Jumaat, 24 Januari 2014

3227. Tujuh ratus empat puluh lapan K.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 

Pelaksanaan GST cadangan Daim rupanya bukan Anwar ?? Rafizi Ramli

atsixty at ZAKRI ALI - 1 minute ago
[image: Photo: 24/01/14. Pelaksanaan GST cadangan Daim rupanya bukan Anwar ?? Rafizi Ramli PETALING JAYA - Ahli Parlimen Pandan, Rafizi Ramli hari ini menjelaskan bahawa cadangan pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) di negara ini adalah bermula daripada Tun Daim Zainuddin bukannya daripada Datuk Seri Anwar Ibrahim. Jelas Rafizi yang juga merupakan Pakar Strategik PKR itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim hanya mewarisi cadangan tersebut, namun pun begitu ketika Anwar menjadi Menteri Kewangan, beliau tidak melaksanakan GST tersebut. "Ramai yang salah anggap bahawa Datuk Seri An... more »

Guo Shijun, DCM Salut Anda!

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 19 minutes ago
GUO turut memasak untuk bapanya di asrama universiti. Gambar kanan, GUO terpaksa menjaga ibunya sejak masih kecil dan kini perlu menjaga bapanya yang lumpuh. *Bawa Ayah Lumpuh Masuk Universiti* [HM] Beijing: Seorang pelajar China Guo Shijun merayu pihak berkuasa universiti agar membenarkan bapanya yang lumpuh tinggal di bilik asramanya sepanjang penggal pengajian. Guo yang tidak mahu menangguhkan pengajiannya kerana terpaksa menjaga bapanya yang lumpuh dan ibu yang sakit terpaksa membuat permohonan pengecualian itu. Disebabkan dia berjaya mendapat tempat di universiti terbaik dan ... more »

Takbir

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 25 minutes ago
Takbir ------------------------------ RAHMAT ALLAH MENYINARI NEGARA BRUNEI ! Posted: 23 Jan 2014 12:18 AM PST Assalam, Inshaa Allah Start bulan 4 tahun depan, isteri-isteri di negara Brunei di wajibkan pakai tudung menutup aurat. Bertudung labuh sikit, jangan nampak bentuk b/dada, pakaian jangan fit/hanging, klu pakai seluar jangan fit. Boleh kena dakwa tu. Sila rujuk Perintah Kanun Hukuman Jenayah Syariah 2013. LELAKI BERLAGAK MENYERUPAI PEREMPUAN ATAU SEBALIKNYA 198 (1) mana2 lelaki yg memakai pakaian perempuan dan berlagak menyerupai perempuan atau mana2 perempuan yg me... more »

r b f

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 25 minutes ago
r b f ------------------------------ Debat Kalimah Allah: Sinar Harian Tidak Hormati Titah Agung Posted: 23 Jan 2014 05:05 AM PST Saya tidak nafikan sesi perdebatan atau berhujah adalah antara platform terbaik dalam politik. Namun begitu ia perlu dilihat juga kepada tajuk yang diperdebatkan. Di negara kita antara pihak yang kerap menganjurkan sesi debat dan hujah adalah pihak akhbar Sinar Harian. Isnin akan datang Sinar Harian sekali lagi akan menganjurkan sessi debat. Kali ini melibatkan Noh Omar VS Khalid Samad. Tajuk yang diperbincangkan adalah berkenaan kalimah Alla... more »

Cénangau

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 25 minutes ago
Cénangau ------------------------------ - Ada penchachai yang bomohkan Nurul Izzah dengan suami? - Anifah Aman jangan jadi BANGSAT!!! Depa tu kafir SERBIA!!! - Nak kalut apanya PRU lambat lagi laa... Ada penchachai yang bomohkan Nurul Izzah dengan suami? Posted: 23 Jan 2014 07:00 PM PST Tak mustahil ada penchachai yang guna bomoh untuk cuba *meruntuhkan rumahtangga Nurul Izzah dan Raja Shahrir* yang dari sudut politiknya memang akan sikit sebanyak bagi persepsi negatif bukan saja kepada Nurul dan PKR tapi juga Pakatan Rakyat. AstroAwani melaporkan: Anggota Parli... more »

Generasi Pewaris Khilafah

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 25 minutes ago
Generasi Pewaris Khilafah ------------------------------ Tanda Kiamat Sudah Muncul ?? Posted: 23 Jan 2014 03:53 PM PST JERTIH: Cuaca tidak menentu sejak kebelakangan ini mencatatkan rekod suhu terendah iaitu 19 darjah Celsius di sekitar Besut, pagi semalam. Pengarah Pejabat Meteorologi Kelantan/Terengganu Jabatan Meteorologi Malaysia (JMM) Jenuwa Husin berkata, selain itu, Kuala Krai, Kelantan, turut merekodkan suhu sejuk terendah sehingga 17 darjah Celcius, semalam, sekali gus mencatatkan rekod pertama di Pantai Timur. Menurutnya, penurunan suhu itu amat berbeza dengan suh... more »

Tukar Tiub

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 25 minutes ago
Tukar Tiub ------------------------------ - CARA MENGENAL BAIK DAN JAHAT - VALENTINE FOO - RAKYAT KECEWA TAK ADA PRK - LAGI RAMAI AKAN TURUN AHAD PETANG - RAKYAT MINTA AMPOOOON - TERNOW TERKINI BUKAN GAGALIS - TIAN CHUA KENA PENJARA - TERSINGKIR DARI KUASA - DEMO TURUN KEPALA BATAS CARA MENGENAL BAIK DAN JAHAT Posted: 23 Jan 2014 06:36 PM PST *KOMENTAR TUKAR TIUB* ramai bertanya siapa salah siapa benar azmin betul atau khalid betul senang sahaja politik di malaysia ini sila baca media utusan siapa yang di sokong oleh utusan itu orang... more »

Adnan Mansor Beri Bayangan Subsidi RON95 Akan Dimansuh

ReJaM at MiLo SuaM - 31 minutes ago
Kenyataan Media24 Januari 2014Adnan Mansor Beri Bayangan Subsidi RON95 Akan DimansuhRakyat bakal sekali lagi menjadi mangsa penipuan kerajaan apabila menterinya Datuk Seri Adnan Mansor mengumumkan dasar harga baru RON95 akan berkuatkuasa pada Mei atau Jun tahun ini. Dengan menggunakan alasan 'memastikan semua subsidi kerajaan dinikmati rakyat Malaysia yang layak', satu mekanisma akan diperkenal

Mukaku Dah Bertukar Warna Dari Sawo Matang Ke Kelabu Asap...

Syed Abdullah Al-Attas at Uncleseekers v2: Seek The Truth - 34 minutes ago
Mukaku Dah Bertukar Warna Dari Sawo Matang Ke Kelabu Asap... Assalammualaikum wbt Salam kesejahteraan buat Uncle dan para Admin Gold V6 dan kepada semua rakan taulan sahabat handai saudara seAgamaku sekalian Aku antara insan2 yg bertuah dan terpilih utk bersama2 berkongsi rezkiNya dgn produk Gold V6 ini walaupn ikutkn pada asalnya harapan utk bersama2 sahabat2 sekalian sebenarnya teramat tipis disebabkan kekangan modal yg teramat sgt..biasalah apabila bersepak terajang di kota batu metropolitan dgn membuat kerja perintah di tahap kelulusan SPM sahaja..hutang keliling sana sini,... more »

Najib betul-betul hampas,BR1M hanya RM1200.oo

mantaro at SISI BUKIT - 34 minutes ago
BR1M bulan depan RM1200,oo. Itu jika janji PRU diambil kira.Tapi sdetakat ini janji Najib hanya setakat harga kangkung turun.

Pendedahan kekayaan Bekir anak Taib Mahmud...??

atsixty at ZAKRI ALI - 34 minutes ago
Zulhaidah Suboh *[image: Photo: Pendedahan kekayaan Bekir anak Taib Mahmud oleh seorang akauntan bertauliah,Andrew Heng memberitahu Mahkamah Tinggi Syariah Kuala Lumpur bahawa anak lelaki kepada ketua menteri Sarawak,ini mempunyai kepentingan dalam 85 syarikat asing, termasuk Sakthi International yang berpangkalan di California. Perkara ini tidak menjadi luar biasa kerana ini adalah hasil daripada pemerintahan bapa beliau,iaitu Taib Mahmud menjadi Ketua Menteri Sarawak sejak berdekad lamanya lebih 30 tahun. Mana mungkin Taib hanya akan makan gaji sebagai Ketua Menteri boleh memilik... more »

SUFISME

pok lan at BERSAMA KEPIMPINAN ULAMA' - 40 minutes ago
GAMBAR HIASAN:AHLI2 TASAWUF *Tasawuf (Tasawwuf) atau Sufisme* (bahasa Arab: *تصوف* , ) adalah ilmu untuk mengetahui bagaimana cara menyucikan jiwa, menjernihan akhlaq, membangun dhahir dan batin, untuk memporoleh kebahagian yang abadi. Tasawuf pada awalnya merupakan gerakan zuhud (menjauhi hal duniawi) dalam Islam, dan dalam perkembangannya melahirkan tradisi mistisme Islam.Tarekat (pelbagai aliran dalam Sufi) sering dihubungkan dengan Syiah, Sunni, cabang Islam yang lain, atau kombinasi dari beberapa tradisi. Pemikiran Sufi muncul di Timur Tengah padaabad ke-8, sekarang tradisi ini... more »

Harga gula naik,kerana Orang Cina banyak guna gula.

mantaro at SISI BUKIT - 40 minutes ago
*Mungkinkah puteri UMNO ini sedang mendengar perkara-perkara tentang kangkung?*Pencacai UMNO sudah masuk kampung dekat Bukit Gantang berceramah isu barang naik.Salah satu yang ditekankan kepada orang Melayu,harga gula perlu dinaikkan kerana orang Cina yang banyak guna gula.Semua makanan orang Cina manis.Duit subsidi yang dapat balik digunakan untuk tolong orang Melayu.

RON95 mungkin akan dijual kepada yang miskin sahaja ..

Anak Sungai Derhaka at Anak Sungai Derhaka - 52 minutes ago
Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor hari ini memaklumkan bahawa petrol RON95 hanya akan dijual kepada golongan yang layak sahaja. Katanya untuk memastikan semua subsidi kerajaan dinikmati rakyat Malaysia yang layak sahaja, harga subsidi bagi RON95 dijangka hanya disediakan untuk golongan miskin. Jelas Tengku Andan, pendekatan itu antara lain sebagai usaha mengurangkan perbelanjaan kerajaan dan dasar harga baru itu dijangka berkuatkuasa pada Mei atau Jun tahun ini. "Kami mahu mengenakan kenaikan hanya kepada mereka yang mampu… seseorang mungkin mema... more »

[Video] Jawatankuasa Kampung Didakwa Arah Wanita Dirogol Bergilir-gilir

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 53 minutes ago
[HM] Kolkata: Polis India semalam menahan 13 orang yang disyaki merogol seorang wanita berusia 20 tahun secara bergilir-gilir atas arahan jawatankuasa kampung. Kejadian Selasa lalu itu berlaku di perkampungan terpencil di negeri Bengal apabila wanita dari suku kaum Santhal yang belum berkahwin itu dituduh menjalin hubungan dengan seorang lelaki Islam kampung bersebelahan. Jawatankuasa dibentuk untuk menangani kes itu mengenakan denda 25,000 rupee (RM1,330) terhadap keluarga mangsa, tetapi mereka gagal membayarnya, kata pegawai polis daerah, Superintendan C Sudhakar kepada media. ... more »

Tawaran RM433 Juta untuk Kahwini Awek Cun Ini

Maysia Tayadih at DUNIACACAMARBA (DCM) - 53 minutes ago
CHAO dan anaknya, Gigi dalam gambar yang dirakam beberapa tahun lalu. *Tawar RM433j untuk Kahwini Anak Lesbian* [HM] Hong Kong: Seorang jutawan tempatan menggandakan jumlah tawaran wang kepada mana-mana lelaki yang berjaya menambat hati anak perempuannya yang lesbian untuk berkahwin. Tawarannya sebanyak HK$500 juta (RM215 juta) yang dibuat tahun lalu sudah menarik minat 20,000 calon dua tahun lalu. Cecil Chao, 77, mengikut laporan The Edge Malaysia, menggandakan tawaran itu kepada RM433.1 juta kepada lelaki yang berjaya menawan hati anaknya, Gigi. “Saya tidak mahu masuk campur dal... more »

“Ahli parlimen jenguk tahanan dipenjara, pencuri lembu lepas pula”

atsixty at ZAKRI ALI - 1 hour ago
[image: SAIFUDDIN_FAHMI_FADZIL]*KUALA LUMPUR 23 JAN: Menjadi kesalahan kepada seorang ahli parlimen yang menjenguk tahanan himpunan Bersih 3.0 Duduk Bantah di Pulapol sehingga dipenjara, namun ‘pencuri lembu’ dilepaskan, kata Setiausaha Agung KEADILAN Datuk Saifuddin Nasution.* *Beliau menyelar hukuman penjara sebulan dan denda RM1,000 yang dijatuhkan Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur terhadap Naib Presiden KEADILAN, Tian Chua.* *“Kesalahan Tian adalah pergi jengok orang yang ditangkap di Pulapol (Pusat Latihan Polis). Kalau Tian balik ke rumah, dia akan selamat.* *“Sebagai seorang a... more »

Berita Lawak Dari KDN.. Saksikanlah

Addin Deen at Addin - 1 hour ago
Tindakan menggelapkan gambar dua ekor babi dalam akhbar The New York Times adalah satu tindakan yang melucukan dan tidak perlu kerana hanya melibatkan haiwan biasa yang tidak memaparkan aksi melampau. Pengarah Komunikasi KEADILAN, Fahmi Fadzil ketika dihubungi menyatakan, tindakan lucu tersebut adalah bukti, sikap dan tindakan tidak logik Kementerian Dalam negeri (KDN) melaksana tapisan sesuatu bahan untuk disiarkan. “Ini melucukan, bukti sikap tidak logik KDN melaksanakan tapisan yang kita anggap tidak menyeluruh. “Dalam kes ini gambar haiwan tersebut digelapkan tetapi dalam ses... more »

Inila Kereta Yang Pakai No Plat Mahal W1N RM748K !!!!

Soz Cyili at Ameno World - 1 hour ago
Harga no plat lagi mahal dari harga kereta. Dasat betul. Kalau bagi aku confirm aku beli rumah. Tak silap aku baru2 neh kat Johor juga. Ada keluarga yang merempat sebab kena halau dari rumah sewa yang dimiliki oleh orang Singapura.  Pehhhhhhh. Warga sendiri dihalau oleh warga asing tue derrrrrr. Bukan pasal tak bayar sewa. Tapi nak bayar lambat sikit jer. Itupun kena halau. Memang berapi ah
Sumber:
Dashboard.
s3v3n

s3v3n.

Tiada ulasan: