Ahad, 8 Disember 2013

2732. Kembara Jiwa 1.

Banjir itu musibah dari Allah S.W.T., dan mengajak hamba-Nya bermuhasabah diri dan mengEsakan-Nya. Percayalah.
Lagi: Banjir: 25 lori, kontena Amal S'gor berlepas pagi ini DEC 07, 2013 HRAKAHDAILY
KUALA LUMPUR: Kumpulan pertama aktivis Jabatan Amal Selangor yang membawa misi bantuan barangan kepada mangsa banjir berlepas ke Pahang tengah hari tadi.

Pelepasan kumpulan hampir 200 orang yang terdiri daripada sukarelawan Jabatan Amal Selangor, Briged Muslimat dan individu itu disempurnakan Pesuruhjaya PAS Selangor Iskandar Abdul Samad dalam satu majlis di Gombak pagi tadi.

Misi yang diketuai Pengarah Jabatan Amal Selangor Khairil Anuar Ismail ini membawa barangan keperluan dengan 15 buah lori 5 tan, 10 buah lori 3 tan, sebuah lori kontena, 25 buah kenderaan pacuan empat roda dan 20 buah kereta.
Antara barangan yang dibawa termasuk makanan, selimut, telekung, pakaian baru dan terpakai, lampin pakai buang dan pelbagai barangan keperluan lain.

Ini merupakan trip pertama Amal Selangor dalam misi membantu mangsa banjir dan trip berikutnya dijadual sepanjang minggu depan.

Dalam pada itu, Jabatan Amal Selangor masih memerlukan sukarelawan dan juga sumbangan berterusan bagi membantu misi ini.

Sumbangan kewangan boleh disalurkan melalui akaun BIMB atas nama Amal Selangor 1201 0010 0354 34.
DAN lagi berita: 
KUALA LUMPUR: Kerajaan Negeri Kelantan hari ini mengumumkan bantuan sebanyak RM50,000 bagi membantu mangsa banjir yang melanda Pahang khususnya di kawasan Kuantan dan Kemaman.

Pengumuman itu dibuat Menteri Besar Ustaz Datuk Ahmad Yakob dalam satu kenyataan hari ini.

Menurutnya, sumbangan ini adalah sebagai tanda kebersamaan dan rasa simpati kerajaan negeri terhadap mangsa banjir di negeri itu yang disifatkan paling buruk abad ini.

"Sekalipun dipisahkan oleh sempadan negeri yang berbeza, namun kebersamaan sebagai rakyat Malaysia di bawah satu bumbung Pantai Timur tetap menggamit rasa simpati daripada kami di Kelantan.

"Justeru, sebagai tanda kebersamaan dan simpati dari pihak kerajaan negeri Kelantan Darul Naim, saya dengan ini mengisytiharkan peruntukan sebanyak RM50 ribu untuk membiayai misi bantuan kepada mangsa banjir di kedua-dua lokasi ini termasuklah bantuan pasca banjir," katanya.

Dalam pada itu, bantuan dari kerajaan Kelantan itu akan disampaikan terus kepada mangsa banjir melalui sukarelawan yang akan dihantar mulai esok 8 Disember 2013.

Rombongan sukarelawan ini akan bergerak melalui badan sukarela Jabatan Amal dan juga agensi-agensi kerajaan negeri.

"Jumlah ini merupakan permulaan dan kerajaan Kelantan tidak menolak kemungkinan menambahkan nilai peruntukan jika situasi memerlukan.

"Harapan saya agar misi bantuan yang akan dihantar secara rasmi oleh kerajaan negeri ini sedikit sebanyak meringankan beban yang ditanggung oleh mangsa banjir di kedua-dua lokasi ini," katanya.
HTML Setting:

<center><iframe align="center" id="IW_frame_1438" src="http://www.tvquran.com/add/Shatri.htm" frameborder="0" allowtransparency="1" scrolling="no" width="302" height="334"></iframe></center>

Munafik dan kafir laknatullah adalah pemberontak dan pengganas sebenar.
Baca juga:
Penyakit Hasad Dengki.
KLIK UNTUK KE MENU UTAMA. eaho™.  

Tiada ulasan: