenyataan ulama yang berjudul “Bergembiralah, Kemenangan Sudah Dekat” disebutkan: “Untuk pertama kalinya terjadi di Mesir, seorang presiden sah yang dipilih oleh rakyatnya dalam pilihanraya yang bersih, diajukan ke pengadilan, setelah sebelumnya diculik dalam waktu yang cukup lama oleh penguasa kudeta. Selain itu, penguasa kudeta juga menculik dan membunuhi ribuan rakyat Mesir yang memperjuangkan kebebasan.... more »

NAMPAK TAK SANDIWARA MEREKA (GAMBAR)

atsixty at ZAKRI ALI - 21 hours ago
*Apa rasionalnya menjual gula seringgit kpd rakyat semasa memancing undi...* * * *Sedangkn sebelum ni mereka beria2 mempertahankan harga gula naik dgn alasan menjaga kesihatan...* * * *Nampak tak sandiwara terkutuk mereka...* * * *Na'im Nikmat@blog *

Tujuh tahun jadi pemuas nafsu abang ipar, kakak pula merestui

PBO™ at pen buruk online ™ - 21 hours ago
[HM] Sungai Buloh: Kakak durjana! Itu perkataan sesuai menggambarkan tindakan seorang wanita yang sanggup menyembunyikan perbuatan terkutuk suaminya yang menjadikan adiknya hamba seks dengan alasan mahu menjaga maruah lelaki berkenaan. Mangsa berusia 30-an dan bertugas sebagai penjawat awam itu dikatakan tampil membuat laporan polis pada 11 Oktober lalu berikutan terlalu tertekan dengan perbuatan kakaknya yang hanya mendiamkan diri selain memaksanya untuk mengunci mulut. Mangsa mendakwa menjadi pemuas nafsu abang iparnya sejak tujuh tahun lalu ketika bertandang ke rumah kakaknya di... more »

Ulasan Datuk Jamil Khir yang hanye layak untuk orang2 UMNO sahaje..........

Wak Labu at Wak Labu - 22 hours ago
*Jualan murah Sungai Limau hanya kebetulan, kata Jamil Khir OLEH DIYANA IBRAHIM November 07, 2013 Latest Update: November 07, 2013 04:19 pm* ** * * * Datuk Jamil Khir Baharom berucap di Konvensyen Pendakwah Negara 2013 di Kuala Lumpur. Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari, 7 November, 2013. * * Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Jamil Khir Baharom (gambar) menyifatkan jualan murah gula dan beras yang dilakukan oleh Barisan Nasional (BN) ketika tempoh berkempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Limau baru-baru ini adalah satu kebetulan. Be... more »

BN Bakal Buat Jualan Murah Di Tempat Lain?

Addin Deen at Addin - 22 hours ago
Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu hari ini mencabar Barisan Nasional (BN) untuk mengadakan jualan murah untuk gula dan beras di kawasan-kawasan berpenduduk miskin yang lain. Mohamad ataupun lebih popular dengan panggilan Mat Sabu, apabila dihubungi oleh FMT hari ini ternyata berang dengan kenyataan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Jamil Khir Baharom yang berkata jualan murah kedua-dua barangan asas itu dalam tempoh kempen Pilihan Raya Kecil (PRK) Sungai Limau sebagai kebetulan. “Mana boleh kebetulan…Kalau kata kebetulan pi la buat (jualan murah) kat kawasan-kawasan lain s... more »

Membazir: PM, TPM guna pesawat eksekutif RM182 juta??

atsixty at ZAKRI ALI - 22 hours ago
[image: Photo: 7/11/13. Membazir: PM, TPM guna pesawat eksekutif RM182 juta?? KUALA LUMPUR: Pakatan Rakyat menegur tindakan pimpinan tertinggi kerajaan yang sering menggunakan pesawat eksekutif untuk penerbangan dalam negara dan luar negara. Ahli Parlimen Seremban, Anthony Loke berkata kos bahan api bagi enam pesawat yang digunakan sepanjang tahun 2012 sebanyak RM14,951,448.04 dan RM167,079,541.80 bagi kos penyelenggaraan adalah sangat tinggi dan merupakan pembaziran. "Ini satu contoh pembaziran perbelanjaan kerajaan terutama pemimpin tertinggi kerajaan. Pesawat eksekutif sering di... more »


Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 
urv.

Tiada ulasan: