Isnin, 30 Disember 2013

2970. Sidang akhbar.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.


Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja: www.peceq.blogspot.gr 

Kisah di sebuah Balai Polis - Posted: 29 Dec 2013 09:47 AM PST 

Di suatu malam, di sebuah balai polis, kelihatan seorang imam masjid sedang membuat aduan di situ. 

Sarjan : Boleh bagi tahu siapa nama tuan? 

Imam : Saya Bedul bin Bedal, imam masjid Kampung Dacing 

Sarjan : Nak buat aduan berkenaan apa Tuan Imam? 

Imam : Saya nak buat aduan mengenai adanya beberapa orang berkomplot nak gulingkan saya dari menjadi imam masjid... 

Sarjan : Ada apa-apa bukti? 

Imam : Tadi sewaktu sembahyang Maghrib, sekumpulan jemaah tak mahu meneruskan solat ikut saya waktu roka'at yang ke Empat....Mereka sengaja nak gulingkan saya, tuan.... 

Sarjan : Solat Maghrib? 

Imam : Ya tuan, semasa solat Maghrib ... 

Sarjan : Hmm...Roka'at yang ke Empat? 

Imam : Errr.....Ya! ya! Dan ada orang bagi tau saya, mereka yang nak gulingkan saya tu ada membawa bom; nak letupkan masjid! Masya Allah, tuan....kena tolong saya ni! 

Sarjan : Okey! Okey...Koperal! koperal! panggil wartawan akhbar, saya nak buat sidang akhbar sekarang juga.Masjid kita ni dah terancam! 

Sumber:

ALHUSSEYN - http://blog2-politik.blogspot.com/2013/12/alhusseyn_29.html


Perhatian: Pemaparan tajuk-tajuk, gambar-gambar dan segala bagai, adalah pandangan dan pendapat peribadi yang lebih menjurus kepada sikap dan sifat untuk menjadi lebih baik dengan mengamalkan gaya hidup menurut perentah dan larangan Allah S.W.T., antaranya bersikap dengan tiada prasangka, tidak bertujuan untuk kebencian, tidak berkeperluan untuk bersubahat dengan perkara bohong dan tiada kaitan dan berkepentingan dengan mana-mana individu. Jujur., aku hanyalah hamba Allah S.W.T., yang hina dina. BERSANGKA BAIK KERANA ALLAH S.W.T.. 
vmct7.

7tcmv.

Tiada ulasan: