Isnin, 30 Disember 2013

Tadi sewaktu Solat Maghrib. 2991.


Foto CheNor Aziz.

Foto CheNor Aziz.

Foto Majid HR.
An-Nāzi`āt:46 - (Sangatlah dahsyatnya huru-hara hari itu, sehingga orang-orang yang bersalah merasa) pada masa melihatnya: seolah-olah mereka tidak tinggal di dunia melainkan sekadar satu petang atau paginya sahaja. —

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 14 hours ago
ALHUSSEYN ------------------------------ Kisah di sebuah Balai Polis Posted: 29 Dec 2013 09:47 AM PST Di suatu malam, di sebuah balai polis, kelihatan seorang imam masjid sedang membuat aduan di situ. Sarjan : Boleh bagi tahu siapa nama tuan? Imam : Saya Bedul bin Bedal, imam masjid Kampung Dacing Sarjan : Nak buat aduan berkenaan apa Tuan Imam? Imam : Saya nak buat aduan mengenai adanya beberapa orang berkomplot nak gulingkan saya dari menjadi imam masjid... Sarjan : Ada apa-apa bukti? Imam : Tadi sewaktu sembahyang Maghrib, sekumpulan jemaah tak mahu meneruskan s... more »

yang ku dengar dan ku lihat

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 14 hours ago
yang ku dengar dan ku lihat ------------------------------ kembali. Posted: 29 Dec 2013 12:06 AM PST Jumpa saya tahun baru 2014. setelah lama direhatkan. saya gagahkan diri, lawan keletihan dan kesakitan dengan izin Allah, kini semuanya ok. tak dinafikan tidak seperti dulu, faktor umur, kesihatan yang semakin hari semakin berubah. tabah untuk bertemu kerana saya percaya dengan pertemuan ini saya akan gagah dan ceria. salam. tunggu 1.1.2014 insya Allah akan muncul hendaknya. You are subscribed to email updates from yang ku dengar dan ku lihat To stop receiving these emails,... more »

Jangan jadi barua UMNO atau saman RM100 juta menanti

PBO™ at pen buruk online ™ - 15 hours ago
“…dia harus dedah apa sumber dia, dan dedah bukti gred A sekiranya ada. Saya akan ambil tindakan undang-undang terhadap Datuk Amar Singh Ishar Singh dan semua media jahat yang menjadi lidah penyambung fitnah tersebut. Pertubuhan Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) mendesak agar Timbalan Ketua Polis Wilayah, Datuk Amar Singh Ishar Singh menarik semula kenyataan beliau yang mengaitkan pertubuhan tersebut sebagai antara penganjur himpunan guling kerajaan pada 31 Disember ini. Jelas Presiden SAMM Badrul Hisham Shaharin atau lebih dikenali sebagai Chegu Bard, kenyataan tersebut adalah b... more »

Missing out on Growth Dividends and Stocks Shares

When I was in the hospital. What the heck, even my growth dividend I can't even get it in my hands and it is being wasted on CPF! My goodness. What a life. In IMH. - Posted using BlogPress from my iPhone

Apa Yang Tersirat

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 hours ago
Apa Yang Tersirat ------------------------------ Email Rahim Ghouse Kepada Rafizi: Bukti TURUN Rancang Guling Kerajaan Posted: 28 Dec 2013 11:15 PM PST Rahim Ghouse adalah penyokong setia Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang pernah melarikan diri ke luar negara sebaik sahaja Anwar dipecat daripada UMNO pada September 1998. Kini orang kuat Anwar itu menetap di Australia. Ekoran e-email itu, Polis telah memanggil Rafizi yang juga Pengarah Strategi PKR. E-mail yang membincangkan mengenai penempatan bahan letupan di lima kawasan utama di ibu negara selepas perhimpu... more »

Cucu Tok Selampit

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 hours ago
Cucu Tok Selampit ------------------------------ Unit Anal PAS Menari Dengan Orang Asli - Apa Fatwa TG Nik Aziz Nik Mat? Posted: 29 Dec 2013 07:38 AM PST Kalau gambar-gambar di atas ditukarkan kepada gambar pemuda-pemuda UMNO, pasti gegak gempita bloggers dan cybertroopers PR terutama PAS menjatuhkan hukum bahawa UMNO membawa maksiat, anjur pesta tari menari di dalam ziarah amal mereka. Namun, malangnya gambar-gambar di atas adalah gambar-gambar yang tidak diedit. Inilah gambar-gambar Unit Anal PAS sewaktu Ziarah Amal mereka ke perkampungan orang asli Sungai Peroh, Kluang,... more »

2014 : Hadiah Bom Jangka Kerajaan Umno BN Kepada Rakyat Malaysia

atsixty at ZAKRI ALI - 16 hours ago
*Tinggal beberapa hari sahaja lagi, tahun 2014 bakal menjelma, tahun yang dikatakan amat mencabar terutamanya bagi rakyat Malaysia khususnya, apabila mungkin sambutan tahun baru pada tahun ini disambut dengan kenaikan berantai barangan keperluan dan kos sara hidup yang tinggi. 20 sen kenaikan bahan api sudah cukup untuk dijadikan alasan bagi ‘menghalalkan’ kenaikan berantai barang barang keperluan harian rakyat, diikuti dengan rasionalisasi subsidi (baca: kenaikan) harga gula dan tepung, seterusnya... more »

Meet Uncle Shah™

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 hours ago
Meet Uncle Shah™ ------------------------------ Anak Kecil Dan Persekolahan. Posted: 28 Dec 2013 08:16 PM PST SOLDADU KECIL. Hari itu adik Kau kembali ke dataran pendidikan. Kau kembali kenal medan persekolahan. Apabila 'padang' milik kau diambil alih Kau patut marah. Itu keseronokkan kau mengejar pendidikan. Benar, di padang itu kau akan terjatuh dan tergolek. Kesakitan itu sementara. Benar, Kau akan gagal matapelajaran Kau akan dicaci. Kau akan diketawakan. Jangan menangis. Sistem itu Kau patut ambil tahu. Kau tak akan kecapi zaman yang kami nikmati. ... more »

PENYAPU SIAL

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 hours ago
PENYAPU SIAL ------------------------------ Fenomena Ikan Naik Ke Darat Di Sabah Terjawap....kos sara hidup dalam laut tinggi...menteri cap ayam kata tak suka duduk dalam laut boleh pindah ke darat ...!!!! Posted: 29 Dec 2013 09:26 AM PST Fenomena ikan naik ke darat di Sabah mungkin berpunca dari kos sara hidup dalam laut yang meningkat. Bila ikan2 ni komplain pada menteri dia, maka menteri dia pon jawap "kalau tak suka duduk dalam laut, pergi la duduk tempat lain". MAHARAJALAWAK MEGA 2013 dimenangi oleh PAK MENTERI CAP AYAM....!!!! Posted: 29 Dec 2013 09:16 AM PST bu... more »

Addin

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 16 hours ago
Addin ------------------------------ - Berita Ini Membuatkan Polis Terkedu.. - Harga Minuman Pula Bakal Naik - Surat YB Fuziah Salleh Kepada Presiden Emeriah Arab Bersatu (UAE) Bertanyakan Status Wang Bantuan Banjir Tersebar - (Gambar) Pasangan Islam Jadikan 800 Ekor Anjing Liar Sebagai Teman Baik Berita Ini Membuatkan Polis Terkedu.. Posted: 29 Dec 2013 08:31 AM PST Ahli Parlimen Padang Serai, N Surendran memberi tempoh 48 jam kepada Polis Diraja Malaysia (PDRM) untuk menyiasat kesahihan dakwaan beberapa blogger pro-Umno yang mendedahkan e-mel ancaman bom ... more »

Kos sara hidup: Pemikiran pemimpin PAS ni lebih 'gred A' dari PEMANDU, Najib dan profesor kangkung!!

PBO™ at pen buruk online ™ - 16 hours ago
Keputusan kerajaan menaikkan harga barangan dan perkhidmatan tidak menguntungkan sesiapa, kata Naib Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man. Menurutnya, pusingan ekonomi menjunam yang sangat dahsyat bakal berlaku bermula daripada kenaikan harga sehingga kadar pengangguran kian tinggi yang menyebabkan jumlah pendapatan kerajaan akan terus berkurang. "Kerajaan menaikkan harga asas seperti minyak, tarif elektrik, tambang pengangkutan awam dan tahun depan kemungkinan besar, tol. {baca lagi klik butang papar ... } "...pekerja mengharapkan majikan memberikan kenaikan gaji untuk tampung... more »

Serikandi KEADILAN ajak Dr Muhaya bincang kos sara hidup

cikgu pencen at cikgu pencen - 19 hours ago
(Ainudin Othman) KUALA LUMPUR 27 DIS: Ketua Srikandi KEADILAN, Siti Aishah Shaik Ismail mengingatkan Dr Muhaya Mohamad supaya berfikiran rasional dan berada dalam situasi sebenar rakyat biasa daripada mengeluarkan kenyataan dangkal mengenai kos sara hidup. Ini berikutan kenyataan Dr Muhaya, seorang penceramah bebas pada 24 Disember dalam wawancaranya di akhbar Sinar Harian dan video bahawa rakyat Malaysia mesti berhenti merungut dan mengeluh berikutan kenaikan kos sara hidup. Sebaliknya kata Dr Muhaya, orang ramai perlu melihat kenaikan ini secara positif kerana menanggap peningka... more »

PUTERI UMNO DEMO BANTAH KEGANASAN

Hati Muda at Gendang Perang - 19 hours ago
Dah lama tak post gambar puteri umno. Nanti puteri merajuk pulak puteri ni. Kali ni gua post sebagai tanda menghargai penat lelah puteri berposing si jalan raya untuk membantah keganasan. Cuma nak tanya bantah keganasan siapa, polis atau perkasa? adios Disclaimer "Semua artikel dalam blog ini disiar untuk tujuan pendedahan dan pengetahuan am untuk diperdebat dan dibincangkan. Ketepatan maklumat dalam blog ini perlu dibandingkan dengan sumber-sumber lain agar tidak terjadi anggapan penyebaran maklumat palsu atau fitnah. Bagi mereka yang mahukan sesuatu dalam blog ini didelete kera... more »

Anak Sungai Derhaka

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 20 hours ago
Anak Sungai Derhaka ------------------------------ Harga Minuman Dijangka Naik Posted: 29 Dec 2013 12:00 AM PST Kenaikan harga dalam banyak perkara mengakibatkan masalah besar kepada premis makanan yang mungkin akan menaikkan harga mereka. Terbaru apabila terdapat pengumuman kenaikan harga daripada pembuat ais. Jika kedai-kedai makan mahu menaikkan harga minuman, maka mereka kini mungkin menemui alasan yang terbaik. Sejak Rabu lalu, harga satu blok 50 kilogram (kg) ais akan dinaikkan sebanyak RM2.50, manakala kos bagi 10kg tiub ais akan menigkat kos 50 sen lagi. Bergantu... more »

Al Ikram

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 20 hours ago
Al Ikram ------------------------------ Posted: 28 Dec 2013 10:33 PM PST You are subscribed to email updates from Al Ikram To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Jasindaily Online

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 20 hours ago
Jasindaily Online ------------------------------ - ANALOGI YANG CUKUP MUDAH UNTUK DIFAHAMI - TURUN BANTAH KENAIKAN HARGA BARANG !!! - Ancaman bom: Surendran beri 48 jam - Amar Singh, saman RM100 juta atau mohon maaf’ - Al-Fatihah Untuk Allahyarham BURMY - KENYATAAN MEDIA DARI KETUA DEWAN PEMUDA PAS MELAKA - ARTIS PUN TOLAK KENAIKAN HARGA BARANG - UGUT PERHIMPUNAN AMAN IBARAT "ROGOL" PERLEMBAGAAN - ADUN Bukit Baru Santuni OKU dan Anak Yatim ANALOGI YANG CUKUP MUDAH UNTUK DIFAHAMI Posted: 29 Dec 2013 07:25 AM PST Seorang bapa baru pulang dari ... more »

REZQEEN HILL

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 20 hours ago
REZQEEN HILL ------------------------------ @rafiziramli Sudah Buat Pengakuan, Polis Dah Tak Perlu Siasat Lah @PDRMsia @razlanrafii #1Malaysia #Guling-GulingMacamTenggiling @NajibRazak @KhairyKj Posted: 29 Dec 2013 06:23 AM PST Semua orang tahu kini Pengarah Strategi PKR, Si Rafizi Lembu tu yang merupakan individu yang bertanggungjawab sekiranya berlaku letupan pada perhimpunan guling-guling macam tenggiling yang dianjurkan Pembangkang pada malam New Year nanti. Pagi tadi pula, Rafizi dipanggil oleh pihak Polis DiRaja Malaysia (PDRM) untuk disiasat dan diambil keterangan b... more »

Manjadda wajada

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 20 hours ago
Manjadda wajada ------------------------------ - Kehilangan Jeneral al-Sisi terus jadi misteri - NASIBKU RAAYAT BIASA. BY DR MAZA - Maliki: Saya Bimbang Rakyat Dah Tak Nak Bercakap - 'Jangan adu harga naik sahaja, sumbangkan idea juga' kata Menteri Kehilangan Jeneral al-Sisi terus jadi misteri Posted: 29 Dec 2013 07:29 AM PST DEC 29, 2013 HARAKAHDAILY *KAHERAH:* Rakyat Mesir kini tetanya-tanya ke manakah hilangnya Panglima Tentera Mesir, Jeneral Abdul Fattah al-Sisi yang sudah tidak kelihatan di khalayak ramai sejak 17 Oktober lepas. Al-Sisi yang melakukan ra... more »

Isteri terlanjur gara-gara WeChat

PBO™ at pen buruk online ™ - 20 hours ago
Salam, Saya kenal dengan suami saya sudah 10 tahun lebih. Pada tahun 2010 kami bernikah dan sampai sekarang kami belum di kurniakan zuriat lagi. Saya bukanlah seorang isteri yang sosial, sebab saya seorang yang tidak banyak cakap. Tambahan lagi, saya juga bukan seorang isteri yang rajin. Saya buka akaun WeChat untuk bersembang dengan kawan-kawan. Kebetulan, saya berkenalan dengan lelaki lain. Pada awalnya, hanya dianggap sebagai kawan dan mereka pun tahu, saya ini isteri orang. {baca lagi klik butang papar ... } Namun akhirnya, saya terlanjur jua, melalui WeChat. Saya kantoi denga... more »

[PANAS] Gambar Grafik & Wallpaper Terbaik Himpunan TURUN 31 Disember 2013 Dataran Merdeka

hijabul crewz at hijabul crewz - 21 hours ago
Uih?! Gambar Messi, Ronaldo pun ada ikut sekali TURUN Dataran Merdeka? Saksikan, berikut adalah wallpaper, poster serta gambar grafik yang sesuai untuk digunakan sebagai *profile picture* dan *cover foto* serta di*share*(sebarkan) di facebok, twitter atau instagram anda. Jom pakat-pakat guna untuk nyatakan sokongan kepada TURUN 31 Disember 2013 di Dataran Merdeka. Zahirkan keprihatinan anda akan kezaliman rejim Barisan Nasional yang semakin lama, semakin mencengkam rakyat marhaen. Apa kejadahkah ini?! *#RakyatPilihDataranMerdeka31Dis* *#‎RPDM31D‬* Gambar Peta Lokasi & Check Point... more »

My Dashboard.

Tiada ulasan: