Isnin, 18 November 2013

2427. Jadual Pembayaran Pencen 2014 Kerajaan Malaysia ...

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
Sumber: http://www.jpapencen.gov.my/tarikh_bayaran_pencen.html
Jabatan Perkhidmatan Awam, Bahagian Pasca Perkhidmatan, Aras 2-5, Blok C2, Kompleks C, Kompleks Kerajaan Persekutuan, 62510 Putrajaya, Malaysia. 
Tel : 603 8885 4906 / 4475 / 4477 / 4478
Baca juga:
Penyakit Hasad Dengki 
Galeri:
Tazkirah
Dari: Koleksi atsixty-zakriali.blogspot.com

PEMIMPIN YANG MENIPU RAKYAT !!::::.::: Ka’ab bin Ujrah r.a. berkata bahawa Rasulullah s.a.w bersabda: Akan datang di kemudian hari nanti, setelah aku tiada; beberapa pemimpin yang berdusta dan berbuat aniaya. Maka barang siapa yang membenarkan kedustaan mereka dan membantu  (menyokong) tindakan mereka yang aniaya itu, maka ia bukan termasuk umatku dan bukanlah aku daripadanya. Dan ia tidak akan dapat sampai datang ke telaga (yang ada di Syurga) - (Riwayat Tirmidzi, Nasae'i dan Hakim)

HUKUMAN MENUDUH TANPA EMPAT ORANG SAKSI: 

Firman Allah S.W.T dalam Al-Qur'an Surah An-Nur Ayat 4 yang bermaksud: “Orang yang melemparkan TUDUHAN (ZINA/LIWAT) kepada seseorang yang terpelihara kehormatannya, kemudian mereka tidak membawakan EMPAT ORANG SAKSI, maka sebatlah mereka DELAPAN PULUH KALI sebatan dan jangan lah kamu menerima penyaksian mereka itu selama-lamanya; kerana mereka adalah orang yang FASIQ.”
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

=============================================================
FIRMAN ALLAH S.W.T., YANG BERMAKSUD: "..KEHIDUPAN DUNIA HANYALAH KESENANGAN YANG MEMPERDAYA" [QS. AL 'IMRAN (3):185]
FIRMAN ALLAH S.W.T., YANG BERMAKSUD: "Wahai orang yang beriman! Janganlah kamu mengambil orang yang bukan daripada kalangan kamu (seperti Yahudi, Nasrani, dan Munafiq) menjadi teman karib (yang dipercayai). Mereka tidak akan berhenti berusaha mendatangkan kesusahan kepada kamu. Mereka sukakan apa yang menyusahkan kamu. Telah pun nyata (tanda) kebencian mereka pada pertuturan mulut mereka, dan apa yang tersembunyi oleh hati mereka lebih besar lagi. Sesungguhnya Kami telah jelaskan kepada kamu ayat ayat (Kami), jika kamu memahaminya (memikirkannya).” - [Al Quran Surah Al Imran ayat 118-120]
Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 
vmct7.

7tcmv.

Tiada ulasan: