Selasa, 4 Februari 2014

3362. Biadap Kurang Ajar - Sejenis penyakit jiwa yang berpaut rapat kepada hal-hal kebodohan dan lebih menjurus kepada perkara-perkara ketololan atau kebengapan.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ  , الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ , الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ ,  مَالِكِ يَوْمِ الدِّينِ , إِيَّاكَ نَعْبُدُ وَإِيَّاكَ نَسْتَعِينُ , اهْدِنَا الصِّرَاطَ المُسْتَقِيمَ  , صِرَاطَ الَّذِينَ أَنْعَمْتَ عَلَيْهِمْ , غَيْرِ المَغْضُوبِ عَلَيْهِمْ وَلاَ الضَّالِّينَ.

Assalamualaikum w.b.t/السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُه
Meja www.peceq.blogspot.com 

SPR Selar Kebiadapan Menteri 

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini menyelar kenyataan Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan yang mahu membabitkan kes rayuan Liwat II Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan video seks seorang lelaki menyerupainya sebagai modal kempen Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang tidak lama lagi.


Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof (gambar), yang menganggap perbuatan itu menyalahi peraturan pilihan raya, berkata SPR akan memantau tempoh berkempen selain meminta tiada sebarang unsur provokasi dilakukan sepanjang tempoh itu.


“Perkara itu belum pun lagi berlaku tetapi kita ada peraturan. Fitnah, pembohongan, memalukan dan mengaibkan tidak dibenarkan. Kita akan pantau.

“Perkara ini saya lihat lebih kepada serangan peribadi dan ia tidak dibenarkan,” katanya kepada The Malaysian Insider.Semalam, Ahmad, yang juga Timbalan Menteri Kewangan, berkata pengundi di Kajang perlu diingatkan bahawa calon PKR adalah seorang yang dibebani kes mahkamah yang belum selesai.

Katanya, Anwar tidak boleh menghalang sesiapa jua yang mahu menggunakan kontroversi berkenaan sebagai modal berkempen kerana kes liwat pemimpin pembangkang itu belum selesai.

“Persepsi terhadap beliau masih ada tentunya sebab dia belum disahkan Mahkamah Rayuan dan selepas itu belum lagi disahkan di Mahkamah Persekutuan."Jadi, dia tak boleh menghalang sesiapa untuk bercerita bahawa dia adalah seorang yang masih lagi mempunyai kes di mahkamah,” katanya dilapor Malaysiakini.

Ahmad menyeru jentera pilihan raya Umno melipat gandakan usaha bagi mendedahkan wajah sebenar Anwar."Kes video belum selesai, kes liwat belum selesai. 

Jadi, lepas itu pergi ke masjid, orang masjid pun dengar, orang masjid pun fikir, dia ini dah lepas. Tak betul. Dia ini belum lepas. Saya sebut ini tentang fakta."Masuklah dalam Malaysiakini, The Malaysian Insider ke, kalau nak highlight apa yang saya sebut ini benar,” katanya seperti dilapor Malaysiakini.

Dalam mengulas kenyataan Ahmad, Abdul Aziz menggesa semua pemimpin politik agar menasihatkan pengikutnya agar tidak melakukan sebarang bentuk provokasi.

Katanya, apa yang lebih membimbangkan adalah apabila penyokong parti politik cendrung melanggar peraturan pilihan raya yang telah ditetapkan pada hari penamaan calon.

“Kami boleh memberikan kawalan tetapi parti politik perlu memberikan kerjasama untuk menasihati pengikut mereka.“Kebanyakan mereka ini, cakap lain, buat lain. 

Semasa hari penamaan calon diingatkan adalah dilarang memberikan ceramah politik dan menggunakan pembesar suara,” katanya yang meminta segala bentuk keganasan yang pernah berlaku dalam PRK sebelum ini tidak diulangi.

Sebelum ini, Naib President PKR N. Surendran mendesak SPR mengutuk kempen Umno itu selain meminta Najib memberikan penjelasan berhubung kenyataan Ahmad.

Katanya, Abdul Aziz perlu lebih pro aktif dalam mempertahankan integriti proses pilihan raya.“Kegagalan SPR berbuat demikian membuktikan mereka ‘tidak bertaring’ dan cenderung menyebelahi BN,” kata Ahli Parlimen Padang Serai itu.

Sementara itu, Abdul Aziz berkata SPR akan mengkaji bentuk perundangan yang dapat menghalang mana-mana wakil rakyat meletak jawatan tanpa alasan munasabah.

Katanya, seseorang wakil rakyat yang dipilih rakyat perlu bersedia untuk berkhidmat dalam tempoh lima tahun dan bukan sewenang-wenangnya menyalahgunakan sistem demokrasi.“Mereka ini jika disahkan sakit tenat, tidak mengapa. 

Ini telah menyalahgunakan kebebasan. Sewajarnya mereka harus bersedia untuk tempoh lima tahun.“PRK bukan sahaja merugikan pihak tertentu tetapi juga media, jabatan kerajaan dan anggota polis,” katanya yang mengesahkan PRK Kajang akan diadakan setelah penyandang kerusi itu memaklumkan kepada Speaker DUN Selangor, Hannah Yeoh.

Sebelum ini, PKR menyifatkan PRK Kajang sebagai satu mekanisme pengukuhan Pakatan Rakyat (PR) walaupun terpaksa membelanjakan wang untuk menjalankan pilihan raya. ~tmi

Sumber: http://addin77.blogspot.com/2014/02/spr-selar-kebiadapan-menteri.html

SPR Selar Kebiadapan Menteri

Addin Deen at Addin - 8 hours ago
Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini menyelar kenyataan Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan yang mahu membabitkan kes rayuan Liwat II Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan video seks seorang lelaki menyerupainya sebagai modal kempen Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Kajang tidak lama lagi. Pengerusi SPR Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof (gambar), yang menganggap perbuatan itu menyalahi peraturan pilihan raya, berkata SPR akan memantau tempoh berkempen selain meminta tiada sebarang unsur provokasi dilakukan sepanjang tempoh itu. “Perkara itu belum pu... more »

MiLo SuaM

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 8 hours ago
MiLo SuaM ------------------------------ - #PRKKajang: Malaysiakini didesak siarkan isu seks Anwar Ibrahim - Selangor Perlukan Anwar dan Khalid Ibrahim - Apa sudah jadi dengan Bantuan Lesen 1 Malaysia, BL1M? #PRKKajang: Malaysiakini didesak siarkan isu seks Anwar Ibrahim Posted: 02 Feb 2014 11:01 PM PST Selangor Perlukan Anwar dan Khalid Ibrahim Posted: 02 Feb 2014 08:51 PM PST Apa sudah jadi dengan Bantuan Lesen 1 Malaysia, BL1M? Posted: 02 Feb 2014 03:22 PM PST You are subscribed to email updates from MiLo SuaM To stop receiving these emails, you ... more »

KETUA PENERANGAN KEADILAN SEKOLAHKAN KETUA PENERANGAN UMNO KERANA JAHIL HUKUM QAZAF.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 8 hours ago
*Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan diingatkan tentang undang-undang syariah mengenai hukuman qazaf sebelum mengeluarkan kenyataan menuduh seseorang melakukan zina.Ketua Penerangan KEADILAN, Dr Muhammad Nur Manuty berkata, Umno begitu terdesak sehingga terpaksa menggunakan kes Fitnah II sebagai modal kempen BN dalam pilihan raya kecil (PRK) DUN Kajang.“Hukum tuduhan zina dan liwat jatuh dalam hukum qazaf (tuduhan zina). Jadi sepatutnya mereka ini dijatuhkan hukuman sebat.“Tak sampai ke mana pun kalau itu (cara) kempen dibuat. Niat Ketua penerangan Umno tu send... more »

Amiruddin cabar Mukhriz lapor SPRM jika ada bukti

atsixty at ZAKRI ALI - 9 hours ago
Lawan Corruptions [image: Photo: Amiruddin cabar Mukhriz lapor SPRM jika ada bukti FEB 02, 2014 IZWAN ABDUL HALIM ALOR SETAR: Ketua Pembangkang Dun Kedah, Datuk Amiruddin Hamzah mengingatkan Menteri Besar, Datuk Seri Mukhriz Mahathir agar tidak perlu mengugut dengan memberi amaran untuk membuka fail lama di bawah pentadbiran Pakatan Rakyat sebelum ini sebagai reaksi kepada pendedahan kepincangan pentadbirannya. "Sekiranya benar wujud keraguan pada pentadbiran lalu, sila laporkan kepada pihak berwajib," cabar beliau. Jelasnya, PAS Kedah sebagaimana komitmen dinyatakan Pesuruhjaya, D... more »

VANCOUVER LAND BRIDGE : TAMAN ATAS JAMBATAN

ISs at Green Life.. - 9 hours ago
*Vancouver Land Bridge* ialah sebuah taman atas jambatan yang terletak di *Vancouver Washington*. Ianya dibina sebagai jalan dari menyambungkan kota lama* Fort Vancouver* dan tepian *Sungai Columbia* yan terpisah akibat pembinaan lebuh raya. Taman atas jambatan pejalan kaki ini adalah simbolik penyambungan semula dua bahagian yang sudah terputus akibat arus permodenan. Vancouver Land Bridge dibuka pada tahun *2010* dan kos pembinaan ialah *USD 12.25 Juta (RM 39 Juta)*. Diatas jambatan terdapat gazebo dan tempat duduk untuk berehat. Terdapat juga papan maklumat pelawat yang menunj... more »

SPR SELAR KENYATAAN GRED BANGANG KETUA PENERANGAN UMNO MALAYSIA MAU GUNAKAN ISU SEKS DALAM PRK DUN N25 KAJANG.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 9 hours ago
*Beritahu satu dunia ijazah sarjana CGPA 3.85 tapi bila berkata lebih bangang dari bahalol .. Jangan kata rakyat meluat .. Pengerusi SPR pun menyampah .. dah macam tak de modal lain untuk berkempen.Malang sungguh UMNO dipenuhi dengan pemimpin-pemimpin gred kangkung.* *Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini menyelar kenyataan Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan yang mahu membabitkan kes rayuan Liwat II Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim dan video seks seorang lelaki menyerupainya sebagai modal kempen Barisan Nasional (BN) dalam Pili... more »

Bekas Menteri kantoikan UMNO!

PBO™ at pen buruk online ™ - 9 hours ago
“Kalau hendak dikatakan membazir, maka Umno lebih awal membazir kerana berlaku dua (PRK) di Selangor suatu ketika dahulu iaitu Parlimen Kuala Selangor dan DUN Permatang.“Ini bermakna bukan kali pertama ada wakil rakyat letak jawatan bagi memberi laluan PRK diadakan,” katanya memetik dalam portal Detik Daily. Bekas Timbalan Menteri Pengajian Tinggi Datuk Saifuddin Abdullah (gambar) mengakui Umno-Barisan Nasional lebih awal melakukan pembazirkan dalam pilihan raya kecil (PRK) sekaligus menolak dakwaan parti itu yang menuduh Pakatan Rakyat (PR) hanya membuang duit rakyat bagi mengadaka... more »

LAPORAN POLIS LARKIN RPT 1151/14 INSIDEN DALAM TEROWONG STADIUM LARKIN PERLAWANAN PIALA FA 2014 ANTARA JDT DENGAN T-TEAM YANG BERKESUDAHAN DENGAN KEKECOHAN.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 9 hours ago
*LR:1151/14 yg dibuat di Kuala Terengganu. Repot dibuat pada 2/2/14 jam 2110 hrs. Pengadu: Mohd Syahrizan bin Mohd Zain, Umur 28 thn. Kerja Peg. Pentadbir Pasukan. Alt: Pej Pengurusan T Team Kuala Terengganu. Pada 1/2/14 jam 9.40 mlm bertempat di terowong ke bilik persalinan Stadium Tan Sri Dato Hj Hassan Yunos Larkin JB, seorang pemain dan peg Pasukan T Team telah diserang dimana pemain bernama Elvaldo Rodriguez Goncalves Cardoso telah ditumbuk dimuka oleh Presiden Persatuan Bolasepak Johor dan seorang lagi jurulatih kecergasan pasukan bernama Stefano Impagliazzo telah ... more »

Lelaki Bersahabat Dengan Harimau Belang

Nas Rul at dairishare - 9 hours ago
Lelaki bernama Abdullah Sholeh ini mempunyai haiwan peliharaan yang luar biasa. Kerana lelaki dari Kota Malang ini bersahabat dengan seekor harimau Bengal seberat 177 kilogram (kg). Harimau betina bernama Mulan Jamilah ini bersikap ramah dengan menjilat wajah Sholeh. Keakraban soleh dengan haiwan karnivor ini terjadi seletah ia menjadi penjaga harimau di lembaga keagamaan sejak usia Mulan tiga bulan. Harimau yang saat ini berusia enam tahun itu sering tidur di samping Sholeh walaupun sudah dipisahkan dengan jeriji besi.

HASIL KAJI SELIDIK PRK DUN N25 KAJANG YANG GERENTI UTUSAN, BERITA HARIAN, TV3 DAN RTM TIDAK AKAN SIARKAN ..... DSAI DI JANGKA MENANG DENGAN MAJORITI LEBIH BESAR.

OMAK KAU!!!! at Omak Kau!!!! - 9 hours ago
*Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya (UMCEDEL) menjangkakan calon PKR dalam Pilihan Raya Kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mampu memperolehi majoriti yang lebih besar berbanding PRU13 lalu.Pengarah UMCEDEL, Prof Datuk Dr Mohammad Redzuan Othman, berkata isu dalaman yang berlaku dalam PKR tidak akan mempengaruhi undi kepada ketua umum PKR itu.Katanya, kehadiran pemimpin itu sebagai calon di DUN Kajang adalah penyelesaian kemelut isu terbabit.“Isu krisis dalaman parti itu tidak memberi kesan kepada pengundi di Kajang, malah beli... more »

Anwar Di Jangka Menang Majoriti Besar Di PRK Kajang.. Kajian Ini Sebagai Bukti

Addin Deen at Addin - 9 hours ago
Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya (Umcedel) menjangkakan Calon Pilihan Raya Kecil DUN Kajang, Datuk Seri Anwar Ibrahim mampu memperolehi majoriti yang lebih besar berbanding PRU-13 lepas. Pengarah Pusat Kajian Demokrasi dan Pilihan Raya (Umcedel), Prof Datuk Dr Mohammad Redzuan Othman, berkata isu dalaman yang berlaku dalam PKR tidak akan mempengaruhi undi kepada Ketua Umum PKR itu.Katanya, kehadiran pemimpin itu sebagai calon di DUN Kajang adalah penyelesaian kemelut isu terbabit. "Isu krisis dalaman parti itu tidak memberi kesan kepada pengundi di Kajang, malah beliau akan... more »

SKY LOUNGE : KONDOMINIUM DENGAN KOLAM RENANG TERAPUNG

ISs at Green Life.. - 10 hours ago
Jika anda duduk di kondo kolam renang akan dikongsi bersama penghuni kondo yang lain. Sekiranya anda mahukan kolam renang peribadi anda harus berpindah ke *Lima Chile*. *Sky Lounge*, sebuah kondo *20 tingkat* rekaan firma *DCPP* ini mempunyai kolang renang untuk setiap unit kondo duplex. Yang uniknya setiap kolam renang ini "terkeluar" dari kondo dan seakan-akan terapung. Nice. Laporan asal DCPP

10 Taktik Kotor UMNO/BN Yang Rakyat Wajib Ketahui

atsixty at ZAKRI ALI - 10 hours ago
*[image: Photo: 10 Taktik Kotor UMNO/BN Yang Rakyat Wajib Ketahui Taktik KOTOR 1: Tidak Berupaya Bezakan Negara dan Parti. Sebagai balasan perjuangan kemerdekaan, UMNO/BN telah rampas tanah rakyat dengan terang-terang. 24 keping tanah komersial di Selangor telah dijual dengan RM1 persegi menunjukkan keangkuhan kuasa yang ada pada UMNO/BN. Taktik KOTOR 2: Salahguna Kuasa Untuk Kepentingan Politik. Bekas Ketua Polis Negara Musa Hassan menuduh Menteri Dalam Negeri campur tangan politik ke atas pasukan polis. Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) dipergunakan untuk menyiasat badan bukan k... more »

Wahai Pencuri-Pencuri Ilmu Yang Masih Lagi Menuntut di IPT

Mantot at Cursing Malay : Terus Terang - 10 hours ago
Cuba kita imbas zaman sekolah kita... Waktu sekolah, majoriti dapat bantuan buku teks. Jadi kita bergantung dengan buku2 tu. Habis form five, masuk IPT, buat sijil, diploma atau ijazah, dunia mula terbentang luas. Cita2 yang selama ni kau impikan mula terbuka jalan dia untuk kau kecapi. Kau pun register masuk IPT, niatnya nak jadi orang berguna. Dapat pinjaman pelajaran, biasiswa dan sebagainya. Tapi culture masyarakat kita, bantuan pelajaran yang diterima, kebanyakannya bukan untuk dibelanjakan ke arah bagaimana nak dapatkan ilmu, tapi lebih terarah bagaimana nak sustain hidup da... more »

MIMPI SENJA

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 10 hours ago
MIMPI SENJA ------------------------------ - Khalid Tidak Akan Berganjak Sebagai MB Selangor - Padah cium anak dara orang - Jalan Anwar ke Kajang penuh liku dengan taktik kotor Umno - Aziz Bari: Sultan tiada kuasa mutlak lantik MB Khalid Tidak Akan Berganjak Sebagai MB Selangor Posted: 02 Feb 2014 07:13 PM PST Oleh WANI MUTHIAH Abdul Khalid *KLANG:* Walaupun Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata terdapat perbincangan beliau akan mengambil alih jawatan menteri besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim tidak mungkin akan meletak jawatan, kata sumber yang rapat dengan m... more »

DARUL EHSAN TODAY

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 10 hours ago
DARUL EHSAN TODAY ------------------------------ Ong Tee Keat Calon Paling Sesuai Untuk Dun Kajang... Posted: 02 Feb 2014 06:00 PM PST Pada pandangan aku, calon cina yang cukup sesuai untuk lawan bekas banduan itu adalah bekas ahli parlimen pandan, ong tee keat, pada aku dia seorang ahli politk cina yang berpengalaman luas, pernah memenangi kerusi parlimen pandan dua penggal berturut-turut... Kalau bukan kerana permainan politik kotor beberapa kerat pemimpin politik dalam MCA yang ketika itu di terajui oleh chua soi lek, aku rasa rafizi ramli sudah pasti tertiarap di tanga... more »

The Unspinners

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 10 hours ago
The Unspinners ------------------------------ - Yang dulu balun Brahim Ali, lawat ke rumah orang tua pada CNY? - Teresa to get kok-ed for clip - Jangan heran Anwar kalah - Tak dapat MB, guling kerajaan dan hapuskan Raja bermula Yang dulu balun Brahim Ali, lawat ke rumah orang tua pada CNY? Posted: 02 Feb 2014 09:30 PM PST Teresa to get kok-ed for clip Posted: 02 Feb 2014 05:38 PM PST Jangan heran Anwar kalah Posted: 02 Feb 2014 05:30 AM PST Tak dapat MB, guling kerajaan dan hapuskan Raja bermula Posted: 02 Feb 2014 02:30 AM PST You are subsc... more »

oyabun

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 10 hours ago
oyabun ------------------------------ Pengundi Permatang Pauh di 'kencing' lagi : Anwar akui PKR hadapi pelbagai masalah di Selangor? Posted: 02 Feb 2014 06:47 AM PST Ketua Pembangkang, Anwar Ibrahim mengakui wujud pelbagai masalah di Selangor yang gagal diselesaikan Kerajaan Parti Keadilan Rakyat (PKR) sehingga beliau membuat pertimbangan untuk bertanding di Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang. Anwar berkata, pelbagai masalah besar bertumpu di negeri itu nembabitkan isu kalimah Allah, gereja dan masalah air yang berlarutan selama lima hingga enam tahun dan tidak dapat dis... more »

Panglima Perang Cyber

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 10 hours ago
Panglima Perang Cyber ------------------------------ - Perkataan Pertama Video CNY @Teresakok Kata 'MELAYU MATI' - KP @RazlanRafii - Pemimpin MCA Kecam : Desak Teresa Kok Minta Maaf - JDT vs T-Team - Insiden Tumbuk Dalam Terowong Bilik Persalinan - Piala FA 2014 - Video Ucapan DS @Zahid_Hamidi semalam di PENA Selangor Perkataan Pertama Video CNY @Teresakok Kata 'MELAYU MATI' - KP @RazlanRafii Posted: 02 Feb 2014 03:29 AM PST Ketahui la bahawa perkataan dalam video Tahun Baru Cina oleh Teresa Kok adalah "Malay Si" iaitu 'Melayu Mati. Sebutan Si 'mat... more »

Belantan

Admin Direktori Blog at BLOG - BLOG PRO POLITIK - 11 hours ago
Belantan ------------------------------ - Andartu DAP, Teresa Kok digesa minta maaf secara terbuka? - Khalid Ibrahim Akui Anwar Perkuda Selangor? - Pelan damai Anwar suatu muslihat? Andartu DAP, Teresa Kok digesa minta maaf secara terbuka? Posted: 02 Feb 2014 05:16 PM PST Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok Suh Sim digesa meminta maaf secara terbuka kepada seluruh rakyat Malaysia berhubung video sindiran sempena sambutan Tahun Baharu Cina, baru-baru ini yang telah mencetuskan rasa tidak puas hati banyak pihak termasuk masyarakat Cina sendiri. Ketua Pemuda UMNO Wil... more »

Sumber: Dashboard.
s3v3n

s3v3n

Tiada ulasan: