Selasa, 26 November 2013

2524. Pemotongan subsidi mesti dilakukan, dari resiko keberhutangan atau bangkrap di tahun 2019.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com   

Malaysia tetap akan bankrap 2019


Percayakah anda bahawa Malaysia akan bebas daripada bankrupsi setelah GST dilaksanakan. Imbas kembali kekecohan yang berlaku sejurus amaran Idris menyebabkan orang ramai mengecam pentadbiran Najib yang dilihat telah melakukan salah urus dari segi pengurusan ekonomi.
Namun dinafikan Najib sendiri, timbalannya Muhyiddin Yassin dan bekas Perdana Menteri Mahathir Mohamad.
Kelmarin, Najib telah mengulangi semula akan kemungkinan Malaysia akan jatuh muflis. "GST atau kebangkrapan Malaysia" antara tajuk di media/portal internet.

Ramai pakar tidak menolak kemungkinan kebankrapan seperti Greece boleh berlaku kepada Malaysia. Agensi-agensi penilaian seperti Fitch memberi amaran terhadap hutang negara yang mencatatkan rekod tertinggi dan masih lagi bertambah berserta dengan defisit fiskal. Artikel Penuh: malaysia-chronicle

Percayakah anda bahawa Malaysia akan bebas daripada bankrupsi setelah GST dilaksanakan?

Berapakah nilai 27 bilion yang bakal diperoleh daripada GST berbanding dengan perbelanjaan melampau kerajaan sekarang?

Kadar pendapatan negara bagi tahun 2014 dijangka berjumlah RM 224.1 bilion manakala jumlah perbelanjaan kerajaan bagi 2014 pula ialah 262.2 bilion.

Jumlah itu jika ditambah dengan RM27 bilion hasil GST adalah RM251.1 bilion. Bermakna kerajaan Malaysia terlebih berbelanja sebanyak RM11.1 bilion bagi tahun 2014.

Dengan sikap yang terus-menerus boros kebanyakan pemimpin negara, rasanya Malaysia akan tetap bankrup pada 2019 kerana lebihan belanja bagi setiap tahun akan meningkatkan jumlah hutang negara yang ketika ini berjumlah RM547 bilion.

Pada 2019 hutang Malaysia bertambah kepada 1.023 trilion kerana faedah yang wajib dibayar. Jumlah itu tidak termasuk lebihan belanja pada tahun-tahun 2014-2018.

Pengurusan belian oleh kementerian dan jabatan-jabatan kerajaan yang tidak berhemah sehingga menyebabkan suatu barangan boleh dibeli dengan harga 10-20 kali ganda lebih mahal daripada harga sebenar di pasaran tidak pernah dibendung. Perkara serupa akan muncul setiap kali laporan audit negara didedahkan.

Itu belum termasuk 'mark-up' harga projek mega kerajaan sepanjang 2014 hingga 2019.

Kegagalan membawa pelaburan baru berskala besar ke dalam negara turut memainkan peranan yang bakal menyumbang kepada muflisnya Malaysia 2019.

Lebih menyakitkan ekonomi Malaysia apabila pelabur memilih destinasi baru yang tidak yang lebih baik berbanding Malaysia.

Berdasarkan angka-angka dan faktor di atas tidak mustahil Malaysia benar-benar akan bankrup pada tahun 2019.... sekiranya tiada perubahan sikap pemimpin negara.

***Kita tunggu pelaburan asing hasil daripada lobi yang dilakukan Rosmah Mansur di Qatar seperti yang didakwa.... wakaka

Khasiat buah, delima, zaitun dan tin menurut Al Quran dan sains

Sumber: 
http://www.wasukalu.com/2013/11/malaysia-tetap-akan-bankrap-2019.html
Sumber gambar: unclesheeker.

Berzikir Lah...Bagi Menenangkan Hati & Jiwa......

atsixty at ZAKRI ALI - 13 hours ago

BERITA PANAS MELETUP!!!! Bekas Pengarah CID Dedah Sogokan Wang Dalam Kes Pulau Batu Puteh ??

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
*Jeneral Yakuza Ogawa* *Bekas Pengarah Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Mat Zain Ibrahim hari ini mendedahkan wujud sogokan wang yang menyebabkan kekalahan Malaysia dalam kes Pulau Batu Puteh pada tahun 2007. Pendedahan tersebut telah dilakukan dalam bentuk Akuan Bersumpah (SD) setebal 31 muka surat, yang telah juga dihantar Pejabat Perdana Menteri 9 Oktober lalu.* *"Dalam surat iringan kepada Perdana Menteri, saya merayu beliau untuk memfokuskan perhatian kepada perenggan 54 (e),(f) dan (g) SD tersebut, yang melibatkan maklumat mustahak, berkaitan salahlaku Peguam Negara,... more »

HTML Setting:

<center><iframe align="center" id="IW_frame_1438" src="http://www.tvquran.com/add/Shatri.htm" frameborder="0" allowtransparency="1" scrolling="no" width="302" height="334"></iframe></center>

Munafik dan kafir laknatullah adalah pemberontak dan pengganas sebenar.
Baca juga:
Penyakit Hasad Dengki.

Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob. (pCq). 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 

KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™.  

Tiada ulasan: