Selasa, 14 Januari 2014

3127. My Dashboard This Time.


بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 


INDIVIDU YANG MENGAKU DIRINYA SULTAN MELAKA YANG SAH AKHIRNYA KENA CEKUP DENGAN PIHAK POLIS.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 4 minutes ago
*JASIN 14 Jan - Individu yang mendakwa dirinya Sultan Melaka, Raja Noor Jan Shah telah ditahan di Jeti Anjung Batu, Serkam kira- kira jam 10.45 pagi tadi dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Melaka. Penahanan itu berlaku susulan satu laporan polis dibuat oleh Majlis Gabungan Belia Melaka (MGBM) di Balai Polis Ayer Keroh, petang semalam, bagi mendesak pihak berkuasa menyiasat dakwaan Noor Jan yang mengaku sebagai Sultan Melaka.Laporan polis yang dibuat itu diketuai Presiden MGBM, Zali Mat Yasin dengan diiringi beberapa ahli EXCO majlis belia berkenaan, antara... more »

Biar betoi .. berita ini buat Pengerusi SPR panas punggung!

PBO™ at pen buruk online ™ - 5 minutes ago
Pemimpin Umno, Datuk Saifudin Abdullah menyertai pelbagai pihak mendesak agar ahli Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) terutama pengerusinya, Tan Sri Abdul Aziz Yusof diberhentikan. Beliau berkata, pengerusi SPR yang bebas sangat diperlukan ketika keyakinan awam terhadapnya semakin menurun. "Kita memerlukan sesaorang yang tekun, bebas dan seorang yang tidak bercakap bagi pihak Barisan Nasional (BN). "Awak tidak membantu BN sebenarnya," kata Saifudin merujuk kepada ahli SPR yang bercakap seolah-olah mewakili BN, dalam satu forum malam tadi. Pengerusi baru Bersih 2.0, Marina Chin menuntut a... more »

RAKYAT MARHAEN

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 9 minutes ago
RAKYAT MARHAEN ------------------------------ - Isu 'Allah': Tiga PM, tiga janji dimungkiri - “Made in Indonesia” - Egypt's referendum put to nationwide vote - Keluhan penerima bantuan banjir yang ada logo keris, JKKK paling power..!!! - SEPATUTNYA KANGKUNG DITUKAR PADA MINYAK BARU KITA NAMPAK CERDIK - Apa kesan pada rakyat jika harga kangkung naik - Filem anak tiri PM cipta nama di Hollywood, adakah duit tabung Rosmah membiayanya..!! - Bebas suspek skandal PKFZ, Gani Patail didesak letak jawatan - Saifudin Abdullah tuntut pengerusi SPR dipe... more »

Apabila Rakyat ‘Kangkungkan’ Perdana Menteri

atsixty at ZAKRI ALI - 34 minutes ago
[image: najib kangkung] *Tiidak semena-mena sayur kangkung menjadi buah mulut dan bualan media sosial. Habis laman facebook, portal, blog, aplikasi whatsapp berbicara isu kangkung. * *Ditambah dengan pelbagai idea kreatif melalui lakaran kartun dan kata-kata lawak berasaskan katakuncinya ‘kangkung’. Kenapa kangkung tiba-tiba terkenal? Mudah sahaja. * *PM nak beri contoh ada faktor lain yang menyebabkan harga barang naik seperti cuaca dan lain-lain, lalu tersembul keluar dari mulutnya, samada sengaja, tak sengaja, spontan atau sudah ditulis skripnya lebih awal perkataan ‘kangkung’.... more »

JURI RAKYAT

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 53 minutes ago
JURI RAKYAT ------------------------------ - Jembatan Akar Yang Unik Ada Di Indonesia Terkenal Di Macanegara - Wajah Asli dari Orang yang di Hollywoodkan - 10 Petualang Modern Terbaik di Dunia Yang Heboh - 10 Kincir Angin Modern Terbaik Di Dunia - Sejarah Tokoh Proklamasi Panglima Jenderal Sudirman Jembatan Akar Yang Unik Ada Di Indonesia Terkenal Di Macanegara Posted: 13 Jan 2014 08:09 PM PST Siapa yang datang di objek wisata jembata aka (jembatan akar) pasti akan berdecak kagum, siapa tidak kagum dua pohon akar pohon yang akarnya di hubungkan antar sunga... more »

MANTAN TIMBALAN MENTERI DAN AHLI MAJLIS TERTINGGI UMNO AKUI PENGERUSI SPR SEDIA ADA PRO UMNO/BN DAN WAJAR DIPECAT SEGERA!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 56 minutes ago
*Pemimpin Umno, Datuk Saifudin Abdullah menyertai pelbagai pihak mendesak agar ahli Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) terutama pengerusinya, Tan Sri Abdul Aziz Yusof diberhentikan.* *Beliau berkata, pengerusi SPR yang bebas sangat diperlukan ketika keyakinan awam terhadapnya semakin menurun.* *"Kita memerlukan sesaorang yang tekun, bebas dan seorang yang tidak bercakap bagi pihak Barisan Nasional (BN).* *"Awak tidak membantu BN sebenarnya," kata Saifudin merujuk kepada ahli SPR yang bercakap seolah-olah mewakili BN, dalam satu forum malam tadi.* *Pengerusi baru Bersih 2.0, Marina... more »

Dah kena tumbuk baru MIC sedar macai biadap?

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 1 hour ago
MIC hari ini menggesa tindakan diambil ke atas ahli Umno yang menumbuk Timbalan Menteri Pendidikan II P. Kamalanathan dalam satu mesyuarat di Hulu Selangor pada Ahad lalu. Dalam satu kenyataan hari ini, Ketua Pemuda MIC Selangor Shanker Raj Ayanger meluahkan kekesalan yang amat sangat terhadap tindakan biadap ahli Pemuda Umno Hulu Selangor dan menggesa polis campurtangan untuk mengambil tindakan. “Lelaki ini telah mengundang malu kepada seluruh sayap pemuda Barisan Nasional (BN) dengan apa yang telah dilakukannya. Kepimpinan Umno mesti campurtangan dan mengambil tindakan terhadap... more »

Berhati-hati Makan kangkung nanti ada lintah dalam perut

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*BERHATI-HATI KETIKA MEMAKAN KANGKUNG!!!!!!!!!!!!!!!!!!**!!!!!* *WASPADA KETIKA MEMAKAN KANKUNG TUMIS, KANGKUNG REBUS DAN LAIN-LAIN YANG BERKENAAN KANGKUNG.* *Mungkin cerita ini dapat dijadikan perhatian kepada kita semua ketika hendak memakan sayur KANGKUNG.* *Suatu hari, di klinik yang terkenal di Malaysia, semua doktor kebingungan kerana ada seorang budak kecil yang menderita sakit perut.Budak itu dibawa ke klinik oleh ibu bapanya setelah 2 hari menderita cirit-birit.* *Sudah pelbagai macam ubat sakit perut yang diberikan kepada budak itu, namun cirit-birit masih tidak sembu... more »

Artikel Memalukan Rosmah Ini Di Padamkan Dari Portal Sinar Harian

Addin Deen at Addin - 1 hour ago
Kenapa agaknya tiba-tiba Sinar Harian memadamkan laporannya tentang kejayaan anak Rosmah Mansor, Riza Aziz mencipta nama menerusi kejayaan filem terbitannya, The Wolf Of Wall Street? Adakah ada pihak yang telah menghubungi Ketua Pengarang Sinar Harian meminta pihak mereka memadamkan artikel berkenaan? Selain dari melaporkan tentang produser filem Hollywood kelahiran Malaysia, Riza Aziz membuktikan kebolehan anak tempatan apabila filem terbitannya, The Wolf Of Wall Street, berjaya menggondol anugerah Pelakon Lelaki Terbaik menerusi lakonan mantap Leonardo DiCaprio. Sinar juga mela... more »

EDISI SENDA .... KANGKUNG HUKUMNYA MUGHAH (MURAH)!!!!

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 1 hour ago
*Satu lukisan kartun dari kartunis legend Zunar yang menyidir tajam menusuk kalbu dan berdengong kepala menyirap darah.Dulu keluar fatwa pasal para peserta Himpunan Aman TURUN yang difatwakan dengan fatwa songsang sebagai BUGHAH .... Kini kangkung difatwakan sebagai MUGHAH (Murah).*

Tukar Tiub

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 1 hour ago
Tukar Tiub ------------------------------ - PERTAHANKAN KALIMAH KANG KONG - SATU LAGI LAGU DI CIPLAK - NAJIB BERKANG KONG - SULTAN KANG KONG - NAJIB MEMANG JANTAN SUWEY - KANG KONG TURUN HARGA - RAKYAT SUDAH BERANI - BER BUG HAH DAN BER GULING GULING PERTAHANKAN KALIMAH KANG KONG Posted: 13 Jan 2014 06:00 PM PST *DARI FACE BOOK* Hijrah Ahmad " Majoriti ahli umno diperingkat cawangan dan bahagian sudah mula bergaduh sesama sendiri.. Disebabkan itu, Gangster Melayu Selangor, Noh Omar meminta supaya hentikan pergaduhan sesama sendiri sebalikn... more »

Prof Diraja Ungku Aziz pun ulas isu kangkung - Omakkau

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
*Isu kangkung turun harga rakyat tidak puji kerajaan... Prof Diraja Ungku Aziz pun bersuara juga!!! * *"Terbukti rakyat Malaysia tidak mudah dikangkungkan. Siapa kangkung sebenarnya? Pucuknya angkuh memanjat bukit tak sedar akar terendam air parit."* *Dalam maknanya tu ....* *Pucuknya angkuh memanjat bukit,* *tak sedar akar terendam air parit,* *rakyat mengeluh lelah dan sakit,* *sedikit diberi banyak diungkit..* *Pucuknya angkuh memanjat bukit,* *Tak sedar akar diair parit,* *Bagaikan melepas anjing tersepit,* *Dah jadi pemimpin , rakyat digigit.* *Apakah nanti Pak Ungku juga ba... more »

Siapa Biaya Anak Rosmah Di Hollywood?

siasah at SiasahKini - 1 hour ago
*Penerbit filem The Wolf Of Wall Street, dari kiri Joey McFarland bersama Riza Aziz, Irwin Winkler dan Joe Low dalam satu majlis pelancaran filem ini di Ziegfeld Theatre. Gambar Zimbio.com.* *HALAMAN HIBURAN* *Anak* tiri perdana menteri, Riza Aziz mencipta nama dalam industri filem Holywood apabila filem terbitannya, The Wolf Of Wall Street menggondol Anugerah Golden Globes kategori Pelakon Lelaki Terbaik menerusi lakonan pelakon terkenal, Leonardo DiCaprio. Bagaimanapun, Riza enggan mengulas apabila timbul spekulasi media mendakwa filem itu dibiayai ibunya, Datin Seri Rosmah Man... more »

Siapa Biaya Anak Rosmah Di Hollywood??

siasah at SiasahKini - 2 hours ago
*Penerbit filem The Wolf Of Wall Street, dari kiri Joey McFarland bersama Riza Aziz, Irwin Winkler dan Joe Low dalam satu majlis pelancaran filem ini di Ziegfeld Theatre. Gambar Zimbio.com.* *HALAMAN HIBURAN* *Anak* tiri perdana menteri, Riza Aziz mencipta nama dalam industri filem Holywood apabila filem terbitannya, The Wolf Of Wall Street menggondol Anugerah Golden Globes kategori Pelakon Lelaki Terbaik menerusi lakonan pelakon terkenal, Leonardo DiCaprio. Bagaimanapun, Riza enggan mengulas apabila timbul spekulasi media mendakwa filem itu dibiayai ibunya, Datin Seri Rosmah Ma... more »

MIC: Pemuda UMNO Biadab Tumbuk Timbalan Menteri

atsixty at ZAKRI ALI - 2 hours ago
*MIC hari ini menggesa tindakan diambil ke atas ahli Umno yang menumbuk Timbalan Menteri Pendidikan II P. Kamalanathan dalam satu mesyuarat di Hulu Selangor pada Ahad lalu. * *Dalam satu kenyataan hari ini, Ketua Pemuda MIC Selangor Shanker Raj Ayanger meluahkan kekesalan yang amat sangat terhadap tindakan biadap ahli Pemuda Umno Hulu Selangor dan menggesa polis campurtangan untuk mengambil tindakan. “Lelaki ini telah mengundang malu kepada seluruh sayap pemuda Barisan Nasional (BN) dengan apa yang telah dilakukannya. Kepimpinan Umno mesti campurtangan dan mengambil tind... more »

Idris Jusoh ,Menteri Pendidikan ,PBS Band 1 pun tak lepas.

mantaro at SISI BUKIT - 3 hours ago
Sayang,*Menteri Pendidikan* pun tak tahu maksud PBS. PBS beliau maksudkan sebagai Pentakrifan Berasaskan Sekolah.Amat malang pembuat dasar pun tak tahu sistem pendidikan negara.

yang ku dengar dan ku lihat

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
yang ku dengar dan ku lihat ------------------------------ Kerajaan Kangkong. Posted: 13 Jan 2014 04:15 AM PST Dua tiga hari ini tak ada mood nak tulis blog. Ramai rakyat sengsara jiwa ekoran pengumuman kerajaan berhubung dengan kenaikan barang keperluan. Pengumuman kangkong harganya muruh bolehlah mengubat sedikit panas kepala yang bengang memikirkan kekesalan memilih BN dalam PRU 13 lalu. Nasi sudah menjadi bubur. PRU 14 masih jauh. Tapi rakyat dah mula berkira kerana pendapatan BRIM tidak boleh meringankan beban hidup kerana barang serba mahal. Tak ada rasa ringan beba... more »

DUNIACACAMARBA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
DUNIACACAMARBA ------------------------------ - Anak 'Harumkan' Nama Negara, Si Ibu Sumbang RM326 Juta??? - Gaji MB, Speaker, Timbalan, Exco Selangor Dipotong, Kenaikan Diteruskan - Exco - Tragedi dan Drama PKFZ - TMI Anak 'Harumkan' Nama Negara, Si Ibu Sumbang RM326 Juta??? Posted: 13 Jan 2014 07:43 AM PST Riza (paling kiri) bersama penerbit Joey McFarland dan para pelakon filem The Wolf of Wall Street iaitu Margot Robbie, Leonardo DiCaprio ketika tayangan perdana filem berkenaan di Leicester, London pada 9 Januari lalu. - Foto Mstar Online. *Anak Rosmah, Ri... more »

Kita MESTI Selamatkan Melayu

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 4 hours ago
Kita MESTI Selamatkan Melayu ------------------------------ WOW..! Siapakah Gerangan Seorang Yb Menteri Kita Dok Rancak Berbalas WhatsApp Dengan Luna Maya Juri Maharaja Lawak Mega..? Posted: 13 Jan 2014 12:27 AM PST *Klik SINI* You are subscribed to email updates from Tulisan Blog Lawyer Garang To stop receiving these emails, you may unsubscribe now. Email delivery powered by Google Google Inc., 20 West Kinzie, Chicago IL USA 60610

Gegar: Timbalan Pengarah jabatan kerajaan disyaki cabul pelajar praktikal dan dah jadi kes polis!

PBO™ at pen buruk online ™ - 4 hours ago
Alahai macam jadi trend pulak, dulu pegawai kanan polis di dakwa mencabul pelajar praktikal di salah satu balai polis di Perak. Ulasan terperinci rujuk Pegawai tinggi polis terlampau ..! Kini terdapat satu lagi kes berprofil tinggi. Seorang Timbalan Pengarah sebuah jabatan kerajaan didakwa mencabul seorang pelajar praktikal di pejabat Wisma Persekutuan. “Ketika mangsa sedang membuat kerja, suspek secara tiba-tiba menghampiri mangsa lalu mengusap pipi mangsa sebelum tangannya merayap ke anggota badan lain. “Mangsa kemudian menepis tangan suspek kerana tidak selesa dengan kelakuan ... more »

Sumber:
Blogger: My Dashboard. 

Tiada ulasan: