Isnin, 9 Disember 2013

2747. Tsunami Melayu. Kini melambai Tsunami Pribumi Sabah dan Sarawak membentuk Tsunami Malaysia. Bangkit ygg Solat Subuh.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Munafik dan kafir laknatullah sebenarnya pemberontak dan pengganas.   
الحمد لله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى آله وصحبه أجمعين
Alhamdulillahirobila'lamin, Wass-sola-tu'wass-salam A'la-ass-rofil-mur-sa-lin Wa-a'la-a'lihi-wa-soh-bihi-ajma'en

TSUNAMI MELAYU berlaku pada tahun 1999 & akan berlaku LAGI - Amaran Nurul.

Barisan Nasional (BN) tidak boleh menolak kemungkinan tsunami Melayu. Nurul Izzah Anwar hari ini  mengingatkan pemerintah bahawa PRU tahun 1999, ramai daripada kumpulan etnik yang dominan mengundi pembangkang.

Naib Presiden PKR berkata mewujudkan "tsunami" tidak akan menjadi matlamat utama Pakatan Rakyat (PR)  tetapi berkata BN harus terus melaksanakan dasar-dasar yang membebankan rakyat Malaysia, hal itu akan dapat mewujudkan perubahan sokongan daripada pengundi tegarnya.


Beliau berkata dasar-dasar seperti cadangan cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST), kenaikan bil elektrik dan pengurangan subsidi, akan memberi kesan negatif jangka panjang kepada orang Melayu yang membentuk sebahagian besar daripada dibawah 60 peratus rakyat Malaysia dari segi pendapatan isi rumah.

"Semua dasar-dasar ini telah mereka umumkan termasuk kenaikan dari segi kadar penilaian harta tanah yang akan memberi kesan kepada majoriti Melayu, penduduk Bumiputera dan lebih-lebih lagi daripada etnik yang lain.

"Saya fikir ia adalah satu kemungkinan yang sebenar tetapi saya tidak akan turun ke tahap untuk mengatakan bahawa fokus kita akan mendapat keberuntungan dari segi tsunami Melayu.

"Kami mahu TSUNAMI MALAYSIA, menolak kerajaan rasuah, jadi saya berfikir bahawa adalah fokus kami dan ia telah berlaku pada tahun 1999," katanya kepada The Malay Mail Online selepas melancarkan "Surah Untuk Anak" iaitu sebuah buku yang mencatatkan kisah perjalanan hidup seorang ayah dengan dua
kanak-kanak yang disahkan menghidap cerebral palsy, di Universiti Malaya di sini.

Barisan Alternatif (BA), yang merupakan satu gabungan parti-parti pembangkang ditubuhkan pada September 1998 sebagai pengimbang BN yang memerintah, telah memenangi lebih daripada separuh undi Melayu pada pilihan raya umum 1999, menurut Nurul Izzah.

Di kawasan dengan pengundi Melayu lebih daripada dua pertiga, BN hanya menjaringkan 48.6 peratus undi, berbanding dengan 60.8 peratus pada tahun 1995 dalam pemilihan sebelumnya.

Pakatan BA dibubarkan selepas pilihan raya umum 2004, selepas memenangi hanya lapan daripada 219 kerusi . Selepas pilihan raya umum 2008 PAS, PKR dan DAP berkumpul bersama-sama sekali lagi dalam satu lagi pembentukan pakatan yang agak longgar iaitu Pakatan Rakyat (PR).

Awal hari ini, Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor menolak amaran oleh  editorial Utusan Malaysia "tsunami Melayu" akan berlaku jika UMNO tidak terus menjadi "parti disayangi oleh umat Islam, Melayu dan Bumiputera"

Dalam kolum "Awang Selamat" milik Umno yang setiap hari berkata PAS dan PKR akan cuba untuk mencipta "tsunami Melayu" dalam pilihan raya umum akan datang.

"Selepas tsunami Cina yang mengejutkan dalam PRU-13 gagal untuk menggulingkan kerajaan, strategi itu kini memberi tumpuan kepada mewujudkan tsunami Melayu dalam PRU-14.

"Berhati-hati, walaupun Umno kuat ia tidak akan dapat dikalahkan. "Berusaha untuk menjadi parti yang dicintai terutamanya oleh umat Islam, Melayu dan Bumiputera. Tidak ada pilihan lain," katanya.

Tengku Adnan, bagaimanapun menolak ia sebagai hanya sekadar pandangan editor Utusan Malaysia sahaja dan bukan luahan kata yang lahir dari rakyat Malaysia.

"Lihat apa yang berlaku kepada Umno, yang meningkat daripada 79 kerusi kepada 88 kerusi dan selepas ini akan ada peningkatan lebih kerusi, percayalah. "Kami akan memperolehi lebih banyak kerusi daripada rakyat kerana mereka akan menyedari bahawa ini adalah parti yang mereka boleh bergantung," katanya, merujuk kepada BN.

Beliau juga berkata bahawa ia adalah "mustahil " untuk tsunami Melayu berlaku.

Tetapi Nurul Izzah tidak bersetuju dengan pandangan menteri itu dan menyatakan bahawa apa-apa "tsunami" yang telah berlaku pada masa lalu, ia boleh berulang lagi.

"Apa yang pernah Tengku Adnan kata, telah dinafikan oleh kejadian pada masa lalu," katanya.
"Jadi saya akan berhujah, saya agak yakin, bukan sahaja untuk menangani isu ketakutan masyarakat Melayu kehilangan kuasa politik dan untuk mengatakan bahawa di bawah kerajaan Pakatan Rakyat, tumpuan kami adalah untuk memenuhi keperluan mereka yang dibawah 60 peratus itu, tanpa mengira kaum tetapi sudah tentu mereka akan menjadi penerima utama.

"Jika anda melihat tahap pendapatan, saya rasa fakta menuding untuk dirinya sendiri. Satu-satunya masalah yang kita ada adalah untuk berkomunikasi secara terus untuk mencabar dogma perkauman mereka,  yang sering mereka ulang-ulangi ," tambah beliau.

MP Lembah Pantai juga berkata Perhimpunan Agung Umno yang baru sahaja berakhir telah merobohkan "1Malaysia" Najib kerana seorang perwakilan Pulau Pinang telah menggesa Putrajaya untuk menggunakan "1Melayu" bagi menggantikan inklusif "1Malaysia" slogan yang digunakan sebagai usaha untuk mendekati pengundi Cina dalam Pilihan Raya Umum ke-13.

Hakikatnya bahawa mereka juga menyatakan isu keseluruhan tentang "1Melayu" konsep yang benar-benar bertentangan dengan semua, dia telah cuba untuk berkempen untuk menggalakkannya sebelum pilihan raya," kata Nurul Izzah.

Dalam Pilihan Raya Umum ke-13, BN memenangi 133 kerusi persekutuan di 222  kerusi Dewan Rakyat dan  Pakatan Rakyat 89 kerusi. Walaupun pembangkang memenangi 53 peratus undi popular berbanding hanya 47 peratus untuk BN.

Keputusan tersebut juga menguji dalam hubungan antara kaum, dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, yang juga Presiden Umno, menyalahkan "tsunami Cina" untuk prestasi yang lemah BN.

MCA lemah dalam kedua-dua pilihan raya lepas, mendapatkan hanya 15 kerusi pada tahun 2008 dan mengurangkan sumbangannya kepada hanya tujuh kerusi pada pilihan raya umum ke-13 tahun ini (2013). - Malay Mail

*Diterjemahkan dari sumber asal: www.malaysia-chronicle.com

Analisa:
*BN harus terus melaksanakan dasar-dasar yang membebankan rakyat Malaysia, hal itu akan dapat
  mewujudkan perubahan sikap dan perubahan sokongan daripada penyokong dan pengundi tegarnya.
*Tsunami Malaysia PRU-14 bukan sekadar Tsunami Melayu seperti pelaung Umno gegarkan.
*Motif utama "1Malaysia" ialah memenangi hati pengundi Cina (PRU-13).
-pCq-


Baca Kisah Empat Nabi Allah S.W.T Yang Masih Hidup Sampai Sekarang. Berikut kisah tentang empat nabi yang masih hidup sampai sekarang: Nabi Isa Alaihissalam, Nabi Khidir Alaihissalam, Nabi Idris Alaihissalam dan Nabi Ilyas Alaihissalam. Klik http://peceq.blogspot.com/2013/08/1294-kisah-empat-nabi-yang-masih-hidup.html



Tidak ada daya dan kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah
Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69). 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: "Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86). 


Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq). 

Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 
byrt. n. 

Tiada ulasan: