Isnin, 9 Disember 2013

2753. Preview minda.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه

"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86) . 
Islam Agamaku.
Meja www.peceq.blogspot.com  


JAMILAH TAIB MURRAY ANAK TAIB MAHMUD WANITA TERKAYA 

DI KANADA

atsixty at ZAKRI ALI - 5 minutes ago
*J* *amilah Taib wanita terkaya di Kanada. Begitulah laporan frank magazine dalam laman webnya yang turut disiar kembali oleh sarawak report.Menurut laporan itu Jamilah Taib atau Jamilah Taib Murray memiliki kekayaan sebanyak 1.2 bilion USD yang didakwa adalah hasil daripada kekayaan ayahnya Taib Mahmud, Ketua Menteri Sarawak.* Baca laporan lengkap oleh frankmag.ca di sarawak report.

Jangan Sombong Dengan ALLAH !!

atsixty at ZAKRI ALI - 53 minutes ago
[image: TERENGGANU DI BAWAH PEMERINTAHAN UMNO AMAT HEBAT SEKALI DALAM DUNIA ... BOLEH TAWARKAN KAWASAN PERUMAHAN BEBAS BANJIR TETAPI AKHIRNYA DI TENGGELAMI AIR JUGA!!! http://omakkau.blogspot.com/2013/12/terengganu-di-bawah-pemerintahan-umno.html] Rohani Binti Abdul Hamid *TERENGGANU DI BAWAH PEMERINTAHAN UMNO AMAT HEBAT SEKALI DALAM DUNIA ... * *BOLEH TAWARKAN KAWASAN PERUMAHAN BEBAS BANJIR TETAPI AKHIRNYA DI TENGGELAMI AIR JUGA!!! * *http://omakkau.blogspot.com/2013/12/terengganu-di-bawah-pemerintahan-umno.html*

ZAHID HAMIDI SUDAH KECUT!!! ZAHID HAMIDI SAMA TARAF DENGAN PENCACAI UMNO!!!

atsixty at ZAKRI ALI - 53 minutes ago
*Zahid: Saya tak sebut nama Mat Sabu* * Dis 9 2013: Naib presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata beliau tidak pernah menyebut nama timbalan presiden PAS Mohamad Sabu ketika menggesa agar “orang nombor dua” PAS dikenakan tindakan kerana mengamalkan fahaman Syiah. “Saya tidak pernah sebut (nama) Mat Sabu, saya sebut 'nombor dua',” katanya ketika ditanya dalam satu sidang media pagi ini berhubung tindakan yang akan dikenakan ke atas Mohamad.Wartawan seterusnya meminta penjelasan lanjut daripada Ahmad Zahid memandangkan Mohamad Sabu, yang baru ... more »

ALI RUSTAM BARU SEDAR BAHAWA DALAM UMNO TIADA KUASA LU 

SIAPA!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Saya sedar siapa kawan, siapa lawan – Ali Rustam* "Bohonglah kalau saya tidak ada rasa kecewa dengan apa yang berlaku sepanjang Perhimpunan Agung UMNO 2013 ini. Tapi saya pasrah kerana bila terjadi begini, barulah saya sedar siapa lawan, siapa kawan,". Itulah kata Datuk Seri Wira Ali Rustam, bekas ketua Menteri Melaka yang masih mampu tersenyum *walaupun dalam diam dipinggirkan oleh semua Umno Bahagian di Melaka.* "Memang pedih sangat hati saya apabila lima Bahagian di Melaka tidak menyokong saya sebagai calon Naub Presiden UMNO yang lalu. Tapi siapa saya yang hendak menegur ... more »

THAILAND MENGAMALKAN "DEMOKRASI SEBENAR" - PARLIMEN 

DIBUBARKAN -

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
Que Ummi's status. [image: Photo] *THAILAND MENGAMALKAN "DEMOKRASI SEBENAR" - PARLIMEN DIBUBARKAN - PILIHANRAYA AKAN DIADAKAN SEMULA DALAM MASA 60 HARI.........!!* *Perdana Menteri Thailand YingLuck sinawatra..* * Telah menbubarkan parlimen akibat * * Drpd protes besar besaran rkyt Thailand..* * Pilihanraya akn diadakan dlm masa 60hari selepas parlimen dibubarkan.* * Inilah demokrasi rkyt adalah kerajaan..* * Bagaimana dgn malaysia?? *

Gambar bukti UMNO amal syiar ajaran sesat

Orang ni at Orang ni - 1 hour ago
Tengok gambar pemimpin macai UMNO dok buat apa_tangan berpegangan tangan dan Zahid pegang tangan siapa tu...Isteri diakah..? mak dia kah...? kakak dia kah...? lembu betinakah...? Oh...Zahid si menteri macai UMNO.. INIKAH SYIAR ISLAM ala-ala UMNO Munafiqun...?

Isu Fitnah Mat Sabu Syiah: “Saya tidak pernah sebut (nama) Mat Sabu, saya sebut 'nombor dua'.” - Zahid Hamidi

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 2 hours ago
*Zahid: Saya tak sebut nama Mat Sabu* [MK] Naib presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata beliau tidak pernah menyebut nama timbalan presiden PAS Mohamad Sabu ketika menggesa agar “orang nombor dua” PAS dikenakan tindakan kerana mengamalkan fahaman Syiah. “Saya tidak pernah sebut (nama) Mat Sabu, saya sebut 'nombor dua',” katanya ketika ditanya dalam satu sidang media pagi ini berhubung tindakan yang akan dikenakan ke atas Mohamad. Wartawan seterusnya meminta penjelasan lanjut daripada Ahmad Zahid memandangkan Mohamad Sabu, yang baru dipilih semula sebagai timbalan pr... more »

LAGI KISAH SUSPEK MENCURI TABUNG MASJID PARAH KENA BELASAH OLEH PENDUDUK TEMPATAN .. KALI INI KEJADIAN BERLAKU 

DI KUANTAN, PAHANG.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*KUANTAN – Seorang pemuda parah sehingga tidak sedarkan diri selepas dibelasah sekumpulan penduduk apabila didakwa memecah masuk untuk mencuri wang tabung masjid di Kampung Padang dekat sini semalam.Perbuatan lelaki berusia lingkungan 20-an itu dan seorang rakannya itu disedari oleh penduduk selepas alat penggera keselamatan yang dipasang di pintu masjid berkenaan berbunyi pada pukul 1 pagi.Ketika kejadian, rakan pemuda itu dapat melarikan diri dengan motosikal manakala dia yang tidak sempat berbuat demikian telah dibelasah di kawasan perumahan di Taman Padang Jaya, 200 meter... more »

Susulan Rusuhan di Singapura: 10 Cedera, 27 Ditahan

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 2 hours ago
[SH] SINGAPURA - Sekurang-kurangnya 10 anggota polis dan penjawat awam cedera selepas lima kenderaan pasukan itu dan sebuah ambulans dibakar di kawasan Little India republik itu, malam tadi. Rusuhan jam 9.30 malam itu, berlaku selepas kemalangan jalan raya, membabitkan seorang pekerja warga Bangladesh yang terbunuh selepas dilanggar bas dalam kejadian di persimpangan Jalan Race Course dan Jalan Hampshire. Rusuhan membabitkan kira-kira 400 perusuh terdiri daripada warga asing dalam kejadian. Susulan kejadian itu, sekumpulan pekerja asing bertindak balas dengan merusuh dan merosa... more »

Kenyataan Yang Amat Bodoh Daripada Seorang PM..1.Malaysia.

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Milo Kosong Koww [image: Mmg bnr "seekor ikan akn buruk di ekornya dulu,tapi seekor ikan akan buruk di kepalanya"..bila pemimpin tdk cerdik,maka pnyokong2nya sdh tentu bodoh..2 knyataan yg amat bodoh drp seorg PM..1.Membela syt GLC milik krajaan utk buat pelaburan dgn menekan dan membebankan rkyat yg sdh sedia terbeban..adakah rakyat prnah diberi bonus bila TNB tlh istiharkan mencipta keuntungan yg bsr? 2.Sakit jangka pendek atuk kamu?rkyat akn terbeban dgn Pesta Kenaikkan Harga bila kilang2 pengeluar barangan menaikkan harga barangan bila mereka dibebankan dgn tarif elektrik yg bar... more »

BIAR GAMBAR BERBICARA ... BANTUAN DI BERI TANPA MENGAMBIL 

KIRA FAHAMAN POLITIK.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Ini baru betul ... yang susah di bela .. yang memerlukan di bantu .. perbezaan fahaman politik tolak ketepi ... suatu contoh yang patuh menjadi ikutan dan teladan serta amalan harian terutamanya para petugas dari UMNO/BN.Mohon agar rakaman gambar ini membawa rasa insaf kepada para pemimpin UMNO/BN dalam menghulurkan bantuan kepada para mangsa banjir setiap masa.*

Selepas dua minggu dilapor kata Negara akan bankrap tanpa GST, hari ini 

Najib nafikannya..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 2 hours ago
Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak (gambar) menafikan beliau merujuk kepada Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) apabila berkata negara perlu meluaskan cukai bagi mengelakkan muflis. Penafiannya itu muncul selepas dua minggu ia dipolitikkan oleh pembangkang. Najib berkata, kenyataan itu disalah tafsir oleh media. "Saya tak kata tanpa GST, Malaysia akan muflis. "Saya berkata jika kita berbelanja tanpa henti dan tidak mengutip cukai, kita akan menjadi seperti Greece," katanya semasa berucap di majlis makan tengahari di Putrajaya hari ini. Pada 25 November, Najib dilaporkan be... more »

Harap Zahid Hamidi reti apa yg dia ckp, jngn jadi menteri bangang

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
Jamaluddin Rahman [image: Harap Zahid Hamidi reti apa yg dia ckp, jngn jadi menteri bangang]

KEDUTAAN BESAR INDONESIA TELAH UPAH SEORANG PEGUAM 

UNTUK BELA PENGAWAL KESELAMATAN YANG BUNUH PEGAWAI 

AMBANK!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 hours ago
*Kepedulian Kerajaan Indonesia keatas rakyat cukup dahsyat ..... sampaikan sanggup upah seorang peguambela untuk membela pengawal keselamatan yang menghadapi pertuduhan membunuh seorang pegawai AmBank cawangan Subang Jaya dan juga merompak bank berkenaan.* *SHAH ALAM - Mahkamah Tinggi di sini menetapkan 24 Januari depan sebagai sebutan bagi pengurusan kes yang melibatkan insiden bunuh kakitangan Ambank Subang Jaya, Oktober lalu.* * Pendaftar, Hanie Dzatul Akhmar Zulkefli menetapkan tarikh itu ketika kes disebut dihadapannya, di sini hari ini.* * Hanie Dzatul Akhmar turut memerin... more »

VIDEO - "Negara yang jauh berbatu-batu kami tolong, takkanlah negara jiran 

sendiri kami nak abaikan,". - Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim

atsixty at ZAKRI ALI - 3 hours ago
*"Negara yang jauh berbatu-batu kami tolong, takkanlah negara jiran sendiri kami nak abaikan,".Demikian kenyataan Presiden Kelab Putera 1 Malaysia (KP1M), Datuk Abdul Azeez Abdul Rahim ketika Sidang Media Misi Bantuan Kemanusiaan Mangsa Taufan Bopha KP1M ke Davao, Filipina.Menurut Abdul Azeez, pertubuhan itu sememangnya prihatin dengan bencana alam yang berlaku di negara terbabit di mana ribuan rakyat telah kehilangan ahli keluarga serta tempat tinggal.Katanya lagi, KP1M merasakan bantuan kepada mangsa bencana itu perlu diberik keutamaan berikutan kedudukan kedua... more »

Gempar!! (Gambar & Video) Perdana Menteri Umumkan Bubar Parlimen Angkara Demonstrasi Anti kerajaan Secara Besar-Besaran.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 3 hours ago
BANGKOK 9 Dis. - Perdana Menteri Thailand, Yingluck Shinawatra hari ini membubarkan Parlimen ketika penunjuk perasaan antikerajaan bersedia memulakan demonstrasi bagi menggulingkan kerajaan. Yingluck berkata, di peringkat ini, ramai yang menentang kerajaan dan cara terbaik untuk menyelesaikannya ialah memberikan kuasa semula kepada rakyat Thailand dengan mengadakan pilihan raya umum. [image: Anti-government protesters remove barricades and razor wire blocking a gate to the Department of Special Investigation (DSI) in Bangkok November 30, 2013. Police tightened security in Thaila... more »

Panas!! Ali Rustam Keluar Umno?

Addin Deen at Addin - 4 hours ago
"Bohonglah kalau saya tidak ada rasa kecewa dengan apa yang berlaku sepanjang Perhimpunan Agung UMNO 2013 ini. Tapi saya pasrah kerana bila terjadi begini, barulah saya sedar siapa lawan, siapa kawan,". Itulah kata Datuk Seri Wira Ali Rustam, bekas ketua Menteri Melaka yang masih mampu tersenyumwalaupun dalam diam dipinggirkan oleh semua Umno Bahagian di Melaka. "Memang pedih sangat hati saya apabila lima Bahagian di Melaka tidak menyokong saya sebagai calon Naub Presiden UMNO yang lalu. Tapi siapa saya yang hendak menegur kelima-lima bahagian tersebut? "Kalau saya masih lagi Ke... more »

INILAH WAJAH LELAKI WARGA INDIA, KEMATIANNYA MENYEBABKAN 

RUSUHAN DI LITTLE INDIA SINGAPURA MALAM TADI.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 4 hours ago
*Lelaki berusia 33 tahun yang meninggal dunia di dalam satu kemalangan jalan raya di Little India semalam, telah dikenal pasti sebagai Sakthivel Kumaravelu.Menurut laporan The Straits Times, lelaki warganegara India itu merupakan pekerja pembinaan di sebuah syarikat bernama Heng Hup Soon.Perkara itu disahkan oleh seorang lelaki yang mengecam mayat Sakthivel di bilik mayat Hospital Besar Singapura (SGH).Lelaki itu berkata keluarga Sakhtivel belum diberitahu mengenai kejadian malang itu.Kemalangan itu mencetuskan rusuhan di kawasan Little India dimana kenderaan polis dibak... more »

Berkata Benar Walaupun Pahit !!

atsixty at ZAKRI ALI - 5 hours ago
Dima Ahmy [image: Photo: satu cadangan yg terbaik...idola aku jadi menteri... cayalah lu kak mah...kak mah pasti bisa... hidup kak mah...kak mah idola aku...] *satu cadangan yg terbaik...idola aku jadi menteri... cayalah lu kak mah...kak mah pasti bisa... hidup kak mah...kak mah idola aku.. *

MACAI UMNO HINA PEMIMPIN PAKATAN RAKYAT YANG MAKAN APA 

YANG DIMAKAN MANGSA BANJIR TAPI TIDAK KESAH KALAU ISTERI 

PARA PEMIMPINNYA MAKAN MEWAH!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 5 hours ago
*Rakaman gambar Ahli Parliemn Kuantan, YB Fuziah Salleh yang sedang menjamu apa yang dimakan oleh para mangsa banjir * *di Masjid Sungai Isap Damai, Kuantan dijadikan modal murahan untuk macai-macai UMNO mentyerang beliau kononnya makan untuk mangsa banjir dijadikan mangsa oleh YB Fuziah Salleh.Begitu sekali muflis idea dan bankrap politik dimiliki oleh para macai UMNO kini.Modal lain dah tidak mampu maka seperti biasa menipu dan memfitnah sebagai senjata yang satu-satunya mereka pakar dan pintar melakukannya .. Malahan paling bijak dan pintar sekali di dalam dunia.Untuk ma... more »

Penyokong UMNO Kantoi Lagi - Pahang Akan Siasat Aduan Songlap Bantuan Banjir.

Soz Cyili at Ameno World - 5 hours ago
Bagus. Ini yang aku raikan neh. Bila kita bagi aduan depa siasat. Bukan nya macam sesetengah orang. Bagi aduan je, lepas tue kerja dia tuduh2 kita. Fitnah2 ke. Cuba ko buka sikit minda ko tue. Bila orang bagi aduan, siasat dulu la. Orang pun bukan suka2 nak tuduh. Ingat ada masa ke nak buat kerja2 bodoh tue semua. Penat weh. Orang tengah sibuk menghadap banjir kot. Fikir masalah2 penting. Sapa

Warga Asing merusuh di Singapura.. (Video Inside)

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 5 hours ago
Sekurang-kurangnya 10 anggota polis dan penjawat awam cedera selepas lima kenderaan pasukan itu dan sebuah ambulans dibakar kira-kira 400 perusuh terdiri daripada warga asing dalam kejadian di kawasan Little India republik itu, malam tadi. Rusuhan jam 9.30 malam itu, berlaku selepas kemalangan jalan raya, membabitkan seorang pekerja warga Bangladesh yang terbunuh selepas dilanggar bas dalam kejadian di persimpangan Jalan Race Course dan Jalan Hampshire. Susulan kejadian itu, sekumpulan pekerja asing bertindak balas dengan merusuh dan merosakkan harta awam termasuk membakar ambu... more »

Ibu Mahu Campak Anak dari Tingkat 12

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 6 hours ago
*Ibu Terkutuk* [HM] Shanghai: Penghuni sebuah flat di Shanghai cemas apabila seorang wanita mengancam mencampakkan anaknya dari tingkap tingkat 12 bangunan berkenaan, lapor media semalam. Sebelum itu, kata saksi, wanita terbabit menangis dan meraung-raung mengugut mahu terjun selepas mencampakkan anaknya. “Jangan cuba halang! Aku serius! Aku mahu bunuh diri dan juga membunuh anakku!” katanya menjerit ketika memberi amaran kepada penghuni flat berkenaan. Di bawah, sekumpulan anggota polis, bomba dan petugas perubatan bersedia menghulurkan bantuan jika kejadian tidak diingini berlak... more »

Ketua Hakim Negara dan 4 hakim akan dengar rayuan petisyen-Nizar

mantaro at SISI BUKIT - 6 hours ago
Changkat Jering- Menurut DS Nizar ,pada 9.30 pagi esok ,10 Disember,Ketua Hakim Negara dan empat hakim lain akan mendengar rayuan petisyen empat DUN Perak. Petisyen itu Lubok Merbau,Manjoi,Manong dan Pasir Panjang.Menurut DS nizar jika Ketua Hakim Negara dan empat hakim menerima rayuan ini,perbicaraan petisyen ini akan bermula di Mahkamah Pilihanraya Ipoh atau Batu Gajah. Sementara itu untuk Dun Selama dan Rungkup rayuan petisyen Hakim lain pada pukul 2.30 petang.DS Nizar mengharapkan penyokong PR terus berdoa dan bermunajat agar Ketua Hakim dan empat Hakim Mahkamah Persekutuan,Pu... more »

IZINKAN GAMBAR INI BERBICARA.

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 6 hours ago

Apa Kata Samy Vellu ??

atsixty at ZAKRI ALI - 6 hours ago

Tujuh Perkara Ganjil Dilihat Oleh Pencuri kain Kafan

Detik Islam at Detik Islam - 6 hours ago
Terdapat seorang pemuda yang kerjanya menggali kubur dan mencuri kain kafan untuk dijual. Pada suatu hari pemuda tersebut berjumpa dengan seorang ahli ibadah untuk kenyatakan kekesalannya dan keinginan untuk bertaubat kepada Allah s. w. t. Dia berkata,”Sepanjang aku menggali kubur untuk mencuri kain kafan, aku telah melihat 7 perkara ganjil yang menimpa mayat-mayat tersebut. Lantaran aku merasa sangat insaf atas perbuatanku yang sangat keji itu dan ingin sekali bertaubat.” ” Yang pertama, aku lihat mayat yang pada siang harinya menghadap kiblat. Tetapi apabila aku menggali semula ku... more »

Tahan Lori Roti - Tak Layak Langsung MB Terengganu Di Puji..

Soz Cyili at Ameno World - 6 hours ago
Sampai masuk berita kemain. Aku tahu lepas neh mesti akan ada yang balon aku. Biasa la benda2 gitu. Yang setuju membodek mesti akan terus membodek Mat Said. Yang tak setuju membodek mesti akan faham sangat kenapa kita tiada keperluan nak beria2 UP insiden neh. Ianya adalah perkara yang buang masa untuk puji dia sebenarnya. Sorry setakat nak tunjuk ko hero aka penyelamat la konon nya bila tahan

TERENGGANU DI BAWAH PEMERINTAHAN UMNO AMAT HEBAT SEKALI DALAM DUNIA ... BOLEH TAWARKAN KAWASAN PERUMAHAN BEBAS 

BANJIR TETAPI AKHIRNYA DI TENGGELAMI AIR JUGA!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 7 hours ago
*Berdegar-degar sungguh pemjau perumahan Alam Perdana Pasir Semut Kemaman, Terengganu sampaikan boleh beri jaminan gerenti 110% kawasan perumahan berkenaan tidak akan di landa banjir.Akhirnya banjir yang melanda Kemaman kini kawasan tersebut turut terlibat.Bangsat punya pemaju perumahan ... lagi bangsat kerajaan negeri yang turut membiarkan rakyat tertipu.Betul-betul bangsat .. Betul tak Mak Cik Ijat.*

Terkini!!! Sultan Selangor Bertitah Tiada Sebab Tukar Cuti Hujung Minggu 

Kepada Jumaat Dan Sabtu.. Jom Terjah!!!

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 7 hours ago
Pengarah Urusan Kumpulan The Star, Datuk Seri Wong Chun Wai dan wartawan Rahimy Rahim sedang menemubual Sultan Sharafuddin. *KUALA LUMPUR:* Selangor tidak akan menjadi hari Jumaat dan Sabtu sebagai cuti hujung minggu di negeri itu, kata Sultan Sharafuddin Idris Shah. Baginda bertitah Selangor merupakan pusat perdagangan di seluruh negara dan antarabangsa walaupun sebelum Kemerdekaan dan beralih kepada cuti hujung minggu pada hari Jumaat dan Sabtu mungkin akan menjejaskan pelaburan dan urusan perniagaan di negeri itu. "Terdapat pelbagai perniagaan antarabangsa di Selangor dan beta tidak... more »

ZAHID HAMIDI PORNOROGO MENTERI CAP AYAM SAMA TARAF DENGAN PENCACAI UMNO!

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
*Jeneral Yakuza Ogawa* * Alahai Zahid Hamidi…* * Zahid Hamidi telah berbuat sesuatu yang luar biasa dalam Perhimpunan Agung Umno (PAU) kali ini. Beliau telah menggunakan kedudukannya sebagai Menteri Dalam Negeri untuk mengarahkan rakan sejawatannya dalam kabinet, Jamil Khir Baharom untuk menahan orang nombor dua dalam PAS, Mohamad Sabu kerana dipercayai mengamalkan fahaman Syiah. Walaupun tidak menyebut secara langsung tetapi apabila beliau menyebut pemimpin nombor dua PAS, ia sangat jelas ditujukan kepada Mat Sabu yang menjadi Timbalan Presiden parti itu.* *Tindakan Zahid ... more »

Doa Nabi Musa 'alaihissalam

Werdah at Bangkit Kembali - 7 hours ago
Bismillahirrahmanirrahim. Assalamu'alaikum. Segala puji hanya bagi Allah Subhanahu wa ta'aala (SWT) yang mentadbir seluruh alam, mencurahkan limpah kurniaNya dan kenikmatan yang begitu banyak, sehingga kita tak mampu menghitungnya. Selawat serta salam buat junjungan mulia Nabi Muhammad sallallaahu ‘alayhi wa sallam (SAW) serta keluarga dan para sahabat yang mulia dan orang-orang yang istiqamah mengikuti Baginda. DOA yang diajar untuk kita ketika sulit dalam mendapatkan rezeki atau jodoh dan permasalahan yang lain. DOA NABI MUSA 'ALAIHISSALAM MUNGKIN ramai di kalangan kita seol... more »

Rupanya...1 je MeLAYU..Selebihnya..MAMU....hu..hu.

atsixty at ZAKRI ALI - 7 hours ago
Zahar Jaa [image: Photo: Dalam Dewan Keramat Ada Juga UsuL Transformasi 1' Me LAYU..... Elok Juga Tuu...Ramai Orang MeLAYU Menganggukk...anggukk.. Sama ada Menganggukk Setuju Ataupun Mengangguk Dunghuu... Rupanya...1 je MeLAYU..Selebihnya..MAMU....hu..hu..] *Dalam Dewan Keramat Ada Juga UsuL Transformasi 1' Me LAYU.....* * Elok Juga Tuu...Ramai Orang MeLAYU Menganggukk...anggukk..* * Sama ada Menganggukk Setuju Ataupun Mengangguk Dunghuu...*
Wak Labu at Wak Labu - 8 hours ago
Rusuhan di Singapura [gambar2] Ini kali pertama Singapura dilanda rusuhan selepas lebih 40 tahun... Kali terakhir adalah pada Mei 1969, berikutan tempias rusuhan kaum di Malaysia ketika itu.Ahad malam tiba-tiba negara jiran kita itu dikejutkan dengan satu rusuhan besar di simpang Jalan Race Course dan Jalan Hempshire di kawasan yang dikenali ramai sebagai Little India. Bagi siapa yang selalu ke Singapura, kawasan ini berdekatan dengan pusat beli belah 24 jam yang terkenal iaitu Mustapa Store. Memang kalau hari minggu, Little India itu jadi port ribuan pekerja asing khususnya warg... more »

Laa....Naper Adik Nangiss...SaLam Lah.... itu Bukan Hantu Kak Mah Lah....

atsixty at ZAKRI ALI - 8 hours ago
*Zahar Jaa* * Kan Big Mama tuu....tak diam kena Cubit nanti.... Please..jgn buat Big Mama bertukar Wajah...he...he...*

Kaum pendatang asing: ambil iktibar dengan ape yang telah berlaku 

di Singapura

cikgu pencen at cikgu pencen - 8 hours ago
400 Bangla Merusuh Bakar Beberapa Kenderaan Di Singapura! Keberadaan ramainya pendatang asing Bangladesh dan India di negara ini perlu diperhatikan dan diawasi. Kelmarin, di Singapura, mereka telah melakukan aksi rusuhan yang sama sekali tidak dapat diterima oleh pemerintah republik tersebut. Seramai 400 warga Bangladesh dan India mengamuk dan merusuh di Little India, Singapura dengan membelasah polis dan membakar kereta peronda dan beberapa kenderaan lain setelah rakan mereka maut dilanggar oleh sebuah bas. Kejadian kerusuhan yang telah setengah abad tidak pernah berlaku di Singapur... more »

INI YANG DIPANGGIL "BODEK LEVEL TERTINGGI"

Na'im Nikmat at Na'im Nikmat @blog - 8 hours ago
n'n:Aku nampak mcm bahasa perli utk najib ....

TOKOH-TOKOH WANITA POPULAR DISEMBER 2013 PILIHAN OMAK KAU.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 8 hours ago
*Inilah tokoh-tokoh wanita popular Disember 2013 pilihan Omak Kau mengikut kategori yang di tetapkan.*

Insyallah....Anwar Ibrahim Akan Menjadi PM Malaysia Selepas Najib !!

atsixty at ZAKRI ALI - 9 hours ago
*Zahar Jaa* *Mohon Tumpang Lalu...... UsahLah Termanggu Sebu..... * *Kalau DSAI Tak Power..Tak KanLah diPapar Wajah diDewan UMnuu itu....* * Moga DSAI KekaL Sihat Sentiasa...Aamiinn*

GAMBAR-GAMBAR RUSUHAN PALING TERUK SEJAK 1969 DI SINGAPURA ... BERPUNCA DARI SEBUAH BAS SWASTA MELANGGAR MATI SEORANG WARGA INDIA.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 9 hours ago
*Ratusan pekerja warga asing merusuh di Singapura lewat malam Ahad apabila salah seorang daripada mereka, dilanggar oleh sebuah bas dalam satu kemalangan jalan raya.Perusuh bertindak membakar kenderaan polis dalam keganasan yang disifatkan sebagai yang terburuk sejak 40 tahun.Setakat ini seramai 18 orang dilaporkan tercedera.Dalam satu kenyataan media, polis Singapura berkata kejadian bermula di kawasan Little India negara itu apabila seorang lelaki warganega India yang berumur 33 tahun, dilanggar oleh sebuah bus milik syarikat swasta.Polis berkata lebih ... more »

Siapa Yang Sebenarnya "BANGSAT" ??

atsixty at ZAKRI ALI - 9 hours ago
Rohani Binti Abdul Hamid *SIAPALAH YANG PUNYA KERJA BANGSAT SANGGUP EDIT GAMBAR SHAHRIZAT SEHINGGAKAN MAMPU KELIRUKAN RAKYAT BAHAWA YB FUZIAH SALLEH BERADA DI PUSAT PEMINDAHAN BANJIR?????? *

Rosmah Mansor bakal 'tendang' beberapa Menteri ..?

PBO™ at pen buruk online ™ - 10 hours ago
Bekas Ketua Pengarang Kumpulan News Straits Times Press (NSTP), Datuk A. Kadir Jasin hari ini menggesa Datuk Seri Najib Razak mengkaji semula peranan menteri-menteri Kabinet selain melantik Datin Seri Rosmah Mansor sebagai menteri. Katanya, melalui pelantikan itu, tiada pihak yang boleh membantah campur tangan Rosmah atau menuduh Najib dan anggota Kabinet menyalahgunakan kuasa dengan membenarkan penggunaan kemudahan kerajaan. “Saya dah berbuih mulut mencadangkan agar Rosmah masuk politik dan dilantik menjadi menteri. Malah ke jawatan Perdana Menteri jika mendapat kepercayaan rakyat... more »
atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
*Gadis Mesir yang rata-rata berusia 20an ke bawah dibebaskan Mahkamah.Hukuman asalnya ialah 11 tahun penjara.Mungkin untuk mengendurkan ketengan di Mesir sejumlah wanita dan gadis sejumlah 21 orang telah dibebaskan. Tekanan antarabangsa dalam dalaman Mesir dikatakan pusingan - U ini dibuat.Untuk siapakah ros merah dari gadis Mesir yang ayu ini? Beruntunglah lelaki yang bangkit menegakkan keadilan.Ros merah bukan untuk mereka yang hanya khayalkan kemenangan.al-brangionline:Malulah pulak nak ambiknya.....huhu...... * *Posted by * *al-brangi Online*

[Gambar & Video] Rusuhan Pekerja Asing di Little India Singapura

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 10 hours ago
[AA] SINGAPORE: Ratusan pekerja warga asing merusuh di Singapura lewat malam Ahad apabila salah seorang daripada mereka, dilanggar oleh sebuah bas dalam satu kemalangan jalan raya. Perusuh bertindak membakar kenderaan polis dalam keganasan yang disifatkan sebagai yang terburuk sejak 40 tahun. Setakat ini seramai 18 orang dilaporkan tercedera. Dalam satu kenyataan media, polis Singapura berkata kejadian bermula di kawasan Little India negara itu apabila seorang lelaki warganega India yang berumur 33 tahun, dilanggar oleh sebuah bus milik syarikat swasta. Polis berkata lebih kurang... more »

Suami Berusia 15 Tahun Tekad Buktikan Diri Mampu Jadi Suami dan Ayah 

Terbaik

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 10 hours ago
*Bukan sekadar cinta monyet* [HM] Port Dickson: “Usia bukan ukuran untuk menentukan tahap kemampuan dan tanggungjawab saya untuk bergelar suami dan ketua keluarga. Restu keluarga dan sanak- saudara memberi kekuatan kepada saya. “Saya akan buktikan bahawa walaupun masih belasan tahun, saya boleh menjadi suami terbaik untuk seorang isteri, sekali gus bakal menjadi ayah dalam sebuah keluarga yang bahagia,” kata pengantin ‘junior’ Muhamad Haikal Farith Mohd Shah yang memberi hantaran RM5,000 dan mas kahwin RM200. Muhamad Haikal, 15, selamat diijabkabulkan dengan pasangannya, Nur Hazw... more »

DiTambah Lagi Berbagai Percukaian yg ingin diTransformasiKan..

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
Zahar Jaa [image: Photo: DiTambah Lagi Berbagai Percukaian yg ingin diTransformasiKan.. Pastinya Perbelanjaan Terbatas dalam MenongKah Arus Kehidupan.... SedangKan yang Bekerja Pun Agak Lelah Menghadapi Situasi Kini,yang Bersara Betambah Lah Lagi Keperitannya...... Jika Masih Kuat Bertenaga bolehlah menyumbang Tenaga Untuk Kerja tapi Terdaya mana Kudrat diinjak Usia.... Kepayahan Makin dirasai Kini Akibat PeningKatan Segala Barangan yg Perlu diBeLi...] *Pastinya Perbelanjaan Terbatas dalam MenongKah Arus Kehidupan....* * SedangKan yang Bekerja Pun Agak Lelah Menghadapi Situasi Kin... more »

LAGI BANTUAN MENCURAH DARI KERAJAAN SELANGOR

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
YB Elizebeth Wong,YB Chen Chung dan Yb Elizebeth Wong *WRLR* *KUANTAN .Pengerusi Perhubungan negeri Pahang Datuk Fauzi Abdul Rahman ,Menerima penghantaran barang makanan dan keperluan asas dari Rawang, Selangor yang diketuai oleh YB Elizabeth Wong, ADUN Bukit Lanjan / Exco Selangor. Pengagihan terus dilakukan kepada mangsa banjir di Taman LKNP Bukit Setongkol.* *YB Gan Pei Nei bersama Datuk Fauzi* * Turut bersama dengan YB Elizebeth Wong Ialah YB Rawang. Pengerusi Badan perhubungan negeri PKR Datuk Fauzi Abdul Rahman Menerima penghantaran barang makanan dan keperluan asas dari ... more »

Fitnah Syiah: "Saya Ahli Sunnah Wal Jama'ah, seorang Islam yang mengikut 

ajaran Ahli Sunnah Wal Jama'ah" - Mat Sabu

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 10 hours ago
*Syiah: PAS Sokong Mohamad Sabu Saman Zahid Hamidi* [HD] KUALA LUMPUR: Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali hari ini menyifatkan tuduhan kononnya Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu terlibat dengan ajaran Syiah sebagai serangan peribadi yang keterlaluan. Bercakap kepada Harakahdaily hari ini, beliau berkata justeru itu PAS menyokong usaha Mohamad untuk mengambil tindakan undang-undang ke atas Naib Presiden Umno, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi yang membuat tuduhan itu. Menurutnya, sehingga kini PAS tidak pernah menerima sebarang laporan berhubung tuduhan yang dikaitkan ke atas M... more »

Bantuan yang datang dari seluruh Malaysia dan dari Pakatan Rakyat 

Selangor !!

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
Raunas Dhom [image: Photo: Terimakasih di atas bantuan yang dihulurkan kepada mangsa-mangsa banjir di Kemaman amnya dan Bandar Chukai khasnya. Kesungguhan Unit Amal membantu mangsa banjir tanpa mengira waktu dan tempat biarpun dalam keadaan seba kekurangan memang patut menerima pujian. Bantuan yang datang dari seluruh Malaysia dan dari Pakatan Rakyat Selangor membuatkan kami rasa terhutang budi. Manakala bantuan banjir yang datang dari pihak kera jaan juga dah mula diagihkan kepada mangsa-mangsa ini. Cuma aku rasa terkilan dengan cara pengagihan tersebut yang tidak telus dan tidak ... more »

BANJIR!... RAKYAT DAH KENA MAIN

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
*KEMAMAN – Cadangan segelintir mangsa banjir agar kerajaan menyediakan khemah di pusat pemindahan untuk setiap keluarga terutama bagi ibu yang menyusu bayi akan dipertimbangkan. Ahli Parlimen Kemaman, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek bagaimanapun berkata, langkah membekalkan khemah kepada setiap keluarga seperti yang dipraktikkan di Jepun kepada mangsa gempa bumi agak tidak praktikal di negara ini yang berbeza iklim dengan negara matahari terbit itu. Katanya, sekiranya mangsa banjir perlu tinggal lebih lama di pusat pemindahan mungkin tilam yang lebih selesa perlu dibe... more »

Mustahil “Tsunami Melayu” berlaku, kata Tengku Adnan OLEH YISWAREE 

PALANSAMY

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
*[image: Tengku Adnan semasa melancarkan bekalan bantuan kepada mangsa banjir semasa Persidangan Agung Umno baru-baru ini. Gambar The Malaysian Insider.] * * Tengku Adnan semasa melancarkan bekalan bantuan kepada mangsa banjir semasa Persidangan Agung Umno baru-baru ini. Gambar The Malaysian Insider* *.Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor (gambar) hari ini menolak amaran akhbar milik parti itu Utusan Malaysia hari ini berkenaan kemungkinan berlakunya “Tsunami Melayu” dalam Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14). Katanya kehilangan “Tsun... more »

JOMHIMPUNANBANTAHCUKAITAKSIRANDBKL16DECEMBER2013 at kg 

Batu muda tambahan.

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
Aznida Hamidun [image: Photo] *HEBATNYA SEBUAH DEWAN BANDARAYA KUALA LUMPUR DALAM MELAKSANAKAN TUGAS..* *SEHINGGA SANGGUP MEMACAKKAN TIANG UNTUK MEMBERIKAN NOTIS CUKAI TAKSIRAN DI SEBUAH TANAH YG.BELUM DIDIRIKAN RUMAH DIATASNYA!!! * *KE MATA SAYA YG.BUTA TAK NAMPAK ADA RUMAH DITANAH TERSEBUT??? * *REALITI TERDESAKNYA DBKL UNTUK MENYUSAHKAN PENDUDUK WILAYAH PERSEKUTUAN DEMI TEMBOLOK SANG PENGUASA APA PUN SANGGUP DILAKUKAN.. * * BUKALAH MATA WAHAI RAKYAT YANG MASIH MENDAMBAKAN UMNO 'SEBAGAI TEMPAT BERGANTUNG'!!!!!* [image: Photo][image: Photo]

MSO hentam Zahid Hamidi cukup-cukup ha.. haa...ha Mesti Baca!!

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
[image: Photo: MSO hentam Zahid Hamidi cukup-cukup ha.. haa...ha Mesti Baca!! Di kejauhan ini saya tetap mengingati negara tercinta. Kepada beberapa negeri yang sedang dilanda banjir dan penduduknya sedang diuji oleh Allah diharap banyak bersabar dan bermujahadah. Teringat juga kepada politik di Malaysia. Walaupun saya seharusnya tidur awal untuk meneruskan perjalanan esok tetapi berita yang saya baca menjadikan mata saya keras, hati juga panas meleking. Rasa menyesal pula bila akses internet menyebabkan saya terbaca berita yang saya kira sangat buruk, jahat dan terkeluar daripada s... more »

ROSMAH IS FAT AND UGLY

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
[image: Photo: Ahad, 8 Disember 2013. ROSMAH IS FAT AND UGLY FAT AND UGLY ROSMAH IS SHORT FAT AND UGLY It is not nice to slam people esp women by their physical features or ethnicity or religion faith. I hate and loath her too, but we are condemning the immoral attitudes. But we never condemn woman or man with pleasant appearance even he or she has a bad and immoral issues. It means we are also unjust to people. There are people with good appearnce with bad attitude, are we condoning nice looking guy or gal to do bad things? on PENCERAHAN DARI PEMBACA NOTE rosmah is short fat ugly an... more »

Semua Dijemput Hadir Pada 10 Disember ( Selasa )

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
Azmi Mat Isa [image: Salam Maghrib...]

Syiah: Mat Sabu kaji tindakan saman Ahmad Zahid

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
[image: Photo: Syiah : Mat Sabu Nak Saman Ahmad Zahid ! Syiah: Mat Sabu kaji tindakan saman Ahmad Zahid Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu sedang berbincang dengan peguamnya bagi mengambil tindakan undang-undang terhadap Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi. Ianya berhubung kenyataan Zahid ketika menyampaikan ucapan penggulungan di Perhimpunan Agung Umno 2013 di PWTC hari ini yang menuduh Mohamad mengamalkan ajaran Syiah. Dalam ucapan itu juga, Zahid mengumumkan memberikan kuasa kepada Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) untuk menahan pemimpin kedua tertinggi P... more »

KEBERKATAN UMUR ---------- MEMANJANGKAN USIA DENGAN KUALITI, 

BUKAN KUANTITI

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
Ustaz Nasir's photo. [image: Photo: KEBERKATAN UMUR ---------- MEMANJANGKAN USIA DENGAN KUALITI, BUKAN KUANTITI PERJALANAN MASA - Sudah sebulan Ahmad Ammar pergi meninggalkan kita. Pelik juga rasanya. Dalam keadaan biasa, sering rasa masa berjalan begitu pantas. Tetapi ada masanya terasa masa berjalan begitu perlahan. Pemergian Ammar adakalanya rasa seperti sudah sangat lama ia terjadi. Sepertinya kita mengenang seseorang yang telah berkurun pergi. Walhal baru sebulan ia berlaku. Tanah kubur masih merah, seperti ungkapan orang tua-tua kita. Rasa lama itu terjadi kerana jarak kejadi... more »

SIAPA SEBENARNYA "BANGSAT" - BN ATAU PR ??

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago
*Shahrizat: Bangsat betul kenyataan pembangkang* * - Radzi Razak* *Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Jalil menyelar tuduhan pemimpin Umno lambat dan tidak mempedulikan nasib penduduk Pantai Timur khususnya Kuantan yang dilanda banjir besar. Beliau menyifatkan tuduhan tersebut sebagai 'bangsat' dan tidak berasas.* *[image: NONE]"Memang pembohongan, memang bangsat betul kenyataan itu. "Semalam presiden kita sanggup tinggalkan kita di dewan ini. Hanya setahun sekali kita berhimpun tetapi beliau tetap melawat tempat banjir," kata beliau dalam satu sidang media di P... more »

Hidup Melayu... Hidup Melayu... Hampeh...!!!!

noreply@blogger.com (Isa) at IkutSukaAku - Isa - 11 hours ago
Candi Lembah Bujang yang berusia lebih 1 millenium masih belum digazetkan sebagai tapak sejarah..??? Apakah sebenarnya ini...???? Selama lebih 56 tahun merdeka masih tidak sempat menggazetkan Lembah Bujang sebagai tapak sejarah..??? What the F**K... yang Keraaaaaaajaan BN buat selama ini. Sedangkan pelbagai Kementerian bersilih ganti... last sekali dan terkini Kementerian Pelancongan dan Kebudayaan, Menterinya.... buat apa haaaaa..... nak harapkan Rais Yatim.. dia pun dah mampuih, sembang bagai nak rak masa jadi Menteri dulu... habuk pun tarak... Perkara nih sesuatu yang sangat umu... more »

JAMILAH TAIB MURRAY ANAK TAIB MAHMUD WANITA TERKAYA 

DI KANADA

Hati Muda at Gendang Perang - 11 hours ago
Jamilah Taib wanita terkaya di Kanada. Begitulah laporan frank magazinedalam laman webnya yang turut disiar kembali oleh sarawak report. Menurut laporan itu Jamilah Taib atau Jamilah Taib Murray memiliki kekayaan sebanyak 1.2 bilion USD yang didakwa adalah hasil daripada kekayaan ayahnya Taib Mahmud, Ketua Menteri Sarawak. Baca laporan lengkap oleh frankmag.ca di sarawak report. adios Disclaimer "Semua artikel dalam blog ini disiar untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am untuk diperdebat dan dibincangkan. Ketepatan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-su... more »

Lantik Rosmah Jadi Menteri Tugas-tugas Khas - Wartawan Veteren

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 11 hours ago
*Beberapa menteri harus dibuang dan diganti dengan Rosmah, kata wartawan veteran* [TMI] Datuk A. Kadir Jasin berpendapat bahawa Perdana Menteri harus melantik isterinya Datin Seri Rosmah Mansor sebagai menteri supaya tidak dituduh menyalahgunakan kuasa. Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari.Bekas Ketua Pengarang Kumpulan News Straits Times Press (NSTP), Datuk A. Kadir Jasin hari ini menggesa Datuk Seri Najib Razak mengkaji semula peranan menteri-menteri Kabinet selain melantik Datin Seri Rosmah Mansor sebagai menteri. Katanya, melalui pelantikan itu, tiada pihak yang bol... more »

Senarai Menteri Yang Bakal Di Pecat Oleh Najib?

Addin Deen at Addin - 11 hours ago
Datuk A. Kadir Jasin berpendapat bahawa Perdana Menteri harus melantik isterinya Datin Seri Rosmah Mansor sebagai menteri supaya tidak dituduh menyalahgunakan kuasa. Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari.Bekas Ketua Pengarang Kumpulan News Straits Times Press (NSTP), Datuk A. Kadir Jasin hari ini menggesa Datuk Seri Najib Razak mengkaji semula peranan menteri-menteri Kabinet selain melantik Datin Seri Rosmah Mansor sebagai menteri. Katanya, melalui pelantikan itu, tiada pihak yang boleh membantah campur tangan Rosmah atau menuduh Najib dan anggota Kabinet menyalahgunakan k... more »

Menteri-Menteri Ini Patut Di Pecat Oleh Najib.. Ini Sebabnya

Addin Deen at Addin - 11 hours ago
Datuk A. Kadir Jasin berpendapat bahawa Perdana Menteri harus melantik isterinya Datin Seri Rosmah Mansor sebagai menteri supaya tidak dituduh menyalahgunakan kuasa. Gambar The Malaysian Insider oleh Nazir Sufari.Bekas Ketua Pengarang Kumpulan News Straits Times Press (NSTP), Datuk A. Kadir Jasin hari ini menggesa Datuk Seri Najib Razak mengkaji semula peranan menteri-menteri Kabinet selain melantik Datin Seri Rosmah Mansor sebagai menteri. Katanya, melalui pelantikan itu, tiada pihak yang boleh membantah campur tangan Rosmah atau menuduh Najib dan anggota Kabinet menyalahgunakan k... more »


Blogger Preview. 


Baca Kisah Empat Nabi Allah S.W.T Yang Masih Hidup Sampai Sekarang. Berikut kisah tentang empat nabi yang masih hidup sampai sekarang: Nabi Isa Alaihissalam, Nabi Khidir Alaihissalam, Nabi Idris Alaihissalam dan Nabi Ilyas Alaihissalam. Klik http://peceq.blogspot.com/2013/08/1294-kisah-empat-nabi-yang-masih-hidup.html

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Katakanlah (wahai Muhammad): Hai orang kafir. Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) apa yang aku sembah. Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat dan kamu pula tidak mahu beribadat dan secara aku beribadat. Bagi kamu agama kamu, dan bagi aku agamaku.” (Surah al-Kafirun, ayat 1-6)

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “..Kehidupan dunia hanyalah kesenangan yang memperdaya” [QS. AL 'IMRAN (3):185].  

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263).  

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69). 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku.” (QS. Yusuf: 86).  

Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin).  
Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 
umzc. 

Tiada ulasan: