Isnin, 30 Disember 2013

Sikap sesetengah pemimpin negara yang didakwa hanya berani menegur rakyat. 2998.


Tidak berani mengkritik salah urus tadbir negara demi kelangsungan politik. Itulah sikap sesetengah pemimpin Umno BN yang didakwa hanya berani menegur rakyat. Jangan salahkan rakyat atau orang lain bila bukan lagi penguasa. Memang wajar rakyat singkirkan orang sebegini dari jadi pemimpin. Mahkamah Allah tetap menanti untuk mendakwa ketidak upayaan mereka, memenuhi apa yang Allah telah perintah dan larang selaku seorang pemimpin.
Foto Mariam Basri.
Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 days ago
RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - Polis KL anggap "TURUN" kumpulan gulingkan k'jaan - Polis KL anggap "TURUN" kumpulan gulingkan k'jaan - Tinggalkan Malaysia jika tidak suka kerajaan 47% BN, kata Ketua Wanita Umno - Asal keluar dari mulut dia..pasti berbau..!!! - Anwar, Karpal turn to AG over claim that RM50 million paid as legal fees, bribe - Demokrasi semakin tidak luhur – Pak Samad - PAS sertai himpunan "TURUN" - Does Najib care? - GE13: Selling dreams, raising prices - OKU terkilan elaun dipotong.....Kerajaan tak de dui... more »

Manjung Mari

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 days ago
Manjung Mari ------------------------------ Dah nak mampos baru tak nak.... sebelum ini ? Posted: 27 Dec 2013 03:45 AM PST Semasa jadi pemimpin,, sebelum menjadi veteran,, diam membisu,, tak nak pun nak bersuara... Veteran Umno, ISMA tolak sambutan tahun baru - - 12:52PM Dis 27 2013 NGO Ikatan Muslimin Malaysia (ISMA) dan Kelab Veteran Umno Malaysia menggesa agar sambutan tahun baru 2014 dibatalkan kerana Malaysia adalah sebuah negara Islam. Setiausaha Kelab Umno Veteran Malaysia, Datuk Mustapha Yaakub berkata hanya tahun baharu Islam iaitu 1 Muharam wajar dija... more »

ANGIN PERUBAHAN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 days ago
ANGIN PERUBAHAN ------------------------------ - Perhimpunan Gulingkan Kerajaan : Individu Yang Mengajak Orang Ramai Turun Akan Ditahan - Himpunan Guling Kerajaan : Amaran Keras Dari Datuk Bandar Kuala Lumpur - Himpunan Gulingkan Kerajaan : Jangan Biarkan Dataran Merdeka Jadi Hura Hara Begini - Himpunan Gulingkan Kerajaan : Wajah Wajah Ini Bakal Ditangkap Polis - Video Prof Dr Muhaya Mempertahankan Dirinya Setelah Dimaki & Dicaci Di Facebook Oleh Red Bean Army - Hati Hati Keluarkan Duit Di Mesin ATM, Ada Sindiket Curi Maklumat Peribadi Perhi... more »

JURI RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 days ago
JURI RAKYAT ------------------------------ - Sejarah dan Kisah Tembok Ratapan - Sejarah Tembok Berlin - Rizman, Astronot Pertama Indonesia Sejarah dan Kisah Tembok Ratapan Posted: 27 Dec 2013 03:29 AM PST [image: tembok ratapan 150x150 Apa itu Tembok Ratapan? Sejarah dan Kisah Tembok Ratapan]Tembok Ratapan atau Tembok Barat di Yerusalem, diyakini oleh banyak orang sebagai sisa-sisa dari salah satu dinding sebuah kuil Yahudi besar atau dinding yang mengelilingi halaman kuil. Tembok Ratapan merupakan dinding batu yang menjulang sekitar 18,9 m dari atas tanah. Tembo... more »

Yang penting dapat sikit ke banyak kuarkan ZAKAT - Darwis

Syed Abdullah Al-Attas at Uncleseekers v2: Seek The Truth - 2 days ago
Yang penting dapat sikit ke banyak kuarkan ZAKAT - Darwis Salam ... Darwis (klik) Kepada semua warga miliun. Aku terpanggil menulis artikel ni kerana ingin memperbetulkan tanggapan semua terhadap uncle mahupun Dzoul. Ramai bertanggapan aku ni dah mcm anak emas diorg menjaga acc aku lebih dr org lain. Tp cuba la korg pikir, apa pek dah nya diorg buat cam tu. Kalau aku jd diorg baik aku pilih akaun yg margin besar2. Profit sharing still 60-40. Lg masyuk beb. ada gak yg tanya apa ilmu yg aku pakai. *Cuma apa yg leh aku ckp percaya pada rezki yg Allah bg. (sikit ke byk kena syukur,... more »

Gerakan jangan terikut-ikut rentak pembangkang - Perkasa beri AMARAN!

atsixty at ZAKRI ALI - 2 days ago
* [image: Gerakan jangan terikut-ikut rentak pembangkang - Perkasa beri AMARAN!] * *SHAH ALAM - Parti Gerakan diingatkan supaya tidak terikut-ikut dengan rentak pembangkang kononnya tindakan kerajaan menyalurkan dana kepada Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa) hanya akan memberikan imej yang buruk kepada kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN).* *Yang Dipertua Perkasa Selangor, Abu Bakar Yahya berkata, parti komponen BN itu seharusnya memahami bahawa Perkasa bukan sebuah pertubuhan 'rasis' atau 'pengacau' apatah lagi menafikan hak-hak atau kepentingan kaum lain di negara ini.* ... more »

INILAH WAJAH KETUA WANITA UMNO BAHAGIAN YANG HAMBAT KELUAR RAKYAT MALAYSIA KE NEGARA LAIN JIKA TIDAK SECOCOK DENGAN KERAJAAN UMNO/BN!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 days ago
Tinggalkan Malaysia jika tidak suka kerajaan BN, kata Ketua Wanita Umno*Wanita Umno Bahagian Kuantan meminta pihak yang tidak berpuas hati dengan kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN) meninggalkan negara ini dan tinggal di negara yang disukainya.* *Ketuanya Datuk Zaiton Mat (gambar) berkata, adalah mudah untuk mempertikaikan kelemahan kerajaan tetapi dalam masa yang sama menafikan usaha kuat yang dibuat kerajaan untuk melahirkan suasana yang bebas dan harmoni di negara ini.* *Zaiton berkata demikian selepas mengetuai 50 anggota Umno Kuantan dan Paya Besar yang membuat laporan ... more »

Berita baik dari kerajaan UMNO untuk penunggang motorsikal

PBO™ at pen buruk online ™ - 2 days ago
Putrajaya sedang mempertimbangkan bayaran tol untuk penunggang motosikal di seluruh negara dan mengkaji kemungkinan membina lorong motorsikal di semua lebuh raya. Nanyang Siang Pau memetik Menteri Kerja Raya, Datuk Fadillah Yusof sebagai berkata bahawa satu jawatankuasa khas akan meneliti cadangan itu. {baca lagi klik butang papar ... } Beliau berkata, hanya beberapa lebuh raya di seluruh negara mempunyai lorong motorsikal. "Kami juga akan mengkaji kemungkinan menyekat jenis motosikal yang boleh menggunakan lebuh raya berdasarkan kapasiti enjin mereka . "Kami juga akan mengkaji l... more »

MEMANG SAH PARA PEMIMPIN DAN PEJUANG PAKATAN RAKYAT TIDAK BERTANGGUNG JAWAB HEBAHKAN CERITA KONONNYA HARGA BARANG KAWALAN AKAN NAIK SEBAIK SAJA SELESAI PRU 13?????

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 days ago
*Pada 11hb Mei 2013 Kerajaan UMNO/BN melalui Ketua Setiausaha Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi Dan Kepenggunaan telah menafikan sekeras-keras dakwaan pihak tertentu ( dimaksudkan para pemimpin dan pejuang PR ) bahawa harga barang-barang kawalan seperti gula, minyak masaak, tepung gandum, beras dan bahan petroleum seperti RON95, RON97 dan diesel serta gas cecair akan naik dipasaran selepas PRU 13.Memberi jaminan harga-harga barang tersebut kekal tanpa ada kenaikkan.Omak Kau ingat kesemua barang-barang tersebut yang sudah pun di naikkan bukannya naik tetapi m... more »

Ahmad Maslan Kaya Dengan Sifat Bodoh

atsixty at ZAKRI ALI - 2 days ago
* Ni kategori lantik orang bodoh jadi menteri . Diberi gaji besar. Untuk aniaya rakyat..Siapa yang bodoh? Menteri ni sag memang bodoh. Tapi yang bagi undi kepada sibodoh ni 10kali lebih bodoh.- king jason * * Posted by Jeebond BLM *

Tinggalkan Malaysia Jika Tidak Suka Kerajaan BN, kata Ketua Wanita Umno

Addin Deen at Addin - 2 days ago
Wanita Umno Bahagian Kuantan meminta pihak yang tidak berpuas hati dengan kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN) meninggalkan negara ini dan tinggal di negara yang disukainya. Ketuanya Datuk Zaiton Mat berkata, adalah mudah untuk mempertikaikan kelemahan kerajaan tetapi dalam masa yang sama menafikan usaha kuat yang dibuat kerajaan untuk melahirkan suasana yang bebas dan harmoni di negara ini. Zaiton berkata demikian selepas mengetuai 50 anggota Umno Kuantan dan Paya Besar yang membuat laporan polis di Balai Polis Kuantan semalam, lapor The Star. Laporan polis itu dibuat berikuta... more »

PAS sertai himpunan Turun

cikgu pencen at cikgu pencen - 2 days ago
Dec 28, 2013 ANIS NAZRI *KUALA LUMPUR:* PAS bersedia untuk bersama-sama menyertai Himpunan Turun yang akan diadakan menjelang tahun baru akan datang sebagai permulaan kepada siri-siri himpunan seterusnya. Pengarah Pilihan Raya PAS Pusat, Dr. Mohd Hatta Ramli *(gambar) *melihat himpunan yang akan diadakan pada malam 31 Dis anjuran NGO Gerakan Turun Kos Sara Hidup (Turun) itu bersesuaian dengan perjuangan Pakatan Rakyat. Bercakap kepada Harakahdaily, Dr. Hatta yang juga Penyelaras Gabungan Memprotes Kenaikan Harga Minyak (Protes) menegaskan selepas Himpunan Turun itu, PAS akan terus m... more »

Kehidupan berhemah pada 2014...pemimpin bermewah untuk bebankan rakyat..!!!

atsixty at ZAKRI ALI - 2 days ago
*SHAH ALAM - Rakyat disaran untuk mengawal perbelanjaan dengan lebih berhemah agar dapat berdepan dengan kenaikan harga menjelang 2014. Pensyarah Kanan Jabatan Ekonomi, Fakulti Ekonomi dan Pentadbiran, Universiti Malaysia (UM), Dr NurulHuda Mohd Satar berkata, 2014 boleh dianggap tahun yang mencabar buat golongan bawahan dan pertengahan. Menurutnya, langkah penjimatan yang paling sesuai diamalkan adalah dengan mengawal perbelanjaan dari segi mengenal pasti yang mana satu keperluan dan kehendak. “Kajian menunjukkan rata-rata isi rumah menanggung komitmen bulanan ... more »

Tukar Tiub

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 days ago
Tukar Tiub ------------------------------ - INGATAN UNTUK MAK JANDA - BILA TIKUS NAIK MINYAK - PENGUMUMAN UNTUK SEMUA - UNTUK KESELAMATAN GUNAKAN KONDOM - SEMUA DI JEMPUT DATANG - PERTANG ESOK DI TEMERLOH - CALON MAT POYO INGATAN UNTUK MAK JANDA Posted: 27 Dec 2013 06:00 PM PST Janda rugi RM3,400 layan cinta siberAkibat cinta siber dan terperdaya dengan janji manis akan dihadiahkan berlian bernilai RM1 juta, seorang janda kerugian RM3,400 ditipu oleh lelaki yang dikenali menerusi Facebook. Janda beranak dua berusia 35 tahun, berasal dari D... more »

DIALOG RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 2 days ago
DIALOG RAKYAT ------------------------------ - “Hassan Malek tak layak jadi Menteri” - Kami akan terus guna kalimah Allah di gereja Selangor, kata paderi - Saranan Mahathir Bukti Najib Mengurus Negara Secara Salah - Mahkamah Kekalkan Keputusan Perintah Blogger UMNO, Padijantan Bayar RM130,0000 - [TERBONGKAR] Wang Rakyat Disalahguna Biaya Perkasa Bantu BN Hadapi PRU14 - Isu dana: Isa tak perlu kecoh - Didakwa tak prihatin, Prof Muhaya tampil jawab - MTUC Saran Elaun Sara Hidup RM300 Sebulan Untuk Pekerja Swasta - SMM: Perhimpunan Bukan Untu... more »

Berita Ini Mengejutkan Seluruh Rakyat Malaysia Posted by Addin Deen

atsixty at ZAKRI ALI - 2 days ago
*Anak tiri Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang berusia 36 tahun dilaporkan membeli satu unit kondominium berharga USD33.5 juta (RM110 juta) di New York, menurut Sarawak Report.* *Riza Shahriz Abdul Aziz, anak lelaki Datin Seri Rosmah Mansor daripada perkahwinan terdahulu membeli hartanah di West 63rd Street di Park Laurel, New York.* *Laporan itu memetik laman web syarikat hartanah New York, The Real Deal yang menyatakan Riza membeli hartanah tujuh bilik itu pada 19 November 2012.* *Laporan New York Times itu menyatakan, unit megapuri (penthouse) yang terletak di Central ... more »

Dr. Muhaya Tampil Tegakkan Benang Basahnya

atsixty at ZAKRI ALI - 2 days ago
*SHAH ALAM – Gara-gara mengeluarkan kenyataan pada artikel Prof Muhaya : Solusi Keluar Dari Bebanan Hidup yang disiarkan Sinar Harian Online, Selasa lalu, penceramah terkenal, Prof Dr Muhaya Mohamad dikritik pembaca kerana disifatkan tidak prihatin nasib rakyat.Melalui sebuah video yang dimuat naik ke laman sosial Youtube, Prof Muhaya menjelaskan mengenai perkara tersebut. “Saya bukan ustazah, bukan ahli politik dan bukan ahli ekonomi. Saya cuma pencetus inspirasi yang semua orang sudah tahu, gaya saya bercakap...Kita mesti faham bahawa ada benda yang ki... more »

Anwar diserang lagi dengan isu seks

PBO™ at pen buruk online ™ - 2 days ago
SHAH ALAM - Nama Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim kini dikaitkan kembali dengan isu kontroversi seks melalui media sosial. Anwar yang dipetik dalam laman twitternya berkata : "Staf saya maklum blog Umno sibuk sebar foto lucah yang masuk dalam 'favourite' saya," katanya.. {baca lagi klik butang papar ... } Tambahnya, perkara itu telah sering berulang ekoran perbuatan "cybertrooper". "Sudah banyak kali berlaku akibat "hack" cybertrooper," katanya. Sehubungan itu, daripada pemerhatian Sinar Harian Online juga mendapati sebuah laman blog pro-Umno telah menyebarkan berita... more »

ZALIM SUNGGUH KERAJAAN PR SELANGOR!!!! ... BAKAL MELAKSANAKAN CARUMAN WANITA SELANGOR KHUSUS KEPADA KAUM WANITA TIDAK BEKERJA TERUTAMA IBU TUNGGAL!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 2 days ago
*Tak habis-habis kerajaan PR Selangor menzalimi rakyat Selangor ... macam mana UMNO tak naik angin .. GAPS tak berang, Perkasa tak marah dan JATI tidak mengamuk.Lepas satu-satu polisi untuk meringankan beban rakyat bawahan di perkenalkan dan dilaksanakan oleh kerajaan PR Selangor.Kalau begini berterusan .. macam mana nak ada peluang UMNO/BN ambil semula pucuk pemerintahan Selangor dari Pakatan Rakyat.SHAH ALAM - Kerajaan negeri bakal melaksanakan Caruman Wanita Selangor khusus kepada kaum wanita tidak bekerja terutama ibu tunggal dalam masa terdekat bagi memast... more »

Prof Madya Datuk Dr Mohd Asri bidas Prof Muhaya jawab

atsixty at ZAKRI ALI - 2 days ago
*Bekas Mufti Perlis, Prof Madya Datuk Dr Mohd Asri Zainal Abidin hari ini membidas sikap sesetengah pemimpin negara yang didakwa hanya berani menegur rakyat sebaliknya tidak berani mengkritik salah urus tadbir negara demi kelangsungan politik.* *Menulis di dalam entri Facebooknya, Dr Asri menganggap pemimpin yang mempunyai perilaku seperti ini tidak layak untuk diangkat sebagai tokoh kerana baginya mereka berjuang untuk kepentingan dan kesenangan sendiri dan bukan untuk kepentingan awam.* *"...tokoh-tokoh yang hanya berani mengkritik rakyat yang daif tapi mendiamkan diri atas ke... more »

My Dashboard.

Tiada ulasan: