Isnin, 30 Disember 2013

2989. Silap biar sekali - kalau dah berkali-kali buat silap benda yang sama ertinya bangang semulajadi.

TAKUT! SPRM kata tiada kuasa dakwa pembelian kondominium mewah anak Rosmah di New York

cikgu pencen at cikgu pencen - 10 hours ago

Badan pencegah rasuah Malaysia tidak boleh menyiasat pembelian kontroversi kondominium mewah bernilai RM100 juta anak tiri Perdana Menteri kerana tiada undang-undang untuk menyiasat individu yang membeli aset di luar kemampuan mereka. Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengatakan mereka mencadangkan agar klausa itu dimasukkan ke dalam Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 akan tetapi Putrajaya masih belum membentangkannya di Parlimen. “Walapun ini bukanlah fungsi penuh kami, SPRM mengalu-alukan perkara ini dimasukkan ke dalam cadangan pindaan Akta yang akan ... more »

Sudah Kah Anda Memiliki KAD DISKAUN INI ??

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago

Pencari Macai

Apabila RM12,000 Sebulan Masih Tidak Cukup untuk Hidup Senang di Malaysia

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 11 hours ago

[TMI] Berapakah gaji yang diperlukan untuk hidup di Malaysia? Inilah persoalan yang sukar dijawab sejak kebelakangan ini namun bergaji RM12,000 sebulan di Pulau Pinang tidak menjanjikan hidup yang selesa. Caroline Wong, 34 seorang kerani tinggal bersama suaminya seorang pengurus jualan dan anak perempuan mereka yang masih kecil. Setiap hujung bulan, mereka mendapat RM12,000 sebagai pendapatan bulanan namun sejak kebelakangan ini mereka berasa ia sudah tidak mencukupi. "Kami kini terpaksa makan di rumah dan tidak boleh lagi membeli barangan mahal termasuk pakaian berjenama sebagaim... more »

VIDEO - Malaysian Freeze Mob

atsixty at ZAKRI ALI - 11 hours ago

Dk Vicky's photo. *Kami di balai polis dang wangi buat laporan terhadap PDRM dan tv3 isu fitnah jingga13 malaysia akan buat huru hara dan bawa senjata dan termasuk BOM tanggan. Aiyooo.. Kita buat bantahan terhadap harga barang naik.. Kini di fitnah bawa bom.. BN menyusahkan rakyat. Bukn kami. Sebarkan! Malaysian Freeze Mob http://www.youtube.com/watch?v=1PSs7Oue0Q0&sns=tw via @youtube* [image: Photo: Kami di balai polis dang wangi buat laporan terhadap PDRM dan tv3 isu fitnah jingga13 malaysia akan buat huru hara dan bawa senjata dan termasuk BOM tanggan. Aiyooo.. Kita buat ban... more »

Senarai 5 Menteri Terbodoh Pilihan Rakyat Tahun 2013!

Soz Cyili at Ameno World - 11 hours ago
Carta ini khusus untuk menteri2 aje. Kalau la Bung Moktar itu menteri (nasib baik bukan, syukur Alhamdullilah) mesti dia menjuarai carta kali neh dengan aksi bangang dia kat parlimen iaitu ketika dia koyakan kertas usul untuk bincang isu bencana alam banjir di Kuantan ketika itu.. tipuuu tipuuuuu harammm harammmmmm tipuuuuu tipuuuuuu harammmmmm KAH KAH KAH Baikla. Terus kepada tajuk sebenar.

INILAH WAJAH-WAJAH PEJUANG YANG DILETAKKAN HARAPAN UNTUK MEMPERTAHANKAN NEGARA KITA!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 11 hours ago

*Inilah mereka yang kita meletakkan sejuta harapan yang sanggup berjuang ketitisan darah yang terakhir demi mempertahankan keamanan negara dan kesucian Islam.Dari raut wajah dan air muka serta gaya mereka amat jelas sekali bahawa mereka ini tidak akan mempersia-siakan harapn tinggi menggunung rakyat.Bertuah UMNO memiliki ahli muda macam ini .. cukup-cukup bertuah.Sekumpulan Puteri UMNO telah pergi ke Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi, Kuala Lumpur untuk membuat laporan polis mengenai suatu perhimpunan yang bakal diadakan pada malam 31hb Disember 2013 .. Himpunan Bant... more »

Kisah Di Balik Gambar Ini...

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 11 hours ago

*Kerana pengorbanan Letchumee, kata PAS* [MK] Anggota keluarga kepada seorang penyokong PAS beragama Hindu memilih membalut keranda seorang saudara mereka dengan bendera parti Islam itu kerana perjuangan dan pengorbanannya mendiang. Malah, Letchumee Mutusamy meninggal dunia akibat kemalangan jalan raya ketika dalam perjalanan untuk membuka akaun bank untuk Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) kawasannya. Perkara itu dimaklumkan oleh Ketua DHPP Kota Raja Rashmanan Subramaniam kepada Malaysiakini semalam. Menurutnya, Letchumee, meninggal dunia apabila motosikal yang digunakannya be... more »

"MALAYSIA DIAMBANG BANKRAP"

atsixty at ZAKRI ALI - 12 hours ago

Roslin Ahmad [image: Walaupun dia cina, pesanan dan hujah yang dia beritahu pada rakyat Malaysia, dah menunjukkan yang saudara Lim Kit Siang ini sayangkan Negara Malaysia. Cakap dia boleh dipercayai 100x dari janji palsu pemimpin BN. "MALAYSIA DIAMBANG BANKRAP"] *Walaupun dia cina, pesanan dan hujah yang dia beritahu pada rakyat Malaysia, dah menunjukkan yang saudara Lim Kit Siang ini sayangkan Negara Malaysia. Cakap dia boleh dipercayai 100x dari janji palsu pemimpin BN.*

EDISI PEMIMPIN UMNO NAK TIPU RAKYAT!!!! ... KENAIKKAN HARGA PETROL RON95 DAN DIESEL 20 SEN SELITER DIGUNAKAN SEPENUHNYA UNTUK KENAIKKAN PEMBERIAN BR1M!!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 12 hours ago

*Pagi-pagi buta Ketua Penerangan UMNO Malaysia sudah menipu!!!!Pagi ini 30hb Disember 2013 jam lebih kurang 7.14 pagi Ketua Penerangan UMNO Malaysia merangkap Timbalan Menteri Kewangan Malaysia yang beritahu satu dunia dia dapat CPGA 3.85 telah berkicau di akaun twitternya yang berbunyi " 20 sen kurang subsidi RON95 & Diesel dapat RM4 billion diguna utk tambah BR1m RM650, BR1m baru RM450, Bujang RM350 & insuran/khairat BR1M".Jadi apa yang Ahmad Maslan CGPA 3.85 nak beritahu ialah kesemua hasil dari pengutrangan subsidi sehingga menyebabkan harga petrol RON95 dan Dies... more »

Ketua Penyamun Menjadi Wali Allah (Versi 2)

ijoks2009 at Kami SokongTokguru - 12 hours ago

Kisah bermula dari seorang anak muda yang dibesarkan dalam sebuah keluarga bangsawan yang serba mewah bergelar aden Syahid. Sunan kalijaga adalah putra Tumenggung Wilatika (Aria Teja IV), seorang Adipati di Tuban. Aria Teja IV sendiri adalah keturunan Adipati Ronggolawe, salah satu tokoh pendiri kerajaan Majapahit yang kemudin mendapat kedudukan sebagai adipati di Tuban. Akan tetapi, alih-alih mewarisi jabatan yang empuk dari ayahandanya, Kerana jiwanya lebih meminati ilmu-ilmu islam Raden Syahid justru memilih manjadi pendakwah ajaran Islam di tanah jawa. Melihat keadaan masyar... more »

SEMAKIN HAMPIR 31 DISEMBER SEMAKIN BANYAK KISAH DONGENG DAN BODOH YANG KELUAR

atsixty at ZAKRI ALI - 12 hours ago
[image: web widgets] *SEMAKIN hampir hari yang dinantikan oleh tidak kurang 53% rakyat Malaysia iaitu tarikh 31 hb Disember 2013 ini, semakin melambak cerita bodoh lagi kelakar muncul. * *Sudah tentunya cerita bodoh ini datangnya dari orang yang sama pemikiran dengan jalan ceritanya. * *Cerita terbaru adalah kisah bom dipasang di Dataran Merdeka. Si pemasang bom ini kononnya akan mengajak orang ramai berhimpun untuk guling kerajaan. * *Ertinya, kerajaan akan terguling serentak dengan kematian puluhan ribu orang yang berhimpun di Dataran pada malam itu akibat terkena bom. ... more »

Kata Tun Mahadir Hudud Tidak Wujud Dalam al-Quran

Ustaz Nor Amin Sayani Bin Zainal at Ustaz Nor Amin - 12 hours ago

Salam, ustaz baru-baru ni heboh pasai Tun cakap hudud tak wajib ke atas orang Islam sebab tiada dalam al-Quran katanya hanya kata-kata ahli fiqah saja. Apa pendapat ustaz pula, sedangkan para ulamak-ulamak memperjuang hukum hudud Allah kerana terdapat dalam al-Quran juga mengatakan wajib melaksanakan hukum Allah... *Jawapannya* Memang semua orang kenali bahawa Tun Mahadir adalah orang yang bijak. Banyak jasa-jasanya yang dilakukan terhadap pembangunan negara sewaktu ia menjadi perdana menteri Malaysia dahulu. Cuma kekurangan yang ada pada Tun adalah ilmu-ilmu agama, sebab itulah ... more »

Gempar: Ini bukti Anwar Ibrahim simpan gambar-gambar lucah gay!!

PBO™ at pen buruk online ™ - 12 hours ago
Kelmarinnm Blogger Papa Gomo menggemparkan dunia siber apabila membuat pendedahan panas mengenai tindakan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang katanya menyimpan koleksi gambar-gambar lucah gay menerusi akaun Twitter beliau. Papa Gomo turut menyiarkan "print screen" Twitter terbabit bagi membuktikan dakwaan beliau itu. Pendedahan beliau sungguh mengejutkan dan pasti membuatkan penyokong Pakatan Rakyat tersentak. Umum mengetahui Papa Gomo telah tewas dalam samannya sebelum ini dan bakal berhadapan dengan banyak saman baru. Apakah pendedahan ini dapat diterima oleh rakyat a... more »

POLIS TEMUI SENJATA DAN MOLOTOV KOKTAIL

Hati Muda at Gendang Perang - 12 hours ago

BERSIH 2.0 (2011) lebih 2000 report polis telah dibuat. Polis telah mengadakan sidang akhbar menyatakan telah menjumpai sejumlah senjata dan molotov cocktail yang disimpan oleh peserta BERSIH... YANG PELIKNYA...SIAPA PEMILIK SENJATA TERSEBUT?KENAPA POLIS TAK MEMASANG PERANGKAP UTK MENCEKUP PEMILIKNYA??? Semalam..Pegawai Polis bagi kenyataan kononnya peserta-peserta akan merusuh akan membawa senjata merbahaya dan kali ini lebih canggih, mereka akan membawa bersama BOM. Diulang BOM. BOM, BOM. BOM Lu pikit la sendiri adios Disclaimer "Semua artikel dalam blog ini disiar untuk tuju... more »

Amaran polis: Mudarat demokrasi berparlimen, penjara 20 tahun...

atsixty at ZAKRI ALI - 13 hours ago

Guruyaya OK [image: Amaran polis: Mudarat demokrasi berparlimen, penjara 20 tahun... TERIMA KASIH PDRM DALAM KERAS ADA LEMBUTNYA....Pihak polis hari ini memberi amaran supaya orang ramai tidak menyertai perhimpunan 'haram' pada 31 Disember ini atau bersedia menghadapi tindakan undang-undang. YANG KERAS.... Timbalan Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Amar Singh Ishar Singh berkata, mereka tidak akan teragak-agak bertindak bawah Seksyen 124(B) dan Seksyen 124(C) Kanun Keseksaan. YANG LEMBUTNYA..... Bagaimanapun kata Amar, polis memberi jaminan yang orang ramai tidak perlu risau dengan kum... more »

KENYATAAN YANG SUDAH DI JANGKA .... SPRM TIADA KUASA UNTUK SIASAT ANAK ROSMAH MANSOR BAGAIMANA DIA MAMPU BELI KONDOMINIUM MEWAH BERHARGA RM110 JUTA DI NEW YORK!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 13 hours ago

*TETIBA SPRM TERUS HILANG TARING DAN KUKU!!!Badan pencegah rasuah Malaysia tidak boleh menyiasat pembelian kontroversi kondominium mewah bernilai RM100 juta anak tiri Perdana Menteri kerana tiada undang-undang untuk menyiasat individu yang membeli aset di luar kemampuan mereka. * *Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) mengatakan mereka mencadangkan agar klausa itu dimasukkan ke dalam Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009 akan tetapi Putrajaya masih belum membentangkannya di Parlimen.* *“Walapun ini bukanlah fungsi penuh kami, SPRM mengalu-alukan perkara ini ... more »

Tujuh Contoh Isteri Yang Sering Diceraikan Suami

Detik Islam at Detik Islam - 13 hours ago

Di dunia ini ada pelbagai jenis wanita. Isteri yang baik atau wanita solehah, adalah harta simpanan yang terbaik bagi seorang suami. *Rasulullah Shallallahu' alaihi Wasallam bersabda, " Mahukah kamu keberitahu suatu harta simpanan (perhiasan) yang sangat baik? Iaitu wanita solehah, yang apabila kamu melihatnya, ia menyeronokkan. Apabila kamu perintah, dia patuh. Dan apabila ditinggal pergi, dia selalu menjaga diri dan harta suaminya. " (Riwayat Abu Dawud)* Kalau dilihat dia menyenangkan, itu disebabkan budi yang luhur, pakaian bersih, dandanan yang serasi di hadapan suaminya dan ber... more »

ALHAMDULILLAH Alhamdulillah, wajah terkini Raja Zarith Sofia binti Almarhum Sultan Idris.

atsixty at ZAKRI ALI - 13 hours ago

Norman Liverpool's photo. [image: ALHAMDULILLAH Alhamdulillah, wajah terkini Raja Zarith Sofia binti Almarhum Sultan Idris KINI RAMAI PERMAISURI DIRAJA MENUTUP AURAT...ALHAMDULILLAH Bermula Jumaat akan dtg ini rakyat Johor akan kembali boleh lebih bersedia dan selesa utk bersolat pada hari Jumaat apabila kerajaan negeri Johor kembali bercuti pada hari Jumaat. Terbaru gambar baginda di facebook menutup aurat. Semoga Raja Zarith Sofia menjadi inspirasi kpd rakyat Johor sendiri utk menutup aurat. Alhamdulillah...] *ALHAMDULILLAH Alhamdulillah, wajah terkini Raja Zarith Sofia binti Al... more »

Terkini!!! Dr Asri Persoalkan - Agaknya Malaysia Ini Siapa Yang Punya?

sahabat sedaka at SEDAKA Sejahtera™ - 14 hours ago

SHAH ALAM - Kenaikan harga barang dan perkhidmatan telah mendapat perhatian daripada semua lapisan masyarakat, walaupun bekas Mufti Perlis, Prof Dr Mohd Asri Zainal Abidin telah pun menyuarakan mengenai perkara itu, hari ini beliau terus menyindir tindakan kerajaan. Beliau yang juga pendakwah bebas itu turut meluahkan rasa mengenai tindakan kerajaan apabila menerima respons rakyat berhubung perkara tersebut. Mohd Asri berkata, tindakan rakyat biasa sering disalah tafsir dan dianggap untuk menjatuhkan kerajaan. "Inilah nasib seorang rakyat biasa... jika bicara soal kenaikan harga, ... more »

My Dashboard.

Tiada ulasan: