Selasa, 10 Disember 2013

2771. Aku nak bikin satu.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
"Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku." (QS. Yusuf: 86) . 
Islam Agamaku.

Meja www.peceq.blogspot.com   

Jom kita baca yang ini pula:- 

Santai,Himpunan Gambar-gambar Menarik Di Musim Banjir

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 3 minutes ago
Tips berguna harungi air banjir Remaja menjual but dan seluar kalis air di Bangkok Ah sudah! asal banjir je post sedih-sedih, kali ni kami sajikan uols bagaimana orang Thailand yang hebak-hebak ni berfikiran kreatif dalam mengharungi malapetaka banjir yang timpa mereka. So kite jadikan ini sebagai inspirasi buat kite kelak bile mengharungi banjir kelak yo! Lagi gambar after the jump. Tips Kitar semula di musim banjir Idea kreatif di musim banjir Macam Tandas terapung je wakaka

EDISI KANTOI MENIPU ... PEMUDA UMNO BERLAKUN BERSIHKAN BANGUNAN YANG SUDAH PUN DI BERSIHKAN!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 8 minutes ago
*Inilah wajah sebenar barisan pemimpin Pemuda UMNO Malaysia kini .. jenis sanggup berlakun kononnya sedang membersihkan sebuah premis sedangkan hakikatnya premis tersebut telah pun bersih dan di keringkan.Lakunan murahan menjijikkan ini di ketuai sendiri oleh Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia yang baru Khairul Azwan Harun.Lihat dengan mata kepala sendiri mob yang digunakan untuk membuat sandiwara murahan ini amat jelas sekali kering .... Tiada nampak tanda-tanda pada kaki seluar semua petugas Pemuda UMNO basah kena percikkan air.Yang seronoknya tu .. mana ada orang bersihka... more »

AKAR UMBI UMNO SUDAH MULA BERSUARA ... PETANDA JELAS PRU 14 NANTI UMNO AKAN MENJADI PESARA.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 28 minutes ago
*Keluhan dan rasa resah akar umbi UMNO kini sudah mula kedengaran dan diluahkan secara terbuka ... sudah mula timbul rasa kesal memberikan sokongan kepada UMNO/BN pada PRU 13 lalu.Kini apa yang di hebahkan oleh para pemimpin Pakatan Rakyat jika undi UMNO/BN hidup rakyat akan bertambah susah dengan semua Barang Naik kini sudah mula mereka nampak.Hati dan mata penyokong UMNO peringkat akar umbi sudah mula terbuka.Jika nada perasaan begini berterusan maka harapan rakyat untuk melihat UMNO terkubur tersungkur ins'yaAllah akan berlaku pada PRU 14 nanti.Amat diharapkan agar pa... more »

Zahid Hamidi Buat Lawak - Saya Tak Sebut Nama Mat Sabu

atsixty at ZAKRI ALI - 29 minutes ago
[image: Photo: Zahid Hamidi Buat Lawak - Saya Tak Sebut Nama Mat Sabu Naib presiden Umno Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi berkata beliau tidak pernah menyebut nama timbalan presiden PAS Mohamad Sabu ketika menggesa agar “orang nombor dua” PAS dikenakan tindakan kerana mengamalkan fahaman Syiah. “Saya tidak pernah sebut (nama) Mat Sabu, saya sebut 'nombor dua',” katanya ketika ditanya dalam satu sidang media pagi ini berhubung tindakan yang akan dikenakan ke atas Mohamad. Wartawan seterusnya meminta penjelasan lanjut daripada Ahmad Zahid memandangkan Mohamad Sabu, yang baru dipilih sem... more »

Baca Kisah Empat Nabi Allah S.W.T Yang Masih Hidup Sampai Sekarang. Berikut kisah tentang empat nabi yang masih hidup sampai sekarang: Nabi Isa Alaihissalam, Nabi Khidir Alaihissalam, Nabi Idris Alaihissalam dan Nabi Ilyas Alaihissalam. Klik http://peceq.blogspot.com/2013/08/1294-kisah-empat-nabi-yang-masih-hidup.html


Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Katakanlah (wahai Muhammad): Hai orang kafir. Aku tidak akan menyembah apa yang kamu sembah dan kamu tidak mahu menyembah (Allah) apa yang aku sembah. Dan aku tidak akan beribadat secara kamu beribadat dan kamu pula tidak mahu beribadat dan secara aku beribadat. Bagi kamu agama kamu, dan bagi aku agamaku.” (Surah al-Kafirun, ayat 1-6)

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “..Kehidupan dunia hanyalah kesenangan yang memperdaya” [QS. AL 'IMRAN (3):185].  

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Perkataan yang baik dan pemberian maaf, lebih baik dari sedekah yang diiringi dengan sesuatu yang menyakitkan (perasaan penerima). Allah Maha Kaya lagi Maha Penyantun.” (Al Baqarah: 263).  

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Mereka yang berjuang di jalan Kami nescaya Kami tunjukkan jalan-jalan Kami. Sesungguhnya Allah berserta orang yang berbuat baik.” (Al Ankabut: 69). 

Firman Allah S.W.T., yang bermaksud: “Sesungguhnya hanyalah kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku.” (QS. Yusuf: 86).  

Semasa hidup sederhanakanlah kegembiraan. Supaya wujud keseimbangan jiwa dan roh, bila menerima kesedihan yang pasti ditemui juga. Mengingatkan diri sendiri menjadi keutamaaan sebelum mengingatkan orang lain . In Syaa Allah ''palis'' sekali dari sifat-sifat sombong dan keji. Semuanya kerana Allah S.W.T.. Amin Ya Rob.  (Peceq Admin).  
Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 
umzc.

Tiada ulasan: